ACTUALITATE
Pățaniile unui clujean cu ClujBike
Un clujean care folosește programul ClujBike a povestit întâmplările pățite încercând să folosească bicicletele. Acesta spune că proiectul a fost lăsat pe „drumul căderii în derizoriu” și că primăria Cluj-Napoca nu mai dă bani firmei care se ocupă de displayuri pentru a le schimba, nefuncționale fiind unele dintre ele.
Iată ce spune clujeanul.
„ClujBIKE este pe drumul caderii în derizoriu”
ClujBIKE este pe drumul căderii în derizoriu ca și multe alte proiecte dorite de clujeni ,dar prost gestionate de primărie.
Am fost printre primii suținători ai acestui proiect european ce trebuia să aibă stații și piste în toate cartierele și punctele importante ale orașului, mai ales de o parte și alta a Someșului de la Barajul din Florești până la Pasajul de la Apahida, etc.
Doar că s-a tot promis mandate după mandate, dar nici până acum sau peste 4 ani nu le vom vedea gata.
Totuși, puținul pe care-l avem, modest, dar suficient ca laudă și fake newsurile să curgă în primul oraș cu biciclete și fără poluare constatăm că a fost este și va fi pe mâna unui management defectuos.
Primele probleme: lanțuri căzute, carduri stricate și displayuri prost gândite
Eu folosesc ocazional ClujBike când nu merg cu bicicleta mea pentru deplasare la facultate, cumpărături la mall, plimbări în pauze sau renunț la mașină sau mă grăbesc și evit traficul infernal și poluant.
La început au fost probleme cu displayurile care nu au fost prevăzute cu umbrar pentru soare și nu vedeai să accesezi (la fel că acum), apoi serviceul defectuos când nu verificau lanțurile căzute sau roțile dezuflate (la fel că acum), cardurile care se demagnetizau și luni de zile nu puteai să le schimbi, etc. etc.
Le semnalam pe telefon la ClujBike, dându-mi seama că banii contribuabililor alocați pentru service nu stimulează acești oamenii să verifice zilnic sau măcar să remedieze sesizările cetățenilor.
Displayul merge doar cu reset
Și acum vă zic ce pățesc de la ultima închidere pentru iarnă a stațiilor necesară revizie-mentenanței-reparațiilor-testărilor-etc. , așa cum ar fi trebuit să facă primăria, astfel încât în momentul repornirii în martie să meargă totul strună.
Cel puțin 4 stații la care am încercat să scot o bicicletă nu le funcționa displayul, zile în șir.
De fiecare dată sun la ClujBike, le spun numărul stației. O voce blondă îmi răspunde și-mi spune că știe că multe displayuri se blochează la Cluj (firma fiind din altă localitate) și va da un reset. Durează 3-4 minute, că apoi să-mi ceară să apropiu cardul și să-i spun PIN-ul. Apoi cu telefonul la ureche mă îndrept spre bicicletă preferată și aștept. Aud după alte câteva minute “Puteți ridica bicicleta”. Pun cardul pe cititor și fericit văd că mi se deschide poartă și pot scoate bicicletă.
La fel procedez la unele standuri când încerc să introduc bicicletă în lăcăș, alte 5-10 minute pierdute, chiar și restarturi de două ori sau abandon: “mergeți la altă stație”.
„Primăria Cluj-Napoca nu ne dă bani să înlocuim displayurile”
Prima zi am zis că asta e. A 5-a oară mă obișnuisem și mi-am zis că <merge și așa> digitalizarea în SmartCity Edilului Virtual digitalizat. Dar a 8-a oară m-am auto-sesizat și mi-am luat inima în dinți, întrebând la telefon:
„Am înțeles că nu sunteți din Cluj și aveți contract cu primăria. Nu știți cu cine din primărie aveți legătură, ca să nu-l sun direct pe domnul primar – care este foarte ocupat și nu se ocupă de fleacuri precum ClujBike?”
Răspunsul suav a fost: „Noi știm toate stațiile care nu merg decât semi-automat sau deloc. Am sesizat de câteva ori și vom continuă să sesizăm primăria Cluj-Napoca, dar nu ne dau bani să înlocuim displayurile și pentru alte lucrări”.
FOTO: Facebook @ ClujBike
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






