Connect with us

ACTUALITATE

Elev clujean, premiat la concursuri NAȚIONALE de ROBOTICĂ. Patinează și cântă, în paralel: „E rezultatul comunității clujene”

Publicat


whatsapp image 2022 04 03 at 2.16.50 am

Ian Ștefan-Cazacu, elev în clasa a VI-a la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca, a obținut premiul I la finala națională a concursului de robotică NextLab.Tech cu robotul său, PrimeX, sub îndrumarea profesorului Corneliu Bocăneț. Pe lângă pasiunea sa pentru IT, face patinaj și ia lecții de pian și vioară, iar pe viitor ar vrea să încerce și mai multe lucruri.

„Rezultatele obținute de Ian se datorează în mare măsură comunității clujene care pune preț pe educație. Într-adevăr, contează și munca sa și sprijinul părinților, dar este, în cea mai mare măsură, un cumul de mulți factori de mediu. E rezultatul Clujului, Ian are noroc de profesori buni”, spune Liliana Cazacu, mama lui Ian, pentru Cluj24.

Ea punctează că nu există robotică în programa școlară, iar profesorii cu afinități pentru acest domeniu sunt autodidacți.

„Noi am avut noroc cu profesorul îndrumător de la NextLab. E specializat în fizică și informatică, dar a studiat singur partea de robotică și a propus școlii un opțional în acest sens. Școala a integrat inițiativa, ceea ce s-a pliat foarte bine pe pasiunea lui”, punctează Liliana.

Astfel, prin voința profesorilor și prin faptul că școala a fost deschisă la noi idei, băiatul a putut să-și urmeze visul.

Ce spune profesorul îndrumător despre colaborarea cu Ian

Corneliu Bocăneț îl cunoaște pe elev de 2 ani, de când i-a devenit diriginte. A început cu informatica la clasă, apoi s-au întâlnit și la opționalul de robotică.

„E foarte inteligent și muncitor. Perseverența e una dintre calitățile sale principale”, notează cadrul didactic pentru Cluj24.

În ceea ce privește rezultatul băiatului la concurs, nu a fost surprins de reușită.

„Mă așteptam să ia primul loc pentru că 18 secunde e un timp record pentru traseul parcurs de robot”, adaugă el.

Bocăneț a observat că Ian e bun la toate disciplinele.

„Mă bucur, totuși, că l-am virusat pe partea de robotică fiindcă va merge mai departe pe drumul acesta, iar eu încerc să îi întrețin pasiunea. Sunt începător la rândul meu, dar copiii m-au stimulat foarte mult”, conchide profesorul.

Pentru anul viitor pregătește un curs de robotică la care s-au înscris deja 6 clase.

Parcursul lui Ian în lumea roboticii

Ian a avut tangențe cu robotica încă din copilărie și de-a lungul timpului a putut să-și valorifice potențialul în cadrul mai multor concursuri tematice și interdisciplinare.

„Eram pasionat de Lego și îmi plăcea să inventez diverse lucruri. De acolo a pornit toată pasiunea, de la un prim proiect în care am încercat să găsesc o soluție pentru părinții care se stresau cu parcarea.

Am făcut schița unei mașini care se făcea suficient de mică încât să intre în buzunar când ajunge la destinație”, relatează el.

A intrat și într-un club de robotică, datorită unui ONG clujean care a organizat gratuit cursuri de programare a roboților. A fost la 10 ateliere care s-au finalizat după 1 an și ulterior a fost introdus noul opțional la școală care l-a ajutat să-și consolideze cunoștințele.

A făcut un site pentru proiectele școlare și a fost premiat

De atunci, s-a implicat în mai multe competiții și activități. Odată, la îndemnul profesoarei de română, a făcut un site destinat proiectelor școlare pentru care a obținut premiul I la un concurs naţional.

„L-am gândit astfel încât ceea ce facem la școală să fie publicat acolo. În felul acesta, colegii se puteau inspira din proiectele trecute.

A trebuit să învăț singur, dar după aceea a devenit distractiv”, menționează elevul.

Un alt concurs național la care a participat tot la sugestia profesoarei de limba română care știa că are abilități în IT a fost „Vrei să fii meloman?”, secţiunea „Muzică şi computer”, la care a câştigat atât premiul I, cât şi premiul de popularitate acordat de public.

„Doamna profesor Emilia Borza s-a dus dincolo de sfera sa pentru a-l susține, ceea ce a contat enorm. Din simplul fapt că știa că e pasionat de computere, a putut să îi ofere șansa de a participa la concurs.

Astfel de oportunități țin doar de profesorii ce reușesc să conecteze mai multe domenii, iar mie îmi plac foarte mult concursurile interdisciplinare tocmai pentru că îi determină să treacă dincolo de zona lor de confort și să descopere mai multe lucruri la care nu s-ar fi gândit până atunci”, susține mama.

Cărți ∩ calculatoare

Un concurs similar la care a participat sub îndrumarea profesoarei Nicoleta Năsăudean a fost „CDidei în cărţi”, unde a trebuit să facă trailerul unei cărți, folosindu-se de abilități precum cele de lectură, documentare și comunicare, la care se adaugă cele din sfera realului.

„A împrietenit tehnologia cu umanul. Aveau de citit o carte și de făcut o promovare a acesteia, în care personajele să fie ei, păstrând toate momentele importante din poveste.

A fost o echipă de 3 elevi, iar cea din care a făcut Ian parte a obținut premiul I atât la faza locală și județeană, cât și la cea națională”, explică Liliana.

Copiii au trebuit să se pună în pielea producătorilor, scenariștilor, dar și a actorilor și a experților în publicitate pentru a finaliza un proiect interdisciplinar. Ei au trebuit să își argumenteze alegerile făcute, ceea ce i-a împins să iasă din nou din zona de confort.

Camera lui Ian, un atelier greu de traversat

„Și pe noi ne-au scos din zona de confort, iar aici mă refer la concursuri, în general. De exemplu, la NextLab.Tech, chiar dacă totul a fost asigurat de organizatori, elevii primind un kit de construire care ne-a scutit de efortul financiar, noi am fost alături de el acasă și l-am ajutat cu printatul traseului pe care Ian trebuia să îl programeze pentru robot.

În camera lui, toată podeaua era ocupată de printurile de test cu traseul. Eu și soțul trebuia să avem abilități de pisică pentru a traversa camera, era un adevărat atelier de lucru”, relatează aceasta.

Băiatul a povestit despre experiența sa la NextLab.Tech.

„Construirea și programarea au fost o joacă de copii. Partea grea era să facem robotul să meargă în timp scurt pe un traseu cu multe curbe și unghiuri. În cod trebuiau potrivite și vitezele”, notează el.

Crede că un robot ca PrimeX ar putea fi util la mașinile autonome, dar pentru că are mai multe funcții, nu exclude nici alte domenii.

Profesorii și comunitatea clujeană deschid uși

Părinții au aflat de NextLab.Tech de la profesori.

„În loc să pună mailurile în hold, și-au dat silința să înțeleagă despre ce e vorba și să îi încurajeze pe elevi să se înscrie. Este un rezultat al comunității.

Până și profesorii de la alte materii contribuie fiindcă el ajunge acasă cu lecția învățată și îi rămâne timp și pentru hobby-uri. Are profesori minunați și de aceea e posibil ca un copil să aibă timp și de alte lucruri pe lângă școală.

Lucrurile în Cluj funcționează într un fel care sprijină educația. Cu clubul, de exemplu, au mers la o expoziție organizată de Universitatea Babeș-Bolyai unde au fost remarcați de Universitatea Tehnică din oraș care i-a invitat la un alt eveniment.

Copiii au înțeles că au realizat ceva și că au fost observați, prin urmare sprijinul comunității este cel mai important, la fel ca în situația cu opționalul de robotică. Nu este nevoie de eforturi financiare din partea părinților pentru ca un copil să se dezvolte în acest sens, cât timp există voință în mediul educațional.

Singurul loc unde l-am sprijinit financiar a fost patinajul, restul e din partea orașului”, susține Liliana.

Patinaj, vioară, pian și multe alte hobby-uri

Ian e pasionat și de muzică, iar din fericire pentru el și pentru ceilalți elevi clujeni, există două locuri în oraș, școala și liceul de muzică, ce le oferă gratuit atât cursuri, cât și instrumente.

Ian frecventează Şcoala de Muzică „Augustin Bena” de la vârsta de 6 ani unde studiază, sub îndrumarea profesoarei Dorina Şimon, vioara ca instrument principal şi pianul secundar.

„Îmi plăcea să încep fel și fel de lucruri noi și așa mi-am descoperit multe pasiuni. Dacă nu le încercam, nu aveam cum să știu de ele. Fac vioară, pian și patinaj ca formă de recreere, plus cursuri de informatică, pe partea de programare software”, precizează băiatul.

Cu toate acestea, mama sa a observat că cel mai mult îl pasionează matematica. În plus, ar vrea să încerce și actorie pe viitor.

„Dacă n-ar fi fost oportunități, probabil că nu ar fi fost la fel de pasionat, asta i-a întreținut pasiunea”, conchide Liliana.

Ideile lui Ian pentru viitor

Ian își dorește să devină inventator și antreprenor, să programeze roboți în continuare, iar mama sa speră să rămână în țară.

„Roboții fac parte din viața noastră, nu cred că va mai exista casă fără așa ceva, vor fi la fel de prezenți precum telefonul mobil. Deja avem cu toții aspiratoare și alte electrocasnice pe post de roboți, dar cu timpul tehnologia va evolua și nu văd de ce ne-am speria de ajutorul pe care ni-l oferă”, spune băiatul.

Cât despre rezultatele sale, e de părere că oricine poate să aibă realizări dacă există sprijin din partea comunității, ceea ce face ca resursele financiare proprii să nu reprezinte un obstacol. Tot ce trebuie un copil să facă este să încerce cât mai multe lucruri și să rămână deschis oportunităților.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Au început să intre BANII pe cardurile educaționale. Ce poți CUMPĂRA cu aceștia

Publicat

Bani 1 octombrie

Cardurile educaționale în valoare de 500 de lei au început să fie încărcate în mai multe județe. Preșcolarii și elevii de primar și gimnaziu defavorizați primesc acești bani dacă se încadrează în condițiile ordonanței de urgență nr. 83/2023.

Cardurile educaționale trebuie utilizate exclusiv pentru cumpărarea de rechizite și articole de vestimentaţie necesare frecventării şcolii şi grădiniţei, potrivit OUG nr. 83/2023. Pe site-ul -ul Ministerului Fondurilor Europene apar mai multe informații despre tichete și utilizarea lor.

Au început să intre BANII pe cardurile educaționale. Ce poți CUMPĂRA cu aceștia

– Nu sunt permise operațiuni de retragere de numerar sau preschimbare în numerar a celor 500 de lei și utilizarea lor în alte scopuri;
– Pot fi folosite doar pe teritoriul României, doar în unitățile afiliate;
– Nu se poate emite restul banilor în cash, la unitățile de unde se achiziționează rechizitele /articolele de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței;
– Cât timp este valabil tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional: Tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fără a se înțelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic.
– Însă, sprijinul financiar de 500 lei se acordă o singură dată pentru un întreg an școlar, într-o tranșă unică. În funcție de evoluția veniturilor familiei, cei care au dreptul la această măsură de sprijin vor încasa sumele cuvenite pe tichetele pe suport electronic emise în acest an.

Sursa: Edupedu.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)

Publicat

Nicolae Ciucă

Președintele Senatului și candidatul prezidențial al PNL, Nicolae Ciucă, a făcut luni o vizită-fulger la Viena, unde s-a întâlnit cu cancelarul austriac Karl Nehammer. Tema principală a dialogului a fost aderarea completă a României la Spațiul Schengen.

„Am încredere că vom avea în curând susținerea Austriei pentru intrarea deplină a României în Schengen. Finalizăm în aceste zile un proces început cu multă vreme în urmă. Mulțumesc pentru efort miniștrilor noștri ai Afacerilor Interne și Afacerilor Externe, Cătălin Predoiu și Luminița Odobescu. România e pregătită, merită să intre pe deplin în Spațiul Schengen și va intra”, a declarat Nicolae Ciucă după întrevederea cu cancelarul Austriei.

Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)

Pentru vizita în capitala austriacă, Nicolae Ciucă a fost însoțit de ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cel care va reprezenta România în ședința Consiliului Justiție și Afaceri Interne (JAI) al U.E. de luna viitoare, ce are pe agendă tema aderării complete a țării noastre la Spațiul Schengen. Vizita lui Nicolae Ciucă la Viena a fost organizată pe filiera Partidului Popular European, cel mai mare partid politic din Uniunea Europeană, de care aparțin atât PNL, cât și Partidul Popular Austriac (al cancelarului Nehammer).

Cătălin Predoiu, împreună cu precedentul ministru al Afacerilor Interne, Lucian Bode, au făcut demersuri insistente în ultimii ani pentru a crea toate condițiile tehnice necesare intrării țării noastre în Schengen. Ca urmare a acestor eforturi liberale, anul acesta, pe 31 martie, a avut loc aderarea parțială a României la Schengen, cu granițele aeriene.

Întâlnirea dintre Nicolae Ciucă și Karl Nehammer vine în contextul în care, pe 22 noiembrie, la Budapesta, va avea loc o discuție informală a miniștrilor de Interne din România și Bulgaria cu omologul lor austriac, Gerhard Karner. Această discuție va pregăti ședința Consiliului JAI din 12 decembrie, din Luxemburg, unde este așteptată decizia politică la nivel european privind intrarea deplină a României și Bulgariei în Spațiul Schengen.

CMF 31240003

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Scandal privind desființarea ciclului primar la Colegiul „Gheorghe Șincai”. Emil Boc: Nu toată lumea poate studia la Șincai

Publicat

De

Propunerea de desființare a ciclului primar de la Colegiul „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca a stârnit controverse aprinse în ședința consiliului local de luni.

Decizia Consiliului Profesoral al Colegiului Național „Gheorghe Șincai” de a renunța la ciclul primar a fost dezbătută la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de luni, 18 noiembrie. Decizia luată pe fondul lipsei de spațiu a stârnit nemulțumiri în rândul părinților și cadrelor didactice.

Sute de elevi și zeci de profesori afectați

Problema a fost semnalată în plen de reprezentanta învățătorilor de la Colegiuil „Gheorghe Șincai”, Mihaela Bacu, care a atras atenția asupra impactului acestei decizii asupra elevilor și cadrelor didactice.

„Avem 533 de elevi înscriși în ciclul primar și 23 de învățătoare care riscă restrângeri de activitate. Colegiul deservește 23 de străzi arondate, iar anual se înscriu peste 100 de copii în clasa pregătitoare. Este o decizie internă, luată de Consiliul Profesoral, nu pentru că nu am avea elevi, ci din cauza lipsei de spațiu,” a explicat Bacu.

Propuneri privind relocarea elevilor

Învățătoarea a propus o soluție: relocarea claselor primare în clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care dispune de săli de clasă, sală de sport și spații exterioare adecvate.

„Din punctul nostru de vedere, rezolvarea pentru circumscripția aparținătoare Colegiului ar fi una simplă: vizavi de noi, pe Bulevardul 21 Decembrie, se găsește clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care este perfect dotată și potrivită ciclului primar, adică are sală de sport, săli de clasă, teren de sport, iar aici ar putea fi relocate clase de la Gheorghe Șincai”, a arătat învățătoarea.

Emil Boc: „Decizia a fost luată la nivelul școlii, nu de primărie”

Primarul Emil Boc a subliniat că decizia nu îi poate afecta pe elevii actuali din ciclul primar, dar susține că conducerea școlii poate decide ca de la anul să nu mai fi organizate clase pregătitoare.

„Aceasta este o decizie a Consiliului Profesoral, aprobată de Inspectoratul Școlar. Elevii existenți își vor finaliza studiile, dar dacă colegiul nu mai poate gestiona ciclul primar din cauza lipsei de spațiu, atunci poate opri înscrierile de la anul. Nu putem anunța de pe o zi pe alta astfel de măsuri, totul se va face cu previzibilitate”, a declarat Boc.

„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului?”

Primarul a mai subliniat că investițiile realizate în alte școli din Cluj, precum cele de la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” sau de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu,” ar trebui să contribuie la descentralizarea învățământului.

„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului, când avem școli moderne în cartiere? Am investit bani pentru descentralizarea educației, iar părinții și cadrele didactice trebuie să înțeleagă că nu toată lumea poate studia la Șincai”, a subliniat edilul.

Părinții, nemulțumiți de decizie

Părinții prezenți la ședință au cerut păstrarea ciclului primar la Șincai, arătând că școala oferă programe de excelență, precum orele extinse de limba engleză.

„Nu putem accepta ca o instituție de elită să renunțe la ciclul primar. Copiii noștri merită continuitate, iar această decizie este luată fără consultarea noastră”, a spus unul dintre părinți.

Primarul Emil Boc a dat asigurări că Primăria, Inspectoratul Școlar și conducerea Colegiului Șincai urmează să analizeze situația și să găsească o soluție. Deciziile vor fi luate doar după consultări cu toate părțile implicate, a mai spus Boc, dar a reafirmat că învățământul din Cluj trebuie să se dezvolte echilibrat, nu doar în centrul orașului sau la școlile considerate de elită.

Subiectul a generat circa două ore de discuții în contradictoriu între părinți, învățători, primar și consilieri locali. Întreaga discuție poate fi urmărită în filmarea de mai sus.

Citește mai departe

EVENIMENT

Ludovic Orban se RETRAGE din cursa prezidențială și o susține pe Elena Lasconi

Publicat

orban ludovic

Preşedintele Forţa Dreptei, Ludovic Orban, a anunţat, luni, că se retrage din cursa pentru alegerile prezidenţiale şi va acorda susţinerea pentru candidatul USR Elena Lasconi.

„Astăzi, împreună cu colegii mei din Alianța Forțelor de Dreapta, am luat o decizie pe care o consider necesară și indispensabilă pentru sănătatea democrației din România. Astăzi, împreună cu colegii mei, am luat decizia să continuăm campania electorală pentru alegerile prezidențiale, dar această campanie să fie pentru susținerea candidatului Elena Lasconi”, a spus Orban.

Ludovic Orban se RETRAGE din cursa prezidențială și o susține pe Elena Lasconi

„Vreau să vă mulţumesc, domnule Orban. Eu vă respect foarte mult şi cred că sunt puţini politicieni cu experienţa dumneavoastră. Vă mulţumesc pentru încredere. Domnului Tomac, de asemenea, vreau să îi mulţumesc pentru încredere. Aş vrea să fac un apel la celelalte forţe de centru dreapta să facă acest pas, pentru că într-adevăr putem să avem un nou început, unul în care bunul simţ şi buna credinţă să fie cea care tronează şi nu ceea ce vedem acum”, a spus Lasconi.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax