Connect with us

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24 Contraste. Dan Tarcea: Metroul ușor a fost cea mai bună soluție. S-a analizat și varianta MONORAIL-ului

Publicat


Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, susține că metroul ușor a fost cea mai bună soluție de transport, aleasă dintre 5 variante. Prezent la podcastul Contraste de la Cluj24, Tarcea a spus că soluția a fost clar una pe sub pământ, ținând seama de configurația municipiului Cluj-Napoca.

„Acum este un proiect în Arabia Saudită, este vorba de acel oraș-linie de 170 de km, un proiect care depășește 500 de miliarde de dolari. Un oraș făcut de la zero în care totul să se întâmple la suprafață, să fie pe trei nivele și acolo să nu fie nici o mașină în oraș.

Dan Tarcea: Metroul ușor a fost cea mai bună soluție. S-a analizat și varianta MONORAIL-ului

Noi avem un oraș milenar, avem un oraș care are clădiri istorice, un oraș la care nu mai pot să demolez clădirile. Nu e ca și Timișoara, de exemplu, un oraș de câmpie, în care distanța între clădiri este de 20 de metri și atunci în acei 20 de metri poți să mai faci o bandă, poți să mai faci anumite componente.

Și atunci soluția este clar pe sub pământ. În momentul în care noi am contractat studiul de fezabilitate, nu am pornit de la ideea <<domnule faceți-ne studiul de fezabilitate pentru metrou>>.

Am cerut să ni se arate care este cea mai bună soluție. Au fost analizate 5 elemente, 5 soluții de transport.

Una dintre soluțiile analizate a fost monorailul, a doua soluție tramvaiul, a treia soluție metroul ușor, apoi metroul greu sau o altă modernizare a transportului public.

Metroul ușor

Din toate aceste 5 elemente, având în vedere structura orașului și modul cum s-a dezvoltat el și cum urmează să se dezvolte, cel mai bun clasament, cel mai bun punctaj l-a avut metroul ușor, ultima fiind tramvaiul.

A fost o idee foarte bună și tramvaiul, care este folosit, dar în momentul în care discutăm de niște capacități de oameni, niște capacități de trafic, ar fi însemnat că dacă ne-am fi dus pe varianta de tramvai, ar fi fost o coloană.

Gândiți-vă că într-un tramvai care are 30 de metri intră 150 de persoane. În metrou intră de aproape șapte ori mai mulți. Asta ar însemna ca din Florești, ca să ducă asemenea capacități, ar fi trebuit să fie un șir continu de tramvaie, asta ar fi însemnat că am fi segregat orașul în două.

Tren de tramvaie

Pe studiile făcute era un fel de tren nesfârșit de tramvaie, cu 20-30 de secunde între ele, ca să poți să duci asemenea capacitate de oameni.

Dacă oamenii veneau și spuneau <<domnule vedeți că tramvaiul este o soluție mult mai bună>>, nu ne-am fi încăpățânat să mergem pe metrou, dar soluția optimă propusă de specialiști a fost metroul ușor.

Lucrările vor începe, cel mai probabil, în a doua parte a anului”, a spus Dan Tarcea.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate