ADMINISTRAȚIE
FOTO. Cărțile electronice de identitate se emit și la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj. Pentru toți locuitorii
Direcția Județeană de Evidență a Persoanei (DJEP) Cluj a început, marți, emiterea primelor cărți de identitate electronice, cu chip, care se eliberau de un an doar la Primăria Cluj-Napoca.
Șeful DJEP Cluj, Carmen Mihaela Filip, a declarat că extinderea proiectului pilot de emitere a cărților electronice de identitate, lansat în 2 august 2021 doar la Primăria Cluj-Napoca, și la nivelul DJEP, înseamnă că toți locuitorii județului Cluj își vor putea depune cereri pentru noile tipuri de cărți de identitate.
”Deservim inclusiv comunele arondate municipiului Cluj-Napoca, dar și pe cetățenii municipiului Cluj-Napoca. DJEP, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, are competență pe întreg teritoriul județului Cluj”, a spus Filip.
Potrivit acesteia, programul cu publicul pentru emiterea cărților electronice de identitate la DJEP Cluj este de luni până joi între orele 10-15 iar vineri între orele 10-13, clujenii având la dispoziție 2 ghișee, iar intervalul dintre programări este de o jumătate de oră.
Cărțile de identitate vor fi primite după o lună de la completarea cererii și efectuarea formalităților, costul unui astfel de document fiind de 67 de lei.
Programare online
Pentru a se programa, cetățenii au la dispoziție platforma web: https://programare-cei.mai.
După efectuarea programării, cetățenii se vor deplasa la sediul DJEP Cluj din strada Aviator Bădescu nr. 7-9, unde vor depune personal cererea, dovada achitării contravalorii actului de identitate și celelalte documentele prevăzute de lege.
Procedura de rezervare
Se accesează site-ul: https://programare-cei.mai.gov.ro;
➢Se selectează data la care doriţi să depuneţi cererea;
➢Se bifează intervalul orar la care vă prezentaţi la ghişeu;
➢Se completează rubrica “E-mail” cu o adresă validă de e-mail, de pe care se va realiza confirmarea rezervării;
➢Se completează rubrica “Nume și prenume” cu numele și prenumele persoanei ce se va prezenta la ghiseu;
➢Se alege motivul eliberării actului din căsuţa “Motiv eliberare”;
➢Bifaţi pentru luarea la cunoştinţă de respectarea prevederilor Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR);
➢Se dă click pe butonul “Solicită rezervare” şi veţi primi un mesaj la adresa de e-mail comunicată mai sus;
➢In cadrul mesajului se apasă butonul “Confirmă rezervarea”. Aceasta operatie este valabila intr-un interval de 15 minute, de la ora solicitarii rezervării;
➢Pe ecran va apare confirmarea sub forma unui text și se va trimite un alt mesaj, către aceeași adresă de e-mail. Mesajul va conține rezevarea și va avea în atachament un fișier ce conține un cod QR;
➢La ghişeu va fi prezentat atât mesajul primit prin e-mail cât și codul QR, pe telefon sau în formă printată. Momentan aplicaţia permite realizarea programărilor într-o fereastră de 31 zile, începând cu data în curs .
Noile cărți sunt bune
Balasz, primul clujean care a optat pentru cartea de identitate emisă de autoritățile județene, a declarat că a auzit că trebuie să se schimbe toate cărțile de identitate, astfel că este o opțiune bună să treacă la cea electronică, mai ales că va înlocui și cardul de sănătate.
”Este un lucru bun că se schimbă lucrurile în bine. Sperăm să ne ajute noua carte de identitate”, a spus acesta.
Din anul 2023 se extinde la nivel național
Directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPAB) din cadrul MAI, Cătălin Giulescu, a declarat la rândul său că noile cărți de identitate electronice se eliberează în România în cadrul unui proiect – pilot doar la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Cluj-Napoca și acum și la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj.
”Se extinde această facilitate și suplimentăm numărul de ghișee de la Cluj-Napoca la două, plus cele două de la DJEP, deci avem 4 ghișee în total.
În funcție de cerere, de la 1 septembrie avem în vedere să mai extindem activitatea cu încă un ghișeu sau două la Cluj-Napoca. Începând cu primăvara anului viitor vom putea vorbi de extinderea la nivel național”, a spus Giulescu.
Acesta a precizat că România și-a asumat niște indicatori prin PNRR care prevede emiterea de 8,5 milioane de cărți electronice de identitate până la 1 iulie 2026, iar în prezent se află în derulare o procedură de achiziție a 9 milioane de chipuri.
Se reduc timpii de procesare a cererilor
Giulescu a explicat că, în momentul de față, procedura prevede că solicitantul cărții de identitate electronice trebuie să prezinte la ghișee certificatele de stare civilă, dar se va implementa un nou sistem care va genera actele de stare civilă astfel că acestea nu vor mai trebuie prezentate de persoana care se prezintă la ghișeu, ci documentele vor fi generate de sistem.
”Actuala procedură, care durează, în medie 11-12 minute, va fi redusă cu 4 minute”, a menționat Cătălin Giulescu.
De asemenea, se poartă discuții cu cei de la Cadastru pentru a se putea importa și extrasul de carte funciară, pentru emiterea noilor cărți electronice de identitate, astfel că procedura va fi redusă la jumătate față de timpii actuali.
Într-un an, au fost emise la nivelul municipiului Cluj-Napoca un număr de 2.827 de cărți electronice de identitate, la care adaugă alte 165 care au fost aduse pentru a fi înmânate, deși trebuiau emise 5.000.
Giulescu a dat asigurări că, începând cu luna august, se vor emite 2000 de cărți electronice de identitate pe lună.
Cărțile de identitate clasice trebuie schimbate cu cele electronice până în 2031.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
FOTO. 200 de kilograme de articole PIROTEHNICE, confiscate de polițiști. Valoarea pe piață e de 25.000 de lei
Nu mai puțin de 200 de kilograme de articole pirotehnice au fost ridicate de polițiștii clujeni în urma a 3 percheziții.
Acestea erau vândute de un tânăr de 25 de ani, din Câmpia Turzii
200 de kilograme de articole PIROTEHNICE, confiscate de polițiști. Valoarea pe piață e de 25.000 de lei
La data de 21 decembrie, în baza planului de acțiune “PIROTEHNIC”, polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase au pus în aplicare 3 percheziții domiciliare, într-o cauză penală privind infracțiunea de orice operaţiuni cu articole pirotehnice efectuate fără drept.
În fapt, din cercetările polițiștilor a reieșit că, un tânăr de 25 de ani, din municipiul Câmpia Turzii, ar fi deținut și comercializat, fără drept, articole pirotehnice din categoriile F1, F2 și F4, prin intermediul unei rețele de socializare.
Polițiștii au confiscat articole din categoriile F1, F2 și F4
În urma perchezițiilor derulate în județul Cluj, polițiștii au identificat și ridicat cantitatea de 200 de kilograme de articole pirotehnice, din categoriile F1, F2 și F4, în valoare totală de 25.000 de lei.
Activitățile au fost sprijinite de polițiștii din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale și Serviciului Criminalistic.
În cauză sunt continuate cercetările sub aspectul săvârșirii infracţiunii de orice operaţiuni cu articole pirotehnice efectuate fără drept, faptă prevăzută şi pedepsită de art.37 lit.a) din Legea nr.126/1995 – privind regimul materiilor explozive, republicată.
Foto: IPJ Cluj
EVENIMENT
Clujean după gratii, după ce a spart geamul unei mașini și a furat un telefon mobil. Sub ochii șoferului
Polițiștii din Cluj-Napoca au dispus măsura reținerii, pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat de 50 de ani, cercetat în cadrul unui dosar penal care are ca obiect infracțiunea de furt calificat.
Bărbatul a spart gemul unei mașini parcate pe Calea Florești.
Clujean după gratii, după ce a spart geamul unei mașini și a furat un telefon mobil. Sub ochii șoferului
Vineri, în jurul orei 02.00, polițiștii din cadrul Secției 4 au fost sesizați de către un tânăr de 23 de ani, de despre faptul că, în timp ce se afla pe strada Calea Florești, din municipiul Cluj-Napoca, după ce și-a parcat autoturismul, la scurt timp, ar fi auzit o bubuitură, observând că o persoană necunoscută i-ar fi spart geamul de la autoturism.
Acesta s-a dus să vadă ce s-a întțmplat și și-a dat seama că hoțul i-a furat telefonul mobil, care se afla pe scaunul din dreapta.
Polițiștii l-au prins rapid pe hoț
Polițiștii Secției 4, aflați aproape de strada unde a avut loc incidentul au intervenit prompt, interceptând persoana necunoscută. În urma legitimării s-a stabilit că este vorba de un bărbat de 50 de ani, din Cluj-Napoca. Acesta a fost condus la sediul poliției în vederea continuării cercetărilor.
În baza probatoriului administrat, polițiștii au dispus măsura rețineri pentru 24 de ore, acesta fiind condus într-un Centru de Reținere și Arestare Preventivă.
În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.
EVENIMENT
FOTO. Cum s-a produs accidentul de pe Splaiul Independenței din Cluj. Doi șoferi au fost răniți și transportați la spital
Două persoane au fost rănite în accidentul care a avut loc sâmbătă dimineața pe strada Splaiul Independenței din Cluj-Napoca.
Potrivit polițiștilor, vinovat de producerea accidentului a fost un șofer care nu a adaptat viteza la condițiile de drum.
Cum s-a produs accidentul de pe Splaiul Independenței din Cluj. Doi șoferi au fost răniți și transportați la spital
Accidentul a avut loc în jurul orei 08.30.
Din activitățile de cercetare efectuate la fața locului, polițiștii au constatat că un autoturism condus dinspre strada Plopilor înspre strada Barițiu, de un bărbat de 59 de ani din Cluj-Napoca, ar fi pătruns pe sensul opus de mers pe fondul neadaptării vitezei la condițiile de drum.
Acesta a intrând în coliziune cu un autoturism, la volanul căruia se afla un bărbat de 54 de ani, tot din Cluj-Napoca.
În urma coliziunii, cei doi bărbați au fost transportați la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale.
În urma testărilor cu aparatul etilotest, rezultatele au reieșit negative.
EVENIMENT
Incendiu la Dej, pe strada Baia Mare. Flăcările de la o anexă gospodărească au cuprins și o casă
Un incendiu a izbucnit sâmbătă la o anexă gospădărească de pe strada Baia Mare din Dej.
Pompierii din cadrul Detașamentului Dej intervin pentru a lichida incendiul.
Incendiu la Dej, pe strada Baia Mare. Flăcările de la o anexă gospodărească au cuprins și o casă
Potrivit ISU Cluj, flăcările s-au extins parțial și la casa de locuit, afectând o suprafață aproximativă de 80 de metri pătrați.
Acționează la fața locului două autospeciale cu apă și spumă. Au fost trimise în sprijin și echipajul de la Punctul de Lucru Gherla, respectiv o ambulanță SMURD.
Până acum, nu sunt persoane care să solicite îngrijiri medicale.
Foto: Arhivă