Connect with us

EVENIMENT

INTERVIU. Mircea Abrudean: Misiunea mea este de coordonare a Cancelariei și de a fi un bun sfetnic pentru premier

Publicat


mircea a 1

Clujeanul Mircea Abrudean, șeful Cancelariei premierului Nicolae Ciucă, dezvăluie, în exclusivitate pentru Cluj24, detalii din activitatea desfășurată în punctul zero al Guvernului României, ce înseamnă munca la nivelul de vârf al administrației centrale, dar și cum colaborează cu prim-ministrul și ceilalți membri ai Executivului.

Abrudean vorbește și despre modul în care s-a gestionat și se gestionează una dintre cele mai grave crize umanitare, cea a refugiaților ucraineni, din postura de președinte al Comisiei Ucraina.

Binele comunităților

mircea a 2

Rep: Ați fost numit în urmă cu 5 luni în funcția de șef al Cancelariei premierului Nicolae Ciucă, iar înainte ați ocupat funcția de secretar general adjunct al Guvernului României. Venind din postura de prefect de Cluj, ce diferențe sunt între administrația publică locală și cea centrală?

M.A: Administrația publică locală îți oferă oportunitatea de a ajuta mai îndeaproape comunitățile locale. Colaborarea cu cetățenii este mai facilă și strânsă deopotrivă. Astfel, și politicile publice ajung să fie mult mai adaptate la nevoile oamenilor.

Dar coordonarea la nivel local nu este suficientă dacă nu există coordonare la nivel central. Viziunea la nivel macro, strategiile la nivel național, imaginea de ansamblu sunt cu mult mai clare în instituțiile la nivel central.

Există suficiente diferențe, dar scopul este același: binele comunităților. Indiferent din cadrul cărei instituții publice facem parte, atât timp cât muncim cu viziunea clară că beneficiarii final ai muncii noastre sunt românii, deciziile noastre vor fi cele corecte.

Activitatea depășește cu mult 8 ore

mircea a 3

Rep: Cum v-ați acomodat cu programul de la Guvern? E de fix 8 ore? Dacă ne puteți dezvălui cam ce face un șef de Cancelarie al prim-ministrului?

M.A: După cum e de așteptat, activitatea mea profesională zilnică depășește cu mult cele 8 ore. Programul meu include atât participarea la evenimente publice sau vizite externe ale Prim-ministrului, precum și ședințe de lucru interne; grupuri de lucru interministeriale, unul dintre cele pe care le conduc fiind GLI-CYBER, care coordonează operaționalizarea Centrului european de competențe în materie de securitate cibernetică; comitete interministeriale pe diverse probleme specifice de pe agenda publică sau guvernamentală, una dintre ele fiind Comisia Ucraina, pe care o conduc și care gestionează operativ răspunsul României la situația din Ucraina.

Desigur, mai sunt ocazii în care particip la evenimente în cadrul cărora transmit mesajul premierului României sau diverse vizite de lucru prin țară.

Comunicare mai eficientă

mircea a 4

Rep: Ce înseamnă pentru dvs munca în administrația publică centrală? Vă desfășurați, practic, activitatea, în inima Guvernului României. Care au fost principalele provocări care v-au stat în față?

M.A: Provocările sunt aproape zilnice, indiferent că este vorba de vreun blocaj semnalat, de o situație de criză, de vreo problemă care necesită dialog și mediere.

Din calitatea de Șef al Cancelariei Prim-ministrului misiunea mea nu este doar una de coordonare a Cancelariei și de asigurare a comunicării și coordonării între toate ministerele și structurile guvernamentale, ci și de a fi un bun sfetnic pentru premier, alături de întreaga echipă, astfel încât să luăm cele mai bune decizii pentru România și pentru români.

Principala problemă care ni se semnalează întotdeauna, indiferent că ne este transmisă de către colegii din ministere, de către mediul privat, structuri asociative sau alți stakeholderi, este nevoia de comunicare mai eficientă și coordonarea punctuală atunci când apar anumite situații.

În aceste cazuri intervenim de la nivelul Cancelariei de cele mai multe ori, fiindcă aducem toți actorii interesați la masă și dezbatem până găsim cele mai bune soluții. De cele mai multe ori ajung la noi spețe cu un întreg istoric și astfel ajungem să elaborăm o întreagă strategie de rezolvare a problemei.

Gândire strategică

mircea a 5

Rep: De ce calități este nevoie pentru o astfel de funcție? Ce ați constatat după lunile petrecute la Palatul Victoria?

M.A: Dacă ar fi să profilez în funcție de skill-urile necesare, pe primul loc este capacitatea de management în sectorul public, apoi viziunea și, nu în ultimul rând, responsabilitatea aferentă funcției publice.

Apoi, extrem de necesar este și un bun management al instituției, care implică totodată și o perspectivă vastă asupra atribuțiilor și a legislației din administrația publică. Pe locul 3 cu siguranță sunt munca în echipă și dezvoltarea oamenilor valoroși din echipe.

De asemenea, consider că este fundamental să primeze gândirea strategică, comunicarea eficientă și respectul față de oameni.

Dimineața începe în biroul premierului

Rep: Cum colaborați cu premierul Nicolae Ciucă? Începeți diminețile cu o cafea în biroului dânsului?

M.A: Începem dimineața devreme în biroul dumnealui cu pregătirea zilei respective, stabilind demersurile pe care le am de făcut sau informându-l asupra diverselor puncte de pe agenda instituțională.

Este o adevărată experiență să lucrez cu domnul Prim-ministru. Un bun lider și un om de echipă, cu un spirit energic și pozitiv.

Felul în care colaborăm a putut fi văzut și cu prilejul vizitei recente la Cluj-Napoca. Puteți întreba orice persoană care a avut ocazia să interacționeze cu premierul si veti afla că a găsit un om dedicat țării sale și implicat atunci când vine vorba de identificarea celor mai bune soluții.

M-am bucurat mult că, alături de domnul primar Emil Boc și de ceilalți colegi, am putut să îi arătăm o mică parte din ce înseamnă potențialul Clujului.

Rep. Care e relația dvs cu miniștrii Cabinetului? Vă consultați când apar probleme?

M.A: Relația cu toți colegii miniștri este una strânsă din punct de vedere instituțional. Colaborăm și ne ajutăm reciproc ori de câte ori este nevoie. De cele mai multe ori, miniștrii de resort sunt prezenți la întâlnirile domnului Prim-ministru cu reprezentanți din anumite sectoare de activitate sau alte entități și, evident, ne întâlnim permanent la ședințele de Guvern.

Criza refugiaților din Ucraina, cea mai dificilă

mircea a 6

Rep: Care a fost, până acum, cea mai mare criză cu care v-ați confruntat în activitatea guvernamentală și cum ați gestionat-o?

M.A: Este dificil de clasificat deoarece toate crizele cu care ne confruntăm au impact asupra populației. Cea mai dificilă, într-adevăr, este criza generată de conflictul din Ucraina, unde colaborarea interinstituțională a necesitat ample eforturi, precum și gradul de adaptabilitate al fiecărei instituții. Situația este una excepțională, iar autoritățile statului și-au făcut treaba cum au putut mai bine.

Comisia Ucraina, al cărei președinte sunt, s-a reunit în repetate rânduri pentru a ne coordona integrat, atât la nivelul administrației publice centrale, cât și la nivelul celei locale.

Abordarea trebuie să fie una multidimensională pentru că vorbim despre situația de la frontieră, despre ajutorul umanitar, care implică coordonare și cu instituții și organizații regionale și multilaterale, despre acțiuni de dezinformare, după cum s-a putut vedea în spațiul public în diverse cazuri, despre integrarea ulterioară a ucrainenilor care decid să rămână în țara noastră.

Criza energetică este, din nou, un subiect care a necesitat coordonare interinstituțională. Măsurile privind gestionarea efectelor creșterii prețurilor la energie și gaze naturale au fost luate după întâlniri repetate și discuții îndelungate cu toți actorii, nu doar în format de Comitet interministerial.

Fiecare criză prin care am trecut ne-a oferit o oportunitate de a găsi o altă metodă, față de cele din trecut, de a aborda sau soluționa diversele probleme întâmpinate la nivel instituțional.

Sunt lecții pe care le învățăm de la criză la criză și acest lucru ne ajută să gestionăm din ce în ce mai eficient situațiile dificile care apar. La nivelul Guvernului, ne-am asumat responsabilitatea de a oferi siguranță și dezvoltare economică, iar pachetele de măsuri economico-sociale „Sprijin pentru România” au generat la timp sprijinul pe care oamenii și mediul de afaceri îl așteptau.

Mobilizând cele peste 90 de miliarde de euro pe care le avem la dispoziție din fonduri europene vom trece cu bine peste aceste provocări, la finalul cărora vom avea o țară modernizată și cu reforme care vor transforma în bine capacitatea de a asigura servicii publice de calitate.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Podcast Human Hub. Dr. Lupu: Să fim atenți la problemele adolescenților și tinerilor, să intervenim la timp și cu răbdare

Publicat

Adolescența și problemele ei a fost tema podcastului HUMAN HUB, o producție Cluj24.ro, invitatul Cristinei Șendrea fiind profesorul în psihiatrie pediatrică, dr. Viorel Lupu.

El a încercat să realizeze un top al problemelor adolescenților din România, dar și să ofere sfaturi practice la acestea, reguli de urmat atunci când adulții observă o schimbare de atitudine sau de stare psihică a unui adolescent. Între primele probleme ale unui tânăr s-ar putea afla consumul de droguri, de alcool, sexul neprotejat, dependența de calculator.

Ar fi păcat ca tinerii și adolescenții să trăiască mai mult în lumea virtuală, a adăugat profesorul clujean Viorel Lupu. Părinții, dascălii, rudele, prietenii lor ar trebui să povestească cu cei care sunt dependenți de calculator, de jocuri, în special, să aibă activități comune, să descopere că și realitatea poate fi frumoasă și provocatoare.

Este necesar, de asemenea, ca adolescenții să înțeleagă societatea în care trăiesc, cultura din care fac parte și, mai ales, conceptul de libertate.

Citește mai departe

EDUCATIE

UTCN lansează în acest an 13 noi programe de studii masterale care se concentrează pe Inteligența Artificială

Publicat

De

Universitatea Tehnică Cluj-Napoca

UTCN deschide o nouă etapă în evoluția învățământului superior tehnic.

Astfel, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca lansează, începând cu acest an, 13 programe de studii masterale noi, majoritatea menite să susțină transformarea digitală prin care trece învățământul superior și să creeze o serie de oportunități pentru îmbunătățirea competențelor profesionale și expertizei absolvenților asupra noilor tehnologii.

UTCN lansează în acest an 13 noi programe de studii masterale care se concentrează pe Inteligența Artificială

Potrivit reprezentațnilor UTCN, este vorba despre masterate care se concentrează pe inteligența artificială (IA) în diferite domenii inginerești.

Este vorba de Sisteme cyber-fizice, Inteligență și viziune artificială, Știința datelor, Inteligență artificială în inginerie civilă și managementul construcțiilor, Fabricație digitală, Inteligența artificială și prelucrări de semnale în electronică și telecomunicații și Sisteme inteligente în internetul lucrurilor.

IA va schimba nivelul de trai

Reprezentanții UTCN spun că universitatea este pregătită să suțină această nouă direcție și urmărește valorificarea fiecăreia dintre aceste oportunități și crearea unui nou peisaj digital al învățământului superior în regiune, pentru a deveni o universitate de referință pentru generațiile următoare.

“Atât la nivel internațional, cât și național, IA are potențialul deosebit de a schimba nivelul de trai și calitatea vieții în toate straturile sociale, de a modifica semnificativ modul în care mediul de cercetare și cel de afaceri dezvoltă și pun în piață soluții tehnice menite să eficientizeze timpul de lucru și calitatea produselor realizate”, arată aceștia.

Care sunt noile masterate

Noile masterate fac parte din oferta educațională începând cu Admiterea 2024 și se regăsesc în cadrul următoarelor facultăți:

  • Automatică și Calculatoare, cu patru programe în limba engleză: Sisteme cyber-fizice, Inteligența și viziune artificială, Ingineria securității cibernetice și Știința datelor;
  • Construcții – Inteligența artifcială în ingineria civilă și managementul construcțiilor (în limba engleză), Topografie digitală în cadastru și cadastru;
  • Inginerie Industrială, Robotică și Managementul Producției – Fabricație digitală, Inteligența artificială în producția industrială (în limba engleză);
  • Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației – Inteligența artificială și prelucrări de semnale în electronică și telecomunicații (în limba engleză);
  • Inginerie a Instalațiilor – Instalații pentru orașe regenerative (în limba engleză);
  • Ingineria Materialelor și a Mediului – Materiale eco-smart în dezvoltarea durabilă;
  • Inginerie Electrică – Sisteme de mobilitate electrică;
    Inginerie, Centrul Universitar Nord Baia Mare – Sisteme inteligente în internetul lucrurilor.

UTCN dezvoltă un Institut de Cercetare în Inteligență Artificială

Noile programe de studii reprezintă, în același timp, o etapă premergătoare care susține Institutul de Cercetare în Inteligență Artificială (ICIA) dezvoltat de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care va avea rol în dezvoltarea de modele, prototipuri, tehnologii, produse hardware și software inovative, bazate pe inteligență artificială și transferul acestora către mediul socio-economic.

“În acest context, UTCN se pune în slujba societății prin absolvenții pe care îi pregătește și expertiza pe care le-o oferă, prin abordările avangardiste și inițiativele bazate pe o cultură tehnologică puternică, consolidată și matură”, au mai arătat reprezentanții universității clujene.

Detalii privind metodologia de admitere, calendarul și numărul de locuri găsesc AICI.

 

 

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. U BT se întărește cu un baschetbalist american de 2,06 m

Publicat

Echipa de baschet U-Banca Transilvania a realizat transferul unui nou jucător cu un CV impresionant, după ce a bătut palma cu Kevin Hervey, baschetbalist american care poate evolua pe poziția 4. 

Hervey este originar din Dallas, Texas, măsoară 2.06 metri și a împlinit la începutul acestei luni vârsta de 28 de ani. Kevin a jucat baschet la colegiu pentru UT Arlington, fiind numit Sun Belt Conference Player of the Year.

Drept dovadă, în ultimul său an ca student, sportivul a înregistrat medii de 21.1 puncte și 8.7 recuperări. Drept dovadă, a fost draftat în 2018 în NBA de către Oklahoma City Thunder, de pe poziția 57.

Debutul carierei profesioniste l-a găsit însă pe Hervey la Oklahoma City Blue, afiliata din G-League a celebrei City Thunder. Pe de altă parte, noul nostru jucător a prins 10 meciuri în NBA la Oklahoma City Thunder, cu ocazia stagiunii 2019-2020. Ulterior, a semnat cu Lokomotiv Kuban, evoluând în Liga VTB și EuroCup.

A jucat în Italia

În sezonul 2021-2022, Kevin a îmbrăcat maioul celor de la Virtus Bologna, reușind să câștige EuroCup. De altfel, Hervey a totalizat 31 de meciuri în EuroCup, dintre care 17 ca titular.

Anterior, americanul a cucerit în 2021 SuperCupa Italiei cu Virtus și a terminat sezonul regulat pe primul loc. În cele din urmă, Virtus a pierdut finala cu 4-2 la general în fața celor de la Olimpia Milano.

În stagiunea precedentă, Hervey a jucat la Pallacanestro Reggiana (Italia), respectiv Hapoel Holon (Israel). Alături de israelieni, baschetbalistul de peste ocean a prins 3 partide în Basketball Champions League, remarcându-se cu statistici de 13.0 puncte, 7.3 recuperări și 2.3 pase decisive. În campionatul israelian,

Kevin a strâns 16 partide, cu medii de 12.9 puncte, 4.9 recuperări și 1.4 assist-uri, respectiv 1.4 intercepții.

baschetbalist american

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast HUMAN HUB. Psihiatru clujean: Copiii au nevoie de la adulți de timp, nu de violență. Devin ceea ce văd la părinți

Publicat

psihiatru

Cluj24.ro lansează un nou podcast,”Human Hub”, realizat de Cristina Șendrea, jurnalist cu aproape 30 de ani de experiență în presă. A debutat la Radio HIT Iași, a lucrat apoi în televiziune la Cluj, la PRO TV și Antena 1, dar și în presa scrisă, făcând parte din mai multe redacții consacrate de presă din Cluj.

Noua producție va aborda în principal subiecte de interes general din domeniul social, cum ar fi sănătate,  cultură, educație, IT, altele.

Printre primii invitați ai Cristinei Șendrea s-a aflat profesorul clujean Viorel Lupu, șeful Clinicii de Psihiatrie Pediatrică și profesor la Universitatea de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca.

Acesta a făcut un top al problemelor adolescenților și tinerilor din ziua de astăzi, conform căruia printre primele probleme cu care se confruntă tinerii și adolescenții, s-ar afla drogurile, alcoolul, ecranele, sexul neprotejat și anxietatea.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax