Connect with us

EDUCATIE

EXCLUSIV.  Școala viitorului, prima școală automată din lume, pornește de la Cluj. CyberTrainer™ – profesorul virtual

Publicat


isoc 2

Asociația clujeană GRAUR, care se ocupă de depistarea plagiatelor,  prezintă un concept de educație revoluționar care poate fi aplicat oriunde în lume și anume prima școală automată. Inventatorul ”profesorului virtual”, Dorin Isoc, a explicat, într-un interviu pentru Cluj24, cum a gândit școala viitorului, ce presupune aceasta și cui i se adresează.

În România contează numai schimbarea legii

”Educația este o activitate umană scumpă și necesară pentru orice individ, pentru orice țară. Nu există soluții minune și cercetările sunt scumpe și dificil de materializat.

Povara tradițiilor și cutumelor sunt un balast real pe care fiecare societate îl abordează pe căi specifice. În toate situațiile, finanțarea nu este singura condiție a schimbării.

În România, legile educației au fost întotdeauna un subiect <<zemos>> pentru orice om politic şi pentru orice majoritate politică. În cele din urmă, nu a contat niciodată care este reforma pentru care legea o aduce şi nici măcar dacă legea se aplică sau nu”, a spus profesorul clujean.

Potrivit acestuia, contează numai ca legea să schimbe ceea ce a fost înainte și apoi să dea impresia că noua lege este o mare victorie a „puterii”.

Proiectul, finanțare exclusiv privată

”În acest timp, toată lumea constată că ceva nu este în regulă și că tinerii români găsesc aleg tot mai firească părăsirea ţării.

De fiecare dată concluzia este că ne lipsesc banii, că salariile profesorilor nu sunt suficiente, că elevii nu sunt interesaţi şi că studenţii urmăresc doar obţinerea petecului de hârtie numit pompos <<diplomă>>.

În aceste circumstanţe, la Cluj, un colectiv de entuziaşti, conduşi de un profesionist, a abordat în departamentul de cercetare al Asociaţiei Grupul pentru Reformă şi Alternativă Univer­sitară (GRAUR) și anunță finalizarea cercetărilor care au permis construirea și lansarea primei școli automate din lume.

Întregul proiect și implementare au fost realizate cu finanțare exclusiv privată.

Foarte pe scurt, Cybertrainer™ este un serviciu de asistare a învăţării construit în jurul conceptului de <<profesor virtual>>”, a explicat Dorin Isoc.

Relație între om și calculator

Rep: Deşi pare ciudat, ne permitem să ne întrebăm cine ar putea avea nevoie de un „profesor vir­tual”?

D.I: „Profesorul virtual” este o aplicaţie program susţinută de un set consistent de concepte ci­ber­­ne­tice noi. „Profesorul virtual”, ca sistem tehnic, vine să desăvârșească funcționarea ansamblului om – calculator.

Inovarea pe care o aducem este crearea unei relații profunde între om și cal­culator în sensul în care interacțiunea nu determină numai deservirea cerințelor anticipate ale ființei umane ci și perfecționarea acesteia în ceea ce ființa umană își dorește să facă și să devină.

Demersurile noastre au avut la bază mulțimea de nemulțumiri care însoțesc școala și pe cei care au nevoie de şcoală.

Când vorbim despre şcoală, ne gândim la nevoile de învăţare specifice fiinţei umane, în format instituţionalizat, ca formele de şcoală publică, dar şi alte forme prin care omul se poate adapta la cerințele unei vieți dinamice.

Oferim „profesorul virtual” tuturor persoanelor care doresc să înveţe, repede şi bine, în grupe de învăţare.

Ca să fim mai concreţi, serviciul Cybertrainer™ este destinat persoanelor care au depăşit vârsta de 16 ani şi care sunt organizate să înveţe în grupe de cel mult 15 persoane.

Profesorul virtual nu-i ascultă pe studenți

Rep: Prin ce diferă „profesorul virtual” de profesorul real?

D.I: „Profesorul virtual” este o aplicație cibernetică destinată să asiste învățarea grupelor de cursanți în așa fel încât să preia cea mai mare parte a atribuțiilor profesorului real.

Ce nu face „profesorul virtual”? „Profesorul virtual” nu predă, nu face curs, nu le știe pe toate și nu-i ascultă pe studenți…

Ce face „profesorul virtual”? Pentru corecta desfășurare a procesului de învățare, „profesorul virtual” monitorizează modul în care profesorul real a planificat activitatea, modul în care pune la dispoziția tuturor studenților toate contribuțiile acestora în fiecare etapă a lecției.

Prin contribuție se înțeleg mai ales textele de problemă respectiv textele de soluții de problemă redactate de studenți în legătură cu tematica de învățare.

„Profesorul virtual” ajută fiecare student să citească la cerere contribuțiile colegilor săi și să le critice potrivit punctului său de vedere. In fine, „profesorul virtual” este cel care face evaluarea activității studenților și le expediază rapoartele cu aceste rezultate.

Cercetări intense

Rep: La ce școală se va putea aplica „profesorul virtual”?

D.I: „Profesorul virtual” se poate utiliza pentru a asista orice formă de învățare care urmărește do­bândirea de cunoștințe, de abilități, dezvoltarea de aptitudini.

În acest fel nu școala este obiectul atenției pentru serviciul de asistare ci procesul de învățare oricare ar fi acesta.

Rep;: Cum a fost construit „profesorul virtual”?

D.I: „Profesorul virtual” a fost construit ca un rezultat al unor intense cercetări care au vizat locul pe care învățarea îl ocupă în viața omului și care sunt cauzele care conduc la eșecuri în școală sau în afara școlii.

Concluziile cele mai relevante au dezvăluit că în procesul de învățare în echipă, în clasă, în grupă, punctul slab îl constituie profesorul, mentorul.

În întreaga dezvoltare a societății, fiecare segment a suferit, în timp, modificări dependente de dezvoltarea tehnologică și de modul în care aceasta a adus schimbări în viața oamenilor.

Singurul segment care este imobil în fața schimbărilor, a modificărilor relației omului cu mediul social este relația profesor – student. Această relație este una de subordonare implicită, datorată vârstei și poziției sociale.

„Profesorul virtual” aduce interacțiunile de învățare din interiorul grupei la un nivel de egalitate.

Acesta este motivul pentru care procesul de învățare se dinamizează. In noul cadru fiecare student, pentru o tematică dată, își caută propriile probleme și caută să participe cu propriile soluții.

În aceleași condiții, profesorul real poate avea față de participanții la procesul de învățare, un singur rol și acesta este în condiții de egalitate cu aceștia.

Pentru a asigura condiții optime de colaborare, s-a ales soluția formulării exclusiv scrise a problemelor și soluțiilor și a anonimizării autorilor acestora.

Diploma nu are relevanță

Rep: Ce diplomă confirmă școala în care acționează „profesorul virtual”?

D.I: Din cele deja prezentate se constată că „profesorul virtual” și serviciul Cybertrainer™ sunt soluții destinate optimizării procesului de învățare. Cu ajutorul lor, munca profesorilor poate fi sprijinită în mod consistent.

Trebuie adăugat că un profesor poate lucra cu un număr semnificativ de grupe fără a renunța să asigure confortul unui număr de maxim 15 studenți pe grupă. In acest fel, calculatorul sprijină munca profesorului căruia reduce volumul de muncă de rutină cu cel puțin 40% fără a afecta calitatea învățării.

Rezultă de aici că serviciul Cybertrainer™ nu este construit să deservească o organizare a școlii decât în măsura în care dascălii acelei școli acceptă schimbarea modului de asigurare a învățării.

Este evident că serviciul Cybertrainer™ poate fi asociat cu orice alte tehnici pedagogice convenționale.

În consecință, învățare de calitate, da!, diploma, în viziunea noastră, nu are o relevanță pentru procesul de învățare.

Nu este nevoie de recunoașterea Ministerului Educației

Rep: Este această școală automată recunoscută de Ministerul Educației?

D.I: Păi dacă nu susține în mod necesar o diplomă, serviciul Cybertrainer™ și conceptul de „profesor virtual” nu au nevoie de recunoașterea sau validarea Ministerului Educației. Serviciul Cybertrainer™ este un mijloc profesional de a face o învățare performantă.

Recunoașterea sau validarea pot fi revendicate de Ministerul Educației doar în măsura în care acesta își arogă dreptul de a sugruma orice inițiativă la perfecționare.

Pentru autorul invenției ar fi dificil de înțeles de ce Ministerul Educației ar interzice utilizarea unui serviciu care lucrează cu grupe de cel mult 15 studenți, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care este orientat spre nevoile reale ale fiecărui student, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care elimină cu totul copiatul și plagiatul, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care face evaluarea automată și permanentă a studenților, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu în care efortul de rutină al profesorului este diminuat în mod consistent, de cel puțin 40%, fără reducerea calității activității acestuia de a coordona procesul de învățare!!!

De ce ar fi necesară recunoașterea sau validarea din partea Ministerului Educației pentru un serviciu care face o evaluare calitativă automată a muncii profesorului real față de rezultatele pe care le obțin studenții săi în fiecare lecție (sesiune de învățare)?

Spre corecta informare, este util să se precizeze că în alte țări care folosesc deja  serviciul Cybertrainer™ nici o instituție a statului nu-și arogă dreptul de a cenzura un mijloc de învățare!

Ca un detaliu important, serviciul Cybertrainer™ nu este gratuit întrucât școala nu este gratuită. Trebuie spus că pentru student folosirea serviciului este gratuită, dar școala care dorește să se bucure de facilitățile acestuia trebuie să plătească.

Studenții își pot dezvolta creativitatea

Rep: Poate fi folosit acest ”profesor virtual” în orice țară? Depinde de vreo limbă anume?

D.I:  După modul în care este construit, serviciul Cybertrainer™ nu este asociat cu nici un fel de școală sau sistem de educație.

Mai mult, autonomia și profesionalismul profesorului real sunt respectate la cote deosebite fiindcă acesta este cel care coordonează procesul de învățare.

Serviciul Cybertrainer™ respectă limba utilizată și disciplina școlară pe care nu le afectează în nici un fel. În acest fel profesorul real poate lucra fără nici o restricție în limba dorită.

Esențială este independența, autonomia care se acordă studenților care prin modul de interacțiune cu „profesorul virtual” care își pot dezvolta creativitatea proprie și creativitatea de grup.

Prin filozofia de lucru implementată, serviciul Cybertrainer™ permite o integrare permanentă a însușirii cunoștințelor și deprinderilor cu standardele profesionale proprii disciplinei școlare și cu normele de etică și responsabilizare socială.

Învățarea pe toată durata vieții

Rep: Câți ani durează cursurile?

D.I: Dacă respectăm toate ideile deja enunțate, rezultă că serviciul Cybertrainer™, prin intermediul „profesorului virtual”, permite învățarea eficientă pe toată durata vieții. Mai mult, ideea de „curs” devine desuetă fiindcă fiecare om, în parte, primește și are acces la atâta învățare de cât are nevoie.

Este ușor de văzut că școala viitorului nu are nevoie de legi sofisticate pentru a fi reformată ci are nevoie de soluții tehnice moderne și complexe prin care să pună la dispoziția cetățeanului tehnica de calcul la nivelul nevoilor reale ale individului dar și ale beneficiarilor de forță de muncă înalt calificată și adaptabilă și mai ales mult mai accesibilă prin costurile de asigurare.

Cine este Dorin Isoc

Dorin Isoc este inginer, absolvent al Politehnicii din Timișoara. De la absolvire a lucrat în domeniul automatizărilor de unde s-a orientat spre aplicații ale ciberneticii în viața socială.

Un număr important de ani a funcționat ca profesor în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN).

Cercetările sale pentru modernizarea sistemelor de învățământ au fost posibile prin intermediul Asociației pentru  Reformă și Alternativă Universitară din Cluj-Napoca, asociație pe care a inițiat-o în anul 2004.

GRAUR este promotorul campaniei „Școala fără plagiat, societate fără corupție” ce are la bază Indexul Operelor Plagiate din România dezvoltat la www.plagiate.ro.

Serviciul Cybertrainer™ este accesibil la www.cybertrainer.online.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Au început să intre BANII pe cardurile educaționale. Ce poți CUMPĂRA cu aceștia

Publicat

Bani 1 octombrie

Cardurile educaționale în valoare de 500 de lei au început să fie încărcate în mai multe județe. Preșcolarii și elevii de primar și gimnaziu defavorizați primesc acești bani dacă se încadrează în condițiile ordonanței de urgență nr. 83/2023.

Cardurile educaționale trebuie utilizate exclusiv pentru cumpărarea de rechizite și articole de vestimentaţie necesare frecventării şcolii şi grădiniţei, potrivit OUG nr. 83/2023. Pe site-ul -ul Ministerului Fondurilor Europene apar mai multe informații despre tichete și utilizarea lor.

Au început să intre BANII pe cardurile educaționale. Ce poți CUMPĂRA cu aceștia

– Nu sunt permise operațiuni de retragere de numerar sau preschimbare în numerar a celor 500 de lei și utilizarea lor în alte scopuri;
– Pot fi folosite doar pe teritoriul României, doar în unitățile afiliate;
– Nu se poate emite restul banilor în cash, la unitățile de unde se achiziționează rechizitele /articolele de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței;
– Cât timp este valabil tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional: Tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fără a se înțelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic.
– Însă, sprijinul financiar de 500 lei se acordă o singură dată pentru un întreg an școlar, într-o tranșă unică. În funcție de evoluția veniturilor familiei, cei care au dreptul la această măsură de sprijin vor încasa sumele cuvenite pe tichetele pe suport electronic emise în acest an.

Sursa: Edupedu.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)

Publicat

Nicolae Ciucă

Președintele Senatului și candidatul prezidențial al PNL, Nicolae Ciucă, a făcut luni o vizită-fulger la Viena, unde s-a întâlnit cu cancelarul austriac Karl Nehammer. Tema principală a dialogului a fost aderarea completă a României la Spațiul Schengen.

„Am încredere că vom avea în curând susținerea Austriei pentru intrarea deplină a României în Schengen. Finalizăm în aceste zile un proces început cu multă vreme în urmă. Mulțumesc pentru efort miniștrilor noștri ai Afacerilor Interne și Afacerilor Externe, Cătălin Predoiu și Luminița Odobescu. România e pregătită, merită să intre pe deplin în Spațiul Schengen și va intra”, a declarat Nicolae Ciucă după întrevederea cu cancelarul Austriei.

Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)

Pentru vizita în capitala austriacă, Nicolae Ciucă a fost însoțit de ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cel care va reprezenta România în ședința Consiliului Justiție și Afaceri Interne (JAI) al U.E. de luna viitoare, ce are pe agendă tema aderării complete a țării noastre la Spațiul Schengen. Vizita lui Nicolae Ciucă la Viena a fost organizată pe filiera Partidului Popular European, cel mai mare partid politic din Uniunea Europeană, de care aparțin atât PNL, cât și Partidul Popular Austriac (al cancelarului Nehammer).

Cătălin Predoiu, împreună cu precedentul ministru al Afacerilor Interne, Lucian Bode, au făcut demersuri insistente în ultimii ani pentru a crea toate condițiile tehnice necesare intrării țării noastre în Schengen. Ca urmare a acestor eforturi liberale, anul acesta, pe 31 martie, a avut loc aderarea parțială a României la Schengen, cu granițele aeriene.

Întâlnirea dintre Nicolae Ciucă și Karl Nehammer vine în contextul în care, pe 22 noiembrie, la Budapesta, va avea loc o discuție informală a miniștrilor de Interne din România și Bulgaria cu omologul lor austriac, Gerhard Karner. Această discuție va pregăti ședința Consiliului JAI din 12 decembrie, din Luxemburg, unde este așteptată decizia politică la nivel european privind intrarea deplină a României și Bulgariei în Spațiul Schengen.

CMF 31240003

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Scandal privind desființarea ciclului primar la Colegiul „Gheorghe Șincai”. Emil Boc: Nu toată lumea poate studia la Șincai

Publicat

De

Propunerea de desființare a ciclului primar de la Colegiul „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca a stârnit controverse aprinse în ședința consiliului local de luni.

Decizia Consiliului Profesoral al Colegiului Național „Gheorghe Șincai” de a renunța la ciclul primar a fost dezbătută la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de luni, 18 noiembrie. Decizia luată pe fondul lipsei de spațiu a stârnit nemulțumiri în rândul părinților și cadrelor didactice.

Sute de elevi și zeci de profesori afectați

Problema a fost semnalată în plen de reprezentanta învățătorilor de la Colegiuil „Gheorghe Șincai”, Mihaela Bacu, care a atras atenția asupra impactului acestei decizii asupra elevilor și cadrelor didactice.

„Avem 533 de elevi înscriși în ciclul primar și 23 de învățătoare care riscă restrângeri de activitate. Colegiul deservește 23 de străzi arondate, iar anual se înscriu peste 100 de copii în clasa pregătitoare. Este o decizie internă, luată de Consiliul Profesoral, nu pentru că nu am avea elevi, ci din cauza lipsei de spațiu,” a explicat Bacu.

Propuneri privind relocarea elevilor

Învățătoarea a propus o soluție: relocarea claselor primare în clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care dispune de săli de clasă, sală de sport și spații exterioare adecvate.

„Din punctul nostru de vedere, rezolvarea pentru circumscripția aparținătoare Colegiului ar fi una simplă: vizavi de noi, pe Bulevardul 21 Decembrie, se găsește clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care este perfect dotată și potrivită ciclului primar, adică are sală de sport, săli de clasă, teren de sport, iar aici ar putea fi relocate clase de la Gheorghe Șincai”, a arătat învățătoarea.

Emil Boc: „Decizia a fost luată la nivelul școlii, nu de primărie”

Primarul Emil Boc a subliniat că decizia nu îi poate afecta pe elevii actuali din ciclul primar, dar susține că conducerea școlii poate decide ca de la anul să nu mai fi organizate clase pregătitoare.

„Aceasta este o decizie a Consiliului Profesoral, aprobată de Inspectoratul Școlar. Elevii existenți își vor finaliza studiile, dar dacă colegiul nu mai poate gestiona ciclul primar din cauza lipsei de spațiu, atunci poate opri înscrierile de la anul. Nu putem anunța de pe o zi pe alta astfel de măsuri, totul se va face cu previzibilitate”, a declarat Boc.

„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului?”

Primarul a mai subliniat că investițiile realizate în alte școli din Cluj, precum cele de la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” sau de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu,” ar trebui să contribuie la descentralizarea învățământului.

„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului, când avem școli moderne în cartiere? Am investit bani pentru descentralizarea educației, iar părinții și cadrele didactice trebuie să înțeleagă că nu toată lumea poate studia la Șincai”, a subliniat edilul.

Părinții, nemulțumiți de decizie

Părinții prezenți la ședință au cerut păstrarea ciclului primar la Șincai, arătând că școala oferă programe de excelență, precum orele extinse de limba engleză.

„Nu putem accepta ca o instituție de elită să renunțe la ciclul primar. Copiii noștri merită continuitate, iar această decizie este luată fără consultarea noastră”, a spus unul dintre părinți.

Primarul Emil Boc a dat asigurări că Primăria, Inspectoratul Școlar și conducerea Colegiului Șincai urmează să analizeze situația și să găsească o soluție. Deciziile vor fi luate doar după consultări cu toate părțile implicate, a mai spus Boc, dar a reafirmat că învățământul din Cluj trebuie să se dezvolte echilibrat, nu doar în centrul orașului sau la școlile considerate de elită.

Subiectul a generat circa două ore de discuții în contradictoriu între părinți, învățători, primar și consilieri locali. Întreaga discuție poate fi urmărită în filmarea de mai sus.

Citește mai departe

EVENIMENT

Ludovic Orban se RETRAGE din cursa prezidențială și o susține pe Elena Lasconi

Publicat

orban ludovic

Preşedintele Forţa Dreptei, Ludovic Orban, a anunţat, luni, că se retrage din cursa pentru alegerile prezidenţiale şi va acorda susţinerea pentru candidatul USR Elena Lasconi.

„Astăzi, împreună cu colegii mei din Alianța Forțelor de Dreapta, am luat o decizie pe care o consider necesară și indispensabilă pentru sănătatea democrației din România. Astăzi, împreună cu colegii mei, am luat decizia să continuăm campania electorală pentru alegerile prezidențiale, dar această campanie să fie pentru susținerea candidatului Elena Lasconi”, a spus Orban.

Ludovic Orban se RETRAGE din cursa prezidențială și o susține pe Elena Lasconi

„Vreau să vă mulţumesc, domnule Orban. Eu vă respect foarte mult şi cred că sunt puţini politicieni cu experienţa dumneavoastră. Vă mulţumesc pentru încredere. Domnului Tomac, de asemenea, vreau să îi mulţumesc pentru încredere. Aş vrea să fac un apel la celelalte forţe de centru dreapta să facă acest pas, pentru că într-adevăr putem să avem un nou început, unul în care bunul simţ şi buna credinţă să fie cea care tronează şi nu ceea ce vedem acum”, a spus Lasconi.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax