Connect with us

EVENIMENT

INTERVIU. Liana Sărmășan, ambasador Wizz Air, despre a fi însoțitor de zbor: Niciodată nu trebuie să minți pasagerii

Publicat


liana 2

Clujeanca Liana Sărmășan lucrează de 13 ani la compania aeriană Wizz Air ca însoțitor de zbor și este, în prezent, ambasador Wizz Air. Aceasta a fost prezentă, duminică, la startul Maratonului Internațional Wizz Air de la Cluj-Napoca și a povestit într-un interviu pentru Cluj24 ce înseamnă să fii însoțitor de zbor. Liana a făcut o serie de recomandări tinerelor care doresc să urmează această carieră.

Rep: Sunteți una dintre cele mai cunoscute și apreciate însoțitoare de zbor din cadrul Wizz Air. Ce v-a atras la această meserie?

L.S: Meseria de însoțitor de zbor este una frumoasă pentru că, încă din prima clipă a îmbarcării într-un avion, ești întâmpinat de fete frumoase, zâmbitoare și calme, în uniforme impecabile, de zici că ești la un concurs de frumusețe. Această frumusețe m-a atras pe mine de la început, de când eram mică, și am zis că, într-o zi, aș vrea să devin și eu una dintre acele fete care te așteaptă la îmbarcare cu zâmbetul pe buze.

Rep: Câte țări ați văzut până acum? Aveți timp și de vizite când aterizați într-un oraș din străinătate?

L.S: E greu de spus, dar cred că sunt cam 23 de țări vizitate de mine. Îmi place mult să călătoresc. Din păcate, când ajungem la o destinație nu avem timp ce vizitat, dar având zile libere, caut destinații de pe Aeroportul Cluj, mai ales că sunt opțiuni foarte multe, de la munte la mare.

Rep: Ce calități trebuie să aibă o însoțitoare de zbor?

L.S: În primul rând trebuie să fie răbdătoare și tolerantă, să dea dovadă de flexibilitate, să fie empatică și punctuală. Pentru siguranța zborului și a pasagerilor, este esențial să știi să acționezi fără ezitare, cu încredere și implicare în gestionarea unor situații plăcute sau mai puțin plăcute apărute la bord. Fiecare zbor este diferit.

liana 1

Trebuie să îți păstrezi calmul

Rep: Ce le recomandați tinerelor care ar dori să vă calce pe urme?

L.S: Îmi permit să le recomand celor care vor să urmeze această profesie să dea dovadă de seriozitate și determinare, pentru că dacă nu faci serios ceea ce îți place, atunci se simte. Iar pasagerii apreciază sinceritatea, niciodată nu trebuie să minți pasagerii, ci să fii sinceră, indiferent ce se întâmplă. Trebuie să îți păstrezi calmul, pentru că prima reacție pe care o văd pasagerii este a ta, iar în funcție de comportamentul tău reacționează și ei.

Rep: Dacă nu ați fi fost la baza companiei de la Cluj-Napoca, în ce oraș ați fi dorit să fiți?

L.S: Sunt foarte mândră de orașul meu natal, nu m-aș muta de aici niciodată. Cluj-Napoca oferă multe posibilități. Avem colegi din alte orașe care preferă să rămână aici. Aici sunt multe posibilități, este un oraș în continuă creștere. Iubesc Clujul și nu aș pleca.

Rep: Sunteți ambasador Wizz Air de peste 11 ani. Ce înseamnă această recunoaștere pentru dvs?

L.S: Am făcut parte din prima generație de ambasadori, în 2011, este un mandat din doi în doi ani. Am făcut o pauză, dar mi-a plăcut experiența și am decis să aplic din nou. Este ceva deosebit față de zborurile de zi cu zi, participi la evenimente, la zboruri speciale, la inaugurări de noi rute, de zboruri charter.

Sunt de 13 ani la Wizz Air și vin cu același entuziasm în fiecare zi ca la început.

liana 3




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate