Connect with us

ACTUALITATE

Locurile supraetajate ar putea asigura viitorul aviației

Publicat


Scaunele Zephyr reprezintă un nou design ce își propune să reinventeze călătoria cu avionul, în contextul în care pasagerii își doresc mai multă siguranță ca urmare a pandemiei de coronavirus. Astfel, design-ul inventat de americanul Jeffrey O’Neill se bazează pe ideea supraetajării a două platforme într-o configurație 2-4-2 care va permite liniilor aeriene să mențină aceeași densitate de locuri ca înainte de pandemie.

„Zbor cu cea mai bine cotată companie aeriană din lume și primesc servicii minunate, iar mâncarea este comestibilă, dar nu pot dormi”, își amintește el. „De ce este atât de dificil să găsești o modalitate accesibilă de a te culca într-un zbor care are 19 ore?”, se întreabă designer-ul, în mod ironic.

„Un alt scaun deasupra altuia”

Soluția cu care a venit acesta este inspirată dintr-o călătorie cu autobuzul, în Argentina, pe o distanță lungă. Autobuzul folosea paturi supraetajate și el dormise mult mai bine decât în călătoria aeriană, aparent mai luxoasă, către Singapore.

Conceptul lui Zephyr utilizează spațiul existent între un scaun standard și containerul de depozitare a bagajelor localizat deasupra scaunului.

„Practic, am reamenajat un alt scaun deasupra altuia”, explică O’Neill. „Deci, în esență, este pe două niveluri, nu este atât de înalt pe cât și-ar putea imagina oamenii, este la doar patru metri și jumătate de pământ de la punctul de intrare la scaunul inferior până la scaunul superior.”

Rezultatul, spune O’Neill, seamănă cu o cameră pentru pasageri, compania aeriană nefiind obligată să sacrifice spațiul sau să reducă numărul de pasageri.

Ideea este încă la început, deși O’Neill spune că a fost identificat un partener de inginerie – și a discutat cu patru companii aeriene majore, inclusiv transportatorul american Delta, deși nu există angajamente ferme în acest moment.

El a prezentat ideea conducătorilor de linii aeriene de la Airline Interiors Expo din 2019, organizat în Hamburg, Germania – și a spus că a obținut câteva feedback-uri valoroase cu privire la modul de a face din scaun o opțiune fezabilă pentru piața aviației medii.

Următoarea etapă ar fi trecerea produsului prin testele de siguranță necesare, care ar putea dura trei ani.

Sursa: CNN Travel

Cristian Lungu




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate