Connect with us

EVENIMENT

UPDATE. Fată de 14 ani dată dispărută la Cluj-Napoca. Sunați la 112 dacă o vedeți

Publicat


Fată dispărută la Cluj-Napoca

O fată de 14 ani a fost dată dispărută joi, 2 ianuarie, la Cluj-Napoca.

ROSTAȘ FRANCESCA ANDRA, a plecat voluntar din zona cartierului Mărăști, în jurul orei 14.00, iar până în prezent nu a mai revenit.

Fată de 14 ani dată dispărută la Cluj-Napoca. Sunați la 112 dacă o vedeți

Fata are o înălțime aproximativă de 1,52 metri, greutate aproximativă 50 de kilograme, ochii căprui și părul brunet.

În momentul plecării, aceasta era îmbrăcată cu geacă de culoare gri, pantaloni de culoare albaștri și pantofi de culoare neagră.

Persoanele care pot furniza orice informaţii despre minora plecată voluntar, sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!

UPDATE

Copila a fost depistată în cursul serii de vineri, în comuna Apahida.

Din primele date, aceasta nu a fost victima vreunei infracțiuni, au transmis reprezentanții IPJ Cluj.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul de Urgență Cluj face ANGAJĂRI în prima lună din an. Caută personal medical, TESA, dar și muncitori

Publicat

De

Spitalul de Urgență Cluj face angajări

Spitalul de Urgență din Cluj a scos la concurs mai multe posturi pe perioasă determinată și nedeterminată.

Antenție, încsrierile la concurs pentru mai multe posturi încep încă de miercuri, 8 ianuarie.

Spitalul de Urgență Cluj face ANGAJĂRI în prima lună din an. Caută personal medical, TESA, dar și muncitori

Cel mai mare spital din județ scoate la concurs posturi de personal medical, auxiliar, TESA și muncitori. Pentru multe posturi nu este nevoie de vechime în muncă.

Posturile scoase la concurs:

  • medic specialist ortopedie-traumatologie – 1 post, perioadă nedeterminată, diplomă de licență, certificat medic specialist;
  • asistent medical generalist – 39 de posturi pe perioadă determinată, diplomă de licență în specialitate/ diplomă de școală sanitară postliceală, diplomă de bacalaureat, fără condiţie de vechime
  • asistent medial de laborator clinic licențiat – 1 post pe perioadă determinată, diplomă de licență în specialitate, fără condiţie de vechime
  • farmacist – 1 post pe perioadă determinată, diplomă de licență în specialitate, fără condiţie de vechime
  • kinetoterapeut principal – 1 post pe perioadă determinată, diplomă de licență în specialitate, 5 ani vechime pe funcție de kinetoterapeut
  • infirmieră – 18 posturi pe perioadă nedeterminată, studii generale , fără condiţie de vechime
  • îngrijitoare – 5 posturi pe perioadă nedeterminată, studii generale, fără condiţie de vechime
  • brancardier – 1 post pe perioadă nedeterminată, studii generale, fără condiţie de vechime
  • economist special IA la Serviciul financiar – 1 post pe perioadă nedeterminată, diplomă de licenţă în domeniul ştiinţe economice, 6 ani şi 6 luni vechime în specialitate
  • economist special IA la Serviciul aprovizionare – 1 post pe perioadă nedeterminată, diplomă de licenţă în domeniul ştiinţe economice, 6 ani şi 6 luni vechime în specialitate
  • inginer II la Serviciul tehnic – 1 post pe perioadă nedeterminată, diplomă de licenţă în specialitatea construcții, 6 luni vechime în specialitate
  • magaziner la Serviciul aprovizionare – 1 post  pe perioadă determinată, diplomă de bacalaureat, 6 luni vechime în specialitate.

Mai multe detalii legate de condițiile de ocupare a posturilor, conținutul dosarelor de înscriere, calendarul concursului și bibliografia, pe pagina Web a spitalului AICI, anunțurile cu nr. 384-388.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Incendiu la bucătăria unei case din Păniceni. Un bărbat a suferit arsuri

Publicat

De

Incendiu la Păniceni

Incendiu la Păniceni, în județul Cluj. Flăcările au izbucnit la bucătărie unei case.

Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca intervin la incendiu.

Incendiu la bucătăria unei case din Păniceni. Un bărbat a suferit arsuri

Un bărbat care a suferit arsuri este evaluat de către paramedicii SMURD.

La fața locului acționează echipajele de la Garda de Intervenție Gilău, cu o autospecială de stingere și o ambulanță SMURD.

UPDATE

Potrivit reprezentanților ISU Cluj, bărbatul prezintă arsuri la nivelul feței și la o mână. Acesta a fost transportat la spital.

Foto: ISU Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

Crin Antonescu își suspendă candidatura la prezidențiale. Spune că a fost lăsat singur de PSD, PNL și UDMR: Să mă caute

Publicat

Crin Antonescu

Crin Anotenescu a anunțat sâmbătă că își suspendă candidatura pentru funcția de președinte al României.

Propus și susținut de PSD, PNL și UDMR pentru a candida la alegerile prezidențiale, Crin Antonescu susține că a fost lăsat singur de aceste partide.

Crin Antonescu își suspendă candidatura la prezidențiale. Spune că a fost lăsat singur de PSD, PNL și UDMR: Să mă caute

Crin Antonescu a declarat sâmbătă, la Digi24 că a suspendat unilateral acordul prin care a fost numit candidat al PSD, PNL și URMR, arătând că nu a existat un vot unanim în ceea ce îl privește.

„Eu declar suspendat acest acord şi, în consecinţă, si calitatea mea de candidat… Eu cred că trebuie să fim oameni de onoare şi oameni serioşi”, a spus Crin Antonescu.

Antonescu a mai precizat că el consideră suspendat acordul, respectiv candidatura sa, până când cele trei partide vor clarifica situația, resepctiv dacă vor ca acest acord să rămână în vigoare sau au alte opțiuni.
Antonescu a mai declarat, sâmbătă seară, că partidele nu l-au desemnat, practic, până acum candidat la președinție și nici nu au anunțat data alegerilor prezidențiale.

„Dacă dânșii vor sa fiu din nou candidat, să mă caute”, a mai spus el.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Studiu UBB: Românii, unii dintre cei mai mari consumatori de podcasturi la nivel mondial

Publicat

De

FSEGA, UBB

O echipă de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) și Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest din Timișoara au realizat un studiu care demonstrează rolul podcasturilor în comunicarea de marketing și cum acestea transformă relațiile dintre branduri și consumatori.

Rezultatul studiului este surprinzător: jumătate dintre români dedică peste o oră pe săptămână podcasturilor.

Studiu UBB: Românii, unii dintre cei mai mari consumatori de podcasturi la nivel mondial

Potrivit reprezentaților universiții Babeș-Bolyai, studiul explorează percepțiile și atitudinile publicului față de mesajele de marketing integrate în podcasturi, evidențiind modul în care acest mediu de comunicare contribuie la crearea conexiunilor cu brandurile și influențează intențiile de cumpărare ale consumatorilor.

Potrivit datelor Statista și YouGov, România se numără printre țările cu cel mai ridicat consum de podcasturi la nivel global, aproximativ jumătate dintre români dedicând peste o oră pe săptămână acestui tip de conținut.

În acest context, cercetarea a analizat un eșantion de 512 ascultători români de podcasturi, care au identificat mențiuni comerciale referitoare la branduri în cadrul episoadelor urmărite.

Integrarea conținutului publicitar în podcasturi

Rezultatele cercetării evidențiază rolul crucial al integrării armonioase a conținuturilor publicitare în podcasturi. Mesajele comerciale încorporate cu tact în povestea podcastului, care se îmbină în mod natural cu subiectul, fără a crea impresia de întrerupere a discuției, au cel mai mare impact.

“Astfel de mesaje amplifică memorarea brandurilor, modelând pozitiv atitudinile consumatorilor și ducând în final la intensificarea intențiilor de cumpărare. Gradul de divertisment și informativitatea mesajelor comerciale integrate în podcast contribuie, de asemenea, la acest proces.

Prin urmare, pentru a maximiza efectele pozitive asupra notorietății brandurilor promovate și atitudinii consumatorilor față de acestea, este esențial ca promovarea prin podcasturi să se bazeze pe mesaje comerciale integrate armonios în narativul podcastului, care să furnizeze informații utile despre brandurile promovate și să încorporeze divertismentul în comunicarea de brand”, se arată în studiu.

Credibilitatea podcasterului este esențială

O altă descoperire relevantă a studiului indică faptul că autenticitatea, credibilitatea și, mai ales, expertiza podcasterului sunt esențiale.

Podcasterii care demonstrează naturalețe, care se bucură de credibilitate și, mai ales, care sunt percepuți ca având un nivel adecvat de expertiză în domeniul brandurilor promovate au mai multe șanse să stimuleze atitudini pozitive față de brand, crescând gradul de memorare a acestora și stimulând intențiile de cumpărare.

Pe de altă parte, atractivitatea podcasterilor (de exemplu, carisma lor) nu reprezintă un factor relevant în acest proces. Prin urmare, este important ca bugetele de promovare alocate acestui mediu de comunicare să fie direcționate către colaborări cu podcasteri care se bucură de încredere, sunt autentici și, mai ales, dețin un nivel corespunzător de expertiză în domeniul brandurilor promovate.

Instrument de marketing

„Podcasturile nu sunt doar un fenomen cultural, ci și un instrument de marketing care redefinește modul în care brandurile se conectează cu publicul lor. Rezultatele noastre evidențiază potențialul imens al podcasturilor de a crea conexiuni autentice între branduri și consumatori, mai ales în contextul pieței românești de podcasting, aflată în plină dezvoltare”, a declarat Ovidiu I. Moisescu, profesor la UBB și coautor al studiului.

Rezultatele cercetării derulate de conf. univ. Anca Milovan, prof. univ. Costinel Dobre și prof. univ. Ovidiu I. Moisescu au fost publicate în revista Journal of Business Research, aparținând editurii internaționale Elsevier.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate