ECONOMIE
FOTO. Ministrul Economiei, la Plafar Cluj: Recucerirea piețelor tradiționale din țări din Asia, obiectiv al României
Ministrul Economiei, Ștefan Radu Oprea, a anunțat că unul dintre obiectivele României în perioada următoare este recucerirea piețelor tradiționale din țări din Asia, cum sunt Singapore, Vietnam, Japonia, acesta recomandând antreprenorilor români să iasă din zona de confort și se orienteze spre această regiune a lumii.
Radu Oprea a declarat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, în cadrul unei vizite la firma de ceaiuri și siropuri Plafar, că, la nivel național, doar 15% din exportul României este pe alte piețe, SUA, Asia sau zona Golfului, majoritatea exportului fiind spre țări din UE.
”Recucerirea piețelor tradiționale a fost una dintre componentele pe care le-am avut în vedere, inclusiv de a profita industria și economia românească de acordurile comerciale semnate de UE cu țări din Asia – Singapore, Vietnam Japonia. Am pierdut timp pentru că aceste instrumente pe care statul român le are la îndemână în a sprijini antreprenorii români să ajungă pe alte piețe nu au fost folosite așa cum ar fi trebuit”, a spus Oprea.
Acesta a adăugat că luna viitoare va avea loc o comisie mixtă cu Bavaria, un forum economic important în Germania, apoi o comisie mixtă cu Coreea de Sud și Vietnam, zone în care există potențial de colaborare foarte mare.
”Există o stare de confort a antreprenorilor români și atunci, pentru a-i putea extrage din zona lor de confort, care înseamnă piața unică, înseamnă că zbori într-o zi și te-ai întors din orice stat membru al UE. Ca să mergi în alte zone, cum este Asia, este nevoie de implicarea statului român, de crearea de oportunități pentru a pune la un loc companiile din Coreea de Sud, Vietnam, Japonia cu cele din România”, a mai spus ministrul Economiei.
Produse noi pentru Plafar
Radu Oprea a pus pariu cu directorul companiei Plafar, Radu Sotir, că se va aduce pe profit brandul și firma Plafar.
”Am gustat un sirop concentrat de fructe de pădure fără zahăr, cu ștevie, este extraodinar, mi-a adus aminte de gustul copilăriei. Vrem să ne adresăm cu produse noi sub brandul Plafar tineriei generații, să intrăm pe piața ice tea-urilor, a ceaiurilor reci, astfel încât să avem o prezență pe piață nu sezonieră ci pe tot parcursul anului, să diversificăm această gamă de produse de zi de zi de consum pentru absolut toate generațiile”, a spus Oprea.
Potrivit acestuia, sloganul ”cumpără românește” nu trebuie să rămână doar o idee frumoasă într-un program de guvernare ci să devină o realitate.
”Să știm că atunci când cumpărăm produse românești, sprijim locurile de muncă ale celor care lucrează”, a conchis Radu Oprea.
Acționarul majoritar al firmei Plafar, cu 51%, este Ministerul Economiei, iar 49% din acțiuni sunt deținute de Fondul Proprietatea.
Plafar a fost înființată în 1949 la Cluj-Napoca.
În cadrul vizitei, ministrul Economiei a fost însoțit de liderul PSD Cluj, Vasile Dîncu, de suprefectul Răzvan Ciortea, de secretarul executiv al PSD Cluj, Alexandru Cordoș, și de președintele PSD Cluj-Napoca, Ovidiu Săcară.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






