ACTUALITATE
OPINIE. Adrian Marian: Secta ”Martorilor lui Smartphone”

Deci, vorba de început a românului, în primul rând, știm aproape cu toții că bogăția și prosperitate a unei țări nu este dată de valoarea zăcămintelor subsolului sau solului, ci de educația oamenilor care ocupă acel teritoriu.
Știm aproape cu toții, mai puțin unii (importanți) politicieni. Merită exemplificat, Congo, Rwanda, Afganistan, Nigeria, Venezuela și la indigo – Danemarca, Japonia, Elveția, Finlanda, Irlanda etc. Sau, dintr-un singur conglomerat, fost uresesist, Cecenia, în comparație cu țările baltice.
În al doilea rând, se știe că există teste internaționale elaborate de către specialiști în educație (Testele PISA) care cuprind cât mai mult din diferite sisteme de învățământ. România ocupă un dureros loc 58/59 la materii reale/umaniste.
Mai încercăm să ne furăm căciula cu scuze de genul, ”Testele PISA nu se potrivesc elevilor români”.
Bine că se potrivesc celor 57 de țări clasate înaintea noastră.
Realitatea aceasta ascunsă a degradării învățământului românesc este explicată într-o lucrare de excepție a unui universitar ieșean, Mircea Platon: ”Cominternul educațional și deșcolarizarea digitală!”
”Există o sectă a Martorilor Progresului, gata oricând să jure că ”Sadoveanu e depășit !” , ”Creangă e depășit !”, ” Eminescu e depășit!”, ”predarea/învățarea e depășită”, ”scrisul de mână e depășit”, ”scrisul cu creta la tablă e depășit”, frumosul și binele sunt realități care sunt noțiuni depășite. Inutile”.
Așa începe importanta și necesara pledoarie a istoricului foarte bine ancorat în realitate, Mircea Platon, redactor șef al ”Convorbirilor literare” de la Iași.
”Cominternul educațional și deșcolarizarea digitală!” se poate comanda la Editura ”Ideea Europeană” și ar putea ajunge în toate librăriile fiind că în Cluj, doar la Cărturești a apărut.
Este o carte care ar trebui cunoscută și citită de către toți aceia pentru care noțiunea de mamă și tată nu este depășită și nu poate fi înlocuită de sintagma ”părinte 1 și părinte 2”, de toți aceia care simt și știu diferența între a crește sub oblăduirea unor dascăli adevărați, sau a avea generații de copii abandonați în fața smartphone-ului cu șanse mari de a ne transforma într-un popor de sparangheliști.
Am vorbit unui prieten despre cărțile lui Mircea Platon și mi-a replicat ”Da, am auzit de el. Este un tip care-și face reclamă pe Internet!”.
Nu, Mircea Platon nu își face reclamă pe Internet. Noi îi facem, foarte îndreptățit!
Pentru că ni se pare o obligație față de toți oamenii pe care îi știm, față de toți dascălii, față de părinții care au sperat în noi și ne-au crescut și mai ales față de copiii noștri.
”Școala clasică, de care România s-a bucurat din 1864 până prin 1995, era un loc unde elevii își cultivau inteligența și discernământul intellectual și moral prin contactul cu tot ce era mai bun din tradiția intelectuală a națiunii și a umanității.
Școala corectă politic tinde să fie un loc unde sunt educați și părinții, alături de elevi, în sensul tendințelor progresiste, bazate pe lepădarea de orice patrimoniu classic și de orice repere stabile.
E un loc de unde, sub pretextul educării elevilor, se iradiază ideologie radical și în familie. Ba, după cum se vede, școala este un loc unde nu elevii, ci profesorii trebuie să învețe mereu, să se lase reeducați.
Scopul școlii de tip nou, activ, experimental și progresist, este acela de a educa profesorii: continuu. E înscrierea întregii societăți în fluxul unei îndoctrinări fără sfârșit.
(…) Nu înțeleg de ce acești reformatori nu acceptă ideea de a lăsa sistemul de învățământ clasicîn pace, de a-l consolida și de a face un alt corridor educațional (cât de digitalizat vor ei), un fel de școli profesionale pentru corporații.
De ce e nevoie să distrugă întreg sistemul de învățământ? De ce această uniformizare? De ce strategia MEC prevede „cursuri de formare pentru părinți” și de ce „ținta este ca, până în 2027, 90% din populația țării să fie alfabetizată digital”? Cum poate MEC să se asigure că 90% din români vor fi alfabetizați digital?
Folosind digitalizarea școlii ca pe o pârghie a unui uriaș mecanism de inginerie socială? Acesta a ajuns rolul școlii? A ajuns MEC un soi de Minister al Propagandei și Uniformizării?
Pe vremea când elevii purtau uniforme, școala era mai umană decât astăzi, când, sub pavăza ideologiei diversității de toate felurile, părinții și copiii sunt supuși la cele mai despotice și umilitoare forme de manipulare și îndobitocire”. (Mircea Platon)
Desigur că nimeni nu este împotriva progresului și infomatizării. Doar că omul ca scânteie divină și rezultat evoluționist așa s-a format să învețe, să iubească și să creeze ”pe viu”.
La digitalizarea învățământului ocupăm locuri fruntașe în lume alături de Nigeria și Rwanda. La calitatea școlii suntem pe acel loc pe care îl fixează Testele PISA, și anume 58/59 în rând cu calitatea milioanelor de tablete inutile achiziționate pentru școli și a miliardelor aruncate în van.
Pentru a înțelege și preveni, Mircea Platon ne vine în ajutor cu ”Cominternul educațional și deșcolarizarea digitală”.
Încă este voie.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Elevii clujeni ar putea urma cursuri opționale de limbă și civilizație chineză, susținute, voluntar, de cadre didactice ale UBB, a anunțat sefa Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Cluj, Marinela Marc.
Aceasta s-a întâlnit cu Feng Shaozhong, directorul Institutului Confucius din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, o instituție educațională publică non-profit deschisă în septembrie 2009.
Institutul oferă cursuri de limba chineză, cursuri de cultură și civilizație chineză, atât pentru copii, cât și pentru adulți.
”În cadrul întâlnirii, am discutat despre inițierea unor colaborări cu unitățile de învățământ care doresc să ofere copiilor oportunitatea de a-și lărgi orizonturile culturale, fie în cadrul programelor extrașcolare, în săptămâna <<Școala Altfel>> sau chiar prin propunerea unor cursuri opționale de limbă și civilizație chineză, susținute, voluntar, de cadre didactice din cadrul universității”, a spus Marc.
EVENIMENT
Româncă în finala de dublu de la Transylvania Open: Jaqueline Cristian/Angelica Moratelli împotriva Magali Kempen/Anna Siskova.

Perechea Jaqueline Cristian/Angelica Moratelli (România/Italia) s-a calificat sâmbătă seara în finala turneului de tenis feminin Transylvania Open la dublu de la Cluj-Napoca, după ce a trecut de perechea Katarzyna Piter/Aliaksandra Sasnovich, arată Mediafax.
Jaqueline Cristian și Angelica Moratelli s-au impus sâmbătă seara cu 6-3, 6-2 în fața perechii Katarzyna Piter/Aliaksandra Sasnovich după o partidă care a durat o oră și 14 de minute.
Perechea româno-italiană va juca duminică în finala din BT Arena cu perechea Magali Kempen/Anna Siskova.
EVENIMENT
Finala turneului de tenis Transylvania Open de la Cluj-Napoca la simplu: Brozetti (Italia) – Potapova (Rusia)

Finala de simplu turneului de tenis feminin Transylvania Open WTA250 de la Cluj-Napoca se va disputa, duminică, în BT Arena, între jucătoarele Lucia Bronzetti (Italia) și Anastasia Potapova (Rusia), considerată favorita competiției.
Lucia Bronzetti, care a învins-o în primul tur la simplu pe Simona Halep, s-a calificat sâmbătă în finală după ce Katerina Siniakova a abandonat în primul set la scorul de 4-0.
Anastasia Potapova a învins-o pe Aliaksandra Sasnovich cu scorul de 6-3 7-5.
Potapova și Bronzetti se cunosc foarte bine: au jucat de multe ori, s-au întâlnit pe toate suprafețele (hard, hard indoor, iarbă, zgură) și de fiecare dată s-a impus Potapova. Scorul întâlnirilor directe e 4-0 pentru Potapova.
EVENIMENT
FOTO. Clujean vândut de propriul tată în Spania când era copil. Viața bate telenovela. Concubina lui îi este verișoară primară

Clujeanul Simson Rostaș a avut o copilărie grea și nici acum, la 30 de ani, nu poate spune că viața este roz. Totuși, are 6 copii, care sunt lumina ochilor săi, și cărora se străduiește să le ofere un trai mai bun și condiții decente. El speră să se finalizeze căsuța nouă din cărămidă, aflată în construcție în comuna Călățele și să se poată muta cât mai repede.
Simson a povestit pentru Cluj24 că s-a născut în Huedin, iar tatăl său a plecat în Spania, iar ca să facă un ban, a vorbit cu o rudă să-i facă acte false propriului copil pe care l-a dus cu el și l-a vândut unor țigani spanioli.
”Au făcut acte pe numele unui văr de-al meu, Rostaș Malin, și m-a dus taică-meu în Spania când eram de vreo 4-5 ani și m-a pus la cerșit. Cred că aveam vreo 7 ani când m-a vândut unor țigani spanioli, pe dolari sau mărci, nu știu.
Nu știu nici pe câți bani a primit pe mine. Dar nu am stat mult, cam o lună, la ei și am fugit. Am fost luat de o călugăriță, Pepa Garcia Arevalo, la un centru de minori din orașul Granada unde am stat până la 18 ani.
I-am povestit tot ce mi s-a întâmplat și ea și Dumnezeu a avut grijă de mine. Acolo am fost la școală, am învățat spaniolă perfect, mai bine ca românește”, a spus Simson.
După ce a împlinit 18 ani, acesta a trebuit să se întoarcă în România să își facă acte pe numele său, pentru că purta numele vărului.
”Pepa m-a întrebat dacă chiar așa mă cheamă, Simson, că ăsta e nume din desene animate”, și-a mai amintit tânărul.
Tatăl i-a vândut și casa
Simson a fost ajutat de călugărița din Spania care a vândut un teren și i-a trimis bani să își facă o căsuță, iar s-a stabilit în comuna Săcuieu, de unde era mama sa și unde a dat peste tatăl său. Acesta s-a făcut că uită gestul din copilărie când l-a vândut și s-a pus bine cu el, având, însă, alte gânduri necurate.
Pentru că nu uitase limba română și vorbea doar spaniolă, Simson a fost înșelat de tată care i-a vândut căsuța construită cu vreo 2000 de euro, deși costa mult mai mult, și l-a lăsat pe drumuri.
”Eu am avut încredere în taică-meu că vrea să îmi facă bine, că s-a schimbat, că nu mai este cum a fost, dar m-am înșelat. Eu nu vorbeam română cu el, ci spaniolă. După ce m-a vândut când eram copil, mi-a vândut și casa. Crescând între spanioli, am crezut că toți îs ca ei, oameni cinstiți, și nu am crezut că propriul meu tată poate să îmi facă așa ceva”, a mai spus bărbatul.
Rămas fără casă, a locuit ba la o mătușă din comuna Călățele, ba la sora lui, până a întâlnit-o pe Diana, actuala concubină cu care trăiește și cu care are 6 copii, cu vârste cuprinse între 2 și 7 ani – 5 băieți și o fată.
Și-a construit o colibă în Călățele
”Mi-era rușine să stau pe la casele altora, așa că m-am pus dator să îmi iau un cal și o căruță și dormeam pe unde apucam. Apoi, cu mâinile mele, în urmă cu vreo trei ani, mi-am făcut cum am putut o colibuță în Călățele, unde locuiesc cu Diana și cu copiii care au început să vină. Am stat cum am putut, nimeni nu mi-a dat un lemn, a fost foarte greu”, a arătat Simson Rostaș.
Acesta lucrează cu ziua pe la oamenii din sat, sparge lemne, ajută la gater, trăind de pe o zi pe alta pentru a pune ceva pe masa copiior. A primit și câte 100 de lei, sau mâncare, depinde.
Concubina, verișoară primară
Telenovela lui Simson nu se oprește, însă, aici. Bărbatul și-a dat seama că Diana, concubina cu care trăiește și cu care are cei 6 copii, îi este verișoară primară, aceasta fiind fiica surorii tatălui său.
”Nu am știut că îmi e verișoară, dacă știam nu o luam. Am aflat după ce mi-au spus câțiva prieteni din Călățele, că e fata mătușii mele, sora lui taică-meu.
Când am aflat aveam deja copii cu ea, era prea târziu și am rămas împreună. Nici ea nu a știut, nu își cunoștea toate neamurile, nu știa că are un văr în Spania”, a menționat acesta.
Căsuță nouă pentru familia Rostaș
În urma implicării Partidei Romilor ”Pro Europa” Cluj, s-a demarat la începutul lunii februarie acțiunea de construire a unei căsuțe din cărămidă pentru familia Rostaș care va fi gata la începutul săptămânii viitoare, urmând apoi dotarea acesteia cu mobilier și cele trebuincioase unei gospodării.
După ce se muta în căsuța nouă, iar copiii nu vor mai suferi de frig și vor avea, cât de cât, condiții mai decente de locuire, Simson va încerca să își caute de lucru la o firmă spaniolă din Cluj, pentru că vorbește fluent limba. Ar vrea să urmeze un curs de calificare, iar dacă nu va reuși, îl bate gândul să se întoarcă și să își caute de lucru în Spania.
”Îmi place să lucrez, nu mă dau în lături de la muncă. Nu cerșesc, nu fur. Mi-ar plăcea să găsesc ceva de lucru să-mi întrețin familia”, a conchis Simson Rostaș.
Clujenii care vor să ajute la finalizarea construirii căsuței pot dona bani în contul RO85BTRLRONCRT0504528301, deschis pe numele Tomoiagă Ioana Maria Nicoleta.