Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Noroi și praf pe străzile Clujului, de pe roțile mașinilor care ies din șantiere. Cine și cât plătește

Publicat


Unele străzi ale Clujului sunt pline de noroi sau praf de la mașinile care ies din șantier. Tot acest praf se ridică în aer, mărind gradul de poluarea orașului. Pentru a păstra un oraș curat este de datoria directorului de șantier să aibă în vedere curățarea mașinilor când ies pe carosabil.

Cine este responsabil de curățenia mașinilor grele de șantier

În cartierul Bună Ziua, de exemplu, mașinile ies din șantier direct pe străzi, murdărind șoseaua și lăsând stațiile de autobuz în praf. O astfel de problemă poate fi sesizată la Poliția Locală.

„Prin dispoziția de șantier și autorizația de construire executantul este obligat să întrețină curățenia la ieșirea din șantier. Trebuie să spele roțile și să protejeze transporturile de praf. În caz că sunt nereguli se sesizează poliția locală și se vor desfășura controale de către Poliția Locală, serviciul controlul urbanism”, a spus Călin Cioban, reprezentant Primăria Municipiului Cluj-Napoca.

Amenda ajunge până la 2500 de lei conform HCL 191/2009

Pct. 2/Art. 3 Depozitările de deșeuri de orice fel și umpluturi cu pământ, pe terenurile proprietate privată, respectiv pe domeniul public și privat al statului, fără acordul de mediu și cel al Direcției Urbanism, cu amendă de la 1500 lei până șa 2500 lei.

Pct 4/Art. 3 Transportul deșeurilor și materialelor de orice cu mijloace de transport neacoperite cu plasă sau cu prelată de protecție, cu amendă de la 500 lei până la 1000 lei.

Pct 1/Art 4 Neamenajarea rampelor de spălare (platformă betonată cu sistem de colectare a apei racordat la canalizare sau fosă septică și pompă de apă subpresiune) a autovehiculelor și utilajelor în organizările de șantier, cu amendă de la 2000 lei la 2500 lei.

„Sancțiunile sunt plătite de responsabilul de șantier, fie beneficiarul, fie executantul. Depinde de situație cine este responsabil și cum sunt prevăzute atribuțiile. Diferă de la caz la caz care este înțelegerea dintre beneficiar și executant. Dar atunci când  se sancționează se stabilește vinovăția în funcție de fiecare caz. Amenzile sunt stabilite în baza HCL 191/2009  și sunt între 1000 și 2500 de lei”, a precizat Călin Cioban.

 Situația variază de la caz la caz în funcție de lucrări

După descărcarea pe șantier mașinii trebuie să îi fie spălate roțile pe rampa special creată pentru asta, responsabilitate ce aparține administratorului de șantier.

,,De exemplu dacă o mașină aduce beton sau cifa care a mers să descarce la ieșirea de pe șantier cel care administrează are obligația să curețe roțile. Sunt șantiere care au un jet cu apă care spală cauciucurile de praf astfel încât să nu fie aduse pe carosabil pe drumurile publice. De asemenea când se ridică molozul în urmă unei demolări, mașină mare trebuie să aibă o prelată peste”, a încheiat Călin Cioban.

Dana Coțovanu




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate