Connect with us

EDUCATIE

Ministrul Învățământului, Monica Anisie, prezintă cele trei scenarii despre începerea noului an școlar

Publicat


Monica Anisie, Ministrul Învățământului, afirmă că „dacă situația epidemiologică nu va fi atât de gravă” școala va începe în data de 14 septembrie. Autoritățile au trei scenarii pentru noul an școlar, fizic, online sau în formulă combinată.

Deciziile luate de Ministerul Învățământului vor fi în conformitate cu cele ale Ministerului Sănătății, iar la acest moment sunt așteptate normele sanitare pe care vor trebui să le respecte toate unitățile de învăţământ din România.

„Inclusiv partenerii noştri de dialog social sau reprezentanţii organizaţiilor nonguvernamentale care au participat în grupurile de lucru, cu toţii am ajuns la concluzia că putem începe în mod normal, aşa cum este structura anului şcolar pe 14 septembrie, dacă situaţia epidemiologică nu o să fie atât de gravă.

În acelaşi timp, un alt scenariu care s-a conturat în cadrul grupurilor de lucru a fost acela hibrid, în care unii vor fi fizic în clasă, iar alţi elevi vor urmări în acelaşi timp cursurile de acasă în sistem online, urmând ca după aceea să alterneze grupurile de elevi. (…)

Şi un alt treilea scenariu este acela în care vom învăţa numai online, dacă situaţia epidemiologică va fi una foarte gravă (…)”, a arătat Anisie la dezbatere online organizată de Fundaţia World Vision, potrivit Agerpres.

Întrebată dacă ia în calcul în acest moment descentralizarea deciziei privind formula în care vor învăţa copiii, în funcţie de specificul epidemiologic al judeţului, oraşului, comunităţii locale, ministrul Educaţiei a răspuns: „Se ia în calcul şi astfel de variantă, să descentralizăm decizia, chiar mergând până la nivelul unităţilor de învăţământ”.

Karla Fanea

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

Răzvan Cherecheș: Facultățile ar putea reîncepe tradițional când procentul de vaccinare trece de 40-50. Festivități? Mă îndoiesc

Publicat

Specialistul în sănătate publică Răzvan Cherecheș a vorbit despre posibilitatea revenirii tradiționale a studenților la facultăți. El este de părere că aceștia ar putea reveni în totalitate în amfiteatre în momentul în care procentul persoanelor vaccinate din România ajunge la minim 40. 

Răzvan Cherecheș a subliniat faptul că revenirea la facultate după ce 40% dintre români se vaccinează poate avea loc doar cu precauții, iar la precauții se poate renunța abia după ce procentul de vaccinare la nivel național ajunge undeva la 65-70.

„Aș zice că după ce procentul trece de 40-50. În Israel procentul de vaccinare a ajuns undeva la 40 și se vede. Numărul de internați pe secția de ATI scade. Undeva după ce am trecut de 40% cred că ne putem întoarce tradițional la facultate, dar cu precauții. La precauții putem renunța după ce procentul de imunizare ajunge undeva la 65-70”, a spus specialistul în sănătate publică în cadrul unei dezbateri organizate de CSUBB.

Citește și Medicii de familie din Cluj cer aprobarea să vaccineze anti-COVID bolnavii cronici la cabinetele proprii

În cadrul evenimentului, specialistul în sănătate publică a explicat și modul în care consideră el că se vor desfășura festivitățiile de absolvire din acest an.

„Mă îndoiesc că festivitățile de absolvire vor avea loc fizic. Este la limită în ideea în care în acea perioadă ritmul de vaccinare ar merge bine. Eu nu m-aș baza pe acest lucru. O festivitate înseamnă o grămadă de oameni adunați. Știu că este un moment magic de care peste 10 ani nu vă veți aduce aminte. Este magic acum. Nu cred că se va întâmpla acest lucru. Poate o festivitate gicantică în 2022 cu toți cei care au rămas restanți”, explică Răzvan Chereches.

Citește și IRESPONSABILITATE. Un frigider nou care s-a defectat A DISTRUS 240 de VACCINURI anti-COVID în Cluj

FOTO @ Facebook Răzvan Cherecheș

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cîțu: Decizia privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie

Publicat

Luni, premierul Florin Cîţu a anunțat că decizia privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie, menţionând că doreşte ca şcolile să fie redeschise, însă contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii.

„Noi am spus, şi preşedintele României a spus, că vom lua o decizie fermă pe 2 februarie. Urmărim până în acel moment ce se întâmplă cu situaţia epidemiologică din România, dacă avem o înrăutăţirea situaţiei. Vom lua o decizie pe 2 februarie. Personal, bineînţeles că vreau, ca toată lumea, să fie deschise şcolile, şi economia să fie deschisă, dar nu contează ce vreau eu, contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, pentru că nu putem să relaxăm prea mult condiţiile şi apoi să avem o presiune pe sistemul de sănătate”, a afirmat Cîţu la Parlament, înaintea şedinţei liderilor coaliţiei de guvernare, potrivit Agerpres.

Campania de vaccinare ar putea permite relaxarea condiţiilor în perioada următoare, spune premierul.

Sursa: Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

INEDIT/ Psihologii clujeni studiază emoțiile induse de poezie. Se caută participanți

Publicat

Laboratorul de Neuroștiințe Cognitive al Universității ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca a început căutarea de participanți pentru unul dintre primele studii despre emoțiile induse de poezie.
”Vrem să înțelegem cum și de ce răspundem diferit la limbajul poetic și avem nevoie de ajutorul tău, dacă:
‣ Citești poezie, în prezent.
‣ Ai citit poezie, în trecut.
‣ Nu ai citit niciodată poezie, dar ești curios să afli cum ai răspunde la ea în contextul creat de noi”, au arătat psihologii clujeni.

Ce presupune studiul?

Studiul are loc on-line, în două etape care pot fi parcurse oricând.
”În prima parte, te vom întreba lucruri despre experiența ta, în general. În cea de-a doua, te vom întreba despre reacția spontană la poezii alese de tine, pe care le vei citi sau reciti cu această ocazie. Am separat cele două etape pentru a ne asigura că le poți parcurge atunci când ai destul timp, însă va fi nevoie să participi la ambele pentru ca răspunsurile tale să poată fi folosite”, au precizat reprezentanții Laboratorului de Neuroștiințe Cognitive.
Care este recompensa?
Participanții la studiu pot câștiga, prin tragere la sorți, un voucher Cărturești în valoare de 100 de lei, au prioritate la studiile ulterioare, în care va fi evaluată activitatea cerebrală in timpul cititului, și primesc un raport special creat pentru fiecare în parte, din care vor afla cum se compară experiența lor cu cea a celorlalți participanți.
Doritorii trebuie să urmeze instrucțiunile de aici: http://www.cognitive-neuroscience.ro/…/proiect…/studiu-1
Iar dacă au nevoie de informații suplimentare pot acccesa pagina proiectului: http://www.cognitive-neuroscience.ro/ro/proiect-poezie

Poezia împăcată cu pandemia

Directorul Laboratorului de Neuroștiințe Cognitive, Andrei C. Miu, inițiatorul studiului, susține că emoțiile induse de poezie sunt un subiect nou în psihologie, fiind doar 2-3 studii recente care au arătat că oamenii preferă versurile originale în comparație cu variante în care s-a alterat rima, de exemplu.

”Simina Pițur și cu mine avem planuri mai mari și dorim să aflăm ce emoții trăiesc oamenii când citesc poezie și care sunt mecanismele psihologice (ulterior, ne vom uita și la cele neurofiziologice) prin care acestea iau naștere.

Și vrem date ecologice, care ne spun ceva despre experiențele reale cu poezia, motiv pentru care am adaptat o procedură specială, exclusiv online în acest studiu, care să împace poezia cu… pandemia.

Vă dați seama că, interesați fiind de diferențe interindividuale, avem nevoie de cât mai mulți participanți, indiferent că obișnuiesc să citească poezie sau nu. Dacă puteți, ajutați-ne, vă rog, să distribuim acest anunț către cât mai mulți oameni, iar, dacă aveți cunoștințe care credeți că ar fi interesante, v-am fi recunoscători dacă le-ați spune de studiul nostru”, a transmis Miu.

Citește mai departe

ACTUALITATE

UBB Cluj-Napoca introduce realitatea virtuală în procesul de învățare

Publicat

De

Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca, împreună cu compania americană EON Reality, a fondat UBB-EON-XR Center, o unitate academic dedicată  utilizării realității virtuale și augmentate în activitatea de predare/ învățare (anual pentru mii de studenți și sute de cadre didactice) și  dezvoltării de produse innovative către societate (mediul socio-economic).

Un exemplu de produs inovativ care se înscrie în expertiza Centrului este VR Mind, lansat deja în 2020 prin colaborarea dintre UBB și EON Reality.

Centru de referință în Europa

Rectorul UBB,  Daniel David, declară că “UBB a fost prima universitate din țară care a introdus la standarde internaționale de calitate învățământul la distanță.

Acum, prin utilizarea unor medii digitale mixte (XR – realități virtuale/ augmentate etc.), stabilim noi standard în educația modern și în dezvoltarea de produse și servicii innovative către societate, în strânsă legătură și cu proiectul de specializare inteligentă demarat de UBB pe linia InfoBioNano4Health.

Deși platforma EON Reality este deja utilizată la nivel internațional de mai mulți actori academici sau de alt tip și probabil va fi utilizată în viitor de mai multe instituții și în țară, am stability cu compania americană, în baza colaborării vechi și a profilului academic complex al UBB, că acest Centru va fi primul din țară și unul de referință pentru România și regiunile europene din zonă, prin complexitate și angajamentele reciproce pentru co-dezvoltări innovative în domeniu, care să fie apoi diseminate și altor actori interesați.

Într-adevăr, colaborarea dintre UBB și compania americană EON Reality este una veche, contribuind și la dezvoltarea Centrului AVALON din UBB (“Cubul Virtual”), inaugurat în 2010. Acum, prin UBB-EON-XR Center am dus colaborarea la un nivel mai complex”.

Compania americană, lider global în tehnologii virtuale

La rândul său, fondatorul EON Reality, Dan Lejerskar, afirmă că “programul este dedicate actorilor interesați în dezvoltarea de centre educaționale bazate pe XR, cu impact asupra studenților și comunităților. Centrul dezvoltat cu UBB se înscrie perfect în acest demers și suntem gata și încântați să-l implementăm”.

EON Reality este un lider global în tehnologii virtuale și de realitate augmentată, cu peste 20 de locații distribuite la nive linternațional.

Resursele în medii virtuale/ augmentate dedicate educației și industriilor sunt unele din cele mai complexe la nivel internațional, cu peste 8000 de aplicații și peste 40 de milioane de utilizatori.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate