Connect with us

ADMINISTRAȚIE

FOTO. „Cârtițele” care urmează să sape tunelurile pentru metroul din Cluj-Napoca ajung astăzi în Portul Constanța

Publicat


traseul cartitelor

După o lună de la părăsirea portului Taicang din China, cargoul Tian Qi, care transportă cele două „cârtițe” care vor săpa galeriile de metrou de la Cluj, ajunge astăzi, la ora 18.30, în portul Constanța.

Potivit poziționării GPS, nava se află în Marea Neagră și sosirea în portul Constanța este programată pentru ora 18.30. Nava cargo Tian Qi a părăsirea portul Taicang din China în data de 5 noiembrie.

Când vor ajunge „cârtițele” la Cluj?

De la Constanța, „cârtițele” vor fi aduse pe cale terestră la Cluj-Napoca în cadrul unui transport agabaritic, după care va urma asamblarea și pregătirea pentru a intra și săpa în subteran în zona Florești. Reprezentanții primăriei se așteaptă să ajungă cârtițele până la sfârșitul anului sau cel târziu în primele zile ale lui 2025, imediat după Anul Nou.

După sosirea utilajelor la Cluj, urmează o perioadă de două luni și jumătate – trei luni necesară pentru montarea acestora, înainte de începerea efectivă a săpăturilor. În acest moment, se lucrează la pregătirea terenului unde acestea ar urma să intre în subsol.

Ținând cont de graficul estimativ, lucrările efective de forare a tunelurilor ar trebui să înceapă în martie – aprilie 2025.

„Cârtițele”, adaptate solului din Cluj-Napoca

Echipamentele de forat tunelurile de metrou sunt complexe, iar constructorii chinezi de la fabrica CRCHI din orașul Changsha au trebuit să rezolve o serie de provocări pe baza specificațiilor trimise, legate de solul existent în Florești și Cluj-Napoca.

Astfel, în timpul proiectului, primul TBM va trebuie să foreze un tunel cu un singur tub de 5,6 km, trecând prin condiții geologice complexe, cum ar fi nisip, pietriș, sare și cinci zone de falie. De asemenea, mașinăria va trebui să sape în mod continuu prin sol lipicios și să se întoarcă pe o rază mică de 175 m.

TBM-ul va excava un tunel cu diametrul interior de 5,50 m, iar lucrând în condiţii similare tipului de sol de la Cluj-Napoca,  se estimează un progres de 10-20 m/ zi, în funcţie de condiţiile solului.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate