Connect with us

EVENIMENT

FOTO. Fă primii pași spre nunta de vis la Wedding Days din Iulius Mall Cluj!

Publicat


wedding days iulius mall cluj 01

Fiecare an vine cu noi tendințe în lumea evenimentelor și inclusiv a nunților, iar 2023 nu face excepție. Pentru a vă pune la curent cu acestea, hai în weekend la Wedding Days, din Iulius Mall Cluj, unde veți fi întâmpinați cu o selecție atentă de furnizori talentați și pasionați, muzică bună, decoruri chic și multe zâmbete. După incursiune, nu vă rămâne decât să luați deciziile care vi se potrivesc cel mai bine și care vă vor face nunta cu adevărat unică și memorabilă.

În perioada 10 – 12 martie 2023, în Iulius Mall Cluj are loc o nouă ediție a Wedding Days. Organizatorii evenimentului promit să reunească unii dintre cei mai buni profesioniști din domeniul evenimentelor și să le ofere viitorilor miri o multitudine de idei fresh, modelate cu pasiune și dăruire de către oameni creativi, ce îi vor ajuta să-și creioneze o zi de poveste.

Astfel, veți găsi peste 1.000 de rochii de mireasă din colecțiile 2023, de la modele ce îți taie răsuflarea, cu transparențe unice sau aplicații strălucitoare, până la modele clasice, scurte şi cochete sau lungi și luxuriante. Totodată, creatorii de bijuterii pun la dispoziție o mulțime de articole remarcabile. Și mirii își pot alege costumul ideal pentru marea zi, iar ca să puneți în scenă povestea voastră de dragoste, tot aici, puteți găsi și locația potrivită care vă poate oferi un cadru impresionant.

Meniuri și decorațiuni

wedding days iulius mall cluj 02

În strânsă legătură cu sala unde va avea loc evenimentul sunt meniurile și decorațiunile, dar reprezentanții din domeniu vă pun la dispoziție o mulțime de posibilități și vă pot ajuta cu sfaturi. De asemenea, nu lipsesc ofertele pentru invitații, cabine fotobooth, cofetării, limuzine și multe alte servicii necesare unui astfel de eveniment. Programul Wedding Days este același cu al Iulius Mall, 10.00 – 22.00, iar intrarea este gratuită.

Totul poate fi personalizat astfel încât una dintre cele mai importante zile din viața voastră de cuplu să vă reflecte personalitatea și stilul, iar evenimentul să rămână o amintire de neuitat atât pentru voi, cât și pentru invitaţi.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Se lucrează la Spitalul Regional de Urgență din Cluj și pe caniculă. Cum arată șantierul

Publicat

De

Lucrări la Spitalul Regional de Urgență Cluj

Lucrările la Spitalul Regional de Urgență, care se construiește în comuna Florești sunt în grafic.

Chiar dacă sunt temperaturi extreme, zilnic sunt muncitori cu utilaje pe șantier.

VIDEO. Se lucrează la Spitalul Regional de Urgență din Cluj și pe caniculă. Cum arată șantierul

Lucrările la Spitalul Regional de Urgență din Cluj se desfășoară conform graficului și au ajuns la 21%. Este vorba de primul pachet de lucrări, care cuprind și săpătura generală.

Pe șantier sunt între 40 și 50 de angajați prezenți în fiecare zi, cu buldozere, culindru compactor, excavatoare de până la 35,3 tone și autobasculante de 22 de tone.

Ce lucrări au fost efectuate deja

Stadiul lucrărilor la SRU Cluj:

  • Decapare strat vegetal – 100%;
  • Defrișare vegetație – 100%;
  • Grinda de ghidaj – 100%;
  • Pereti mulati sub noroi bentonitic – 13 %;
  • Săpătură generală – 14 %.

În perioada următoare vor continua lucrările de excavație, lansare armătură și betonare panouri de perete mulat și cele de excavație generală.

De asemenea, potrivit constructorului, se vor amenaja platforme de lucru piloți forați
și se vor face puțuri de epuisment, pentru îndepărtarea apei din săpături.

 

Citește mai departe

Editorial Opinii

OPINIE. Dragoș Damian (CEO Terapia): Unde sunt copiii și nepoții noștri?

Publicat

Dragoș Damian, CEO Terapia

”Cifrele de mai jos le-am pus la un loc verificând situri de la Ministerul Educației, INS, universități, publicații online. Dacă voi aveți alte cifre nu mă înjurați, nu cred însă că diferențele vor fi foarte mari și oricum nu vor schimba tabloul general: nu știm unde sunt copiii și nepoții noștri”, arată Dragoș Damian, CEO Terapia.  

”În fiecare an un număr tot mai mic de copii începe clasa întâi, consecința a migrației, a natalității în scădere și, desigur, a numeroaselor transformări din sistemul de învățământ – în 2003 erau 287.552 elevi înscriși în clasa întâi, peste 10 ani, în 2013, cu 100.000 mai puțini.

După alți 10 ani, în 2023, natalitatea a scăzut la circa 150.000 de nou-născuți, cel mai mic nivel de când se fac măsurători – sunt copiii care vor fi în clasa întâi în 2029-30.

41% de elevi dispăruți

Arc peste timp, 2012-2024. 197.928 copii, majoritatea născuți în 2006, au început clasa întâi în anul școlar 2012-2013.

116.698 dintre ei s-au prezentat la Bacalaureat anul acesta, așadar un pic sub 41% au ”dispărut” pe parcurs.

97.066 au promovat, astfel încât, daca tragem linie, doar 49% din copiii care au intrat la școală în 2012 sunt astăzi tineri cu diplomă de bacalaureat aspirând către un viitor universitar.

Promovabilitatea la Bacalaureat din 2024 este ”cea mai mare din ultimii 3 ani”, toate autoritățile vorbesc cu mândrie despre ea, dar nu ni se spune ce se întâmpla cu cei circa 100.000 de copii și tineri care se pierd (în fiecare an) pe parcurs.

Unii se duc în învățământ dual și tehnic, dar ajung să lucreze în domeniul pentru care s-au pregătit, de fapt, ajung să lucreze?

Unii se duc in NEET, știm că în categoria 16-24 ani procentul de NEET de la noi este al doilea cel mai mare din uniune.

Pleacă în străinătate

Alții se angajează, dar în mare lor majoritate fără forme legale, sau pleacă în străinătate, astfel încât, din nou, datele disponibile în funcție de sursa pe care o accesam nu pot fi reconciliate.

Alții se duc in șomaj – șomajul este mic, așadar puțini – sau în alte forme de ajutoare sociale – sunt multe, România este o țară creativă în a da bani de pomană.

Alții nici nu trebuie sa lucreze, le dau bani părinții și bunicii din țară și străinătate. Sau, chiar mai bine, sunt rentieri, le lasă părinții sau bunicii terenuri sau 1-2-3 apartamente.

Coada clasamentului

Mai departe. În 2023 unele date arătau ca aproximativ 450.000 de tineri erau înregistrați ca studenți la facultățile de stat și private.

Nu mă pricep să reconciliez cifrele, dar pare că toți absolvenții cu diploma de Bacalaureat intră în învățământul superior  – atenție însă, repet, doar jumătate dintre cei care au început școala în urma cu 12 ani.  Eurostat 2023 confirmă aceste nepotriviri, România este la coada clasamentului de profil, doar 17% din populație are studii superioare.

Iar absolvenții de facultate, termină facultatea la care au fost admiși, încep masterate și doctorate în același domeniu, lucrează în domeniul pentru care s-au pregătit? Se cheamă angajabilitate.  Nu am găsit cifre legate de angajabilitate, ceea ce ne conduce la o presupunere educată că cifrele fie nu există, fie sunt mici, pentru că altfel mediul academic s-ar lăuda cu ele peste tot.

Să nu uităm, desigur, în fiecare an tot mai mulți tineri aleg facultăți din străinătate, am găsit cifra de ”peste 60 de mii” de români care învață în afara țării. În general tinerii străluciți sau cei cu părinți cu dare de mână.

La absolvirea facultăților, a celor din țară sau din străinătate, se pornește exodul absolvenților din medical și tehnic către vest – de fapt începe din timpul facultății, studenții sunt recrutați fără milă.

Cea mai sigură investiție

Începând de anul acesta se bagă bani grei, miliarde de euro, în infrastructura de învățământ.

Are dreptate Emil Boc, primarul orașului cu cea mai mare promovabilitatea la Bacalaureat, investiția din educație este cea mai sigura investiție.

Va face însă această investiție să crească, la nivelul întregii țări, nu numai în cele vreo 10 orașe universitare, calitatea sistemului de învățământ, să ne țină copiii și nepoții la școala și la facultate și, mai important, să ne țină copiii în țară?”, a spus Damian.

 

 

 

 

 

Citește mai departe

EDUCATIE

UBB Cluj pune la dispoziția candidaților la admitere peste 400 de locuri de cazare. Care este tariful pe zi

Publicat

De

Cazare în caminele UBB pentru admitere

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) pune la dispoziţia candidaţilor la statutul de student peste 400 de locuri în căminele proprii din Campusul Studențesc Hașdeu.

Locurile de cazare vor fi disponibile pentru întreaga perioadă a admiterii şi sunt destinate candidaţilor care locuiesc la o distanţă de peste 20 de kilometri de Cluj-Napoca.

UBB Cluj pune la dispoziția candidaților la admitere peste 400 de locuri de cazare. Care este tariful pe zi

Situate în camere cu 5 paturi, locurile sunt disponibile în perioada 15-31 iulie 2024 şi vor putea fi ocupate la un tarif de cazare de 25 de lei pentru un pat pe noapte, în baza unei cereri transmise Serviciului Social al Universităţii, candidaţii având posibilitatea de a se caza împreună cu părinții.

În vederea obținerii unui loc de cazare, candidaţii trebuie să trimită o cerere și o copie a cărţii de identitate la adresa social@ubbcluj.ro, cu cel puțin două zile înainte de data solicitată pentru cazare.

Aproape 28.000 de locuri scoase la concurs de UBB

Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la concurs pentru cei care doresc să se înscrie la programele de licență, master și doctorat ale UBB.

UBB scoate la concurs, pentru anul universitar 2024-2025, un număr de 5.298 de locuri bugetate destinate absolvenților de liceu care vor să se înscrie la facultate, 9.977 de locuri în regim cu taxă și 2.300 de locuri pentru învățământ la distanță și cu frecvență redusă pentru studii universitare de nivel licenţă.

De asemenea, cei care vor să se înscrie la programele de master ale UBB au la dispoziție, în această sesiune de admitere, 3.583 de locuri la buget şi 6.024 de locuri la taxă.

Perioada de admitere pentru noul an universitar este cuprinsă între 15 și 31 iulie 2024, iar calendarul admiterii cuprinde perioada de înscrieri, probele de concurs, afişarea rezultatelor, depunerea contestațiilor, confirmarea locurilor și perioada de redistribuire a locurilor rămase disponible pentru fiecare dintre cele 22 de facultăți ale UBB.

Informațiile complete cu privire la admiterea din acest an la UBB pot fi consultate AICI. https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/ .

 

Citește mai departe

ANUNȚURI PUBLICE

Post de asistent director, scos la concurs la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest Cluj-Napoca. Este pe doi ani

Publicat

Agenția de Dezvoltare Regională

Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest scoate la concurs un post vacant de Asistent director în cadrul Cabinetului Directorial – Direcţia Generală, pe perioada determinată de 24 luni, cu normă întreagă.

Responsabilități cheie și atribuțiile sunt:

Organizează agenda întâlnirilor directorului general al agenţiei,
Procesează informaţiile şi documentele adresate conducerii agenţiei,
Transmite sarcini către angajaţi conform deciziilor Directorului general şi monitorizează modul de executare a acestora,
Asigură legătura directorului general cu colaboratorii săi şi cu terţii,
Asigură primirea persoanelor din afara agenţiei şi îndrumarea acestora către persoanele competente din cadrul departamentelor specializate,
Întocmeşte situaţii/rapoarte solicitate de către directorul general adjunct;
Contribuie la asigurarea fluxului de comunicare în interiorul şi înspre exteriorul agenţiei,
Furnizează informaţii solicitate de către solicitanţi din exteriorul agenţiei,
Participă la prevenția riscurilor și la acțiunile de gestiune a neregulilor,
Asigură păstrarea în bune condiții a documentelor (arhivare) și securitatea informațiilor specifice.
Cerinţe:

Educaţie şi calificări

Studii superioare absolvite cu diplomă de licență

Experienţa: Minimum 1 an experiență în muncă, în activităţi de secretariat, asistent director, back-office, protocol, organizare de evenimente şi/ sau comunicare.

Cunoştinţe/abilităţi/competenţe:

Capacitate de planificare şi control;
Capacitate de analiză şi sinteză;
Capacitate de organizare (google calendar);
Multitasking;
Rapiditate în luarea deciziilor;
Memorie bună;
Atenţie distributivă;
Eficienţă în condiţii de presiune;
Cunoștințe de operare PC, minim Office Word, Excel, PowerPoint.
Cunoştinţe bune de limba Engleză
Cunoştinţe minime de protocol şi organizare de evenimente
Abilităţi de comunicare formală şi informală
Apreciem: Inițiativa, capacitatea de adaptare, rezistența la stres, răbdarea, diplomația, responsabilitatea, capacitatea de concentrare, atenția și spiritul de echipă.

Bibliografia pentru concurs

Legea nr.315/2004 privind dezvoltarea regională în România;

Informaţii organizatorice:

Anunţul privind concursul organizat va fi transmis la AJOFM și va fi postat pe site-ul ADR Nord-Vest în data de 15.07.2024.
Persoanele interesate, care întrunesc cerinţele obligatorii specificate, vor transmite până în data de 29.07.2024, ora 16.00 următoarele documente pe email la adresa resurse.umane@nord-vest.ro:copie document de identitate;

CV datat şi semnat;
scrisoarea de intenţie cu data depunerii şi semnătura;
copii după documentele de studii;
copii după documentele care atestă experienţa profesională (conform cerinţelor), semnate, cu număr de înregistrare de la angajator;
copii după orice documente oficiale legale, relevante pentru dovedirea formărilor/certificărilor şi/sau a cunoştinţelor dobândite (semnate şi cu număr de înregistrare);
cazierul judiciar (valabil 6 luni de la data eliberării) sau declaraţie pe propria răspundere că nu există înscrisuri în cazierul judiciar.
Comunicarea rezultatelor privind eligibilitatea candidaților se va face telefonic și/sau pe email până la data 31.07.2024, până la ora 16.00; candidații care întrunesc cerinţele obligatorii ale postului vor fi invitați să se prezinte la proba scrisă.
Proba scrisă (testare scrisă a cunoştinţelor din domeniul de specialitate conform bibliografiei, testul de cunoştinţe operare PC-Word şi Excel, testul scris de limba Engleză) se va desfăşura la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Cluj în data de 02.08.2024, începând cu ora 10.00. Durata examinării este în medie de 3 ore.

Rezultatul, în august

Comunicarea rezultatelor obţinute la proba scrisă (test scris, test de operare PC si test de limba Engleză) se va face telefonic și/sau pe email până la data de 06.08.2024, ora 16:00.

Interviurile de selecţie se vor desfăşura în data de 08.08.2024, la ora comunicată de către comisie, la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Jud. Cluj. La interviul de selecţie vor participa doar candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar pentru promovarea în etapa de interviu.

Comunicarea rezultatelor obţinute la interviul de selecţie şi respectiv rezultatele finale ale concursului se va face până la data de 12.08.2024, după finalizarea lucrărilor comisiei de recrutare şi selecţie.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax