ADMINISTRAȚIE
FOTO. Cărțile electronice de identitate se emit și la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj. Pentru toți locuitorii
Direcția Județeană de Evidență a Persoanei (DJEP) Cluj a început, marți, emiterea primelor cărți de identitate electronice, cu chip, care se eliberau de un an doar la Primăria Cluj-Napoca.
Șeful DJEP Cluj, Carmen Mihaela Filip, a declarat că extinderea proiectului pilot de emitere a cărților electronice de identitate, lansat în 2 august 2021 doar la Primăria Cluj-Napoca, și la nivelul DJEP, înseamnă că toți locuitorii județului Cluj își vor putea depune cereri pentru noile tipuri de cărți de identitate.
”Deservim inclusiv comunele arondate municipiului Cluj-Napoca, dar și pe cetățenii municipiului Cluj-Napoca. DJEP, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, are competență pe întreg teritoriul județului Cluj”, a spus Filip.
Potrivit acesteia, programul cu publicul pentru emiterea cărților electronice de identitate la DJEP Cluj este de luni până joi între orele 10-15 iar vineri între orele 10-13, clujenii având la dispoziție 2 ghișee, iar intervalul dintre programări este de o jumătate de oră.
Cărțile de identitate vor fi primite după o lună de la completarea cererii și efectuarea formalităților, costul unui astfel de document fiind de 67 de lei.
Programare online
Pentru a se programa, cetățenii au la dispoziție platforma web: https://programare-cei.mai.
După efectuarea programării, cetățenii se vor deplasa la sediul DJEP Cluj din strada Aviator Bădescu nr. 7-9, unde vor depune personal cererea, dovada achitării contravalorii actului de identitate și celelalte documentele prevăzute de lege.
Procedura de rezervare
Se accesează site-ul: https://programare-cei.mai.gov.ro;
➢Se selectează data la care doriţi să depuneţi cererea;
➢Se bifează intervalul orar la care vă prezentaţi la ghişeu;
➢Se completează rubrica “E-mail” cu o adresă validă de e-mail, de pe care se va realiza confirmarea rezervării;
➢Se completează rubrica “Nume și prenume” cu numele și prenumele persoanei ce se va prezenta la ghiseu;
➢Se alege motivul eliberării actului din căsuţa “Motiv eliberare”;
➢Bifaţi pentru luarea la cunoştinţă de respectarea prevederilor Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR);
➢Se dă click pe butonul “Solicită rezervare” şi veţi primi un mesaj la adresa de e-mail comunicată mai sus;
➢In cadrul mesajului se apasă butonul “Confirmă rezervarea”. Aceasta operatie este valabila intr-un interval de 15 minute, de la ora solicitarii rezervării;
➢Pe ecran va apare confirmarea sub forma unui text și se va trimite un alt mesaj, către aceeași adresă de e-mail. Mesajul va conține rezevarea și va avea în atachament un fișier ce conține un cod QR;
➢La ghişeu va fi prezentat atât mesajul primit prin e-mail cât și codul QR, pe telefon sau în formă printată. Momentan aplicaţia permite realizarea programărilor într-o fereastră de 31 zile, începând cu data în curs .
Noile cărți sunt bune
Balasz, primul clujean care a optat pentru cartea de identitate emisă de autoritățile județene, a declarat că a auzit că trebuie să se schimbe toate cărțile de identitate, astfel că este o opțiune bună să treacă la cea electronică, mai ales că va înlocui și cardul de sănătate.
”Este un lucru bun că se schimbă lucrurile în bine. Sperăm să ne ajute noua carte de identitate”, a spus acesta.
Din anul 2023 se extinde la nivel național
Directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPAB) din cadrul MAI, Cătălin Giulescu, a declarat la rândul său că noile cărți de identitate electronice se eliberează în România în cadrul unui proiect – pilot doar la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Cluj-Napoca și acum și la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj.
”Se extinde această facilitate și suplimentăm numărul de ghișee de la Cluj-Napoca la două, plus cele două de la DJEP, deci avem 4 ghișee în total.
În funcție de cerere, de la 1 septembrie avem în vedere să mai extindem activitatea cu încă un ghișeu sau două la Cluj-Napoca. Începând cu primăvara anului viitor vom putea vorbi de extinderea la nivel național”, a spus Giulescu.
Acesta a precizat că România și-a asumat niște indicatori prin PNRR care prevede emiterea de 8,5 milioane de cărți electronice de identitate până la 1 iulie 2026, iar în prezent se află în derulare o procedură de achiziție a 9 milioane de chipuri.
Se reduc timpii de procesare a cererilor
Giulescu a explicat că, în momentul de față, procedura prevede că solicitantul cărții de identitate electronice trebuie să prezinte la ghișee certificatele de stare civilă, dar se va implementa un nou sistem care va genera actele de stare civilă astfel că acestea nu vor mai trebuie prezentate de persoana care se prezintă la ghișeu, ci documentele vor fi generate de sistem.
”Actuala procedură, care durează, în medie 11-12 minute, va fi redusă cu 4 minute”, a menționat Cătălin Giulescu.
De asemenea, se poartă discuții cu cei de la Cadastru pentru a se putea importa și extrasul de carte funciară, pentru emiterea noilor cărți electronice de identitate, astfel că procedura va fi redusă la jumătate față de timpii actuali.
Într-un an, au fost emise la nivelul municipiului Cluj-Napoca un număr de 2.827 de cărți electronice de identitate, la care adaugă alte 165 care au fost aduse pentru a fi înmânate, deși trebuiau emise 5.000.
Giulescu a dat asigurări că, începând cu luna august, se vor emite 2000 de cărți electronice de identitate pe lună.
Cărțile de identitate clasice trebuie schimbate cu cele electronice până în 2031.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






