EVENIMENT
OFICIAL: 7.707 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID–19
Până astăzi, 16 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 7.707 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 1.357 au fost declarate vindecate și externate.
Totodată, până acum, 387 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Dolj, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timiș, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța, Satu Mare, Sibiu, Ialomița, Bistrița-Năsăud, Covasna, Dâmbovița, Vrancea, Galați, Caraș-Severin, Mureș, Giurgiu, Bihor, Argeș, Vaslui, Botoșani, Alba, Sălaj, Brașov, Mehedinți, Teleorman și Gorj, au decedat.
De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 491 de noi cazuri de îmbolnăvire.
La ATI, în acest moment, sunt internați 243 de pacienți.
Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 22.866 de persoane. Alte 60.697 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.
Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 79.629 de teste.
De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 2 și până în prezent, au fost plasate în carantină instituționalizată 2.078 de persoane care nu au respectat perioada de autoizolare. De asemenea, 104 de persoane aflate în carantină au părăsit locația în care au fost plasate, pentru acestea fiind dispusă măsura carantinării pentru o nouă perioadă de 14 zile.
În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 447 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 1.917 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.
Prin structurile abilitate ale M.A.I. au fost întocmite, până în prezent, 417 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.
Polițiștii și jandarmii au depistat, în ultimele de 24 de ore, 6.171 de persoane care nu au respectat măsura privind restricţionarea circulaţiei. Acestor persoane le-au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, în valoare de 13.062.175 de lei.
În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, 718 cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 422 în Italia, 196 în Spania, 25 în Franța, 13 în Germania, 47 în Marea Britanie, 2 în Namibia, 2 în SUA, 2 în Austria, 2 în Belgia, 2 în Indonezia și câte unul în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg și Suedia. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 55 de cetățeni români aflați în străinătate, 13 în Italia, 14 în Franța, 16 în Marea Britanie, 7 în Spania, 3 în Germania, unul în Belgia și unul în Suedia, au decedat.
Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 11 au fost declarați vindecați: 7 în Franța, 2 în Indonezia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
ECONOMIE
Grupul TeraPlast CUMPĂRĂ 70% din Optiplast – al treilea cel mai mare producător de ambalaje flexibile din Croația
Grupul TeraPlast, al cărui Președinte al Consiliului de Administrație este omul de afaceri clujean Dorel Goia, anunță semnarea unui acord de achiziție prin care preia 70% din capitalul social al companiei Optiplast, al treilea cel mai mare producător de ambalaje flexibile din Croația. Optiplast este o companie similară ca și gamă de produse și tehnologie cu TeraBio Pack, aducând în plus 35 de ani de experiență în piața ambalajelor flexibile.
„Prin achiziția Optiplast ne extindem amprenta geografică, iar capacitățile noastre de producție depășesc 10.000 de tone de ambalaje flexibile anual. Vom fi și mai aproape de clienții din țări precum Italia, Grecia sau Austria și ne vom putea concentra mai bine pe piețele din Balcanii de vest, piețe dinamice și mature. Sinergiile dintre Optiplast și TeraBio Pack înseamnă accesul la clienți care plătesc prețul corect pentru ambalaje de calitate, ceea ce va duce la o mai bună încărcare a capacităților de producție. Mai mult, vom deservi mai ușor piețele vest-europene care până acum au fost mai greu de acoperit din Bistrița din cauza costurilor logistice. Astfel, creștem profitabilitatea în timp ce oferim în piață soluții complete și sustenabile.
Grupul TeraPlast CUMPĂRĂ 70% din Optiplast – al treilea cel mai mare producător de ambalaje flexibile din Croația
Am făcut încă un pas în dezvoltarea Grupului TeraPlast la nivel european, pas care a fost posibil și cu susținerea acționarilor noștri în cadrul majorării de capital de 20 de milioane de euro, încheiată recent cu succes.”, a declarat dl Dorel Goia, Președintele Consiliului de Administrație al TeraPlast.
„Sunt extrem de mândru de ceea ce am construit în cei 35 de ani pe piața din Croația și în țările vecine. Consider că Optiplast a ajuns într-un punct de maturitate în care este pregătită să evolueze spre următorul nivel, iar acest pas îl facem prin unirea forțelor cu Grupul TeraPlast. Împreună, sunt sigur că vom crește un lider regional puternic, care va oferi produse de cea mai bună calitate pe piața regională a ambalajelor.”, a declarat dl Danijel Drčić, proprietarul și directorul general al Optiplast.
Perspective și condițiile tranzacției
Acționarul actual al Optiplast rămâne activ în executivul companiei, ca director general, asigurând continuitatea strategiei de afaceri și, de asemenea, implementarea modelului de succes al Optiplast la nivelul TeraBio Pack alături de echipa de management locală.
Prețul total de achiziție va fi determinat la data finalizării tranzacției pornind de la valoarea de bază de 13 milioane de euro, care va fi ajustată cu capitalul de lucru net, fluxurile de numerar și datoriile de la data finalizării. În baza acestei formule de calcul se va stabili prețul final pentru participația de 70% din părțile sociale pe care TeraPlast SA le va achiziționa la Optiplast d.o.o. Acordul prevede o proiecție a prețului final de achiziție cu luarea în considerare a elementelor de ajustare din situațiile financiare ale Optiplast d.o.o. la 30 iunie 2024. Astfel, dacă prețul final s-ar fi determinat la 30 iunie 2024, acesta ar fi fost de 9,5 milioane de euro. Acordul prevede, de asemenea, un mecanism de ajustare a prețului în funcție de subvențiile viitoare pe care urmează să le încaseze Optiplast pentru un proiect de instalare panouri fotovoltaice aflat în curs de implementare.
Tranzacția va fi supusă aprobării adunării generale a acționarilor TeraPlast, iar în contextul aprobării, tranzacția va fi finalizată în perioada imediat următoare hotărârii AGEA.
Optiplast: un lider regional în ambalaje flexibile
Fondată în 1989, Optiplast deține o capacitate anuală de producție de aproximativ 5.000 de tone și operează într-un spațiu de peste 17.000 m², având 81 de angajați. Compania dispune de o capacitate internă de reciclare de circa 1.200 de tone pe an și, totodată, utilizează între 60% și 70% materiale reciclate. Optiplast produce saci menajeri, sacoșe pentru cumpărături și alte confecții și folii pentru ambalare.
Cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în 2023 și o EBITDA ajustată de 2,2 milioane de euro, Optiplast exportă aproximativ 25% din producție pe piețele europene. Portofoliul de clienți cuprinde atât distribuitori, cât și mari rețele de retail la nivel internațional.
Despre Grupul TeraPlast
Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de sud-est. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, companiile Grupului Wolfgang Freiler și Somplast.
Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier IMI (Investable Market Index). În cadrul evaluării VEKTOR în baza a 12 criterii privind guvernanța corporativă și comunicarea cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10, pentru al cincilea an consecutiv.
La data de 10 octombrie 2024, Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată despre la faptul că COCOI DARIA ALEXANDRA, în vârstă de 13 ani și AJTAI ALEXANDRU HOREA RAFAEL, în vârstă de 13 ani, din municipiul Cluj-Napoca au plecat voluntar în cursul zilei, în jurul orei 14.30, în timp ce se aflau în zona Piața 14 iulie din Cluj-Napoca.
SEMNALMENTE: Cocoi Daria Alexandra – înălțime aproximativă – 1,65m, brunetă.
La momentul plecării aceasta purta o bluză neagră, pantalon scurt culoare roz, adidași albi.
I-ați VĂZUT? Doi minori din Cluj-Napoca, DISPĂRUȚI de acasă. Sunați la 112
SEMNALMENTE: Ajtai Alexandru Horea Rafael – înălțime aproximativă – 1,65 m, păr castaniu.
La momentul plecării acesta era îmbrăcat cu îmbrăcat cu pantaloni negri, maieu alb.
Persoanele care pot furniza orice informaţii despre aceștia sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!
EVENIMENT
U-BT Cluj – Valencia Basket, 96-105. Clujenii pierd al treilea meci din Eurocup după ce au condus și cu 17 puncte
U-BT Cluj-Napoca a jucat, miercuri seara la BTarena cu Valencia Basket, un duel din runda 3 din BKT Eurocup. Valencia ocupă locul 3 după 2 victorii din 2 meciuri, în timp ce U-BT Cluj-Napoca este pe locul 8, cu 2 înfrângeri. După un meci în care au condus și cu 17 puncte, clujenii pierd și cel de-al treilea joc cu 96-105 (24-19, 28-25, 23-26, 21-35).
Formațiile de start:
U-BT Cluj-Napoca: Zavier Simpson, Sasu Salin, DJ Seeley, Mareks Mejeris, Zach Hankins
Valencia Basket: Brancou Badio, Nate Reuvers, Jaime Pradilla, Xabi Lopez-Arostegui, Stefan Jovic
Elevii lui Silvășan au început bine partida, conducând la un moment dat și cu 15 puncte. În al patrulea sfert, spaniolii au reușit să se distanțeze pe tabelă, datorită procentajului de reușite la aruncările de 3 puncte.
U-BT Cluj – Valencia Basket, 96-105. Clujenii pierd al treilea meci din Eurocup după ce au condus și cu 17 puncte
Liderii clujenilor au fost Deshawn Stephens (17 puncte), DJ Seeley (15 puncte) și Adam Mokoka (15 puncte). De partea cealaltă, s-au remarcat Xabi Lopez-Arostegui (22 de puncte) și Semi Ojeleye (22 de puncte).
U-BT Cluj-Napoca vs Valencia Basket
ADMINISTRAȚIE
Clujul, „capitala” concursurilor de soluții din România: a organizat o treime din concursurile din țară, în ultimul deceniu
Cluj-Napoca este un „deschizător de drumuri” când vine vorba de concursuri de arhitectură organizate pentru găsirea celor mai bune soluții de amenajare și modernizare ale spațiului urban, cu un portofoliu impresionant de 15 proiecte în ultimii 10 ani.
Cluj-Napoca a devenit, în ultimul deceniu, un centru de referință pentru concursurile de arhitectură și urbanism din România, datorită eforturilor depuse de Filiala Transilvania a Ordinului Arhitecților din România (OART), în parteneriat cu Primăria, Consiliul Local Cluj-Napoca și Consiliului Județean Cluj.
Evenimente care celebrează concursurile de soluții de la Cluj
Performanța deosebită a administrației locale și județene este marcată la Cluj printr-o serie de evenimente care aduc în prim-plan proiectele premiate din cadrul competițiilor organizate între 2016 și 2023.
Cu această ocazie, clujenii pot vizita, pe strada Mihail Kogălniceanu, o expoziție reprezentând patru concursuri de soluții implementate și duse la bun sfârșit în municipiu. Este vorba despre amenajarea malurilor Someșului, a Turnului Pompierilor, a Parcului Feroviarilor și, nu în ultimul rând, a străzii care găzduiește expoziția, Mihail Kogălniceanu.
Clujul a finalizat 15 concursuri internaționale de soluții din 2016 până acum, reprezentând mai mult de o treime din toate concursurile internaționale de arhitectură organizate la nivel național.
Concursurile de arhitectură: o moștenire și un viitor pentru Cluj
Președintele OAR Transilvania, Daniela Maier, a subliniat importanța acestor concursuri, atât pentru dezvoltarea orașului, cât și pentru practica arhitecturală locală.
„Sunt bucuroasă că sunt, în calitate de gazdă, la o discuție despre concursurile de arhitectură implementate, finalizate în Cluj-Napoca. Este un punct în spatele căruia se ascund ani de muncă diplomatică a colegilor noștri care au început implementarea concursurilor, continuând de fapt un exercițiu de achiziție publică, care a existat în Cluj-Napoca încă de la începutul secolului trecut.
Au urmat apoi ani de găsit soluții din partea administrației, de găsire a formei celei mai bune de a implementa acest mod de achiziție publică într-un context legislativ nepregătit pentru toate modalitățile în care se poate face o contractare pentru proiecte de calitate. A urmat apoi munca colegilor noștri care au fost implicați în elaborarea de teme, în organizarea de concursuri la nivel național sau local în implementarea acestui mod de achiziție.
Este important că s-a întâmplat în parteneriat cu administrația locală și județeană la Cluj-Napoca pentru un număr atât de mare de concursuri. Apoi a urmat munca colegilor noștri care au fost în jurii și a celor care au participat la concursuri, care și-au asumat luni de zile de muncă, împreună cu echipe, care au riscat să investească atât de mult timp pentru a expune proiecte de calitate la o jurizare internațională pentru toate concursurile. Le mulțumesc tuturor!”, a declarat Daniela Maier, în cadrul unei conferințe de presă cu câştigătorii concursurilor de soluţii enumerate anterior.
Calitatea proiectelor și impactul concursurilor de soluții
Arhitectul Ștefan Bâlici, președintele OAR, a punctat importanța concursurilor de soluții în asigurarea calității investițiilor publice. El a arătat că la Cluj-Napoca au fost organizate o treime din concursurile de arhitectură de la nivel național, în ultimul deceniu.
„Activitatea Ordinului Arhitecților a fost foarte mult axată în ultimii 20 de ani pe tema aceasta a calității investițiilor publice, asigurată prin concursurile de soluții, concursuri internaționale de cele mai multe ori, în funcție de anvergura proiectelor. Din păcate, în România, foarte puţine dintre investiţiile publice sunt realizate printr-o procedură de concurs de soluţii. Ne interesează calitatea intervenţiilor, să fie cea mai bună posibilă.
Dacă ne comparăm cu alte state europene, avem foarte mult de recuperat. Ne interezează concursurile şi pentru dezvoltarea capacităţii de proiectare în ţară. Concursul nu e doar o formă de selecţie, e o formă de pregătire a echipelor de proiectare. Ne dorim să avem cât mai multe concursuri în ţară. Datorită celor care au câştigat concursurile de soluţii, la Cluj avem lucrări şi investiţii de calitate. Acest lucru s-a văzut în ultima perioadă şi prin receptarea pe care au avut-o din partea publicului”, a afirmat Ștefan Bâlici.
„Aceste proiecte influenţează istoria oraşului în bine”
Ovidiu Cîmpean, secretarul de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, a subliniat impactul pe care concursurile internaționale de soluții îl au asupra dezvoltării urbane la Cluj-Napoca, oferind o perspectivă de ansamblu asupra proiectelor majore care schimbă fața orașului.
„La Cluj am demarat şi am finalizat 15 concursuri internaţionale de soluţii din 2016 până în prezent. Această practică a început să fie preluată de către alte oraşe, după modelul Clujului. În 2016, când aveam primele concursuri la malurile Someşului sau la Turnul Pompierilor, erau oameni care spuneau că nu vor fi implementate niciodată. Este o abordare strategică pe care un oraş o are în momentul în care alege calitatea de proiectare. Cred că aceste proiecte influenţează istoria oraşului în bine. Sunt proiecte care propun soluţii noi. La Cluj avem o societate civilă activă care dezbate fiecare detaliu din proiecte”, a declarat secretarul de stat, fost director de dezvoltare în Primăria Cluj-Napoca.
Amenajarea malurilor Someşului, un exemplu de bune practici
Ovidiu Cîmpean a vorbit și despre platforma națională M100, prin care România își propune să finanțeze tranziția verde și neutralitatea climatică.
„Am iniţiat la nivel naţional platforma M100 prin care încercăm să finanţăm tranziţia verde şi neutralitatea climatică în oraşele din România. Dorim să finanţăm cu 1 miliard de euro proiecte. Introducem şi acolo concursuri internaţionale de soluţii. Am prezentat proiectele şi la nivel european, am stat la masă cu cele mai importante oraşe de la nivel european, Barcelona, Copenhaga, Paris, Gent. Cluj-Napoca a prezentat Someşul pentru bune practici. Proiectul a fost extrem de apreciat la nivel european. România a ajuns la un nivel de dezvoltare în care îşi permite să gândească proiecte strategice pe termen lung”, a mai declarat Cîmpean.
Patru concursuri de soluții implementate și finalizate
Cele patru mari proiecte de reamenajare realizate prin concurs de arhitectură de municipiul Cluj-Napoca, prezentate în expoziție pe strada Mihail Kogălniceanu, sunt:
- Amenajarea malurilor Someșului: proiectul internațional „Rethinking Someș”, realizat de Jaime Daroca, José Mayoral și José Ramon Sierra (PRÁCTICA), a revitalizat cursul râului Someș, transformându-l într-o zonă de recreere integrată în viața orașului. Lucrările au fost finalizate în noiembrie 2023.
- Turnul Pompierilor: proiectul a fost câștigat de arhitectul Vlad Sebastian Rusu prin concursul de soluții pentru restaurarea monumentului istoric, fiind inaugurat în 2023, după mai multe obstacole, inclusiv rezilierea contractului cu primul executant al proiectului.
- Strada Mihail Kogălniceanu – Proiectul realizat de Mossfern Arhitectură a inclus reamenajarea străzilor din zona istorică a Clujului, printre care Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente Universității, lucrările fiind finalizate în 2024.
- Parcul Feroviarilor – Un alt proiect important, câștigat de ASIZA Birou de Arhitectură, a vizat revitalizarea parcului de 5,3 hectare, prin implementarea unor soluții inovatoare, bazate pe un cadru natural divers.
Printre concursurile de arhitectură realizate de administrația locală se mai numără amenajarea Parcului Est, a Parcului Bună Ziua sau a Cetățuii, Spitalul Pediatric Monobloc și Centrul Integrat de Transplant, masterplanul Sopor sau extinderea Liceului Lucian Blaga.