Connect with us

EVENIMENT

INTERVIU. Mircea Abrudean: Misiunea mea este de coordonare a Cancelariei și de a fi un bun sfetnic pentru premier

Publicat


mircea a 1

Clujeanul Mircea Abrudean, șeful Cancelariei premierului Nicolae Ciucă, dezvăluie, în exclusivitate pentru Cluj24, detalii din activitatea desfășurată în punctul zero al Guvernului României, ce înseamnă munca la nivelul de vârf al administrației centrale, dar și cum colaborează cu prim-ministrul și ceilalți membri ai Executivului.

Abrudean vorbește și despre modul în care s-a gestionat și se gestionează una dintre cele mai grave crize umanitare, cea a refugiaților ucraineni, din postura de președinte al Comisiei Ucraina.

Binele comunităților

mircea a 2

Rep: Ați fost numit în urmă cu 5 luni în funcția de șef al Cancelariei premierului Nicolae Ciucă, iar înainte ați ocupat funcția de secretar general adjunct al Guvernului României. Venind din postura de prefect de Cluj, ce diferențe sunt între administrația publică locală și cea centrală?

M.A: Administrația publică locală îți oferă oportunitatea de a ajuta mai îndeaproape comunitățile locale. Colaborarea cu cetățenii este mai facilă și strânsă deopotrivă. Astfel, și politicile publice ajung să fie mult mai adaptate la nevoile oamenilor.

Dar coordonarea la nivel local nu este suficientă dacă nu există coordonare la nivel central. Viziunea la nivel macro, strategiile la nivel național, imaginea de ansamblu sunt cu mult mai clare în instituțiile la nivel central.

Există suficiente diferențe, dar scopul este același: binele comunităților. Indiferent din cadrul cărei instituții publice facem parte, atât timp cât muncim cu viziunea clară că beneficiarii final ai muncii noastre sunt românii, deciziile noastre vor fi cele corecte.

Activitatea depășește cu mult 8 ore

mircea a 3

Rep: Cum v-ați acomodat cu programul de la Guvern? E de fix 8 ore? Dacă ne puteți dezvălui cam ce face un șef de Cancelarie al prim-ministrului?

M.A: După cum e de așteptat, activitatea mea profesională zilnică depășește cu mult cele 8 ore. Programul meu include atât participarea la evenimente publice sau vizite externe ale Prim-ministrului, precum și ședințe de lucru interne; grupuri de lucru interministeriale, unul dintre cele pe care le conduc fiind GLI-CYBER, care coordonează operaționalizarea Centrului european de competențe în materie de securitate cibernetică; comitete interministeriale pe diverse probleme specifice de pe agenda publică sau guvernamentală, una dintre ele fiind Comisia Ucraina, pe care o conduc și care gestionează operativ răspunsul României la situația din Ucraina.

Desigur, mai sunt ocazii în care particip la evenimente în cadrul cărora transmit mesajul premierului României sau diverse vizite de lucru prin țară.

Comunicare mai eficientă

mircea a 4

Rep: Ce înseamnă pentru dvs munca în administrația publică centrală? Vă desfășurați, practic, activitatea, în inima Guvernului României. Care au fost principalele provocări care v-au stat în față?

M.A: Provocările sunt aproape zilnice, indiferent că este vorba de vreun blocaj semnalat, de o situație de criză, de vreo problemă care necesită dialog și mediere.

Din calitatea de Șef al Cancelariei Prim-ministrului misiunea mea nu este doar una de coordonare a Cancelariei și de asigurare a comunicării și coordonării între toate ministerele și structurile guvernamentale, ci și de a fi un bun sfetnic pentru premier, alături de întreaga echipă, astfel încât să luăm cele mai bune decizii pentru România și pentru români.

Principala problemă care ni se semnalează întotdeauna, indiferent că ne este transmisă de către colegii din ministere, de către mediul privat, structuri asociative sau alți stakeholderi, este nevoia de comunicare mai eficientă și coordonarea punctuală atunci când apar anumite situații.

În aceste cazuri intervenim de la nivelul Cancelariei de cele mai multe ori, fiindcă aducem toți actorii interesați la masă și dezbatem până găsim cele mai bune soluții. De cele mai multe ori ajung la noi spețe cu un întreg istoric și astfel ajungem să elaborăm o întreagă strategie de rezolvare a problemei.

Gândire strategică

mircea a 5

Rep: De ce calități este nevoie pentru o astfel de funcție? Ce ați constatat după lunile petrecute la Palatul Victoria?

M.A: Dacă ar fi să profilez în funcție de skill-urile necesare, pe primul loc este capacitatea de management în sectorul public, apoi viziunea și, nu în ultimul rând, responsabilitatea aferentă funcției publice.

Apoi, extrem de necesar este și un bun management al instituției, care implică totodată și o perspectivă vastă asupra atribuțiilor și a legislației din administrația publică. Pe locul 3 cu siguranță sunt munca în echipă și dezvoltarea oamenilor valoroși din echipe.

De asemenea, consider că este fundamental să primeze gândirea strategică, comunicarea eficientă și respectul față de oameni.

Dimineața începe în biroul premierului

Rep: Cum colaborați cu premierul Nicolae Ciucă? Începeți diminețile cu o cafea în biroului dânsului?

M.A: Începem dimineața devreme în biroul dumnealui cu pregătirea zilei respective, stabilind demersurile pe care le am de făcut sau informându-l asupra diverselor puncte de pe agenda instituțională.

Este o adevărată experiență să lucrez cu domnul Prim-ministru. Un bun lider și un om de echipă, cu un spirit energic și pozitiv.

Felul în care colaborăm a putut fi văzut și cu prilejul vizitei recente la Cluj-Napoca. Puteți întreba orice persoană care a avut ocazia să interacționeze cu premierul si veti afla că a găsit un om dedicat țării sale și implicat atunci când vine vorba de identificarea celor mai bune soluții.

M-am bucurat mult că, alături de domnul primar Emil Boc și de ceilalți colegi, am putut să îi arătăm o mică parte din ce înseamnă potențialul Clujului.

Rep. Care e relația dvs cu miniștrii Cabinetului? Vă consultați când apar probleme?

M.A: Relația cu toți colegii miniștri este una strânsă din punct de vedere instituțional. Colaborăm și ne ajutăm reciproc ori de câte ori este nevoie. De cele mai multe ori, miniștrii de resort sunt prezenți la întâlnirile domnului Prim-ministru cu reprezentanți din anumite sectoare de activitate sau alte entități și, evident, ne întâlnim permanent la ședințele de Guvern.

Criza refugiaților din Ucraina, cea mai dificilă

mircea a 6

Rep: Care a fost, până acum, cea mai mare criză cu care v-ați confruntat în activitatea guvernamentală și cum ați gestionat-o?

M.A: Este dificil de clasificat deoarece toate crizele cu care ne confruntăm au impact asupra populației. Cea mai dificilă, într-adevăr, este criza generată de conflictul din Ucraina, unde colaborarea interinstituțională a necesitat ample eforturi, precum și gradul de adaptabilitate al fiecărei instituții. Situația este una excepțională, iar autoritățile statului și-au făcut treaba cum au putut mai bine.

Comisia Ucraina, al cărei președinte sunt, s-a reunit în repetate rânduri pentru a ne coordona integrat, atât la nivelul administrației publice centrale, cât și la nivelul celei locale.

Abordarea trebuie să fie una multidimensională pentru că vorbim despre situația de la frontieră, despre ajutorul umanitar, care implică coordonare și cu instituții și organizații regionale și multilaterale, despre acțiuni de dezinformare, după cum s-a putut vedea în spațiul public în diverse cazuri, despre integrarea ulterioară a ucrainenilor care decid să rămână în țara noastră.

Criza energetică este, din nou, un subiect care a necesitat coordonare interinstituțională. Măsurile privind gestionarea efectelor creșterii prețurilor la energie și gaze naturale au fost luate după întâlniri repetate și discuții îndelungate cu toți actorii, nu doar în format de Comitet interministerial.

Fiecare criză prin care am trecut ne-a oferit o oportunitate de a găsi o altă metodă, față de cele din trecut, de a aborda sau soluționa diversele probleme întâmpinate la nivel instituțional.

Sunt lecții pe care le învățăm de la criză la criză și acest lucru ne ajută să gestionăm din ce în ce mai eficient situațiile dificile care apar. La nivelul Guvernului, ne-am asumat responsabilitatea de a oferi siguranță și dezvoltare economică, iar pachetele de măsuri economico-sociale „Sprijin pentru România” au generat la timp sprijinul pe care oamenii și mediul de afaceri îl așteptau.

Mobilizând cele peste 90 de miliarde de euro pe care le avem la dispoziție din fonduri europene vom trece cu bine peste aceste provocări, la finalul cărora vom avea o țară modernizată și cu reforme care vor transforma în bine capacitatea de a asigura servicii publice de calitate.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Paradă MOTO la Cluj-Napoca în cadrul evenimentului ATENȚIE LA MOTOCICLIȘTI, campanie de prevenire a incidentelor rutiere

Publicat

parada moto

Sâmbătă, 20 aprilie, a avut loc la Cluj-Napoca o paradă moto în cadrul evenimentului ATENȚIE LA MOTOCICLIȘTI, o campanie de prevenire a incidentelor rutiere.

„La acest eveniment nu turăm excesiv motoarele, nu bravăm, nu ne dăm pe o roată, nu ieșim din coloana încercând să ieșim în evidență ci ne vom comporat așa cum dorim să fim cunoscuți și respectați în trafic, respectând minimul bun simț si regulamentul evenimentului”, scrie pe pagina de Facebook a Comunității Moto Cluj.

VIDEO. Paradă MOTO la Cluj-Napoca în cadrul evenimentului ATENȚIE LA MOTOCICLIȘTI, campanie de prevenire a incidentelor rutiere

Participanții au avut deschiderea asigurată de către departamentul rutier al Poliției.

parada moto

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Imagini din Parcul Natural Apuseni. ROTITUL cocoșului de munte

Publicat

cocos de munte

Imagini spectaculoase surprinse de camerele de supraveghere în Parcul Natural Apuseni prezintă rotitul cocoșului de munte. Aceste imagini au fost postate pe contul de Facebook al administrației parcului. 

”Rotitul cocoșului de munte (tetrao urogallus) și musafirii nepoftiți la dans”, au scris cei de la Parcul Natural Apuseni în descrierea imaginilor, conform Alba24.ro.

VIDEO. Imagini din Parcul Natural Apuseni. ROTITUL cocoșului de munte

„Rotitul” cocoșilor de munte este un ritual de împerechere care are loc primăvara. Masculul defilează în fața femelei și luptă pentru a o impresiona.

Cocoșul de munte, Tetrao urogallus, este o specie caracteristică zonelor de pădure de conifere, dense, înalte şi întunecate, dar care au şi luminişuri.

Lungimea corpului este de până la 90 de centimetri, iar anvergura aripilor este de până la 125 de centimetri. Cocoșul de munte poate fi recunoscut după talia mare, gâtul şi coada lungi şi penajul închis.

În România ar mai exista aproximativ 5.000 de exemplare, dar în Europa de Vest sunt extrem de rari.

Video: Ghiță Floca

Citește mai departe

EVENIMENT

Bucură-te de „Easter Joyride”, la Iulius Mall Cluj! Poţi câştiga sesiuni de SHOPPING sau chiar un SCUTER full electric

Publicat

easter joyride

Ai luat vopsea colorată? Dar ouă de ciocolată? Sigur nu ai uitat de decorațiunile festive? Ştii că trebuie să porți ceva nou de Paște? Anul acesta, Iulius Mall Cluj te ajută ca, de sărbătorile pascale, să ajungi mai repede dintr-un loc în altul și să fii prezent la timp pentru masa în familie. Ți-am pregătit „Easter Joyride”, o super campanie în care poți câștiga, pe lângă vouchere pentru cumpărături la magazinele din Iulius Mall, un scuter full electric – CFMOTO ZEEHO. Vino în Iulius Mall, pregătește-te pentru Paște și înscrie-te la tombolă!

Ce îți dorești să primești de la Iepurașul de Paște? Dacă și tu faci parte din echipa celor care îl ajută pe simpaticul urecheat să ajungă la toată lumea cu daruri, te așteptăm în Iulius Mall cu un cadou doar pentru tine!

Bucură-te de „Easter Joyride”, la Iulius Mall Cluj! Poţi câştiga sesiuni de SHOPPING sau chiar un SCUTER full electric

În perioada 20 aprilie – 3 mai 2024, toate ajutoarele Iepurașului care fac shopping la magazinele din Iulius Mall, sunt premiate pe loc. Dacă ai două bonuri, din aceeași zi, a căror valoare cumulată trece de 400 de lei și vii la Centrul de Premiere aflat în zona magazinului Sephora, Iulius Mall îți oferă un cadou instant. Poți câștiga vouchere la magazinele Sabrini, Il Passo, Altex, Nobila Casa, Cupio, U-MAN, Obsentum, Marty, Millefiori, Empire Salon, Wonderland, My Geisha, Magnolia, dar și un totebag realizat din materiale reciclate.

În același timp, te înscrii automat în marea tombolă, unde un norocos va câștiga un premiu inedit: un scuter full electric CFMOTO ZEEHO AE6+ Liquid Black ’23. Mai multe detalii despre campanie, dar și regulamentul pot fi citite pe site-ul Iulius Mall Cluj.

Vino la Iulius Mall Cluj și pregătește-te pentru una dintre cele mai așteptate sărbători din an!

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE VIDEO. Copil de 2 ani, CĂZUT de la etajul 2 al unui bloc din Cluj-Napoca. A fost dus la SPITAL. Cum se simte acesta

Publicat

smurd

Un copil în vârstă de 2 ani a căzut, sâmbătă, de la etajul 2 al unui bloc de pe str. Mureșului din Cluj-Napoca. Acesta a fost transportat la spital conștient și cooperant.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această dimineață, alături de un echipaj SMURD, pentru a acorda asistență medicală de urgență unui copil în vârstă de doi ani, căzut de la etajul doi al unui bloc de locuințe, situat pe strada Mureșului din municipiul Cluj-Napoca.

UPDATE VIDEO. Copil de 2 ani, CĂZUT de la etajul 2 al unui bloc din Cluj-Napoca. A fost dus la SPITAL. Cum se simte acesta

Copilul a fost preluat de către echipajul SMURD, de tip terapie intensivă mobilă, iar apoi a fost transportat la spital pentru investigații și îngrijiri medicale. Conform primei evaluări acesta este în stare de conștiență și este cooperant”, a transmis ISU Cluj.

Update:

„Copilul este conștient însă a suferit traumatisme cranio-cerebrale și multiple contuzii toraco-abdominale”, a declarat pentru Cluj24 Daniela Dreghiciu, purtător de cuvânt al Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca.

Din informațiile Cluj24, mama surdo-mută era în bucătărie, copiii (băiatul de doi ani și sora sa mai mare) se jucau în camera lor și ar fi deschis geamul, iar cel mic a căzut. Căderea ar fi fost atenuată de un parasolar de la intrarea în bloc.

Update 2:

„Copilul este în continuare conștient dar cu un traumatism cranian cu risc crescut, cu o contuzie toraco-abdominală, stabil hemodinamic și respirator, este sub supraveghere la secția de terapie intensivă”, a revenit cu informații Daniela Dreghiciu.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax