ADMINISTRAȚIE
Miercuri, ziua zero pentru metroul Clujului. Boc: Încep lucrările în Florești. ”Șobolanii” intră să sape în toamnă
Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat, luni, în podcastul Contraste de pe Cluj24, că lucrările la metrou vor începe, miercuri, în Florești, unde va avea loc o ceremonie de marcare a acestui important eveniment.
Emil Boc a declarat la podcastul realizat de jurnalistul Florin Danciu că proiectul este o mândrie pentru el ca și clujean.
”Miercuri deschidem lucrările la metrou în Cluj. <<Șobolanul>> (Tunnel Boring Machine (TBM) – mașinăria care sapă tunelul de metrou – n.a) trebuie pregătit locul ca să intre. Intră la sapă, deviere de utilități, ca să intre doi <<șobolani>> în toamnă, pentru că vor fi două tunele.
Miercuri încep lucrările la Florești, la intrarea dinspre Gilău, acolo este prima stație. Până în 2026 trebuie să finalizăm 7 stații de la Florești la Cluj.
(…) Este o mândrie pentru mine ca și clujean. Este prima dată când, după București, un oraș începe realizarea celui mai mare proiect de infrastructură după 1989. Clujenii merită și această formulă de deplasare alternativă la mașină”, a spus Boc.
Posibili invitați
Acesta a precizat că a adresat invitații pentru participarea la aceste eveniment invitaților de la București care vor fi prezenți, miercuri, la Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj, printre care președintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”Domniile lor vor confirma sau nu, noi le-am adresat invitația”, a conchis Emil Boc.
Tramvaiul nu era o soluție în prezent
Primarul Clujului a precizat că tramvaiul de la Cluj-Napoca la Florești era o soluție pentru anii 2008-2010, când populația comunei a crescut de la 7.000 la 70.000 de oameni, iar în prezent ar trebui 80 de vagoane unul după altul pentru preluarea pasagerilor.
”Specialiștii ne-au prezentat 8 scenarii de lucru, iar singura soluție pentru configurația Clujului, oraș între dealuri și unul medieval, îngust, cu 70.000 de oameni la poarta de intrare pe axa vest, este metroul. Nu este altă soluție validată european decât metroul”, a explicat Boc.
Potrivit acestuia, când a lansat proiectul de metrou nu exista PNRR, de unde va veni o finanțare de 300 de milioane din PNRR.
”Asta a fost șansa noastră istorică”, a conchis primarul Clujului.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






