EVENIMENT
PETIȚIE pentru reluarea zborurilor Cluj-Nisa. Inițiatorii își propun să DEPĂȘEASCĂ mia de semnatari

Mai mulți clujeni, locuitori din Ardeal și studenți francezi care învață la Cluj au lansat o petiție pentru reluarea zborurilor Cluj-Nisa. Inițiatorii acesteia își propun să depășească o mie de semnatari. Petiția urmeză să fie trimisă companiei Wizz Air și autorităților județene.
„845 de semnatari cerem reluarea zborurilor Cluj – Nisa pentru ca românii transilvăneni, care muncesc sau vin în concediu pe Coasta de Azur, precum și studenții francezi din Cluj, să aibă o legătură directă mai bună cu această parte a Franței.
PETIȚIE pentru reluarea zborurilor Cluj-Nisa. Inițiatorii își propun să DEPĂȘEASCĂ mia de semnatari
Petiția este ușor de semnat, este nevoie doar de o adresă de mail validă. Cei care preferă ca numele lor să rămână confidențial au posibilitatea de a opta pentru această variantă.
Ne propunem să depășim mia de semnatari și să retrimitem petiția atât la Wizz Air, cât și la autoritățile județene clujene pentru a găsi alt operator, în caz că zborurile directe nu vor fi reluate, pe modelul unor demersuri similare realizate recent de Consiliul Județean Bihor.
Așa cum am arătat în petiție, reluarea acestui zbor aduce multiple beneficii:
– conectare: mulți dintre noi dorim să mergem în vacanță sau să ne vizităm membrii familiei ori prietenii din sudul Franței, vestul Italiei și Monaco.
– rapiditate și eficiență: zbor de două ore la prețuri de low-cost.
– prosperitate locală: ar crește numărul turiștilor și al oportunităților de afaceri.
„Anul trecut au beneficiat de această cursă peste douăzeci de mii de pasageri”
Linia de zbor Cluj-Nisa a fost operată mai demult de Blue Air, iar după o pauză de câțiva ani, zborurile au fost reluate de Wizz Air în august 2021. Compania a suspendat în toamna anului 2024 cursele aeriene pe timpul iernii iar apoi a anulat zborurile programate pentru primăvara și vara anului 2025, fără a comunica celor care și-au achiziționat bilete nici motivul anulării, nici data de la care zborurile vor fi reluate.
Anul trecut au beneficiat de această cursă peste douăzeci de mii de pasageri, cei mai afectați de suspendarea ei fiind transilvănenii care doresc să călătorească pe Coasta de Azur, la Monaco sau în vestul Italiei, românii stabiliți în aceste regiuni, studenții francezi din Cluj și oamenii de afaceri din zona Nisa – Monaco – Marsilia care au colaborări cu firme din Transilvania sau care doresc să-și extindă activitatea economică în zona Clujului.
Alte aspecte care trebuie menționate sunt veniturile pe care le aduc Ardealului turiștii din Franța și Monaco și, invers, oportunitatea ardelenilor de a călători spre diverse destinații din lume, Nisa având al doilea aeroport ca importanță din Franța, după Paris, cu zboruri spre aproape 100 de destinații.
„Am contactat, de asemenea, Aeroportul din Nisa”
Pentru a obține mai multe informații, am contactat în mod repetat compania Wizz Air, prin mail, prin sesizări pe site-ul lor, prin linia telefonică cu plată dedicată clienților și prin mesaje și tag-uri pe canalele de social media Facebook, Instagram și X. Neprimind niciun răspuns, am trimis scrisori prin poșta franceză către conducerea Wizz Air la singurele adrese fizice care apar pe site-ul lor, și anume la Budapesta, dar și la sediul diviziei din Malta, care opera zborul Cluj-Nisa. La fel, nu am primit niciun răspuns.
Am contactat, de asemenea, Aeroportul din Nisa, dar fără să putem obține informații suplimentare. Am scris o scrisoare prin care cerem sprijinul Consulatului României din Marsilia, cel mai apropiat de Nisa, fără să primim răspuns. Cei mai receptivi au fost cei de la Departamentul de relații publice de la Aeroportul din Cluj, care ne-au răspuns la câteva întrebări, dar nu ne-au putut spune când și dacă zborul va fi reluat.
„Semnez pentru că sunt în scaun cu rotile și îmi este foarte complicat să fac escale”
Impactul liniei de zbor Cluj-Nisa asupra locuitorilor din cele două zone pe care le leagă reiese și din comentariile semnatarilor petiției (sunt publice, oricine le poate citi pe site) dintre care citez doar câteva:
„Merg periodic în sudul Franței pentru că tatăl meu lucrează acolo, iar el vine periodic acasă pentru a petrece timp cu familia, asta în cazul în care avem zbor direct Cluj – Nisa. În caz că nu avem zbor direct, trec luni bune, poate chiar și un an, până ajungem să ne vedem.” – Ionuț, Cluj
-tradus din franceză- „Semnez pentru că sunt în scaun cu rotile și îmi este foarte complicat să fac escale. Îmi înființez o afacere și va trebui să merg regulat la Cluj. În plus, Nisa este al doilea aeroport din Franța, este normal să se mențină această legătură cu Cluj cu zboruri programate după-amiaza, în loc de seara (sosire la 0:15), deoarece vor fi mult mai mulți călători.” Thomas, Nisa
„Semnez pentru că și eu, și soțul meu suntem din zona Clujului, avem un copil mic și e foarte complicat și greoi drumul spre casă pentru noi în lipsa acestui zbor. De asemenea, și familiilor noastre le este mai greu să vină la noi în Monaco. Ne dorim foarte mult menținerea zborului Nisa-Cluj.” – Cristiana, Monaco
„Locuiesc la Nisa, fiica mea este studentă la medicină la Cluj-Napoca”
„Sunt student la UMF Cluj și folosesc linia aceasta de foarte multe ori pe an.” – Nicolas, Nisa
„Pentru anul 2025 am prevăzut mai multe călătorii spre aeroportul internațional Cluj-Napoca, inclusiv cu grupuri de turiști de 15-20 de persoane. Sunt ghid de turism, organizator specializat pe România.” – Aurelia, Marsilia
„Fac parte dintr-o familie româno-franceză. Toată partea franceză a familiei locuiește la Nisa. Doresc ca fetița mea să își poată vizita în continuare familia. Prețurile prohibitive ale zborurilor cu escală, operate de alte companii, ne împiedică să îi vizităm mai mult de o dată pe an.” – Georgiana, Cluj
„Semnez pentru că doresc să vizitez Nisa în perioada 8-12 iulie și s-au anulat zborurile, iar eu am plătit cazarea împreună cu prietena mea de ziua ei. Ne dorim foarte mult să mergem, iar Wizz Air ne-a stricat toate planurile, nu ne-a dat o altă variantă cum să ajungem acolo direct. Suntem extrem de supărate. În plus, nu ne-au răspuns la întrebări.” – Mirela, Cluj
„Locuiesc în Franța și familia mea locuiește în Gherla”
-tradus din franceză- „Locuiesc la Nisa, fiica mea este studentă la medicină la Cluj-Napoca, ceea ce implică mai multe călătorii pe an, inclusiv din partea mea când merg să o vizitez, precum și din partea altor membri ai familiei sale sau prieteni, timp de 6 ani sau mai mult. A călători cu alte companii presupune adesea escale și o mare pierdere de timp, cu costuri suplimentare, pe care am prefera să le atribuim companiei dumneavoastră, datorită zborului direct. Este urgent pentru noi să menținem această linie aeriană pe tot parcursul anului. Vă mulțumim.” – Sophie, Nisa
„Semnez deoarece locuiesc în Franța și familia mea locuiește în Gherla, jud. Cluj! Îmi doresc să îi vizitez mai des și, datorită faptului că nu mai avem zbor direct Nisa – Cluj-Napoca, este foarte greu cu un copil mic să mergi cu mașina sau să iei un zbor până în Ungaria și, pe urmă, să iei autocarul până la Cluj!” – Klara, Cavalaire-sur-Mer
„Această legătură e vitală atât pentru dezvoltarea economică prin turism și afaceri, cât și pentru promovarea valorilor culturale, menținerea relațiilor apropiate cu familia și prietenii din cele două orașe și din apropierea lor. Sunt două orașe care ar merita un program de înfrățire! Locuiesc la Nisa de 12 ani și am salutat cu entuziasm lansarea liniei aeriene între cele două orașe. Nu înțeleg cui ar folosi suprimarea ei! De ce tot ce este bun trebuie să dispară??? Sunt consternată.” – Dorina, Nisa
„Membrii familiei noastre nu mai au posibilitatea să ne viziteze”
„Zborul direct între Nisa și Cluj, pentru noi, părinții studenților, cât și pentru studenți, este strict necesar!” – Cristina, Nisa
„Membrii familiei noastre nu mai au posibilitatea să ne viziteze. Este singura linie de zbor cu care ajung copiii acasă la noi. Vă rugăm, mențineți linia de zbor între Cluj-Napoca și Nisa.” – Ana, Cluj
„Semnez pentru că urmez rezidențiatul în Nisa, iar cursa directă Nisa-Cluj îmi este utilă prin faptul că pot să vin cel puțin o dată la două luni în Cluj, fără să mă complic cu escale.” – George, Nisa
„Sudul Franței merită să aibă mai multe legături cu România, nu doar prin București”
„Lucrez in Monaco dar locuiesc parțial și în Cluj Napoca și fac des acest traseu.” – Laura, Cap d’Ail
„Semnez pentru că este singura posibilitate de a călători spre nordul României, eu având părinți în Baia Mare.” – Loredana, Saint-Raphael
„Acest zbor leagă între ele 4 țări (Franța, Monaco, Italia și România), fără escală. Este extrem de necesar pentru foarte multe categorii de cetățeni din țările menționate!” – Mariana, Cluj
„Locuim jumătate de lună în Cannes și jumătate în Cluj-Napoca. Așadar, eu și soțul călătorim tot a doua săptămână în Nisa, iar zborul direct pe tot parcursul anului ar fi absolut minunat.” – Larisa, Cluj
„Sudul Franței merită să aibă mai multe legături cu România, nu doar prin București. În plus, Transilvania poate fi ușor accesibilă turiștilor curioși, iar Clujul este cu adevărat un oraș cultural ce oferă multe surprize plăcute.” – Mara, Nisa”, se arată în comunicatul inițiatorilor petiției.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
VIDEO FOTO. Incendiu de vegetație în zona lacurilor de la Mărtinești. Flăcările s-au întins pe circa 25 de hectare

Un incendiu de vegetație a izbucnit sâmbătă seara, 22 martie, în localitatea Mărtinești, județul Cluj. La fața locului au intervenit două autospeciale de stingere aparținând Detașamentului de Pompieri Turda.
La fața locului au intervenit două echipaje ale Detașamentului de Pompieri Turda cu autospeciale de stingere.
Flăcările s-au extins rapid, cuprinzând aproximativ 25 de hectare de teren, potrivit informațiilor transmise de ISU Cluj. Din fericire, intervenția promptă a echipajelor a împiedicat extinderea incendiului către zone locuite, neexistând pericol pentru case.
Pompierii au reușit să lichideze incendiul, evitând astfel pagube suplimentare.
EVENIMENT
FOTO. Mașină răsturnată în șanț la Izvoru Crișului, pe DN1 Cluj-Oradea. Doi adulți și o minoră, evaluați de paramedici

O mașină s-a răsturnat în afara părții carosabile, la Izvoru Crișului, județul Cluj. Doi adulți și o minoră de 10 ani sunt consultați de paramedicii SMURD.
Pompierii din Huedin intervin sâmbătă seară la un accident petrecut pe raza localității Izvoru Crișului. O mașină s-a răsturnat în afara părții carosabile.
„Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe DN1 E60, pe raza localității Izvoru Crișului. În accident a fost implicat un autoturism, găsit de către forțele noastre răsturnat în afara părții carosabile. Nu au existat victime încarcerate, iar un bărbat și o femeie de aproximativ 50 de ani, alături de o minoră de 10 ani, sunt evaluați de către paramedicii SMURD. Toate persoanele sunt conștiente și cooperante”, a transmis ISU Cluj.

U-Banca Transilvania și-a continuat parcursul solid în Liga Națională, reușind o nouă victorie pe teren propriu. Clujenii au învins sâmbătă, 22 martie, formația CSM Corona Brașov cu scorul de 96-84, într-o partidă disputată la BT Arena, de la ora 18.
Echipa antrenată de Mihai Silvășan a început meciul mai greu, fiind condusă după primul sfert cu 16-25. Totuși, alb-negrii au revenit puternic în al doilea sfert, intrând la pauză cu un avantaj de 48-37.
Diferența a crescut și mai mult în sfertul al treilea, când U-BT a dominat clar jocul și a ajuns la 74-57. Deși Corona Brașov a încercat să recupereze în ultimul sfert, clujenii au gestionat bine finalul de meci și au obținut un succes meritat, scor 96-84.
U-BT Cluj-Napoca, locul doi în clasament
Această victorie consolidează poziția în Liga Națională de Baschet Masculin 2024-2025 a „studenților”, care ocupă în prezent locul 2, cu 19 victorii, 5 înfrângeri și 43 de puncte. Clujenii se află la un singur punct în spatele liderului CSM Oradea, care are 44 de puncte.
În meciul tur, U-BT a câștigat clar cu 107-67, iar și în această confruntare a demonstrat superioritatea în fața adversarilor de sub Tâmpa, care a acumulat 16 rezultate positive și 8 eșecuri.
ADMINISTRAȚIE
VIDEO. Viceprimarul Dan Tarcea răspunde atacurilor la proiectele majore ale Clujului, la „Ediția de seară”: „Sunt fake news-uri”

Viceprimarul Dan Tarcea, invitatul emisiunii „Ediția de seară”, realizată de Clujlive TV în parteneriat cu Cluj24, a răspuns acuzațiilor lansate de antreprenorii Cristian Ebrașu și Dorin Bob la adresa proiectelor de metrou și centură metropolitană.
Recent, la conferința Construction & Infrastructure Summit, eveniment Intelglobalis Consulting prin platform X Party & Networking (XPN), constructorul Cristian Erbașu a susținut că firmele turcești au făcut lobby pentru câștigarea unor contracte în România, dând exemplu metroul de la Cluj. Antreprenorul român este de părere că țara noastră se bazează prea mult pe firme turcești pentru proiecte strategice.
Constructorii români, atac la adresa metroului și centurii metropolitane
La rândul său, Dorin Bob a argumentat că metroul necesită un număr foarte mare de pasageri zilnic pentru a fi rentabil, care, în opinia sa, este imposibil de atins. El a dat exemplu mai multe proiecte de metrou care au fost abandonate în alte orașe, ridicând întrebări legate de viabilitatea sa pe termen lung.
Totodată, Cristian Erbașu a arătat că abordarea „proiectare și execuție” a generat probleme în proiectul de centură și că ar fi fost mai logic să se finalizeze întâi proiectul, pentru a estima mai clar costurile și riscurile, și abia apoi să se scoată la licitație execuția.
Viceprimarul Dan Tarcea arată că licitațiile sunt deschise și transparente
În răspuns, viceprimarul Dan Tarcea a subliniat că firmele turcești câștigă licitațiile pentru că sunt mai competitive la preț și eficiente, și nu datorită presupuselor influențe politice.
„Nu am fost nici într-o excursie la Istanbul, nu am fost în nicio vizită și nici nu m-am întâlnit cu nimeni legat de metro, de centură, chit că au încercat unii-alții să se prezinte. Nu, este licitație, aveți toate datele pe site, participați la licitație și mergeți mai departe.
În primul rând, așa cum am spus, cred că discutăm de prețul cel mai mic și de eficiență. Adică sunt companii eficiente. În al doilea rând, din câte știu, statul turc asigură niște dobânzi preferențiale pentru aceste companii, pentru a se putea finanța. Categoric că, o parte din companiile românești sau din Europa au și această problemă de finanțare.
Hai să ne gândim care este salariul mediu în Turcia și care este salariul mediu unei companiei care este în Franța sau în Germania. Să nu uităm că acea vestită companie din Statele Unite ale Americii Bechtel a lucrat cu turci. Să ne aducem aminte că o mare parte din infrastructura din Germania a fost făcută de companii turcești și a fost făcută cu forță de muncă din Turcia”, a arătat Dan Tarcea.
„Cine l-a împiedicat pe domnul Erbașu să vină la licitație la metrou?”
Viceprimarul a menționat că și firme românești, inclusiv firma antreprenorului Cristian Erbașu, au câștigat proiecte de anvergură la Cluj.
„Firme românești au câștigat licitații, cum și domnul Erbașu a câștigat licitații. Păi domnul Erbașu, când a câștigat licitații, să înțeleg că a făcut lobby? Adică aici cred că a trebui domnul Erbașu să răspundă la aceste întrebări, dacă a spus chestiunea asta. Domnul Umbrărescu a câștigat, sunt alte firme românești care au câștigat, domnul Erbașu a câștigat licitații în România. Chiar și la Cluj a câștigat domnul Erbașu licitații foarte mari de peste 60 – 65 de milioane de euro. (..) Cine l-a împiedicat pe domnul Erbașu să vină la licitație la metrou, de exemplu? Sau cine l-a împiedicat pe domnul Erbașu să vină la licitație la centură?”, a explicat Tarcea.
Metroul, justificat prin studii profesioniste
Viceprimarul a mai arătat că proiectul metroului a fost realizat de compania Systra, cu expertiză internațională, cu proiecte în orașe similare, unde metroul a avut succes.
„Noi nu ne-am trezit dimineața și am spus că vrem să facem metro la Cluj. Noi am identificat că avem o problemă aici la Cluj și am cerut unei companii de prestigiu, Systra să facă un studiu de prefezabilitate și de fezabilitate printr-o procedură de licitație publică. Îi rog pe cei care sunt interesați să intre pe net, să caute compania Systra să vadă cine este compania la nivel mondial. Pentru că așa o să vadă că noi nu am lucrat cu ageamii, am lucrat cu companii care știu și care au expertiză să facă asemenea studii. Această companie Systra a făcut metro-ul în Mexico City, în Baku, în Cairo, în Paris, în New York, în Toulouse, în Copenhaga, în Hyderabad”, a declarat Dan Tarcea.
Metroul este conceput pentru a transporta 157.000 de călători pe zi și nu 200.000, cum a arătat Dorin Bob, a mai spus viceprimarul: „În primul rând a folosit niște date eronat, a spus că trebuie să fie 200.000 de călători. Este greșit, este vorba de 157.000 de călători pe zi. Noi gândim astăzi un proiect pentru următorii ani, pentru 2030, 2035, 2050”.
Proiectare + execuție, o variantă mai rapidă de execuție
De asemenea, viceprimarul Dan Tarcea argumentează că scoaterea la licitație la pachet a proiectării și execuției este o metodă folosită pentru a accelera proiectul și a evita întârzieri cauzate de discrepanțe între proiectare și execuție.
„Am avut câteva proiecte în care am făcut prima dată proiectarea, după care am scos la licitație execuția. Am avut întârzieri extrem de mari pentru că executantul a spus domnule, proiectarea nu este bună, lista de cantități nu este în regulă, nu se poate face treaba respectivă, adică el să nu-și asume niciun risc. Au fost situații în care am avut dreptate și dacă ne uităm la Podul Porțelanului (…).
Noi aici suntem presați de timp, pentru că noi trebuie să facem această centură metropolitană în timpul vieții noastre, și atunci, așa cum procedează și Guvernul României și foarte multe alte instituții, ca să comprimi aceste riscuri, să nu fie două tipuri de contestații, se comprimă cele două elemente. (…) Nu este vina primăriei municipiului Cluj-Napoca sau a unui minister că companiile românești nu au fost în stare să-și creeze și această infrastructură de proiectare sau să se asocieze cu companii care pot să facă și această parte de proiectare”, a spus viceprimarul.
Transportul în comun nu mai face față dezvoltării
El a evidențiat că numărul de călătorii efectuate în transportul public din Cluj-Napoca și zona metropolitană este de 235.000.000 pe an, ceea ce sugerează o nevoie reală pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport.
„Am solicitat niște date de la Compania de Transport Public, care mi-a spus că numărul de călătorii în Cluj și în zona metropolitană a ajuns la 235.000.000 de călătorii pe an. Asta înseamnă undeva la 630.000 de călătorii pe zi. Discutăm de niște date care sunt puse pe masă, sunt niște date actuale, nu discutăm din auzite sau din presupuneri”, a mai explicat Tarcea.
„Sunt fake news-uri, date scoase din context”
Viceprimarul a afirmat că opoziția față de proiect nu este bazată pe date reale, ci pe dezinformări și fake news-uri. El a adus în discuție cazul domnului Bob Dorin, menționând că nu a oferit argumente solide care să pună la îndoială viabilitatea proiectului.
„Eu respect punctul de vedere a domnului Bob Dorin. Nu sunt de acord cu el pentru că nu mi-a dus niște argumente solide ca să pot să spun da, are dreptate și ar trebui să ne gândim de două ori înainte de a merge mai departe cu acest proiect. Din contră, am văzut că toți contestatarii acestui proiect nu se bazează pe date reale. Sunt fake news-uri, sunt date care sunt scoase din context și de aceea eu îi rog pe cei care se uită la noi să se informeze din surse oficiale”, i-a îndemnat Tarcea pe clujeni.
„Toate dealurile din jurul Clujului alunecă”
Totodată, viceprimarul a amintit despre dificultățile geologice din zona Clujului, inclusiv problemele cu alunecările de teren și necesitatea unor măsuri de consolidare, cum ar fi piloții forați de mari dimensiuni.
„Orice companie care lucrează în construcții, fie că face o investiție de 200 de mii de euro sau de 20 de milioane de euro, vede că tot ceea ce se întâmplă în dealurile din jurul Clujului, pune probleme. Toate dealurile din jurul Clujului alunecă. Nu există niciun studiu geo care să poată să vadă cu exactitate ceea ce se întâmplă. Astea sunt elemente care pot să apară pe parcurs. Ce este important, ca orice companie să aibă această capacitate să treacă peste aceste probleme.
În momentul în care s-a făcut săpătura, acolo este vorba de o săpătură care merge între 15 și 20 de metri pentru a putea să fie lansat TBM-ul, s-a văzut că au apărut pe deal niște fisuri. În momentul în care a fost acea fisură a spus stop joc, haideți să vedem ce e de făcut. Au venit specialiștii și au spus că trebuie să facem consolidare. Au găsit o soluție că trebuie să fie puși acolo 94 de pilot sforați. Piloții forați trebuie să fie la o adâncime de 25 de metri și de asemenea cu un diametru de 1,15 m. Nu știu în Cluj să se mai fi folosit asemenea piloți forați. Până acum două zile, erau 30 de piloți forați turnați în zona respectivă. O treime sunt turnați, ritmul de forare este unul destul de bun”, a mai arătat viceprimarul.
Sute de evaluări și foraje pe traseul metroului
El a menționat că proiectul metroului a fost supus unor expertize detaliate, incluzând 650 de evaluări ale clădirilor afectate și peste 160 de foraje pentru a înțelege condițiile subterane.
„Ce pot să-i asigur pe oameni este că blocurile lor nu sunt în pericol. Au fost făcute peste 650 de expertize, nu există clădire care să fie pe traseul metroului care să nu fi fost expertizată. A fost un expert de la București cu echipa lui, care a intrat în toate subsolurile clădirilor pe traseul metroului ca să se uite, să vadă fundații și pe exterior și pe interior, pentru că nu există planurile de la 1850 și atunci a trebuit să vadă la fața locului ce anume este, pentru a putea să fie luate acele măsuri necesare pe când să ajunge acolo, ca să nu pună în pericol clădirile respective.
De asemenea, au fost făcute pe traseu peste 160 de foraje. Au fost făcute forajele până la 60 de metri pentru a putea să vadă ce se întâmplă acolo. Sigur că am identificat zone în care există sare, am identificat zone în care există argilă, am identificat zone în care există granit, am identificat diverse situații. Dar este foarte important și foarte bine că le-am identificat că sunt acolo ca specialiștii să știe ce măsuri trebuie să ia în avans”, a explicat Tarcea.
Lucrările la metrou, în grafic pentru finalizare în anul 2031
În ce privește situația lucrărilor la metrou, viceprimarul spune că acestea sunt în grafic. Dan Tarcea a insistat pe faptul că termenul final rămâne anul 2031 și că eventualele întârzieri pot fi recuperate în fazele ulterioare: „Se lucrează și avem contact, sunt ședințe săptămânale. Suntem în grafic. Noi ne-am fixat termenul anul 2031. În acest moment nu am elemente să spun că 2031 nu va fi gata. Discutăm de niște întârzieri de câteva luni în a intra cârtițele în pământ, dar aceste întârzieri pot fi recuperate în această perioadă lungă de timp, la fel cum foarte bine e posibil să fie și o întârziere. Există situații de genul acesta dar eu sunt optimist și muncim în fiecare zi la chestiunea asta”.