Connect with us

ECONOMIE

În Germania, accelerarea producției de hidrogen ÎNCETINEȘTE: Studiul E.ON prezintă opțiunile de ACCELERARE

Publicat


Creșterea economiei bazate pe hidrogen în Germania încetinește, chiar dacă evoluția pozitivă globală continuă. Acest lucru reiese din cel de-al treilea H2-Bilanz publicat de E.ON pe baza datelor furnizate de Institutul de Economie Energetică de la Universitatea din Köln (EWI).

·         Cel de-al treilea „H2-Bilanz” (bilanț H2) al E.ON arată că este nevoie în continuare de acțiuni privind condițiile contextului politic;

·         După o creștere semnificativă în primăvară, se constată doar o creștere ușoară a capacității de producție planificată;

         Un studiu realizat de Frontier Economics la solicitarea E.ON analizează opțiunile pentru accelerarea ritmului de creștere a producției de hidrogen;

În Germania, accelerarea producției de hidrogen ÎNCETINEȘTE: Studiul E.ON prezintă opțiunile de ACCELERARE

Capacitatea de producție de hidrogen planificată până în 2030 a crescut de la 8,1 gigawați în februarie 2023 la 8,7 gigawați în august 2023. Chiar dacă există încă o ușoară tendință de creștere aici, aceasta nu este nici pe departe la fel de intensă ca în intervalul iulie 2022-februarie 2023. Obiectivul guvernului german în cadrul strategiei naționale privind hidrogenul este de a avea cel puțin 10 gigawați de capacitate de electroliză instalată în Germania până în 2030.

„Este planificată construirea a 5.708 kilometri de conducte de hidrogen până în 2035”

În ceea ce privește infrastructura de H2, numărul de conducte de hidrogen 100% aflate în operare în Germania a rămas aproape neschimbat. Există o evoluție clar pozitivă în ceea ce privește planurile pentru o rețea de hidrogen, a cărei lungime planificată aproape s-a dublat.

În prezent, este planificată construirea a 5.708 kilometri de conducte de hidrogen până în 2035, față de doar 2.813 kilometri care au fost anunțați în luna februarie a acestui an. E.ON atribuie acest lucru faptului că, odată cu decizia de a crea o rețea centrală de hidrogen, construcția unei infrastructuri aferente a luat avânt în ultimele luni.

Pentru E.ON, acesta este un alt indiciu că existența unor cadre politice și de reglementare clare accelerează în mod direct dezvoltarea economiei bazate pe hidrogen. Cu toate acestea, în multe domenii, acestea nu sunt în prezent suficiente pentru a limita riscurile existente în materie de tehnologie, cerere și infrastructură și nici pentru a face competitive costurile de producție a hidrogenului verde, în special. Din acest motiv, E.ON a solicitat firmei de consultanță Frontier Economics să analizeze diverse opțiuni pentru accelerarea dezvoltării hidrogenului în Germania.

„Noul studiu se concentrează pe cinci instrumente diferite”

Patrick Lammers, membru al Consiliului de Administrație al E.ON: „Accelerarea este un lucru de care avem nevoie urgentă în ceea ce privește dezvoltarea hidrogenului în Germania. Discrepanța dintre proiectele planificate și deciziile finale de investiții este mult prea mare. Avem nevoie de instrumente care să intensifice și mai mult procesul de dezvoltare a utilizării hidrogenului.

De aceea, noi, cei de la E.ON, am inițiat un studiu care identifică diverse opțiuni. În acest fel, dorim să oferim un impuls concret și să sprijinim factorii de decizie politici în crearea condițiilor-cadru necesare pentru succesul economiei bazate pe hidrogen.”

Noul studiu se concentrează pe cinci instrumente diferite. Deoarece cota de gaze verzi este un subiect tot mai des întâlnit pe agenda politică și întrucât UE impune deja cote de hidrogen în industrie și în sectorul transporturilor care trebuie respectate în statele membre, Frontier Economics a analizat minuțios acest instrument.

„Introducerea unei cote de gaze verzi (…) ar fi asociată cu costuri suplimentare”

Un argument în favoarea unei cote de gaze verzi este că aceasta poate fi implementată fără utilizarea de fonduri publice directe și permite creșterea planificată a gazelor verzi în mod sigur. O cotă de gaze verzi ar fi, de asemenea, un semnal politic concret pentru viitorul gazelor verzi ca o completare semnificativă a electrificării.

Cu toate acestea, studiul evidențiază și unele dezavantaje. De exemplu, cota de gaze verzi creează doar o certitudine relativă în ceea ce privește cantitatea de gaze verzi, deoarece se bazează pe vânzările totale de gaze. Acest lucru este valabil în special pentru hidrogenul verde. În plus, o cotă pentru entitățile obligate ar implica riscul de a nu putea achiziționa suficient hidrogen.

În general, introducerea unei cote de gaze verzi – ca și alte instrumente – ar fi asociată cu costuri suplimentare. Din punctul de vedere al E.ON, instrumentul ar trebui, prin urmare, să fie utilizat inițial cu prudență, pentru a minimiza sarcinile și riscurile financiare și pentru a promova acceptarea acestuia.

Studiul arată că nu există o soluție universală pentru o creștere rapidă a consumului de hidrogen. Cu toate acestea, E.ON și Frontier Economics au reușit să identifice avantajele și dezavantajele diferitelor instrumente și modul în care acestea ar trebui concepute pentru a minimiza dezavantajele. Instrumentul cel mai potrivit depinde de premisele și de obiectivele politice specifice.

Despre H2-Bilanz

H2-Bilanz se publică semestrial. Abordarea științifică, bazată pe date, este menită să contribuie la asigurarea faptului că se fac ajustările corecte pentru o accelerare cu succes a utilizării hidrogenului. Analiza include planurile precise ale proiectelor până în 2030 și indicatori precum capacitatea de generare a hidrogenului verde, volumele de import, infrastructura și aplicații posibile. Informații suplimentare pot fi găsite AICI.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Povestea emoționantă a unui tânăr din Cluj, șef de promoție al Școlii Poliției de Frontieră Oradea

Publicat

Povestea emoționantă a unui tânăr clujean, șef de promoție al Școlii Poliției de Frontieră Oradea

Un tânăr clujean trecut prin grele încercări de-a lungul vieții este șeful promoției iulie 2023 – aprilie 2024 a Școlii Poliției de Frontieră Oradea.

Paul Meseșan, un clujean de 26 de ani cu o poveste emoționantă, a absolvit vineri Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea cu cea mai mare medie din promoția sa.

Tânărul nu a avut o viață ușoară, fiind crescut doar de mamă. Perseverența și determinarea l-au ajutat însă să își îndeplinească visul de a deveni polițist de frontieră. Paul Meseșan își începe cariera pe Aeroportul din Cluj.

A dat piept cu greutățile de mic, dar nu s-a lăsat învins

Povestea emoționantă a vieții sale a fost relatată de Poliţia de Frontieră Română pe rețelele de socializare:

„O îmbrățișare cât o mie de cuvinte!

Paul Meseșan este vârful de lance al ultimei promoții de la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Are 26 de ani și o poveste de viață demnă de film.

Vitregia destinului nu l-a ocolit, fiind crescut doar de mamă, necunoscându-și tatăl, a dat piept cu greutățile de mic, dar nu s-a lăsat învins.

Absolvent al USAMV

Absolvent al Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca, orașul natal, Paul a simțit că nu este ceea ce i se potrivește, iar în încercarea de a-și ajuta mama a avut o experiență de muncă în Anglia.

Dorul de casă și dragostea de țară l-au adus înapoi pe meleagurile natale.

Pe fondul insecurității generate de pandemie a încercat să își găsească un loc de muncă stabil, însă nu a reușit.

Maturizare prematură

Toate acestea l-au responsabilizat și maturizat prematur, astfel încât a ales să urmeze o carieră în Ministerul Afacerilor Interne.

Decizia nu a fost una întâmplătoare, calitățile sale vocaționale, perseverența, conștiinciozitatea și dorința de autodepășire recomandându-l din plin.

„Drumul spre succes a fost presărat și cu obstacole”

A reușit să-și îndeplinească visul și să devină elev al Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea în urma promovării cu brio a examenelor de admitere de anul trecut.

Drumul spre succes a fost presărat și cu obstacole, clasarea pe ultimul loc la un prim test în școală reprezentând resortul motivațional care l-a propulsat mai apoi pe primul loc, devenind șef de promoție, cu media 9,52.

A depus jurământul

La festivitatea de depunere a jurământului de credință și a acordării primului grad profesional, gândul lui de recunoștință s-a întors și către bunici, care l-au susținut mereu și care și-ar fi dorit să-l vadă în uniformă.

Inima lui a bătut cu emoție și în memoria lor, dar și pentru bucuria și împlinirea simțită de către mama sa, care a aflat doar la festivitate că fiul ei este șef de promoție.

Îi dorim un parcurs strălucit în marea familie a Poliției de Frontieră Române, iar de acum îl puteți întâlni pe Aeroportul Internațional din Cluj-Napoca”, arată Poliția de Frontieră Română.

Citește mai departe

EVENIMENT

Accident pe centura Vâlcele-Apahida. Un bărbat a rămas încarcerat

Publicat

Un accident a avut loc sâmbătă dimineață la ieșire din cartierul Borhanci, pe centura Vâlcele-Apahida.

Pompierii au intervenit sâmbătă dimineață la un accident petrecut pe centura Vâlcele-Apahida, la ieșire din cartierul Borhanci.

Din primele informații, ar fi vorba despre un accident cu o singur autoturism, în interiorul căruia se afla un bărbat încarcerat.

Victima este conștientă și cooperantă.

„La fața locului au ajuns o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj SMURD, tip terapie intensivă mobilă. Bărbatul a fost extras de către echipajele de descarcerare și predat echipajului SMURD. Conform primei evaluări acesta era conștient și cooperant”, au transmis reprezentanții ISU Cluj.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pro Infrastructură: Licitația tronsonului 2 al centurii metropolitane, ANULATĂ de Primăria Cluj-Napoca

Publicat

Asociația Pro Infrastructură a anunțat că licitația pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane a Clujului a fost anulată din nou.

Asociația Pro Infrastructura a arătat, pe rețelele de socializare, că Primăria Cluj-Napoca ar fi descalificat oferta depusă de asocierea condusă de CON A pentru lucrările la tronsonul 2 al centurii metropolitane.

Pro Infrastructură: Licitația tronsonului 2 al centurii metropolitane, ANULATĂ de Primăria Cluj-Napoca

„BREAKING: Anulare-nainte de Săptămâna Mare pe Centura Metropolitană Cluj-Napoca.

Pe 9 aprilie ceream un deznodământ. Acesta a venit astăzi: anularea licitației după 5 luni în care primăria a clocit singura ofertă depusă de către sibienii de la CON-A și bistrițenii de la Dimex în noiembrie 2023.

Este neverosimil felul în care administrația clujeană în frunte cu primarul Emil Boc se chinuie, realmente, să «implementeze» acest proiect: studiu de fezabilitate gestionat din 2017 care trebuia să fie gata în 12 luni dar a durat 4 ani, la prima licitație pornită în februarie 2023 n-a participat nimeni și a fost anulată în mai, iar la a doua au avut nevoie de 5 luni ca să descalifice unica ofertă, deși puteau face asta în 3-4 săptămâni.

Poate a treia oară-i cu noroc”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructură.

Dimex 2000 ar fi primit notificare de anulare a licitației

Potrivit informațiilor Cluj24, firma Dimex 2000, una din asocierea care a depus oferta, ar fi primit o înștiințare de anulare a licitației din partea Primăriei Cluj-Napoca.

Pe platforma SEAP, a licitațiilor publice, licitația de proiectare și execuție a tronsonului 2 al centurii figurează ca fiind „în desfășurare”, dar sprecialiștii Asociației Pro Infrastructura au explicat că schimbarea statusului în „anulată” durează.

Pe de altă altă, Mircea Bulboacă, președintele companiei CON-A din Sibiu, liderul asocierii care a depus oferta, a declarat pentru Cluj24 că nu a primit nicio înștiințare privind anularea licitației și s-a arătat mirat de un asemenea demers al Primăriei clujene.

„Eu nu am fost informat și nu văd de ce s-ar anula”, a spus Bulboacă.

De asemenea, Cluj24 a contactat conducerea Primăriei Cluj-Napoca pentru un punct de vedere, dar nu am primit niciun răspuns.

Costuri mai mari pentru cele două tronsoane de centură

Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat recent actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru centura metropolitană. Astfel, valoarea totală a investiției a crescut la peste 8,65 de miliarde de lei cu TVA.

Tronsonul I a ajuns la peste 6,1 miliarde de lei cu TVA, iar tronsonul II, la peste 2,5 miliarde de lei cu TVA.

„E o chestiune tehnică. Se actualizează valoarea de realizare a centurii metropolitane, tronsonul 2, prin actualizarea indicatorilor tehnico-economici cu nivelul inflației, astfel încât să poata fi finalizată procedura de licitație”, a declarat primarul Emil Boc la Napoca Live.

Amintim că licitația pentru tronsoanele 2 și 3 a fost anulată în mai 2023, deoarece niciun constructor nu s-a înscris la start. Ulterior, licitația a fost relansată sub forma unui singur tronson. În cadrul licitației, a fost depusă o singură ofertă, cea a Asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden.

Contractul pentru primul tronson al centurii metropolitane a fost semnat în luna august 2023 cu Asocierea S.C. Viarom Construct S.R.L. – S.C. Electrogrup S.A.

Durată de execuție este de 20 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 14 luni pentru execuție.

La începutul lunii aprilie, Primăria Cluj-Napoca a făcut cerere către CNAIR pentru a putea face plata pentru exproprieri, astfel încât să poată începe lucrările la centură.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj închiriază spații pentru fumători. Când e licitația

Publicat

aeroport cluj facebook

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj anunță o licitație publică în 16 mai ora 9 pentru închirierea unor spații cu destinația spațiu fumători.

Potrivit anunțului de licitație, un spațiu este situat în incinta aeroportului clujean la Terminalul pasageri Plecări Schengen, parter, zona de Nord, având o suprafață totală de 51,33 mp, iar celălalt la Terminalul pasageri Plecări Non-Schengen, etaj, zona de Nord-Est, având o suprafață totală de 63,60 mp.

Data-limită de depunere a ofertelor este 16 mai ora 8,50, ședința publică de deschidere a ofertelor fiind programată în aceeași zi la ora 9.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax