Connect with us
Advertisement
Advertisement

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca a REZILIAT contractul cu proiectantul modernizării străzilor Kogălniceanu – Universității, firma Mossfern  

Publicat


kogalniceanu

Primăria Cluj-Napoca a reziliat contractul cu firma Mossfern, proiectantul modernizării urbane a străzilor Kogălniceanu – Universtății și altor străzi adiacente.

Informațiile Cluj24 arată că decizia a avut la bază divergențele de viziune între proiectant și Primăria Cluj-Napoca, beneficiarul lucrărilor, legate de reamplasarea Grupului Statuar Școala Ardeleană pe soclu, copacii de pe strada Universității și mutarea bustului lui Emil Racoviță de pe strada Kogălniceanu.

Citește și Boc: „Grupul statuar Școala Ardeleană va reveni pe soclu”. Stadiul lucrărilor la malurile Someșului și Teatrul Național

Primăria Cluj-Napoca a desemnat un alt proiectant, care să se ocupe de asistența tehnică și urmărirea proiectului mai departe până la finalizare.

Valoarea totală a proiectului finanțat prin fonduri europene „Lucrări de amenajare urbană strada Mihail Kogălniceanu, strada Universităţii şi străzile adiacente” este de 48.721.315,94 lei, adică aproximativ 10 milioane de euro.

Proiectarea a fost încredințată în anul 2018 firmei Mossfern, coordonată de arhitectul Macalik Arnold, care a câștigat un concurs internațional organizat de Primăria Cluj-Napoca, iar executantul lucrărilor este firma Astor Com SRL.

Lucrările au început în 26 ianuarie 2022 și aveau ca termen de finalizare 19 luni, până în august 2023, dar acesta a fost prelungit până în luna octombrie.

Vom reveni cu detalii.

Citește și Dezbatere MARATON de aproape 6 ore la Primăria Cluj-Napoca. Care va fi soarta celor 11 copaci de pe str. Universității

Ce prevede proiectul

Obiectivul principal al proiectului este reamenajarea spațiului public al străzii Mihail Kogălniceanu și a străzilor adiacente: Universității, Em. de Martonne, axa nord-sud alcătuită din străzile János Bolyai – Hermann Oberth – Kovács Dezsö, Gaál Gábor și Baba Novac, inclusiv Piața Cipariu si strada Iuliu Maniu.

Pe strada Universității este propusă readucerea la locul inițial a statuii „Sfânta Maria Protectoare” (transmutată în 1957) si crearea unei piațete pe locul parcarii actuale, iar pe strada Mihail Kogalniceanu este propusă integrarea unei reprezentări de omagiu pe „covorul” destinat accesului în clădirea Universităţii dedicat rectorilor universității clujene de la origini până în prezent.

Descrierea detaliată a investiției:

STRADA UNIVERSITĂȚII

Tronsonul 1 – Strada Universității între strada Avram Iancu și strada Mihail Kogălniceanu

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);

– marcaje rutiere în relieful pavajului semnalând mecanic și vizual vehiculelor auto și velo benzile destinate;

– s-a prevăzut o alveolă pentru oprirea autobuzului şcolar pe latura estică a străzii;

– continuarea benzii pentru biciclete de pe strada Avram Iancu (banda va avea lățimea de 1.50m și va fi la același nivel cu suprafața carosabilă);

– înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci din piatră naturală dispuse perpendicular pe rigola de colectare a apei pluviale;

– s-au propus locuri de șezut și rastele pentru parcarea bicicletelor; rastelele de pe latura vestică sunt dotate cu staţie de încărcare biciclete/trotinete electrice

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat LED pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, dispuse pe ambele laturi ale străzii;

– completarea aliniamentului de arbori cu exemplare din specia Gleditsia triacanthos.

Tronsonul 2 – Strada Universității între strada Mihail Kogălniceanu și Piața Unirii

– eliminarea parcării actuale care ocupă majoritatea spațiului stradal;

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic „shared space”;

– delimitarea trotuarului vestic şi a celui estic pe segmentul Piaţa Unirii – strada I.C. Brătianu printr-o bordură teşită;

– marcaje rutiere în relieful pavajului semnalând vehiculelor auto și velo benzile

destinate;

– readucerea la locul inițial a statuii „Sfânta Maria Protectoare” (transmutată în 1957);

– pavarea cu plăci din piatră naturală dintr-un front în altul al străzii, păstrând direcţia pavajului perpendiculară pe clădirea Universităţii;

– amplasarea de locuri pentru șezut din blocuri de calcar în piaţeta formată în jurul statuii;

– amplasarea locurilor pentru terase pe latura vestică a străzii;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare, afectate de coborârea cotelor de călcare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun coloane multifuncţionale dispuse pe ambele laturi ale piaţetei şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime pe segmentul dinspre Piaţa Unirii. Prin coloanele multifuncţionale se va asigura şi iluminarea statuii „Sfânta Maria Protectoare”. Portalurile de acces din zona de piaţetă vor fi iluminate de corpuri de iluminat încastrate în pavaj.

– completarea aliniamentului de arbori cu exemplare din specia Gleditsia triacanthos şi plantarea a 6 arbori din specia Ginkgo biloba în jurul statuii „Sfânta Maria Protectoare”

2.STRADA MIHAIL KOGĂLNICEANU

Tronsonul 1 – Strada Kogălniceanu între strada Universității și strada Emmanuel de Martonne

-zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;

– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;

-se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuat central printr-o rigolă de piatră dispusă sinuos de-a lungul întregii străzi;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– generarea unor locuri largi de recreere la umbră în faţa Universităţii; se propune amplasarea de locuri de șezut din blocuri mari de granit şi rastele pentru parcarea bicicletelor dotate cu o staţie de încărcare biciclete/trotinete electrice;

– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) pe strada Emmanuel de Martonne;

– reconfigurarea zonei de postament al ansamblului statuar ”Școala Ardeleană” prin integrarea în amenajările de animare al largoului urban situat la baza turnului Colegiului Academic;

– integrarea unei reprezentări de omagiu pe „covorul” destinat accesului în clădirea Universităţii dedicat rectorilor universității clujene de la origini până în prezent;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime. Largoul urban situat la baza turnului Colegiului Academic va fi iluminată de trei coloane multifuncţionale. Tot prin aceste corpuri se va face şi iluminarea Ansamblului statuar Şcoala Ardeleană;

– plantarea de arbori pe latura nordică și înlocuirea celor lipsă sau afectați, specia Tilia cordata;

Tronsonul 2 – Strada Kogălniceanu între strada Emmanuel de Martonne și strada Hermann Oberth

– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;

– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;

– se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuat central printr-o rigolă de piatră dispusă sinuos de-a lungul întregii străzi;

– pavarea se va realiza cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) pe strada Kovács Dezső;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime;

– completarea aliniamentului de arbori și înlocuirea celor afectați cu arbori, specia Tilia cordata;

Tronsonul 3 – Strada Kogălniceanu între strada Hermann Oberth și strada Gaál Gábor

– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;

– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;

– amenajarea acestui tronson ca și o grădină urbană, cu trotuare marginale în continuarea celor de pe segmentele stradale vecine și eliminarea pavajului, respectiv a pateurilor centrale de gazon degradate în timp; spațiul va beneficia de suprafețe de călcare adecvate zonelor de circulație în grădini: multistrat de pietriș compactat și stabilizat în sistem permeabil preluând în axul străzii rigola deschisă, sinuoasă;

– se va reloca bustul lui Emil Racoviță, sculptură de dimensiuni destinate unui spațiu arhitectural de interior;

– se va cerceta arheologic și se va pune în valoare fosta fântână din fața Colegiului;

– se propune amplasarea în piațeta din fața Bisericii Reformate a unei fântâni realizate dintr-un bloc de granit din care să curgă permanent apă potabilă;

– s-au propus locuri de șezut din blocuri mari de granit și rastele pentru parcarea bicicletelor în fața școlilor;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, dispuse într-un singur şir. Piaţeta din faţa Bisericii Reformate va fi iluminată de două coloane multifuncţionale;

– plantarea de arbori, specia Tilia cordata,

Tronsonul 4 – Strada Kogălniceanu între strada Gaál Gábor și strada Baba Novac

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);

– se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuat central printr-o rigolă de piatră dispusă sinuos de-a lungul întregii străzi;

– pavarea cu plăci din piatră naturală, fără diferențe de nivel;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime.

– plantarea de arbori, specia Tilia cordata, în zona de capăt a străzii;

3. STRADA EMMANUEL DE MARTONNE

-zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;

– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;

– desființarea trecerii de pietoni de la intersecția cu strada I.C.Brătianu în contextul pietonalizării străzii; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 268125 (strada I.C.Brătianu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;

– se va elimina panoul de afișaj existent la colțul sud-vestic al străzii;

– se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuată central printr-o rigolă de piatră dispusă de-a lungul întregii străzi;

– se propune eliminarea parcărilor stradale și rebalansarea spațiului stradal prin plantarea unui șir de arbori în aliniament pe latura vestică, specia Tilia cordata;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare, și a componentelor supraterane degradate în spațiul stradal; se va îngropa conducta de gaz supraterană de la Colegiul Academic;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) din fața Universității Babeș-Bolyai pe latura vestică a străzii, după încheierea perioadei de implementare a proiectului Rețea de stații self-service de închiriere biciclete;

– amplasarea unei bănci din blocuri mari de granit vizavi de curtea Colegiului Academic;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime.

4.STRADA BOLYAI JÁNOS

Tronsonul 1 – Strada Bolyai János între Bulevardul Eroilor și strada Iuliu Maniu

– păstrarea regimului de stradă pietonală;

– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– colectarea apelor pluviale se va realiza printr-o rigolă tip fantă;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă unde secţiunea străzii este mică şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;

– în zona de rezalit a palatului Status-ului se propune plantarea unui arbore, specia Tilia cordata;

– mobilierul urban va fi amplasat în zona centrală a străzii lăsând zona din faţa spaţiilor comerciale liberă.

Tronsonul 2 – Strada Bolyai János între strada Iuliu Maniu și Bulevardul 21 Decembrie 1989

– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență dinspre strada Iuliu Maniu;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– colectarea apelor pluviale se va realiza printr-o rigolă tip fantă;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă unde secţiunea străzii este mică şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;

– pe latura vestică a străzii se propune plantarea a cinci arbori în aliniament, specia Tilia cordata şi amplasarea locurilor de stat adiacent acestora.

– latura estică va rămâne liberă pentru circulaţia pietonilor şi accesului auto pentru rezidenţi.

5.STRADA HERMANN OBERTH

Tronsonul 1 – Strada Hermann Oberth între strada Kogălniceanu și strada I.C.Brătianu

– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;

– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;

– eliminarea parcărilor ce ocupă un segment considerabil din spațiul stradal, cedând loc unei suprafețe permeabile nepavate, cu arbori și bănci de șezut destinate repaosului;

– pavarea la nivelment contextual cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel,

– colectarea apelor pluviale se va realiza într-o rigolă centrală deschisă din plăci de granit şi guri de scurgere din corten;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă unde secţiunea străzii este mică şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;

Tronsonul 2 – Strada Hermann Oberth între strada I.C.Brătianu și Bulevardul Eroilor

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);

– eliminarea locurilor de parcare existente;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– colectarea apelor pluviale se va realiza într-o rigolă centrală deschisă din plăci de granit şi guri de scurgere din corten;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime.

6.STRADA KOVÁCS DEZSŐ

– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;

– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;

– se propune o amenajare în trepte pe latura estică a străzii şi o rampă pe latura vestică ce permite accesul auto pentru riverani; delimitarea şi racordul dintre cele două zone se face printr-o banchetă din beton aparent în vecinătatea căreia sunt plantaţi trei arbori, specia Tilia cordata;

– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) din fața Bibliotecii Academiei;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– colectarea apelor pluviale se face prin guri de scurgere din corten;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare; se vor îngropa toate conductele supraterane din gangul Bibliotecii Academiei Române;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă în gangul Bibliotecii Academiei Române şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;

7.STRADA GAÁL GÁBOR

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);

– continuarea trotuarului sudic de pe strada I.C.Brătianu în vederea descurajării traficului auto; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 268125 (strada I.C.Brătianu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;

– locuri de parcare pe latura vestică a străzii;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– colectarea apelor pluviale se va realiza într-o rigolă centrală deschisă din plăci de granit şi guri de scurgere din corten;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public;

– se vor planta arbori, specia Tilia cordata, intercalaţi cu locurile de parcare

8.STRADA BABA NOVAC

Tronsonul între strada Mihail Kogălniceanu și strada Avram Iancu

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);

– continuarea trotuarului nordic de pe strada Avram Iancu în vederea descurajării traficului auto; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 280849 (strada Avram Iancu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;

– eliminarea locurilor de parcare existente;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– colectarea apelor pluviale se va face printr-o rigolă din beton cu grătar din fontă, ce delimitează zona de trotuar de cea destinată traficului auto;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun proiectoare cu lampă cu descărcare în vapori de sodiu pentru iluminarea zidului de fortificaţie şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, pe latura vestică a străzii;

– se va elimina aliniamentul de tuia de pe latura estică și se vor planta plante perene pe o suprafaţă de 273 mp. Speciile se vor planta combinat, efectul urmărit fiind amestecul dintre dimensiunea, forma şi culoarea florilor sau frunzelor.

Tronsonul între strada Mihail Kogălniceanu și strada I.C. Brătianu

– continuarea trotuarului sudic de pe strada I.C.Brătianu în vederea descurajării traficului auto; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 268125 (strada I.C.Brătianu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;

– amenajarea locurilor de parcare pe latura estică a străzii, și dotarea acestora cu două stații de încărcare a autovehiculelor electrice;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– colectarea apelor pluviale se va face printr-o rigolă liniară cu corp din beton și grătar din fontă, ce delimitează zona de trotuar de cea destinată traficului auto;

– s-au propus rastele pentru parcarea bicicletelor;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, amplasate pe latura vestică a străzii

– se vor planta arbori, specia Tilia cordata, intercalaţi cu locurile de parcare.

9.TROTUAR PIAȚA ȘTEFAN CEL MARE

Baba Novac nr. 35

– reorganizarea arealului prin demolarea construcțiilor deteriorate destinate șezutului și integrarea platformei dalate în zona verde aferentă zidului medieval;

– realizarea unei legături directe între Piaţa Ştefan cel Mare şi strada Baba Novac pe la capătul zidului de fortificaţie;

– zonă urbană de grădină destinată repaosului și evenimentelor stradale temporare;

– zona de repaos va beneficia de suprafețe de călcare adecvate zonelor de circulație în grădini: multistrat de pietriș compactat și stabilizat în sistem permeabil;

– pavarea trotuarelor se va realiza cu plăci din piatră naturală;

– s-au propus locuri de șezut și rastele pentru parcarea bicicletelor;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun proiectoare cu lampă cu descărcare în vapori de sodiu pentru iluminarea zidului de fortificaţie şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;

– plantarea unor noi arbori din speciile Tilia cordata şi Magnolia kobus;

– lucrările de reamenajare vizează întregul trotuar, nu doar suprafața din limita cadastrală; se va interveni în imobilele cu numerele cadastrale 327776 (Calea Turzii), 335423 (Piața Ștefan cel Mare).

– lucrări pentru realizarea trecerii de la capătul zidului de fortificație; se va interveni în imobilul cu numărul

10.STRADA IULIU MANIU

Tronsonul între Piața Unirii și strada Bolyai János

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– punerea în valoare a clădirilor prin iluminat arhitectural; pentru aceasta se vor folosi proiectoare montate pe fațadele clădirilor.

Tronsonul între strada Bolyai János și strada Baba Novac

– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”) proiectată să încurajeze pietonii, bicicliștii și șoferii să folosească împreună un singur spațiu, care nu este segregat funcțional în carosabil și trotuar, așa cum se întâmplă în mod traditional;

– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;

– s-au propus locuri de șezut și zone pentru amplasarea teraselor;

– s-au propus rastele pentru parcarea bicicletelor;

– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;

– introducerea cablurilor aeriene în subteran;

– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se vor utiliza 28 de corpuri de iluminat pe stâlp cu înălţimea punctului luminos situată la 3,5 m înălţime;

– plantarea unui număr de 21 de arbori, specia Gleditsia triacanthos.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Diaconescu Liana

    septembrie 13, 2023 la 6:28 pm

    Vreau sa întreb când se termina cu betonarea integrala a orașului! Am impresia ca e o obsesie a municipalității această betonate oribila!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Are și Clujul VAMA lui. De 1 Mai, câțiva clujeni s-au DISTRAT pe plaja urbană din Grigorescu

Publicat

vacanta
De 1 Mai, câțiva tineri au adus atmosfera din Vamă pe plaja urbană din cartierul Grigorescu din Cluj-Napoca.
„Momente surprinse la răsărit pe plaja urbană din cartierul Grigorescu.
Grătar încins tuturor”, a scris pe Facebook primarul Emil Boc.

VIDEO. Are și Clujul VAMA lui. De 1 Mai, câțiva clujeni s-au DISTRAT pe plaja urbană din Grigorescu

„E 1 Mai, nu ești în Vamă, dar faci un picnic cu prieteni dragi la răsărit, pe plaja Grigorescu din Cluj și e cam același lucru”, este textul care însoțește filmarea.

Video: Cosmin Oana

Citește mai departe

CULTURA

Florin Piersic ar fi contractat o INFECȚIE nosocomială în Spitalul Militar Cluj-Napoca. E internat acum la Institutul Inimii

Publicat

Florin Piersic a fost transferat de la Spitalul Militar la Institutul Inimii “Niculae Stăncioiu” din Cluj-Napoca, după ce ar fi contractat o infecție nosocomială. Actorul a fost internat acum două săptămâni pentru o intervenție chirurgicală la genunchi. Starea sa de sănătate este supravegheată îndeaproape de către echipa medicală specializată a institutului.

Ajuns la vârsta de 88 de ani, Florin Piersic se confruntă cu noi probleme de sănătate. Colegii săi din industria cinematografică și teatrală precum și fanii din întreaga țară sunt alături de el, dorindu-i o recuperare rapidă și completă, scrie ClujLive.

Florin Piersic ar fi contractat o INFECȚIE nosocomială în Spitalul Militar Cluj-Napoca. E internat acum la Institutul Inimii

Echipa medicală de la Institutul Inimii din Cluj-Napoca se străduiește să-i ofere cele mai bune îngrijiri posibile pentru a-l ajuta pe Florin Piersic să-și revină la sănătatea sa deplină.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. 1 Mai, sărbătorit prin muncă la Cluj. Muncitorii asiatici PLIVESC buruieni în Piața Gării

Publicat

plivit

1 Mai, sărbătorit prin muncă la Cluj-Napoca. Muncitorii asiatici plivesc buruieni în Piața Gării.

Marea majoritate a muncitorilor sosiți la Cluj din Nepal, Bangladesh și Sri Lanka lucrează ca și curieri, în construcții și în salubritate.

VIDEO. 1 Mai, sărbătorit prin muncă la Cluj. Muncitorii asiatici PLIVESC buruieni în Piața Gării

Un clujean a surprins miercuri, de Ziua Muncii, mai mulți muncitori asiatici plivind buruienile crescute la baza copacilor și stâlpișorilor din Piața Gării.

„Piața Gării, curățenie în Clujul de 5 stele, smuls iarba manual de 1 Mai. Pentru astfel de munci au adus muncitori din Nepal și Sri Lanka?. Omul și stâlpul”, se întreabă un cititor Cluj24.

Citește mai departe

EVENIMENT

Operațiune de desant aerian de amploare în România, inclusiv la Baza Aeriană din Câmpia Turzii

Publicat

Una dintre cele mai mari operațiuni de desant aerian din Europa de după cel de-Al Doilea Război Mondial va avea loc în cadrul exercițiului multinațional SWIFT RESPONSE 24, în perioada 5-24 mai.

Mii de militari români și străini vor participa, în luna mai, la exercițiul multinațional SWIFT RESPONSE 24/ DEFENDER 24.

„5.000 de militari și 320 de mijloace tehnice, din șapte state aliate și partenere, vor participa, în perioada 5-24 mai, la exercițiul multinațional SWIFT RESPONSE 24/ DEFENDER 24 al Comandamentului Forțelor Terestre ale SUA în Europa și Africa (USAREUR-AF). România participă cu 2300 de militari și 220 de mijloace tehnice.

SWIFT RESPONSE 24 este un exercițiu specific misiunilor de desant aerian, al cărui scenariu presupune recuperarea unei baze militare ocupate, prin realizarea superiorității aeriene, parașutarea unei forțe aliate și executarea de trageri reale în poligon (LIVEX). Pe teritoriul României, exercițiul este condus de Forțele Armate Germane în parteneriat cu Forțele Terestre Române, cu sprijinul Forțelor Aeriene Române”, a transmis Ministerul Apărării Naționale.

Peste 2.000 de parașutiști, implicați în exercițiu

În cadrul exercițiului, peste 2.000 de parașutiști vor fi implicați într-una dintre cele mai mari operațiuni de desant aerian din Europa de după cel de-Al Doilea Război Mondial.

„În cadrul exercițiului va avea loc una dintre cele mai mari operațiuni de desant aerian din Europa de după cel de-Al Doilea Război Mondial, cu implicarea a aproximativ 2.000 de parașutiști din Franța, Germania, România, Spania, Statele Unite ale Americii și Țările de Jos. Principalele secvențe ale exercițiului se vor desfășura în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii, poligonul Bogata din Turda, Centrul Național de Instruire pentru Luptă Getica din Cincu și poligonul din comuna Știuca. De asemenea, se vor folosi facilități ale Bazei 90 Transport Aerian Comandor aviator Gheorghe Bănciulescu din Otopeni, Baza Aeriană de Instruire și Formare a Personalului Aeronautic Aurel Vlaicu din Boboc și Aeroportul Banat din Caransebeș”.

Începând de marți, 30 aprilie, militari și coloane de tehnică de luptă, însoțite de echipaje de poliție militară, se vor deplasa pe căi rutiere către facilitățile de instrucție amintite anterior.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax