ACTUALITATE
Huedinul contractează un proiect inedit de mobilitate urbană. Va avea stații inteligente, zone pietonalizate, rețea de biciclete
Huedinul se află în căutarea unei firme de proiectare care să realizeze toate studiile necesare și documentațiile în vederea întocmirii unui proiect modern de mobilitate urbană. Aici se dorește amenajarea unei rețele adecvate pentru bicicliști, construirea unor stații inteligente pentru autobuze electrice și înlocuirea trotuarelor astfel încât zonele publice pentru pietoni să fie cât mai atractive.
Aceste măsuri integrate pentru mobilitate alternativă în Huedin presupun și realizarea unui studiu de trafic și documentarea emisiilor de CO2.
Potrivit autorităților locale, durata de exploatare a trotuarelor este depășită, iar spațiile verzi sunt tratate cu indiferență.
Primăria Huedin dorește prin acest proiect să înlocuiască și iluminatul public, mobilierul urban, să desființeze parcările invazive și să realizeze o rețea eficientă de colectare a apei pluviale.
Pe anumite trasee dedicate bicicletelor vor fi amenajate inclusiv fântâni și poduri peste cursuri de apă.
Primul traseu pentru autobuze electrice va începe în zona Cetate Veche, coborând pe drumul de acces până la intersecția cu E60 (strada Horea), Strada Horea până la intersecția cu DNlR (strada Avram Iancu), strada Avram Iancu până la intersecfia cu DC 124.
Pe acest traseu vor fi 6 stații de autobuz (una inteligentă și cinci normale).
Stația inteligentă va fi amplasată pe strada Avram Iancu la intersecția cu strada BN Antal. Aceasta va avea incorporate facilități IoT (Internet of Things).
Stația trebuie să fie dotată cu sistem interactiv de furnizare a informațiilor legate de serviciul de transport public, cu informații actualizate în timp real cu privire la situația mijloacelor de transport în comun și alte informații de interes public și turistic. Va avea inclusiv sloturi USB pentru încărcarea telefoanelor mobile și senzori de poluare.
Cel de-al doilea traseu pentru autobuze electrice va avea în comun cu primul traseu această stație inteligentă.
Al doilea traseu va începe în zona DC 134 la intersecția cu strada Nemeș din Bicălatu, coborând pe Ecaterina Varga (DC 134) la intersecția cu DN 1G, pe DN l până la intersecția cu strada Gării, strada Gării până la intersecția cu strada Gheorghe Doja, str. Gheorghe Doja până în Piața Victoriei la intersecția cu E 60 (strada Horea), strada Horea până la intersecția cu DN 1R ( strada Avram Iancu), la stația inteligentă de pe strada Avram Iancu.
Pe acest traseu vor mai fi amplasate 4 stații normale.
Se propune achiziționarea unui număr de 4 autobuze electrice, cu lungime de 6-8 metri și cu încărnare complet electrică.
Primăria Huedin mai dorește în zona B. N. Antal pietonalizarea centrului istoric pe o lungime de 500 de metri, tronson cu 9 m lățime.
Viitoarea rețea pentru bicicliști va fi realizată pe 12 tronsoane din cadrul Huedinului.
Suma oferită pentru câștigătorul licitației se ridică la 275.510 de lei, iar termenul de executare a contractului este de 4 luni calendaristice.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






