Connect with us

EVENIMENT

Minus de 8000 de biciclete la rețeaua de bikesharing din Cluj. De ce întârzie Primăria extinderea proiectului?

Publicat


Potrivit Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, sistemul de bikesharing din Cluj ar mai avea nevoie de încă cel puțin 8000 de biciclete pentru a fi cât de cât funcțional. Momentan sunt eliberate 15.000 de abonamente pentru puțin peste 500 de biciclete.

Primăria Cluj-Napoca s-a angajat să extindă proiectul început în urmă cu aproape 10 ani, din fonduri europene, însă acest lucru nu s-a mai făcut, după cum au subliniat și reprezentanții Băncii Mondiale, care au realizat Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană 2021-2030.

Cele mai utilizate stații ale sistemului de bike-sharing sunt Izlazului, Splaiul Independenței, Emil Isac, Aurel Vlaicu și G. Coșbuc, cu peste 3000 de ridicări fiecare. Acest aspect evidențiază faptul că serviciul este folosit și pentru deplasări cotidiene între zonele rezidențiale cele mai dense (Mănăștur / Mărăști) și zona centrală.

În anul 2019 s-au efectuat circa 158.000 de trasee cu cele peste 500 de biciclete puse la dispoziție gratuit, în condițiile în care turiștii nu au momentan acces la acest serviciu. În 2020, pe fondul pandemiei, numărul utilizărilor a scăzut la 72.000.

În Cluj-Napoca există 43 de staţii de închiriere de biciclete, în timp ce în Floreşti şi Apahida sunt disponibile populaţiei 4, respectiv 3 astfel de staţii.

Conform PMUD, rețeaua de piste de biciclete măsura în anul 2021 aproape 35 km (exceptând pistele pentru agrement din parcuri).

Cea mai mare problemă este faptul că reţeaua de piste pentru biciclişti este secvenţială. Din acest punct de vedere, modernizarea străzilor din cartierul Grigorescu va fi un mare plus. Din păcate și gradul de siguranţă al unei astfel de deplasări este redus.

Practic, singurele străzi pe care există piste de bicicliști corespunzător amenajate și marcate sunt Eroilor, Napoca, Piața Lucian Blaga, Republicii, Avram Iancu, Petru Maior, Emil Isac, George Barițiu, Horea, Regele Ferdinand, Piața Unirii (latura estică), zona Podului N – Podul 1 Decembrie, un segment de pe str. Donath, unul de pe str. Făgetului, pe malul râului Someș în zona Pod Garibaldi – Parcul Rozelor, Str. Bună Ziua.

Au fost probleme și cu prima etapă a programului de bikesharing. Inaugurarea s-a făcut cu trei ani întârziere și la costuri mai mari cu 500.000 de euro față de estimările inițiale.

Totodată, pe această temă a fost întocmit și un dosar penal la DNA, după ce o persoană și-a însușit ilegal 44.000 de lei din fondurile europene pentru proiect.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate