Connect with us

ACTUALITATE

OPINIE. Adrian Marian: Secta ”Martorilor lui Smartphone”

Publicat


burse

Deci, vorba de început a românului, în primul rând, știm aproape cu toții că bogăția și prosperitate a unei țări nu este dată de valoarea zăcămintelor subsolului sau solului, ci de educația oamenilor care ocupă acel teritoriu.

Știm aproape cu toții, mai puțin unii (importanți) politicieni. Merită exemplificat, Congo, Rwanda, Afganistan, Nigeria, Venezuela și la indigo – Danemarca, Japonia, Elveția, Finlanda, Irlanda etc. Sau, dintr-un singur conglomerat, fost uresesist, Cecenia, în comparație cu țările baltice.

În al doilea rând, se știe că există teste internaționale elaborate de către specialiști în educație (Testele PISA) care cuprind cât mai mult din diferite sisteme de învățământ. România ocupă un dureros loc 58/59 la materii reale/umaniste.

Mai încercăm să ne furăm căciula cu scuze de genul, ”Testele PISA nu se potrivesc elevilor români”.

Bine că se potrivesc celor 57 de țări clasate înaintea noastră.

Realitatea aceasta ascunsă a degradării învățământului românesc este explicată într-o lucrare de excepție a unui universitar ieșean, Mircea Platon: ”Cominternul educațional și deșcolarizarea digitală!”

”Există o sectă a Martorilor Progresului, gata oricând să jure că ”Sadoveanu e depășit !” , ”Creangă e depășit !”, ” Eminescu e depășit!”, ”predarea/învățarea e depășită”, ”scrisul de mână e depășit”, ”scrisul cu creta la tablă e depășit”, frumosul și binele sunt realități care sunt noțiuni depășite. Inutile”.

Așa începe importanta și necesara pledoarie a istoricului foarte bine ancorat în realitate, Mircea Platon, redactor șef al ”Convorbirilor literare” de la Iași.

whatsapp image 2022 03 10 at 17.15.51

”Cominternul educațional și deșcolarizarea digitală!” se poate comanda la Editura ”Ideea Europeană” și ar putea ajunge în toate librăriile fiind că în Cluj, doar la Cărturești a apărut.

Este o carte care ar trebui cunoscută și citită de către toți aceia pentru care noțiunea de mamă și tată nu este depășită și nu poate fi înlocuită de sintagma ”părinte 1 și părinte 2”, de toți aceia care simt și știu diferența între a crește sub oblăduirea unor dascăli adevărați, sau a avea generații de copii abandonați în fața smartphone-ului cu șanse mari de a ne transforma într-un popor de sparangheliști.

Am vorbit unui prieten despre cărțile lui Mircea Platon și mi-a replicat ”Da, am auzit de el. Este un tip care-și face reclamă pe Internet!”.

Nu, Mircea Platon nu își face reclamă pe Internet. Noi îi facem, foarte îndreptățit!

Pentru că ni se pare o obligație față de toți oamenii pe care îi știm, față de toți dascălii, față de părinții care au sperat în noi și ne-au crescut și mai ales față de copiii noștri.

”Școala clasică, de care România s-a bucurat din 1864 până prin 1995, era un loc unde elevii își cultivau inteligența și discernământul intellectual și moral prin contactul cu tot ce era mai bun din tradiția intelectuală a națiunii și a umanității.

Școala corectă politic tinde să fie un loc unde sunt educați și părinții, alături de elevi, în sensul tendințelor progresiste, bazate pe lepădarea de orice patrimoniu classic și de orice repere stabile.

E un loc de unde, sub pretextul educării elevilor, se iradiază ideologie radical și în familie. Ba, după cum se vede, școala este un loc unde nu elevii, ci profesorii trebuie să învețe mereu, să se lase reeducați.

Scopul școlii de tip nou, activ, experimental și progresist, este acela de a educa profesorii: continuu. E înscrierea întregii societăți în fluxul unei îndoctrinări fără sfârșit.

(…) Nu înțeleg de ce acești reformatori nu acceptă ideea de a lăsa sistemul de învățământ clasicîn pace, de a-l consolida și de a face un alt corridor educațional (cât de digitalizat vor ei), un fel de școli profesionale pentru corporații.

De ce e nevoie să distrugă întreg sistemul de învățământ? De ce această uniformizare? De ce strategia MEC prevede „cursuri de formare pentru părinți” și de ce „ținta este ca, până în 2027, 90% din populația țării să fie alfabetizată digital”? Cum poate MEC să se asigure că 90% din români vor fi alfabetizați digital?

Folosind digitalizarea școlii ca pe o pârghie a unui uriaș mecanism de inginerie socială? Acesta a ajuns rolul școlii? A ajuns MEC un soi de Minister al Propagandei și Uniformizării?

Pe vremea când elevii purtau uniforme, școala era mai umană decât astăzi, când, sub pavăza ideologiei diversității de toate felurile, părinții și copiii sunt supuși la cele mai despotice și umilitoare forme de manipulare și îndobitocire”. (Mircea Platon)

Desigur că nimeni nu este împotriva progresului și infomatizării. Doar că omul ca scânteie divină și rezultat evoluționist așa s-a format să învețe, să iubească și să creeze ”pe viu”.

La digitalizarea învățământului ocupăm locuri fruntașe în lume alături de Nigeria și Rwanda. La calitatea școlii suntem pe acel loc pe care îl fixează Testele PISA, și anume 58/59 în rând cu calitatea milioanelor de tablete inutile achiziționate pentru școli și a miliardelor aruncate în van.

Pentru a înțelege și preveni, Mircea Platon ne vine în ajutor cu ”Cominternul educațional și deșcolarizarea digitală”.

Încă este voie.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate