ADMINISTRAȚIE
Floreștiul se DIGITALIZEAZĂ. Primarul Bogdan Pivariu anunță sisteme inteligente pentru PLATA taxelor sau pentru PARCĂRI

Primăria Florești a semnat contractul pentru proiectul de digitalizare a comunei. Sistemului informatic integrat de simplificare a interacțiunii cu cetățenii și fluidizare a activitătilor administrative va fi implementat în 12 luni.
„Scopul acestui proiect este implementarea unui sistem de aplicații informatice performante privind interacțiunea cetățeanului cu instituția primăriei, precum și scopul de a oferi un mediu de lucru profesionist în compartimentele instituției”, a precizat Bogdan Pivariu, primarul comunei Florești.
Proiectul de digitalizare va ușura viața floreștenilor
Proiectul are mai multe componente, printre care se numără un sistem informatic de gestiune a taxelor și impozitelor, aplicația Registrul Agricol, dar și aplicații mobile pentru a semnala incidente produse pe raza comunei și pentru gestionarea locurilor de parcare.
Proiectul cuprinde următoarele:
- Soluție pentru semnalare incidente – aplicație mobilă Android și iOS.
- Smart City P@rking – Sistem inteligent pentru managementul parcărilor urbane, are ca scop gestiunea locurilor de parcare publice și a celor rezidențiale și modalitățile de plată a acestora, prin intermediul unor aplicaţii disponibile atât pentru dispozitive mobile (Android și iOS), cât și ȋn versiune web.
- Soluția de Servicii electronice care reprezintă o modalitate de îmbunătățire a interacțiunii dintre cetățeni și instituțiile publice, permițând o alocare mai bună și imediată a resurselor și ajutând la conectarea cetățenilor cu serviciile publice locale și municipalitatea.
- Soluţia software de gestiune și circulație permite circulaţia, stocarea şi regăsirea documentelor aflate în orice format electronic. Odată introduse documentele într-un sistem de gestiune, acestea pot fi consultate de către personalul intern şi de cetăţeni, atât pe portal (intern/extern sau internet), cât şi prin alte mijloace de comunicare precum infochioşcuri sau call center.
- Sistemul informatic de gestiune a taxelor și impozitelor reprezintă un pachet de programe adresat compartimentelor de specialitate ale Primăriei implicate în stabilirea, încasarea, urmărirea și controlul impozitelor și taxelor locale. Aplicația software pentru gestionarea veniturilor administrației publice locale, permite definirea flexibilă a diverselor tipuri de materie impozabilă, în funcție de cerințele beneficiarului și de aria de activitate a compartimentului fiscal.
- Soluția pentru Contracte de închiriere, concesiune și vânzare – este destinată administrării veniturilor primăriilor din contractele de închiriere, concesiune și vânzare și permite definirea flexibilă a diverselor tipuri de contracte, a procedurilor de calcul, a modului de gestionare a creanțelor în funcție de legislația specifică și de cerințele beneficiarului.
- Aplicația Registru Agricol păstrează informaţii legate de gospodăriile agricole individuale referitoare la: terenuri deţinute pe categorii, modul de utilizare a suprafeţei agricole, suprafaţa arabilă cultivată cu principalele culturi, suprafeţe amenajate pentru irigat, numărul pomilor, efectivele de animale, utilaje şi instalaţii agricole, construcţii gospodăreşti, asigurând o evidenţă unitară cu privire la starea şi dezvoltarea agriculturii şi la buna utilizare a resurselor locale.
- Soluția ERP Contabil – Sistemul Integrat pentru Contabilitatea Instituțiilor Administrației Publice are scopul rezolvării în mod unitar a problemelor legate de evidența contabilă a unităților administrației publice. Acesta răspunde necesităţilor de prelucrare automată a datelor serviciilor de specialitate implicate în urmărirea stocurilor de materiale, plăţilor şi încasărilor, obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe, realizarea dărilor de seamă contabile solicitate de Ministerul Finanţelor.
- Aplicația software Personal-Salarizare este proiectată să preia procesele complexe, mari consumatoare de resurse, precum salarizarea, gestionarea fişelor de personal, înregistrarea şi procesarea pontajului, etc. transformându-le în activităţi eficiente şi uşor de gestionat de către utilizator.
- Aplicația software Investiții – Achiziții este destinată gestionării investițiilor, achizițiilor publice și a contractelor de achiziții. În urma implementarii aplicației ofertate, va fi realizată integrarea cu ERP-ul contabil pentru preluarea în aplicație a informațiilor referitoare la: disponibilului bugetar, a facturilor de la furnizori şi a plăţilor înregistrate pe contracte.
Aplicații pentru gestionarea alocațiilor și pentru Poliția Locală
- Aplicația software Asistență Socială permite gestionarea informaţiilor legate de ajutoare sociale, alocaţii de susţinere pentru familia monoparentală, alocaţii familiale complementare, ajutoare de urgenţă, alocaţii de stat pentru copii, stimulente şi indemnizaţii, ajutoare de încălzire. Totodată, aplicaţia permite gestionarea diverselor documente necesare pentru desfăşurarea activităţilor de asistenţă socială, evidenţei referatelor, dispoziţiilor, anchetelor, diverselor state de plată şi situaţii statistice legate de domeniul asistenţei sociale.
- Sistemul informatic Evidență Patrimoniu permite evidența bunurilor din domeniul public și a celor din domeniul privat de interes public, precum și a mișcărilor prin care trec acestea, prin informatizarea fluxurilor informaționale din cadrul serviciilor și compartimentelor implicate în gestiunea patrimoniului. Aplicația asigură un grad ridicat de corelare a datelor gestionate în cadrul Direcției Patrimoniu cu datele gestionate în cadrul altor compartimente din cadrul autorității publice.
- Sistemul informatic Gestionare Contracte permite evidența contractelor prin intermediul cărora sunt valorificate bunurile din domeniul public și cele din domeniul privat de interes pubilic, precum și a actelelor adiționale aferente acestor contracte, prin informatizarea fluxurilor informaționale din cadrul serviciilor și compartimentelor implicate în gestiunea documentelor de valorificare a patrimoniului. Aplicația asigură un grad ridicat de corelare a datelor gestionate în cadrul Direcției Patrimoniu cu datele gestionate în cadrul altor compartimente din cadrul autorității publice.
- Soluția propusă – Analiză și Raportare Platformă software capabilă să preia din bazele de date ale tuturor aplicațiilor sistemului integrat informații cu privire la activitățile desfășurate, indicatori cantitativi privind anumite tipuri de operațiuni realizate și să permită realizarea unor rapoarte și statistici utilizând datele istorice colectate.
- Soluția informatică Poliția Locală asigură evidența proceselor verbale de contravenție, evidența fișelor de intervenție, gestionarea datelor conducătorilor auto și cuprinde instrumente de planificare și raportare specifice activității Poliției Locale.
Termenul de implementare al proiectului este de maxim 12 luni de la data semnării contractului a mai precizat primarul Bogdan Pivariu.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EDUCATIE
Oferta academică 2025-2026 la UBB: peste 18.000 de locuri pentru absolvenții de liceu. Ce noutăți aduce noul an universitar

UBB Cluj oferă, pentru anul universitar 2025-2026, 267 de programe de licență și 241 de programe de master. Noul an universitar aduce nouă specializări noi la nivel licență și șase programe noi la nivel de master.
Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj scoate la concurs, pentru anul universitar 5.598 de locuri bugetate pentru absolvenții de liceu. De asemenea, vor fi peste 10.000 de locuri cu taxă și 3.000 de locuri pentru învățământ la distanță și frecvență redusă.
„Intrăm cu forță în zona învățământului dual, și o parte din programele noi sunt destinate acestor programe. De asemenea, ne dezvoltăm și într-o altă zonă a țării, vorbim de viitoarea extensie Arad, cu specializarea Informatică Economică. Încercăm să consolidăm de asemenea și domeniul de științe medicale și ale sănătății, la care lucrăm de mai mulți ani. Avem la Reșița o nouă specialitate – inginerie medicală, dar și o școală doctorală nouă pe domeniul medical. Deschidem o nouă școală doctorală de Teologie și Științe Religioase”, a declarat rectorul UBB, prof. univ. dr. Adrian Petrușel.
Locuri special destinate candidaților din medii defavorizate
Din locurile bugetate, 35 de locuri sunt alocate candidaților de etnie romă, 169 destinate absolvenților de licee din mediul rural, 25 de locuri pentru candidații proveniți din sistemul de protecție socială, respectiv 25 de locuri pentru candidații cu dizabilități. 198 de locuri au fost alocate etnicilor români din afara granițelor (români de pretutindeni).
La nivel master, UBB scoate la concurs, pentru anul 2025-2026, 3.633 de locuri la buget și peste 7.000 de locuri la taxă. Din acestea, 224 de locuri bugetate sunt alocare domeniilor prioritare, 50 sunt dedicate masterului didactic, 10 locuri sunt destinate persoanelor de etnie romă, 25 de locuri sunt alocate candidaților cu dizabilități, iar 25 de locuri, candidaților proveniți din sistemul de protecție socială. 133 de locuri sunt destinate etnicilor români din afara granițelor țării.
Totodată, atât la programele licență, cât și la master, UBB alocă 25 de locuri bugetate la specializări cu predare în limba română pentru candidații ce provin din rândul minorităților naționale, cu condiția ca specializarea respectivă să nu ie predată și în limba minorității respective.
Admiterea începe mai devreme cu câteva zile, în 10 iulie și se va termina la sfârșitul lunii iulie, pe 29 iulie.
EDUCATIE
Ce se schimbă concret la liceu din anul școlar 2026-2027. Varianta finală a noilor planuri cadru, în consultare publică

Reforma de la liceu prinde contur. Daniel David, ministrul Educației și Cercetării a pus în transparență instituțională Raportul final rezultat din dezbaterile privind noile planuri-cadru pentru învățământul liceal, precum și varianta finală a planurilor standard.
În același timp, este lansat în consultare publică planul-cadru, care urmează să fie pilotat în școlile desemnate. Propunerile și sugestiile pot fi trimise la adresa consultare@rocnee.ro până pe 26 iunie 2025.
Mai multe ore la materiile-cheie și manuale moderne
”Actualele planuri și manuale sunt învechite, nu mai răspund nevoilor reale ale elevilor și nici cerințelor societății moderne”, a spus Daniel David, ministrul Educației și cercetării despre nevoia unei reforma reale în învățământul liceal.
Noile planuri urmăresc:
- formarea celor 8 competențe-cheie europene
- echilibru între disciplinele teoretice, științifice, religioase și de viață
- mai multă autonomie pentru școli și elevi, prin descentralizarea unor ore
- reintroducerea gramaticii, istoriei și geografiei naționale în curriculum
- promovarea educației pentru sănătate, sport, arte, autocunoaștere și economie
Ce se schimbă concret:
- Profil real – mate-info: Matematică, Informatică și TIC – fiecare cu o oră în plus
- Profil real – științe ale naturii: Chimie și Biologie – câte o oră în plus în fiecare an
- Profil uman – științe sociale: Limba română, Limba modernă 1 și disciplina socio-umană – câte două ore în plus pe ciclul liceal
- Profil uman – filologie: Limba română și Limba modernă 1 – câte două ore în plus
În paralel, a transmis Daniel David, fost introdusă o variantă alternativă de plan-cadru pentru pilotare, care permite o personalizare extinsă a ofertei educaționale în școli, cu sprijinul direct al ministerului.
Ce urmează în școli
Implementarea reformei va începe cu elevii clasei a IX-a în anul școlar 2026-2027 și se va extinde treptat. Se estimează ca în maximum cinci ani să se vadă rezultate concrete, prin reducerea abandonului școlar, a analfabetismului funcțional și prin creșterea performanței elevilor.
Concret, potrivit ministrului Educației Daniel David, în școli urmează:
- elaborarea de programe școlare moderne, cu 25% din ore dedicate consolidării, remedierii și aplicării în viața reală
- crearea de manuale noi, digitalizate și interactive
- lansarea de programe de formare pentru profesori, pentru a susține reforma.
Noile planuri-cadru au rezultat din integrarea unor sugestii din perioada dezbaterilor naționale care au avut loc în perioada februarie-martie 2025.
”Eu am început public acest demers, așa că este normal ca eu să-l închei, un eventual alt ministru având posibilitatea să le păstreze sau să le modifice”, a mai spus Daniel David, care este ministru în guvernul interimar.
EVENIMENT
Surpriză pentru turiștii clujeni. Din 17 iunie, o nouă destinație de vacanță direct de pe Aeroportul Internațional Cluj

AeroVacanțe, agenția organizatoare a Grupului Aerotravel, deschide sezonul vacanțelor cu vești excelente pentru turiștii din Cluj-Napoca: începând din iunie, aceștia se vor putea bucura de sejururi în insula Lesbos din Grecia.
Zborurile charter vor decola din Cluj-Napoca în fiecare marți, în perioada 17 iunie – 23 septembrie 2025, la fel ca zborurile cu plecare din București.
„După reacțiile pozitive ale celor aproape 1200 de turiști din București, care au descoperit anul trecut în Lesbos una dintre cele mai frumoase și ofertante destinații de vară, am decis să lansăm acum și charterul cu plecare din Cluj-Napoca. Astfel, clujenii au oportunitatea de a se bucura de o experiență relaxantă în inima Greciei autentice, aflată la mai puțin de două ore de zbor de casă. Această nouă destinație completează gama variată de vacanțe oferite de Aerotravel, care include pachete cu transport avion către Ischia (Italia) și Skiathos (Grecia), circuite în Africa, America și Asia, croaziere pe toate mările și oceanele, precum și sejururi inedite în orice colț al lumii”, a declarat Antonio Nițu, Director General Aerotravel.
David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, a precizat următoarele: „Ne bucură faptul că în sezonul estival 2025, o noutate absolută o reprezintă zborurile spre Insula Lesbos din Grecia, care consolidează oferta turistică din reţeaua de rute a Aeroportului Internaţional Cluj. La nivelul ultimilor ani s-a constatat un interes regional tot mai crescut pentru destinații turistice însorite cu acces facil prin zboruri directe cu avionul, ceea ce a determinat noi acțiuni din partea Aeroportului în strânsă colaborare cu tour operatorii pentru dezvoltarea și promovarea rețelei de rute turistice. Suntem încrezători că şi în anul 2025, sezonul de vară va aduce o creștere a numărului de pasageri, contribuind astfel la dezvoltarea turismului și a economiei din întreaga regiune.”
Programul de zbor
Orarul de zbor pentru cursa charter cu plecare din Cluj-Napoca este:
- Cluj-Napoca – Lesbos 10:25 – 12:05
- Lesbos – Cluj-Napoca 17:30 – 19:10
Aeronavă: Boeing 737 – 800.
Plecări în fiecare marți, în perioada 17 iunie – 23 septembrie 2025.
Orarul de zbor pentru cursa charter cu plecare din București este:
- București – Lesbos 15:15 – 16:45
- Lesbos – București 12:50 – 14:15
Aeronavă: Boeing 737 – 800.
Plecări în fiecare marți, în perioada 17 iunie – 23 septembrie 2025.
Tarife de lansare de la 249 euro/persoană
Vacanțele în insula Lesbos au tarife de lansare de la 249€/persoană și includ 7 nopți de cazare în vilă turistică, transport charter avion, taxe de aeroport, transferuri și asistență turistică locală în limba română. Zborurile charter sunt efectuate de compania TAROM cu aeronave Boeing 737-800 și durează o oră și 40 de minute.
Lesbos este o alegere inspirată pentru o vacanță inedită în Grecia pitorească, nealterată de trecerea timpului. Insula este apreciată de turiștii din întreaga lume pentru climatul mediteranean blând, o natură bogată cu peisaje fermecătoare, sate tradiționale pitorești și preparate culinare simple și delicioase, precum și produse locale – uzo, sardine, brânză, ulei de măsline, cu gusturi și arome unice în întreaga Grecie.
În Lesbos, turiștii au posibilități variate de cazare, de la vile turistice cu tarife foarte atractive, poziționate în apropierea plajelor, tavernelor, magazinelor și stațiilor de autobuz, și până la hoteluri de 4* și 5* cu demipensiune și servicii excelente. Un sejur de 7 nopți cu mic-dejun la un hotel de 4*, cu transport charter avion, taxe de aeroport și asistență turistică incluse are tarife începând de la 639€/pers.
Destinația perfectă pentru concedii în doi sau în familie
Lesbos este situată în nord-estul Mării Egee, are 83000 de locuitori și peste 300 km de coastă, fiind a treia insulă ca mărime din Grecia. Cu o istorie milenară, care începe în secolul al XI-lea î.Hr., aceasta a avut o contribuție semnificativă la arta Greciei, începând cu poeta antică Sappho și culminând cu Odysseas Elytis, laureat al premiului Nobel pentru literatură.
Insula Lesbos este alegerea perfectă atât pentru cupluri, cât și pentru familiile care își doresc o vacanță într-o destinație relaxantă, cu mare, soare, plaje foarte bune, posibilități de practicare a sporturilor nautice, experiențe culinare excelente, natură încântătoare, festivaluri și atracții turistice variate, în măsură să satisfacă o mare varietate de gusturi și preocupări. În sezonul turistic, Lesbos este o insulă efervescentă: grație festivalurilor muzicale, culinare, sportive și folclorice, turiștii se pot bucura de o vacanță captivantă, plină de culoare și savoare autentic grecești.
În plus, Lesbos are nenumărate plaje cu toate facilitățile turistice necesare, dintre care nu mai puțin de 17 sunt certificate Blue Flag. Cele mai importante plaje sunt situate în apropierea spațiilor de cazare din portofoliul AeroVacanțe, pentru a oferi un confort sporit turiștilor.
Despre AeroVacanțe
AeroVacanțe este agenția organizatoare a Grupului Aerotravel, cu personalitate juridică din 2016 și o echipă cu experiență de peste 19 ani în tour operare. AeroVacanțe operează curse charter către insulele Skiathos, Skopelos și Alonissos (aeroportul Skiathos), cu plecări din București și Cluj-Napoca, dar și către insula Lesbos, cu plecare din București și acum și din Cluj-Napoca. Pachetul de vacanță cu avion charter în insula Skiathos este cel mai cunoscut produs AeroVacanțe și înregistrează o creștere a cererii, atât în rândul agențiilor de turism partenere (revânzătoare) cât și, implicit, al clienților direcți.
AeroVacanțe dezvoltă și lansează periodic produse noi, în măsură să satisfacă cererea agențiilor partenere revânzătoare și, astfel, așteptările turiștilor. În prezent, în afară de charterele spre Grecia, AeroVacanțe oferă următoarele produse turistice:
- Sejururi cu zbor avion în Ischia, Italia;
- Sejururi cu zbor avion în Republica Dominicană, Mexic și Cuba;
- Circuite în Africa, America de Sud și Asia.
Fondat în toamna anului 1997, Aerotravel a devenit una dintre cele mai puternice agenții de turism din România, care oferă atât companiilor, cât și turiștilor individuali un portofoliu complet de produse și servicii.
În prezent, Grupul Aerotravel include Aerotravel, adică rețeaua națională specializată în turismul de afaceri și evenimente corporate care comunică prin intermediul brand-ului ALTOUR și www.aerotravelcorporate.ro, Fabrica de Vacanțe, care oferă pachete turistice în orice destinație prin intermediul agențiilor de stradă și al platformei www.fabricadevacante.ro, precum și turoperatorii CruiseHub, care propune croaziere pe toate mările și oceanele lumii, și AeroVacanțe, agenția organizatoare de sejururi în Skiathos, Italia, Egipt, Caraibe și Asia.

Poliția din Cluj-Napoca caută un băiat de 13 ani, Lingurar Casian, care a plecat de acasă și nu s-a mai întors. Oricine are informații este rugat să sune de urgență la 112.
La data de 17 iunie a.c., Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată despre faptul că minorul LINGURAR CASIAN, în vârstă de 13 de ani, a plecat voluntar de la domiciliu, iar până în prezent nu a revenit.
SEMNALMENTE – înălțime aproximativă 1.40 m, aproximativ 45 de kg, ochi căprui.
La momentul plecării acesta era îmbrăcat cu pantaloni de culoare neagră, tricou de culoare roșie și pantofi de culoare albastră.
Persoanele care pot furniza orice informaţii despre minor sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit 112!