Connect with us

ACTUALITATE

FOTO. O nouă reconversie majoră, la Cluj. Platforma industrială Armătura devine cartier modern cu blocuri, parc și creșă

Publicat


Platforma industrială Armătura din Cluj-Napoca va fi transformată într-un ansamblu urban mixt, cu blocuri de până la 15 etaje, spații comerciale, dotări publice și zone verzi. Proiectul include extinderea infrastructurii rutiere, construirea unei creșe publice și amenajarea unui parc pe malul Pârâului Nadăș.

Proiectul de reconversie urbană ce vizează transformarea fostei platforme Armătura într-un nou cartier urban complex a fost prezentat recent în cadrul unei ședințe a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) a Primăriei Cluj-Napoca.

Beneficiarul proiectului este KORO LANDO REAL ESTATE SRL a organizat un concurs de soluții pentru conturarea direcției de dezvoltare, câștigat de biroul de arhitectură ADNBA din București. Proiectul a fost prezentat în fața comisiei de proiectanții Oana Oejdean (Trans Form) și Andrei Șerbescu (ADNBA).

Un nou cartier pe o fostă zonă industrială

Terenul vizat pentru dezvoltare are o suprafață de 41.000 mp (4,1 hectare) și este delimitat, la nord de Pârâul Nadăș și platforma industrială Mucart (aflată, la rândul ei, în proces de restructurare), la est de strada Oașului Fundătură și platforma Libertate (și ea vizată pentru reconversie), la sud de strada Gării și la vest de zona de locuințe individuale cu front la strada Brândușelor.

Conform documentației prezentate, zona va fi transformată într-un ansamblu urban mixt, care va include locuințe colective, spații comerciale și de servicii, funcțiuni de birouri, sănătate și alte activități terțiare, dotări publice – inclusiv o creșă publică și zone verzi pe malul pârâului Nadăș.

Blocuri de până la 15 etaje la strada Gării

Zona a fost împărțită în 17 parcele, după cum urmează:

  • Parcelele 1–4: destinate construirii de locuințe colective și funcțiuni conexe;
  • Parcela 5: rezervată dotărilor publice (inclusiv creșa);
  • Parcela 6 și 9: spații verzi amenajate;
  • Parcela 7 și 8: rezervă de urbanizare pentru imobilele cu front la strada Brândușelor, în conformitate cu UTR-ul RrM1;
  • Parcele 10–12 și 15–17: destinate modernizării infrastructurii rutiere;
  • Parcela 13 și 14: pentru realizarea accesului, parcări și circulații interne.

Regimul de înălțime variază între 3 și 10 etaje în interiorul ansamblului, ajungând la 15 etaje la frontul cu strada Gării. Înălțimea maximă permisă este de 60 de metri (16 niveluri supraterane).

Infrastructură auto și creșă, pe cheltuiala investitorului

Unul dintre cele mai importante angajamente ale investitorului este contribuția la infrastructura orașului. Astfel, urmează ca, pe cheltuiala investitorului, să se realizeze lărgirea străzilor Gării și Oașului Fundătură, de la două la trei benzi și amenajarea unei stații de autobuz și trotuare moderne.

De asemenea, beneficiarul va realiza o creșă publică, pe un teren de 1.600 mp, având dublul locurilor necesare conform normativelor care va fi cedată municipalității după finalizare.

Malul Pârâului Nadăș va fi transformat într-o zonă verde de acces public, cu lățime de până la 30 de metri, care va funcționa ca un culoar verde-albastru de-a lungul râului. Și această zonă va fi amenajată de investitor și donată orașului, asigurând accesul liber pentru cetățeni.

Proiectul își propune să respecte memoria locului, conservând două coșuri de fum și un turn de apă de pe fosta platformă industrială. Acesta din urmă ar putea fi reconvertit într-un spațiu cultural sau galerie de artă.

Parcări exclusiv subterane

Proiectul prevede 1.303 locuri de parcare (1.293 necesar + 10 pentru vizitatori), care vor fi amenajate integral în subteran. La nivelul solului, se va păstra o zonă shared space, cu predominanță pietonală. Aprovizionarea spațiilor comerciale va fi realizată prin subteran, fără a afecta circulația de la suprafață.

Proiectul, etapizat

Dezvoltarea va fi realizată în mai multe etape. În prima fază se vor construi locuințele de pe parcela 1 și dotările publice de pe parcela 5, inclusiv creșa. Continuarea proiectului este condiționată de finalizarea infrastructurii rutiere mari – în special Culoarul de Mobilitate Nord și podul de la Carbochim.

Din vechea platformă industrială vor fi păstrate două coșuri de fum și un turn de apă, acesta din urmă urmând să fie transformat într-o galerie de artă sau spațiu cultural.

Proiectul a fost avizat condiționat de către arhitectul-șef al municipiului Cluj-Napoca, Daniel Pop.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate