Connect with us

EDUCATIE

EXCLUSIV.  Școala viitorului, prima școală automată din lume, pornește de la Cluj. CyberTrainer™ – profesorul virtual

Publicat


isoc 2

Asociația clujeană GRAUR, care se ocupă de depistarea plagiatelor,  prezintă un concept de educație revoluționar care poate fi aplicat oriunde în lume și anume prima școală automată. Inventatorul ”profesorului virtual”, Dorin Isoc, a explicat, într-un interviu pentru Cluj24, cum a gândit școala viitorului, ce presupune aceasta și cui i se adresează.

În România contează numai schimbarea legii

”Educația este o activitate umană scumpă și necesară pentru orice individ, pentru orice țară. Nu există soluții minune și cercetările sunt scumpe și dificil de materializat.

Povara tradițiilor și cutumelor sunt un balast real pe care fiecare societate îl abordează pe căi specifice. În toate situațiile, finanțarea nu este singura condiție a schimbării.

În România, legile educației au fost întotdeauna un subiect <<zemos>> pentru orice om politic şi pentru orice majoritate politică. În cele din urmă, nu a contat niciodată care este reforma pentru care legea o aduce şi nici măcar dacă legea se aplică sau nu”, a spus profesorul clujean.

Potrivit acestuia, contează numai ca legea să schimbe ceea ce a fost înainte și apoi să dea impresia că noua lege este o mare victorie a „puterii”.

Proiectul, finanțare exclusiv privată

”În acest timp, toată lumea constată că ceva nu este în regulă și că tinerii români găsesc aleg tot mai firească părăsirea ţării.

De fiecare dată concluzia este că ne lipsesc banii, că salariile profesorilor nu sunt suficiente, că elevii nu sunt interesaţi şi că studenţii urmăresc doar obţinerea petecului de hârtie numit pompos <<diplomă>>.

În aceste circumstanţe, la Cluj, un colectiv de entuziaşti, conduşi de un profesionist, a abordat în departamentul de cercetare al Asociaţiei Grupul pentru Reformă şi Alternativă Univer­sitară (GRAUR) și anunță finalizarea cercetărilor care au permis construirea și lansarea primei școli automate din lume.

Întregul proiect și implementare au fost realizate cu finanțare exclusiv privată.

Foarte pe scurt, Cybertrainer™ este un serviciu de asistare a învăţării construit în jurul conceptului de <<profesor virtual>>”, a explicat Dorin Isoc.

Relație între om și calculator

Rep: Deşi pare ciudat, ne permitem să ne întrebăm cine ar putea avea nevoie de un „profesor vir­tual”?

D.I: „Profesorul virtual” este o aplicaţie program susţinută de un set consistent de concepte ci­ber­­ne­tice noi. „Profesorul virtual”, ca sistem tehnic, vine să desăvârșească funcționarea ansamblului om – calculator.

Inovarea pe care o aducem este crearea unei relații profunde între om și cal­culator în sensul în care interacțiunea nu determină numai deservirea cerințelor anticipate ale ființei umane ci și perfecționarea acesteia în ceea ce ființa umană își dorește să facă și să devină.

Demersurile noastre au avut la bază mulțimea de nemulțumiri care însoțesc școala și pe cei care au nevoie de şcoală.

Când vorbim despre şcoală, ne gândim la nevoile de învăţare specifice fiinţei umane, în format instituţionalizat, ca formele de şcoală publică, dar şi alte forme prin care omul se poate adapta la cerințele unei vieți dinamice.

Oferim „profesorul virtual” tuturor persoanelor care doresc să înveţe, repede şi bine, în grupe de învăţare.

Ca să fim mai concreţi, serviciul Cybertrainer™ este destinat persoanelor care au depăşit vârsta de 16 ani şi care sunt organizate să înveţe în grupe de cel mult 15 persoane.

Profesorul virtual nu-i ascultă pe studenți

Rep: Prin ce diferă „profesorul virtual” de profesorul real?

D.I: „Profesorul virtual” este o aplicație cibernetică destinată să asiste învățarea grupelor de cursanți în așa fel încât să preia cea mai mare parte a atribuțiilor profesorului real.

Ce nu face „profesorul virtual”? „Profesorul virtual” nu predă, nu face curs, nu le știe pe toate și nu-i ascultă pe studenți…

Ce face „profesorul virtual”? Pentru corecta desfășurare a procesului de învățare, „profesorul virtual” monitorizează modul în care profesorul real a planificat activitatea, modul în care pune la dispoziția tuturor studenților toate contribuțiile acestora în fiecare etapă a lecției.

Prin contribuție se înțeleg mai ales textele de problemă respectiv textele de soluții de problemă redactate de studenți în legătură cu tematica de învățare.

„Profesorul virtual” ajută fiecare student să citească la cerere contribuțiile colegilor săi și să le critice potrivit punctului său de vedere. In fine, „profesorul virtual” este cel care face evaluarea activității studenților și le expediază rapoartele cu aceste rezultate.

Cercetări intense

Rep: La ce școală se va putea aplica „profesorul virtual”?

D.I: „Profesorul virtual” se poate utiliza pentru a asista orice formă de învățare care urmărește do­bândirea de cunoștințe, de abilități, dezvoltarea de aptitudini.

În acest fel nu școala este obiectul atenției pentru serviciul de asistare ci procesul de învățare oricare ar fi acesta.

Rep;: Cum a fost construit „profesorul virtual”?

D.I: „Profesorul virtual” a fost construit ca un rezultat al unor intense cercetări care au vizat locul pe care învățarea îl ocupă în viața omului și care sunt cauzele care conduc la eșecuri în școală sau în afara școlii.

Concluziile cele mai relevante au dezvăluit că în procesul de învățare în echipă, în clasă, în grupă, punctul slab îl constituie profesorul, mentorul.

În întreaga dezvoltare a societății, fiecare segment a suferit, în timp, modificări dependente de dezvoltarea tehnologică și de modul în care aceasta a adus schimbări în viața oamenilor.

Singurul segment care este imobil în fața schimbărilor, a modificărilor relației omului cu mediul social este relația profesor – student. Această relație este una de subordonare implicită, datorată vârstei și poziției sociale.

„Profesorul virtual” aduce interacțiunile de învățare din interiorul grupei la un nivel de egalitate.

Acesta este motivul pentru care procesul de învățare se dinamizează. In noul cadru fiecare student, pentru o tematică dată, își caută propriile probleme și caută să participe cu propriile soluții.

În aceleași condiții, profesorul real poate avea față de participanții la procesul de învățare, un singur rol și acesta este în condiții de egalitate cu aceștia.

Pentru a asigura condiții optime de colaborare, s-a ales soluția formulării exclusiv scrise a problemelor și soluțiilor și a anonimizării autorilor acestora.

Diploma nu are relevanță

Rep: Ce diplomă confirmă școala în care acționează „profesorul virtual”?

D.I: Din cele deja prezentate se constată că „profesorul virtual” și serviciul Cybertrainer™ sunt soluții destinate optimizării procesului de învățare. Cu ajutorul lor, munca profesorilor poate fi sprijinită în mod consistent.

Trebuie adăugat că un profesor poate lucra cu un număr semnificativ de grupe fără a renunța să asigure confortul unui număr de maxim 15 studenți pe grupă. In acest fel, calculatorul sprijină munca profesorului căruia reduce volumul de muncă de rutină cu cel puțin 40% fără a afecta calitatea învățării.

Rezultă de aici că serviciul Cybertrainer™ nu este construit să deservească o organizare a școlii decât în măsura în care dascălii acelei școli acceptă schimbarea modului de asigurare a învățării.

Este evident că serviciul Cybertrainer™ poate fi asociat cu orice alte tehnici pedagogice convenționale.

În consecință, învățare de calitate, da!, diploma, în viziunea noastră, nu are o relevanță pentru procesul de învățare.

Nu este nevoie de recunoașterea Ministerului Educației

Rep: Este această școală automată recunoscută de Ministerul Educației?

D.I: Păi dacă nu susține în mod necesar o diplomă, serviciul Cybertrainer™ și conceptul de „profesor virtual” nu au nevoie de recunoașterea sau validarea Ministerului Educației. Serviciul Cybertrainer™ este un mijloc profesional de a face o învățare performantă.

Recunoașterea sau validarea pot fi revendicate de Ministerul Educației doar în măsura în care acesta își arogă dreptul de a sugruma orice inițiativă la perfecționare.

Pentru autorul invenției ar fi dificil de înțeles de ce Ministerul Educației ar interzice utilizarea unui serviciu care lucrează cu grupe de cel mult 15 studenți, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care este orientat spre nevoile reale ale fiecărui student, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care elimină cu totul copiatul și plagiatul, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care face evaluarea automată și permanentă a studenților, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu în care efortul de rutină al profesorului este diminuat în mod consistent, de cel puțin 40%, fără reducerea calității activității acestuia de a coordona procesul de învățare!!!

De ce ar fi necesară recunoașterea sau validarea din partea Ministerului Educației pentru un serviciu care face o evaluare calitativă automată a muncii profesorului real față de rezultatele pe care le obțin studenții săi în fiecare lecție (sesiune de învățare)?

Spre corecta informare, este util să se precizeze că în alte țări care folosesc deja  serviciul Cybertrainer™ nici o instituție a statului nu-și arogă dreptul de a cenzura un mijloc de învățare!

Ca un detaliu important, serviciul Cybertrainer™ nu este gratuit întrucât școala nu este gratuită. Trebuie spus că pentru student folosirea serviciului este gratuită, dar școala care dorește să se bucure de facilitățile acestuia trebuie să plătească.

Studenții își pot dezvolta creativitatea

Rep: Poate fi folosit acest ”profesor virtual” în orice țară? Depinde de vreo limbă anume?

D.I:  După modul în care este construit, serviciul Cybertrainer™ nu este asociat cu nici un fel de școală sau sistem de educație.

Mai mult, autonomia și profesionalismul profesorului real sunt respectate la cote deosebite fiindcă acesta este cel care coordonează procesul de învățare.

Serviciul Cybertrainer™ respectă limba utilizată și disciplina școlară pe care nu le afectează în nici un fel. În acest fel profesorul real poate lucra fără nici o restricție în limba dorită.

Esențială este independența, autonomia care se acordă studenților care prin modul de interacțiune cu „profesorul virtual” care își pot dezvolta creativitatea proprie și creativitatea de grup.

Prin filozofia de lucru implementată, serviciul Cybertrainer™ permite o integrare permanentă a însușirii cunoștințelor și deprinderilor cu standardele profesionale proprii disciplinei școlare și cu normele de etică și responsabilizare socială.

Învățarea pe toată durata vieții

Rep: Câți ani durează cursurile?

D.I: Dacă respectăm toate ideile deja enunțate, rezultă că serviciul Cybertrainer™, prin intermediul „profesorului virtual”, permite învățarea eficientă pe toată durata vieții. Mai mult, ideea de „curs” devine desuetă fiindcă fiecare om, în parte, primește și are acces la atâta învățare de cât are nevoie.

Este ușor de văzut că școala viitorului nu are nevoie de legi sofisticate pentru a fi reformată ci are nevoie de soluții tehnice moderne și complexe prin care să pună la dispoziția cetățeanului tehnica de calcul la nivelul nevoilor reale ale individului dar și ale beneficiarilor de forță de muncă înalt calificată și adaptabilă și mai ales mult mai accesibilă prin costurile de asigurare.

Cine este Dorin Isoc

Dorin Isoc este inginer, absolvent al Politehnicii din Timișoara. De la absolvire a lucrat în domeniul automatizărilor de unde s-a orientat spre aplicații ale ciberneticii în viața socială.

Un număr important de ani a funcționat ca profesor în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN).

Cercetările sale pentru modernizarea sistemelor de învățământ au fost posibile prin intermediul Asociației pentru  Reformă și Alternativă Universitară din Cluj-Napoca, asociație pe care a inițiat-o în anul 2004.

GRAUR este promotorul campaniei „Școala fără plagiat, societate fără corupție” ce are la bază Indexul Operelor Plagiate din România dezvoltat la www.plagiate.ro.

Serviciul Cybertrainer™ este accesibil la www.cybertrainer.online.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Clujul are un canal, ce facem cu el? Canalul MORII, istorie și prezent în peisajul urbanistic al orașului

Publicat

canalul morii

Veneția are Canal Grande, Amsterdamul și Bruge-ul au fiecare o mulțime de canale, unul mai frumos ca altul, Cluj-Napoca are Canalul Morii. Timp de zeci de ani, autoritățile s-au jucat de-a „uite canalul, nu e canalul”. Peste tot în Europa, un astfel de curs de apă ce traversează o urbe este mană cerească. Rățuște, peștișori, pe alocuri promenade cu bărcuțe, sunt doar câteva atracții ale unui astfel de canal. 

Canalul Morii sau Canalul Morilor din Cluj-Napoca (în maghiară Malomárok) este un canal artificial, o ramură a Someșului Mic care curge aproximativ paralel cu acesta pe o distanță de 7,2 km.

canalul morii

VIDEO FOTO. Clujul are un canal, ce facem cu el? Canalul MORII, istorie și prezent în peisajul urbanistic al orașului

Pornind din Someș la marginea părții vestice a orașului, curge pe toată lungimea străzilor Cardinal Iuliu Hossu și Andrei Șaguna, străpunge cartierele Mărăști și Bulgaria, unde se se reîntâlnește cu râul.

Concret, Canalul Morii se desprinde de Someș chiar la intrarea în orașul Cluj-Napoca, lângă microhidrocentrala de pe Someșul Mic. Porțiunea din canal până la Parcul Rozelor e cea mai sălbatică din întreg traseul, fără amenajări.

canalul morii

La intrarea pe strada George Barițiu, Canalul Morii e acoperit de dale betonate, până la strada Andrei Șaguna – doar pentru o porțiune, căci în Piața Mihai Viteazul canalul e din nou acoperit, iar pe dalele betonate au fost ridicate, o vreme, gherete comerciale, mai ales pe strada Argeș.

Scurt istoric

Conform unui document din 1558, consiliul orașului a ordonat săparea unui canal pentru a igienizarea râului Someș în oraș. Prima atestare a barajului de la începutul canalului lângă Mănăștur datează din secolul al XVI-lea.

Acesta a fost folosit pentru a controla cantitatea de apă eliberată în Canalul Morii, care era suficientă pentru a face să funcționeze morile de făină de pe malurile Canalului.

Un baraj nou, mai înalt, a fost construit la sfârșitul anilor 1970, după care debitul de apă în șanțul morii a fost aproape inexistent. Niciuna dintre morile de pe canal nu mai există în prezent.

moara

A fost o lucrare hidrologică de anvergură, care a angajat întreaga comunitate urbană și care a făcut posibilă creșterea numărului de mori care funcționau în oraș și diversificarea activității acestora.

Una dintre morile amplasate pe Canalul Morii era, de exemplu, Moara de Hârtie, amplasată între parcurile Rozelor și Victor Babeș. Construită în 1718 de Ordinul Iezuit și renovată în 1832, e cea mai veche clădire cu caracter industrial a orașului. După al doilea război mondial, clădirea a fost aproape distrusă.

Era 1933 când ultima moară de pe râu a fost demolată. E vorba de moara amplasată la intersecția străzilor ce acum se numesc Regele Ferdinand și George Barițiu.

canalul morii

Prezent

După ce ani de-a rândul, canalul a fost acoperit pe o porțiune, recent au început lucrările de decopertare pe str. George Barițiu, iar după decopertare urmează partea mai dificilă și anume igienizarea canalului și menținerea sa la cele mai înalte standarde de curățeni.

Neîngrijit, transformat într-o  ghenă de gunoi ce emana vara mirosuri pestilențiale, Canalul Morii se vrea redat orașului sub forma unei atracții urbanistice. Rățuștele sunt gata pregătite, mai trebuie să pregătim locuitorii, mai exact mentalitatea lor. Pentru că atâta timp cât se vor scoate din canalizare scutece și cârpe, nu putem avea pretenții prea mari.

Sursa: Wikipedia

Video: YouTube

 

 

 

Citește mai departe

EDUCATIE

Admitere la liceu Cluj. 3.670 de absolvenţi ai claselor a VIII-a au fost admiși. Ce școli au ales elevii de 10

Publicat

De

Admitere liceu Cluj

3.670 de absolvenţi ai claselor a VIII-a au fost admiși în învăţământul liceal de stat, în anul școlar 2024–2025, ca urmare a primei etape de repartizare computerizată, desfășurată miercuri, 24 iulie.

67 de elevi, dintre care 61 din județul Cluj, nu au putut fi admiși în prima etapă din cauza faptului că nu au completat suficiente opțiuni.

Admitere liceu Cluj. 3.670 de absolvenţi ai claselor a VIII-a au fost admiși

În prima etapă a repartizării computerizate în învăţământul liceal de stat au fost repartizați 3.670 de elevi din totalul celor 3.737 de elevi cu opțiuni completate, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Repartizarea computerizată a absolvenților claselor a VIII-a, în învățământul liceal de stat, s-a desfășurat miercuri, 24 iulie 2024, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, cu respectarea ordinii opțiunilor elevilor, așa cum sunt acestea consemnate în fișa individuală a fiecărui elev.

Cei mai mulți elevi sunt la filiera teoretică

Pe filiere educaționale, 2.387 de candidați au fost repartizați la filiera teoretică, iar 1.283 de candidați la filiera tehnologică.

La nivelul județului Cluj, distribuția candidaților din județul Cluj repartizați, în județ, pe tranșe de medii, pentru Admiterea 2024, se prezintă astfel:

Ce școli au ales elevii de 10

Cei 7 candidați cu media 10 de admitere au optat pentru următoarele unități de învățământ preuniversitar:

  • COLEGIUL NAȚIONAL ,,EMIL RACOVIȚĂ” CLUJ-NAPOCA (4),
  • LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA (1),
  • LICEUL TEORETIC ,,NICOLAE BĂLCESCU” CLUJ-NAPOCA (1),
  • LICEUL TEORETIC ,,AVRAM IANCU” CLUJ-NAPOCA (1).

Citiți AICI mai multe despre elevii de 10 ai Clujului la Evaluarea Națională

De asemenea, au precizat reprezentanții IȘJ Cluj, au fost admiși în etape anterioare repartizării computerizate din data de 24 iulie 2024:

  • 646 de elevi la specializări în cadrul filierei vocaţionale;
  • 17 elevi în învăţământul militar;
  • 74 de elevi pe locurile speciale, rezervate candidaţilor cu CES;
  • 59 de elevi pe locurile speciale, rezervate candidaţilor de etnie rromă.

67 de elevi nu au putut fi repartizați în această etapă

67 de elevi, dintre care 61 din județul Cluj, nu au putut fi admiși în prima etapă, întrucât nu au completat suficiente opţiuni.

Aceștia vor intra în a doua etapă de repartizare, în perioada 12-20 august 2024, alături de candidații care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar nu și-au depus dosarele de înscriere în termen (25-30 iulie 2024), precum și de candidații care nu au participat în prima etapă de admitere.

81 de locuri disponibile în a doua etapă

La nivelul județului Cluj, în a doua etapă de repartizare, din cadrul Admiterii 2024, sunt disponibile 81 de locuri la liceu.

Repartizarea elevilor, în cadrul celei de a doua etape, va avea loc în perioada 19-20 august 2024, iar comunicarea rezultatelor candidaților repartizați în a doua etapă a Admiterii 2024, în învățământul liceal de stat, se va realiza conform procedurii stabilite la nivelul Comisiei județene de admitere, din cadrul I.Ș.J. Cluj.

Cum se pot înscrie la liceu elevii reveniți în țară, repatriați sau refugiați

Elevii reveniți în țară, repatriați, refugiați se pot înscrie în clasa a IX-a, independent de termenele din calendarele metodologiei de admitere în învățământul liceal de stat, profesioal, dual.

Aceștia vor urma procedura referitoare la echivalarea studiilor.

Toate informațiile și detaliile cu privire la admiterea în învățământul liceal de stat, învățământul vocațional și învățământul profesional, dual, precum și Broșura ADMITERE 2024, sunt disponibile și pot fi consultate pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Violența domestică e în floare la Cluj. Peste 900 de apeluri la poliție în doar 6 luni

Publicat

De

Poliția Cluj

În primele șase luni ale acestui an, în județul Cluj au fost sesizate cele mai multe acte de violență domestică de până acum.

Tot în primele 6 luni ale anului au fost emise peste 400 de ordine de protecție ale victimelor violențelor în familie.

Violența domestică e în floare la Cluj. Peste 900 de apeluri la poliție în doar 6 luni

909 cazuri de violență domestică au fost sesizate în primele șase luni din anul 2024, cele mai multe, potrivit unui raport al Inspectoratului de Poliție Cluj.

Dintre acestea 537 au fost infracţiuni de lovirea sau alte violenţe.

De asemenea, în 57 de cazuri a fost vorbade abandon de familie şi au fost înregistrate și 83 de infracţiuni de ameninţare.

Peste 400 de ordine de protecție emise la Cluj

În șase luni, au fost emise peste 400 de ordine de protecție ale victimelor violenței domestice, conform IPJ Cluj.

Este vorba de 215 ordine de protecție provizorii și de 187 de ordine de protecţie.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. REVOLTĂTOR. Zeci de turiști blocați pe Aeroportul Cluj au primit sandvișuri EXPIRATE

Publicat

De

Sandvișuri expirate

Zeci de pasageri, care sunt blocați pentru mai bine de 10 ore pe Aeroportul Cluj au primit sandvișuri expirate.

Oamenii veniți de peste tot din țară trebuiau să fie deja în Cipru, dar zborul a fost amânat de două ori.

REVOLTĂTOR. Zeci de turiști blocați pe Aeroportul Cluj au primit sandvișuri EXPIRATE

Oamenii, care trebuia să fie acum pe plajă sunt revoltați, dar nu atât de mult pentru faptul că avionul spre Larnaca întâziere, cât pentru acela că au primit câte o sticlă de apă și sandvișuri expirate de câteva zile.

“Trebuia să plecăm la ora 11.35. Eu nu sunt din Cluj, am venit la aeroport la ora 8.35 așa cum ni s-a spus. Am făcut check-in-ul, dar apoi am fost informați că avionul are întârziere până la ora 16.35”, a declarat pentru Cluj.24.ro unul dintre pasageri.

După ce au sunat la agenția de turism, au aflat că zborul a fost întârziat a doua oară, iar ora de plecare spre Larnaca este 21.40.

Pentru că trebuie să stea în aeroport atâtea ore, oamenii au primit apă și sandvișuri, însă mâncarea e expirată.

“Pe eticheta sanvișului pe care l-am primit eu scrie că expiră în data de 20 iulie. La alți pasageri era lipit peste o altă etichetă pe care scria 26 iulie.

E incredibil. Este aici o doamnă cu 4 copii mici. Sunt și alți oameni cu copii”, a mai spus pasagerul.

Au sesizat protecția consumatorilor

Oamenii s-au revoltat, dar tot ce au putut afla de la personalul aroportului este că responsabilă pentru mâncare e firma de catering.

Pasagerii au sunat la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor și li s-a trransmis să facă o sesizare online, și să atașeze și poze.

Turiștii, care plecă în vacanțe prin mai multe agenții de turism speră acum ca avionul companiei High Sky să plece măcar la ora 21.40.

Din informațiile turiștilor care așteptă în aeroport, sunt două aeronave care zboară pe această rută, iar una ar fi defectă.

 

 

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax