Connect with us

EDUCATIE

EXCLUSIV.  Școala viitorului, prima școală automată din lume, pornește de la Cluj. CyberTrainer™ – profesorul virtual

Publicat


isoc 2

Asociația clujeană GRAUR, care se ocupă de depistarea plagiatelor,  prezintă un concept de educație revoluționar care poate fi aplicat oriunde în lume și anume prima școală automată. Inventatorul ”profesorului virtual”, Dorin Isoc, a explicat, într-un interviu pentru Cluj24, cum a gândit școala viitorului, ce presupune aceasta și cui i se adresează.

În România contează numai schimbarea legii

”Educația este o activitate umană scumpă și necesară pentru orice individ, pentru orice țară. Nu există soluții minune și cercetările sunt scumpe și dificil de materializat.

Povara tradițiilor și cutumelor sunt un balast real pe care fiecare societate îl abordează pe căi specifice. În toate situațiile, finanțarea nu este singura condiție a schimbării.

În România, legile educației au fost întotdeauna un subiect <<zemos>> pentru orice om politic şi pentru orice majoritate politică. În cele din urmă, nu a contat niciodată care este reforma pentru care legea o aduce şi nici măcar dacă legea se aplică sau nu”, a spus profesorul clujean.

Potrivit acestuia, contează numai ca legea să schimbe ceea ce a fost înainte și apoi să dea impresia că noua lege este o mare victorie a „puterii”.

Proiectul, finanțare exclusiv privată

”În acest timp, toată lumea constată că ceva nu este în regulă și că tinerii români găsesc aleg tot mai firească părăsirea ţării.

De fiecare dată concluzia este că ne lipsesc banii, că salariile profesorilor nu sunt suficiente, că elevii nu sunt interesaţi şi că studenţii urmăresc doar obţinerea petecului de hârtie numit pompos <<diplomă>>.

În aceste circumstanţe, la Cluj, un colectiv de entuziaşti, conduşi de un profesionist, a abordat în departamentul de cercetare al Asociaţiei Grupul pentru Reformă şi Alternativă Univer­sitară (GRAUR) și anunță finalizarea cercetărilor care au permis construirea și lansarea primei școli automate din lume.

Întregul proiect și implementare au fost realizate cu finanțare exclusiv privată.

Foarte pe scurt, Cybertrainer™ este un serviciu de asistare a învăţării construit în jurul conceptului de <<profesor virtual>>”, a explicat Dorin Isoc.

Relație între om și calculator

Rep: Deşi pare ciudat, ne permitem să ne întrebăm cine ar putea avea nevoie de un „profesor vir­tual”?

D.I: „Profesorul virtual” este o aplicaţie program susţinută de un set consistent de concepte ci­ber­­ne­tice noi. „Profesorul virtual”, ca sistem tehnic, vine să desăvârșească funcționarea ansamblului om – calculator.

Inovarea pe care o aducem este crearea unei relații profunde între om și cal­culator în sensul în care interacțiunea nu determină numai deservirea cerințelor anticipate ale ființei umane ci și perfecționarea acesteia în ceea ce ființa umană își dorește să facă și să devină.

Demersurile noastre au avut la bază mulțimea de nemulțumiri care însoțesc școala și pe cei care au nevoie de şcoală.

Când vorbim despre şcoală, ne gândim la nevoile de învăţare specifice fiinţei umane, în format instituţionalizat, ca formele de şcoală publică, dar şi alte forme prin care omul se poate adapta la cerințele unei vieți dinamice.

Oferim „profesorul virtual” tuturor persoanelor care doresc să înveţe, repede şi bine, în grupe de învăţare.

Ca să fim mai concreţi, serviciul Cybertrainer™ este destinat persoanelor care au depăşit vârsta de 16 ani şi care sunt organizate să înveţe în grupe de cel mult 15 persoane.

Profesorul virtual nu-i ascultă pe studenți

Rep: Prin ce diferă „profesorul virtual” de profesorul real?

D.I: „Profesorul virtual” este o aplicație cibernetică destinată să asiste învățarea grupelor de cursanți în așa fel încât să preia cea mai mare parte a atribuțiilor profesorului real.

Ce nu face „profesorul virtual”? „Profesorul virtual” nu predă, nu face curs, nu le știe pe toate și nu-i ascultă pe studenți…

Ce face „profesorul virtual”? Pentru corecta desfășurare a procesului de învățare, „profesorul virtual” monitorizează modul în care profesorul real a planificat activitatea, modul în care pune la dispoziția tuturor studenților toate contribuțiile acestora în fiecare etapă a lecției.

Prin contribuție se înțeleg mai ales textele de problemă respectiv textele de soluții de problemă redactate de studenți în legătură cu tematica de învățare.

„Profesorul virtual” ajută fiecare student să citească la cerere contribuțiile colegilor săi și să le critice potrivit punctului său de vedere. In fine, „profesorul virtual” este cel care face evaluarea activității studenților și le expediază rapoartele cu aceste rezultate.

Cercetări intense

Rep: La ce școală se va putea aplica „profesorul virtual”?

D.I: „Profesorul virtual” se poate utiliza pentru a asista orice formă de învățare care urmărește do­bândirea de cunoștințe, de abilități, dezvoltarea de aptitudini.

În acest fel nu școala este obiectul atenției pentru serviciul de asistare ci procesul de învățare oricare ar fi acesta.

Rep;: Cum a fost construit „profesorul virtual”?

D.I: „Profesorul virtual” a fost construit ca un rezultat al unor intense cercetări care au vizat locul pe care învățarea îl ocupă în viața omului și care sunt cauzele care conduc la eșecuri în școală sau în afara școlii.

Concluziile cele mai relevante au dezvăluit că în procesul de învățare în echipă, în clasă, în grupă, punctul slab îl constituie profesorul, mentorul.

În întreaga dezvoltare a societății, fiecare segment a suferit, în timp, modificări dependente de dezvoltarea tehnologică și de modul în care aceasta a adus schimbări în viața oamenilor.

Singurul segment care este imobil în fața schimbărilor, a modificărilor relației omului cu mediul social este relația profesor – student. Această relație este una de subordonare implicită, datorată vârstei și poziției sociale.

„Profesorul virtual” aduce interacțiunile de învățare din interiorul grupei la un nivel de egalitate.

Acesta este motivul pentru care procesul de învățare se dinamizează. In noul cadru fiecare student, pentru o tematică dată, își caută propriile probleme și caută să participe cu propriile soluții.

În aceleași condiții, profesorul real poate avea față de participanții la procesul de învățare, un singur rol și acesta este în condiții de egalitate cu aceștia.

Pentru a asigura condiții optime de colaborare, s-a ales soluția formulării exclusiv scrise a problemelor și soluțiilor și a anonimizării autorilor acestora.

Diploma nu are relevanță

Rep: Ce diplomă confirmă școala în care acționează „profesorul virtual”?

D.I: Din cele deja prezentate se constată că „profesorul virtual” și serviciul Cybertrainer™ sunt soluții destinate optimizării procesului de învățare. Cu ajutorul lor, munca profesorilor poate fi sprijinită în mod consistent.

Trebuie adăugat că un profesor poate lucra cu un număr semnificativ de grupe fără a renunța să asigure confortul unui număr de maxim 15 studenți pe grupă. In acest fel, calculatorul sprijină munca profesorului căruia reduce volumul de muncă de rutină cu cel puțin 40% fără a afecta calitatea învățării.

Rezultă de aici că serviciul Cybertrainer™ nu este construit să deservească o organizare a școlii decât în măsura în care dascălii acelei școli acceptă schimbarea modului de asigurare a învățării.

Este evident că serviciul Cybertrainer™ poate fi asociat cu orice alte tehnici pedagogice convenționale.

În consecință, învățare de calitate, da!, diploma, în viziunea noastră, nu are o relevanță pentru procesul de învățare.

Nu este nevoie de recunoașterea Ministerului Educației

Rep: Este această școală automată recunoscută de Ministerul Educației?

D.I: Păi dacă nu susține în mod necesar o diplomă, serviciul Cybertrainer™ și conceptul de „profesor virtual” nu au nevoie de recunoașterea sau validarea Ministerului Educației. Serviciul Cybertrainer™ este un mijloc profesional de a face o învățare performantă.

Recunoașterea sau validarea pot fi revendicate de Ministerul Educației doar în măsura în care acesta își arogă dreptul de a sugruma orice inițiativă la perfecționare.

Pentru autorul invenției ar fi dificil de înțeles de ce Ministerul Educației ar interzice utilizarea unui serviciu care lucrează cu grupe de cel mult 15 studenți, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care este orientat spre nevoile reale ale fiecărui student, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care elimină cu totul copiatul și plagiatul, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu care face evaluarea automată și permanentă a studenților, de ce Ministerul Educației ar interzice un serviciu în care efortul de rutină al profesorului este diminuat în mod consistent, de cel puțin 40%, fără reducerea calității activității acestuia de a coordona procesul de învățare!!!

De ce ar fi necesară recunoașterea sau validarea din partea Ministerului Educației pentru un serviciu care face o evaluare calitativă automată a muncii profesorului real față de rezultatele pe care le obțin studenții săi în fiecare lecție (sesiune de învățare)?

Spre corecta informare, este util să se precizeze că în alte țări care folosesc deja  serviciul Cybertrainer™ nici o instituție a statului nu-și arogă dreptul de a cenzura un mijloc de învățare!

Ca un detaliu important, serviciul Cybertrainer™ nu este gratuit întrucât școala nu este gratuită. Trebuie spus că pentru student folosirea serviciului este gratuită, dar școala care dorește să se bucure de facilitățile acestuia trebuie să plătească.

Studenții își pot dezvolta creativitatea

Rep: Poate fi folosit acest ”profesor virtual” în orice țară? Depinde de vreo limbă anume?

D.I:  După modul în care este construit, serviciul Cybertrainer™ nu este asociat cu nici un fel de școală sau sistem de educație.

Mai mult, autonomia și profesionalismul profesorului real sunt respectate la cote deosebite fiindcă acesta este cel care coordonează procesul de învățare.

Serviciul Cybertrainer™ respectă limba utilizată și disciplina școlară pe care nu le afectează în nici un fel. În acest fel profesorul real poate lucra fără nici o restricție în limba dorită.

Esențială este independența, autonomia care se acordă studenților care prin modul de interacțiune cu „profesorul virtual” care își pot dezvolta creativitatea proprie și creativitatea de grup.

Prin filozofia de lucru implementată, serviciul Cybertrainer™ permite o integrare permanentă a însușirii cunoștințelor și deprinderilor cu standardele profesionale proprii disciplinei școlare și cu normele de etică și responsabilizare socială.

Învățarea pe toată durata vieții

Rep: Câți ani durează cursurile?

D.I: Dacă respectăm toate ideile deja enunțate, rezultă că serviciul Cybertrainer™, prin intermediul „profesorului virtual”, permite învățarea eficientă pe toată durata vieții. Mai mult, ideea de „curs” devine desuetă fiindcă fiecare om, în parte, primește și are acces la atâta învățare de cât are nevoie.

Este ușor de văzut că școala viitorului nu are nevoie de legi sofisticate pentru a fi reformată ci are nevoie de soluții tehnice moderne și complexe prin care să pună la dispoziția cetățeanului tehnica de calcul la nivelul nevoilor reale ale individului dar și ale beneficiarilor de forță de muncă înalt calificată și adaptabilă și mai ales mult mai accesibilă prin costurile de asigurare.

Cine este Dorin Isoc

Dorin Isoc este inginer, absolvent al Politehnicii din Timișoara. De la absolvire a lucrat în domeniul automatizărilor de unde s-a orientat spre aplicații ale ciberneticii în viața socială.

Un număr important de ani a funcționat ca profesor în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN).

Cercetările sale pentru modernizarea sistemelor de învățământ au fost posibile prin intermediul Asociației pentru  Reformă și Alternativă Universitară din Cluj-Napoca, asociație pe care a inițiat-o în anul 2004.

GRAUR este promotorul campaniei „Școala fără plagiat, societate fără corupție” ce are la bază Indexul Operelor Plagiate din România dezvoltat la www.plagiate.ro.

Serviciul Cybertrainer™ este accesibil la www.cybertrainer.online.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

ATENȚIE. Mesaje FALSE dar și tentative de ÎNȘELĂCIUNE în numele ANAF. Se cere GARANȚIE 1.000 de euro

Publicat

De

Mesaje false în numele ANAF

Mesaje false, dar și tentative de înșelăciune în numele ANAF au fost semnalate în aceste zile.

Contribuabilii sunt sfătuiți să fie foarte atenți la mesajele primite pe email și să folosească Spațiul Privat Virtual, care este securizat.

ATENȚIE. Mesaje FALSE dar și tentative de ÎNȘELĂCIUNE în numele ANAF

O nouă campanie de mesaje false, transmise în numele Agenției Națională de Administrare Fiscală – ANAF, este în desfășurare în această perioadă, anunță instituția.

Contribuabililor, persoane juridice, le este solicitată „lista entităților externe care au de achitat către societate sume mai mari de 10.000 de euro”, potrivit ANAF.

Falsificatorii motivează că „scopul acestei solicitări este de a asigura o mai bună gestionare a fluxurilor financiare internaționale și de a preveni potențiale riscuri asociate neîncasării sumelor datorate”.

Astfel, reprezentanții ANAF precizează că nu solicită astfel de informații și nici nu intervine în relația comercială dintre persoanele juridice.

Atenție, la numele Gabriela Apostol

Mesajele sunt transmise, de această dată, de la adresa de e-mail gabriela.apostol@m-finante.com.

“Atragem atenția că această adresă de e-mail NU aparține ANAF și nu trebuie să dați curs solicitărilor!

Reamintim că serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat tocmai pentru o comunicare securizată cu instituția”, au transmis cei de la ANAF.

Tentativă de înșelăciune și în numele Direcției Generale Antifraudă Fiscală. Se cere GARANȚIE 1.000 de euro

Mai mulți contribuabili, persoane fizice, au semnalat că primesc emailuri de la ANAF prin care li se solicită achitarea unei garanții în cuantum de 1.000 de euro, pentru a beneficia ulterior de o sumă de bani.

“Acest email este o tentativă de înșelăciune și nu trebuie să îi dați curs!

ANAF nu solicită garanții în vederea premierii contribuabililor. Emailul menționat cuprinde elemente incoerente, cu greșeli gramaticale și promisiuni nereale”, au transmis cei de la ANAF.

Contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 031.40.39.160.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Se MODIFICĂ traseele unor mijloace de transport public în acest weekend cu ocazia unor evenimente la Cluj Arena

Publicat

ctp

CTP Cluj anunță modificarea unor trasee ale mijloacelor de transport public în zilele de 15 și 16 iunie, cu ocazia unor evenimente la Cluj Arena.

„Pentru buna desfasurare a evenimentelor publice culturale care vor avea loc in zona Cluj Arena si Sala Polivalenta BT Arena, incepand de sambata 15.06.2024 orele 05:00 pana duminica 16.06.2024 orele 13:00, traseul mijloacelor de transport va fi modificat dupa cum urmeaza:

CTP Cluj: Se MODIFICĂ traseele unor mijloace de transport public în acest weekend cu ocazia unor evenimente la Cluj Arena

– Tramvaiele vor fi inlocuite cu autobuze. Acestea vor circula pe linia 101A Str. Bucium – P-ta Garii pe traseu deviat in ambele sensuri:

Tur: Bucium – str. Primaverii – str. Plopilor – Pod Garibaldi – P-ta 14 Iulie – Str. Octavian Goga – Pod Napoca – Splaiul Independentei – str. Baritiu – Str. Horea – P-ta Garii. Se suspenda statia Cluj Arena.

Retur: Piata Garii – str. Horea – str. Genearl Dragalina – str. Octavian Goga – Pod Garibaldi – str. Plopilor- str. Primaverii – Bucium. Se suspenda statia Opera Maghiara Est. Se aloca suplimentar statia Dragalina Nord, statia Octavian Goga, statia Piata 14 Iulie.

Pe traseul P-ta Garii – B-dul Muncii vor circula tramvaie pe linia 100.

-Linia 30 de autobuz si cursa speciala clienti CORA vor circula deviat:

Tur: Pod Garibaldi – strada Uzinei Electrice – strada Otetului – Calea Motilor. Se suspenda statia Cluj Arena si statia Hotel Sport. Se aloca suplimentar statia Aleea Stadionului pe strada Uzinei Electrice.

Retur: de pe Calea Motilor se vireaza dreapta pe strada Otetului – strada Uzinei Electrice – Pod Garibaldi. Se suspenda statia Chios si statia Splaiul Independentei. Se aloca suplimentar statia Sala Polivalenta pe strada Uzinei Electrice.

-Linia de autobuz M26 va circula deviat :

Tur: pe direcția Floresti – Cluj-Napoca, din Splaiul Independenței deviat pe Pod Garibaldi – P-ta 14 Iulie – Str. Octavian Goga – Pod Napoca – Splaiul Independenței – Str. George Barițiu – P-ta Mihai Viteazul. Se suspenda stația Cluj Arena. Se aloca suplimentar statia Hotel Napoca.

Retur: P-ta Mihai Viteazul – str. George Barițiu – Splaiul Independenței – Pod Napoca – Str. Octavian Goga – P-ța 14 Iulie – Pod Garibaldi – strada Uzinei Electrice – strada Otetului – Calea Manastur. Se suspenda: statia Hotel Sport si statia Fabrica de Bere. Se aloca suplimentar statia Octavian Goga si statia Piata 14 Iulie”, a comunicat CTP Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Se ADAPTEAZĂ orarele de circulație ale unor linii pe perioada Sports Festival și TIFF

Publicat

bus

Două mari evenimente culturale și sportive au loc în aceste zile la Cluj-Napoca, TIFF și Sports Festival, iar noi adaptăm programele de circulație pentru a facilita deplasările spre și dinspre aceste evenimente, anunță CTP Cluj.

„CTP Cluj-Napoca informează călătorii că în perioada 14-16 iunie programul de circulație a liniilor 6, 25, 9, 21, 24, 30, 35, 101 și 102 va fi prelungit până în jurul orei 23:30.

CTP Cluj: Se ADAPTEAZĂ orarele de circulație ale unor linii pe perioada Sports Festival și TIFF

Orarele de circulație vor putea fi consultate pe site-ul companiei și în aplicația gratuită de mobil Tranzy.

Vă reamintim că se pot utiliza și liniile de noapte 25N, 5N și 54N”, a transmis CTP Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

RESTRICȚII de circulație la Cluj cu ocazia Sports Festival 2024 și TIFF.23

Publicat

sens interzis

Primăria Cluj-Napoca anunță instituirea unor restricții de circulație în oraș cu ocazia Sports Festival 2024 și TIFF.23.

„Pentru buna desfășurare a evenimentului ”The Power of Sports – Sports Festival” (13 iunie – 16 iunie 2024, în intervalul orar 8.00 – 23.00), au fost instituite următoarele restricții de circulație:

RESTRICȚII de circulație la Cluj cu ocazia Sports Festival 2024 și TIFF.23

• închiderea traficului rutier pe Aleea Stadion din data de 12 iunie 2024 până în data de 17 iunie 2024, ora 5.00;

• închiderea traficului rutier pe strada George Coşbuc din data de 13 iunie 2024 până în data de 16 iunie 2024, ora 23.00 (atunci când situația o impune), și închiderea traficului rutier (cu excepția mijloacelor de transport în comun CTP) pe strada Splaiul Independenței de la intersecția cu Pod Garibaldi până la intersecția cu strada George Coșbuc pe sensul de mers dinspre Pod Garibaldi spre Pod Napoca din data de 13 iunie 2024 până în data de 16 iunie 2024, ora 23.00 (atunci când situația o impune);

• în data de 16 iunie 2024, cu ocazia evenimentului caritabil „Crosul Supereroilor”, se va închide traficul rutier în intervalul orar 8.00 – 11.00, pe următorul traseu: pornire Cluj Arena – Splaiul Independenţei – Str. George Coșbuc – Parcul Central „Simion Bărnuțiu” – Pod Napoca – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – str. Sigismund Toduță – str. Gavril Muzicescu – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Pod Napoca – str. Splaiul Independenței – sosire Cluj Arena.

Piața volantă se va muta sâmbătă

Piața volantă de lângă stadionul Cluj Arena se va muta mâine pe strada Splaiul Independenței, pe tronsonul cuprins între strada George Coșbuc și Pod Garibaldi. Piața va fi deschisă între orele 6.00 – 16.00, iar în acest interval va fi închisă circulația rutieră pe acest tronson.

De asemenea, cu ocazia „Festivalul Internațional de Film Transilvania – TIFF.23”, în perioada 14 iunie – 24 iunie 2024, se impun următoarele restricții de circulație în zona centrală:

• restricționarea circulației rutiere pe banda trei de pe latura de est a Pieței Unirii până la finalizarea festinalului (atunci când situația o impune);

• închiderea circulaţiei rutiere în data de 14 iunie 2024, în intervalul orar 20.30 – 23.30 (atunci când situaţia o impune), pe str. Napoca, Piaţa Unirii (latura de Sud şi latura de Est), Bulevardul Eroilor, pentru organizarea „Galei de Deschidere TIFF.23”;

• închiderea circulaţiei rutiere în perioada 15 iunie – 24 iunie 2024, în intervalul orar 21.30 – 23.30 (atunci când situaţia o impune), pe str. Napoca, Piaţa Unirii (latura de Sud şi latura de Est), Bulevardul Eroilor;

• în perioada 14 iunie – 23 iunie 2024, în intervalul orar 20.00 – 23.00, în Iulius Parc;

• închiderea circulaţiei rutiere din data de 22 iunie 2024, ora 22.00 până în data de 23 iunie 2024, ora 2.00, pe str. Nordului intersecție cu str. Romul Ladea (atunci când situaţia o impune), cu excepția riveranilor, pentru desfășurarea în bune condiții a galei de închidere a TIFF.23”, a comunicat primăria Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax