Connect with us

ECONOMIE

E.ON anunță INVESTIȚII suplimentare de miliarde de euro în tranziția energetică

Publicat


eon

E.ON a continuat în mod constant drumul spre o creștere de succes în 2023. Ambele domenii de activitate ale Grupului – Rețele energetice și Soluții pentru clienți – au dat rezultate, pe întregul an, care au fost semnificativ peste nivelul anului precedent. E.ON își va stimula creșterea viitoare prin extinderea, din nou, a planului de investiții pe termen mediu, cu aproximativ 30% față de planul anterior pe cinci ani. Din 2024 până în 2028, Grupul intenționează să investească 42 de miliarde de euro în tranziția energetică a Europei și, prin urmare, într-un sistem energetic sigur, competitiv și durabil. Aproximativ 70% din investiții vor fi făcute în Germania.

·        E.ON crește volumul investițiilor planificate în Europa pentru perioada 2024-2028, de la 33 de miliarde euro la 42 de miliarde euro, concentrându-se pe rețelele energetice și soluțiile de infrastructură energetică;

·        Compania își continuă drumul pe calea succesului și depășește prognoza pentru anul financiar 2023: EBITDA ajustat al Grupului a crescut la 9,4 miliarde euro, iar venitul net ajustat la 3,1 miliarde euro;

·        CEO Leonhard Birnbaum: „Acest rezultat solid este o dovadă a performanței noastre operaționale și a succesului strategiei noastre de investiții și creștere”;

·        În plus, au fost făcute circa 3.000 de angajări suplimentare;

·        Perspective: estimare EBITDA ajustat al Grupului de 8,8-9 miliarde euro și venit net ajustat de 2,8-3 miliarde euro, pentru exercițiul financiar 2024;

·        Propuneri de majorare dividende pentru 2023 cu 0,53 euro pe acțiune;

E.ON anunță INVESTIȚII suplimentare de miliarde de euro în tranziția energetică

CEO E.ON, Leonhard Birnbaum a afirmat: „Am înfruntat din nou situațiile dificile din anul financiar 2023. Și am obținut din nou rezultate foarte bune care ne-au depășit așteptările. Pentru aceasta, le datorăm angajaților noștri un mare mulțumesc. Rezultatul este o dovadă a performanței noastre operaționale și a succesului strategiei de investiții și de creștere. De asemenea, arată că beneficiem din ce în ce mai mult de focusul nostru strategic și consecvent asupra rețelelor energetice și a infrastructurii energetice sustenabile și a soluțiilor pentru clienți. Acest lucru face din E.ON una dintre companiile de top pentru tranziția energetică din Europa.”

Birnbaum a vorbit clar despre perspectivele viitoare de business ale E.ON: „Ceea ce are nevoie Europa acum este o infrastructură energetică inteligentă pentru energie sustenabilă, sigură și accesibilă. Este exact ceea ce oferă E.ON și continuăm să urmăm sistematic acest curs. Aceasta înseamnă că vom continua să facem investiții masive pentru a satisface cererea în creștere rapidă de infrastructură energetică. Dar înseamnă, de asemenea, că noi conducem calea, ceea ce alții ezită. Rolul de pionierat în tranziția energetică face ca E.ON să fie puternic.”

E.ON depășește așteptările privind veniturile și vizează o creștere suplimentară

În exercițiul financiar 2023, EBITDA ajustat al Grupului de 9,4 miliarde de euro a fost cu 1,3 miliarde euro peste nivelul anului anterior și, de asemenea, peste intervalul estimat de 8,6 până la 8,8 miliarde euro, care fusese ajustat în iulie. Efectele unice au contribuit în mod semnificativ la această performanță a profiturilor, la fel ca îmbunătățirile operaționale și investițiile consistente. Venitul net ajustat al Grupului a crescut cu aproximativ 340 de milioane de euro, până la 3,1 miliarde de euro și, prin urmare, a fost la fel, peste estimările de 2,7 până la 2,9 miliarde euro.

CFO E.ON, Marc Spieker a declarat: „E.ON privește înapoi la un an financiar 2023 puternic, în care am crescut pe aproape toate piețele europene. Perspectivele pentru anii următori sunt, de asemenea, foarte promițătoare. Rețelele noastre sunt în creștere și se află în centrul atenției factorilor de decizie, publicului și investitorilor. Rețelele noastre sunt un aspect crucial pentru tranziția energetică și am demonstrat din nou că le putem extinde cu succes și eficient din punct de vedere al costurilor. Având în vedere obiectivele energetice și climatice ale Europei, ne așteptăm ca afacerile noastre cu soluții sustenabile pentru clienți și infrastructură energetică să genereze o creștere semnificativă a veniturilor pe termen mediu.”

„În 2023, E.ON a adăugat peste jumătate de milion de noi conectări la rețelele sale de distribuție”

Rețelele energetice au dat cea mai mare parte din veniturile Grupului. EBITDA ajustat al segmentului de 6,6 miliarde de euro reprezintă o creștere de 1,2 miliarde de euro de la un an la altul. Investițiile din ce în ce mai mari în infrastructura de rețea au fost un factor cheie al acestei evoluții pozitive. Acest lucru ne asigură că E.ON poate conecta fără întrerupere surse regenerabile, pompe de căldură și infrastructură de încărcare, oferind clienților din întreaga Europă acces la o energie sustenabilă. În 2023, E.ON a adăugat peste jumătate de milion de noi conectări la rețelele sale de distribuție. Alături de investiții tot mai mari, redresarea pieței de energiei a avut un impact pozitiv asupra rețelelor. Acest lucru a condus la o reducere semnificativă a costurilor de redispecerizare în Germania. Această scutire temporară va fi transferată clienților în anii următori, în taxele de distribuție.

Soluții pentru clienți EBITDA ajustat a crescut cu 1,1 miliarde de euro de la un an la altul, până la 2,8 miliarde de euro. Condițiile de pe piață au avut un impact pozitiv și aici. De exemplu, stabilizarea în continuare a nivelurilor de preț pe piețele angro a contribuit la performanța bună a veniturilor pe acest segment în raport cu anul precedent, care fusese puternic afectat de prețurile foarte ridicate de pe piețele de energie. În plus, o optimizare suplimentară a achizițiilor și efectele excepționale, cum ar fi efectele nerecurente legate de reglementarea din Marea Britanie, au condus la o creștere semnificativă a veniturilor. Efectele negative asupra veniturilor incluse în prognoza pentru sfârșitul anului nu s-au confirmat, deoarece piețele energetice nu au cunoscut o nouă criză în sezonul de iarnă. În schimb, transmiterea prețurilor mai mici la en-gros către clienți a fost, așa cum s-a anunțat, printre efectele negative din trimestrul al patrulea.

E.ON planifică noi investiții record în tranziția energetică: 42 miliarde de euro la nivel european în perioada 2024-2028

Prin ofensiva de creștere și investiții lansată la sfârșitul anului 2021, E.ON joacă acum un rol de lider în tranziția energetică din Europa și în dezvoltarea unui sistem energetic sustenabil și pregătit pentru viitor. Grupul și-a accelerat semnificativ investițiile în anul financiar 2023, extinzându-le la un total de 6,4 miliarde de euro. Investițiile totale au fost, prin urmare, cu aproximativ o treime mai mari decât în anul precedent (2022: 4,8 miliarde de euro) și cu aproximativ 300 de milioane de euro peste prognoza ajustată în noiembrie. Pentru a-și continua calea de creștere de succes, E.ON a făcut și în jur de 3.000 de angajări suplimentare.

Grupul a investit 5,2 miliarde de euro în extinderea, modernizarea și digitalizarea rețelelor în 2023, cu aproximativ 35% mai mult decât în anul anterior. E.ON a crescut, de asemenea, investițiile în soluțiile pentru clienți cu 35%, ajungând la 1,1 miliarde de euro, din care majoritatea – aproximativ 700 de milioane de euro – au fost alocate afacerii de Soluții de Infrastructură Energetică, care oferă soluții de decarbonizare pentru clienții din industrie, orașe și comunități.

„Vom continua să ne dezvoltăm și în anii următori”

E.ON își mărește, din nou, semnificativ, investițiile planificate pentru următorii cinci ani și intenționează să investească 42 de miliarde de euro în perioada 2024-2028. Din această sumă, 34 de miliarde de euro vor fi alocate activității de Rețele Energetice, în condițiile unui mediu de reglementare adecvat. Peste 25 de miliarde de euro vor fi investite în rețelele din Germania. Pentru ca tranziția energetică să reușească, infrastructura rețelelor trebuie să se dezvolte în linie cu schimbările de pe partea de alimentare și consum. Aproximativ 5 miliarde de euro vor fi dedicate soluțiilor pentru Infrastructura Energetică, afacerea de creștere a E.ON care oferă soluții pentru industrii, orașe și municipalități. Alte domenii de investiții includ proiecte de digitalizare, implementarea contoarelor inteligente și soluții inteligente de încărcare pentru mobilitatea electrică.

„Vom continua să ne dezvoltăm și în anii următori. În Europa există planuri masive de extindere a instalațiilor de energie regenerabilă care vor trebui conectate la rețele. Milioane de pompe de căldură, sisteme de stocare a energiei electrice pentru locuințe și stații de încărcare vor trebui, de asemenea, instalate. De aceea, investim și mai mult și mai rapid în infrastructura rețelelor noastre de energie electrică, care se va extinde în mod continuu cu o medie anuală de zece procente până în 2028”, a declarat Marc Spieker. „Investițiile suplimentare vor consolida, de asemenea, baza pentru o creștere ulterioară în afacerea noastră de soluții pentru clienți. Astfel, ne asumăm responsabilitatea pentru viitor și subliniem angajamentul nostru de a fi jucătorul principal al tranziției energetice în Europa.”

Perspectivă: Se preconizează ca EBITDA ajustat al Grupului să crească la peste 11 miliarde de euro până în 2028

Pentru anul curent, E.ON continuă să se aștepte la prețuri mai mari la nivelul pieței en-gros și la un nivel mai ridicat al inflației și ratelor dobânzilor față de perioada anterioară începerii crizei. În plus, efectele unice din anul precedent nu se vor repeta. Având în vedere aceste aspecte, compania anticipează că rezultatele sale pentru întregul an 2024 se vor normaliza, rezultând un EBITDA ajustat al Grupului cuprins între 8,8 și 9 miliarde de euro. Se estimează că EBITDA ajustat al Grupului va crește până la peste 11 miliarde de euro până în 2028.

În afacerea de Rețele Energetice, E.ON intenționează să-și extindă câștigurile la 6,7-6,9 miliarde de euro în anul financiar curent. În special, se așteaptă ca investițiile în infrastructura rețelelor să impulsioneze creșterea suplimentară. E.ON își propune să crească contribuția la câștigurile din afacerea de rețele la peste 8 miliarde de euro până în 2028.

„E.ON anticipează un venit net ajutat al Grupului de 2,8-3 miliarde de euro în anul financiar 2024”

De la începutul anului 2024, E.ON raportează activitatea sa de soluții pentru clienți în două segmente separate: Vânzări Energie și Soluții pentru Infrastructura Energetică (EIS). Se estimează că Vânzări Energie va genera un EBITDA ajustat de 1,6 și 1,8 miliarde de euro în 2024. Se anticipează o normalizare a câștigurilor în vânzările de energie, în principal datorită efectelor nerecurente care au avut un impact semnificativ pozitiv asupra câștigurilor în 2023. Pe baza planului său pe cinci ani, E.ON preconizează că veniturile segmentului Vânzări Energie vor crește continuu până în 2028, ajungând la aproximativ 2 miliarde de euro.

Segmentul Soluții pentru Infrastructura Energetică (EIS) al E.ON își propune să își majoreze câștigurile la 550-650 de milioane de euro. Factorii pozitivi sunt reprezentați de investițiile sporite în noi proiecte pentru clienți în ultimii ani. Soluțiile durabile pentru infrastructura energetică descentralizată sunt de o importanță imensă pentru transformarea energiei, încălzirii și transportului. E.ON vrea să joace un rol cheie în modelarea decarbonizării industriei și comerțului în Europa. Până în 2028, segmentul EIS intenționează să instaleze peste un gigawatt de capacitate nouă de energie regenerabilă în locațiile clienților și în rețelele sale de încălzire și răcire urbană, cu accent pe energia solară. Se preconizează că potențialul său de creștere va duce la o mărire a câștigurilor acestui segment, la aproximativ 1 miliard de euro în următorii cinci ani.

E.ON anticipează un venit net ajutat al Grupului de 2,8-3 miliarde de euro în anul financiar 2024. Acesta corespunde unui profit pe acțiune cuprins între 1,07 și 1,15 euro. Consiliul de Administrație și Consiliul de Supraveghere vor propune Adunării Generale a Acționarilor un dividend majorat de 0,53 de euro pe acțiune pentru anul 2023. Acest lucru este în conformitate cu obiectivul E.ON de a crește dividendul cu până la 5% anual până în 2028.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Ordin ANRE: „Taxa pe țeavă” – toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să PLĂTEASCĂ o cotă parte la factura de energie termică

Publicat

calorifer agent termic

ANRE a emis în acest an un ordin care prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sau dețin centrale individuale pe gaze. A fost generată o formulă de calcul potrivit căreia cota comună ajunge la 50% din factura totală a blocului, scrie HotNews.ro. Oamenii au numit aceste costuri „taxa pe țeavă”, cu referire la coloana de distribuție a agentului termic în bloc.

În luna martie a acestui an, ANRE a emis un regulament privind repartizarea consumului de energie termică între consumatorii din imobilele de tip condominiu, în cazul folosirii repartitoarelor.

Ordin ANRE: „Taxa pe țeavă” – toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să PLĂTEASCĂ o cotă parte la factura de energie termică

„Cantitatea de energie termică aferentă consumului comun de încălzire, repartizată proporțional cu cota indiviză conform prevederilor art. 14, se achită de către toți proprietarii/utilizatorii de apartamente/spații cu altă destinație decât cea de locuință din unitatea de calcul, indiferent dacă:

a) apartamentele sau spațiile cu altă destinație decât cea de locuință sunt sau nu conectate la SACET (sistemul centralizat – n.r.) sau la sursă locală;
b) există sau nu coloane de distribuție a încălzirii ce traversează apartamentele și/sau spațiile cu altă destinație decât cea de locuință și dacă acestea sunt sau nu izolate termic”.

„Cota comună ar trebui să fie maximum 10%”

Radu Opaina, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din România, a scris pe Facebook: „A venit prima factură de căldură! Prima aberație a iernii în blocurile cu repartitoare: jumătate din factura pe bloc o plătesc toți, atât conectații, cât și deconectații (cei cu centrală proprie). Este o aberație colosală. Nu ai cum să ai parte comună 50% din factura totală. Nu înțeleg cum au ajuns la acea formulă”.

„Cota comună ar trebui să fie maximum 10%. Vă fac un calcul: de exemplu un bloc cu 8 etaje și 40 de apartamente, pe scară sunt 8 calorifere, câte unul la fiecare etaj, iar în apartamente sunt câte 3 calorifere, să zicem, deci 120 de calorifere. Ar veni 128 de calorifere în total în bloc, din care 8 sunt la comun. Cum să ajungă partea comună 50%?!”, s-a întrebat el.

„Este abia prima lună cu costuri de încălzire. Să vedeți ce scandaluri vor ieși în blocuri când vin facturile acelea urișe pe decembrie, ianuarie, februarie.

Să zicem că v-ați luat centrală pe gaz, ați făcut o investiție, ați dat bani pe centrală, v-ați debranșat, acum plătiți facturi la gaz, și acelea uriașe, iar acum mai vine și această cotă comună uriașă”, a mai scris Opaina.

„O clădire, o singură soluție de încălzire”

Mihai Mereuță, președintele Ligii Habitat, este de altă părere: „Sunt legile fizicii. Căldura circulă. Vă dau alt exemplu: cineva care are centrală pleacă de acasă și închide centrala, deci nu consumă și nu plătește nimic pentru acea perioadă, însă când vine acasă nu găsește rece ca afară, ci 15 grade cel puțin”.

În opinia sa, soluția este interzicerea posibilității de a avea mai multe modalități de încălzire în același condominium.

„Ar trebui să fie: o clădire, o singură soluție de încălzire”, zice Mereuță.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Sunt interzise ANVELOPELE all-season? RAR: Vă anunțăm din timp când vor apărea NOUTĂȚI legislative

Publicat

anvelope

În vară, presa prelua o informație din mass-media europeană legată de faptul că de la 1 octombrie 2024, așa numitele anvelope all-season vor fi interzise.

„Începând cu 1 octombrie 2024, șoferii se pot confrunta cu amenzi dacă nu respectă noile reglementări referitoare la anvelope. O regulă importantă este schimbarea cauciucurilor de două ori pe an. Deși anvelopele all-season oferă o opțiune convenabilă pentru a evita aceste schimbări, o nouă reglementare interzice anumite tipuri de anvelope începând cu aceeași dată”, scria Capital.

Sunt interzise ANVELOPELE all-season? RAR: Vă anunțăm din timp când vor apărea NOUTĂȚI legislative

„Anvelopele de tip all-season nu sunt foarte sigure pe timpul sezonului rece, sunt de părere specialiștii. O serie de studii arată că șoferii aflați la volanul unor vehicule astfel echipate au produs mai multe accidente. Conform statisticilor, anvelopele de tip all-season reprezintă un compromis”, scria Evenimentul Zilei.

Cu alte cuvinte, anvelopele all-season nu că ar fi bune și vara și iarna, ele n-ar fi bune nici vara, nici iarna.

Conform presei, sursa acestei informații ar fi chiar Uniunea Europeană, care consideră că majoritatea accidentelor ar fi fost provocate din cauza echipării mașinilor cu acest tip de anvelope.

„Nu există o perioadă stabilită în care trebuie utilizate anvelopele de iarnă”

Cluj24 a solicitat un răspuns singurului for din România abilitat să ia o asemenea decizie, și anume RAR:

„Primele ninsori aduc și primele întrebări despre ce pneuri trebuie montate pe autovehicule în sezonul rece, despre marcajele de pe anvelope sau despre data de la care acestea devin obligatorii. Vă înțelegem nelămuririle, pentru că în fiecare an sunteți bombardați cu informații nereale, menite să genereze panică printre cei care se tem că au omis să citească modificările legislative. Din acest motiv vă spunem noi tot ce trebuie să știți despre anvelopele de iarnă.

Pe scurt, dacă nu vreți să citiți până la capăt (deși vă recomandăm să o faceți), trebuie să știți că legislația din România nu s-a modificat! TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi <<mud>> și zăpadă <<snow>>), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională. Totodată, nu există o perioadă stabilită în care trebuie utilizate anvelopele de iarnă, acestea fiind obligatorii atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei.

Acum, mai în detaliu, reamintim că legea din România nu merge dincolo de marcajul format din literele M și S, respectiv dincolo de definiția anvelopelor de iarnă/zăpadă din legislația de omologare a anvelopelor. Textul OG nr. 5/2011, prin care se modifică OG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”, anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M şi S.

Denumirea de anvelopă “all-season” este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pentru utilizarea pe timp de iarnă conform OG nr. 5/2011.

„Nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă în sezonul rece”

Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată în acest sens este inscripţia literelor M şi S, sub una dintre formele menționate.

Prin urmare, dacă posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M și S nu se aplică sancțiuni!

Registrul Auto Român vă recomandă să nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă în sezonul rece, deoarece acestea sunt concepute ca la o temperatură de sub 7-8 grade Celsius să rămână moi, spre deosebire de cele de vară, pentru a păstra aderența la carosabil.

Înainte de a monta anvelopele, vă recomandăm să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme specifice de uzură.

Este important de știut că o anvelopă de iarnă, aflată în condiții optime, crește aderența pe carosabilul acoperit cu zăpadă și scade distanța de frânare.

Precizăm că amenda pentru lipsa anvelopelor de iarnă, în condițiile specificate de lege, se încadrează în clasa a IV-a de sancţiuni (9-20 puncte-amendă).

În final, vă asigurăm că am citit și noi știrile despre “anvelopele care vor fi interzise din 2024”, dar rămâne cum am stabilit: vă anunțăm din timp când vor apărea noutăți legislative care pot avea impact asupra deținătorilor de vehicule din România”.

Zvon sau nu, cert este că o asemenea știre are și o componentă comercială. Cui prodest? Cui folosește un asemenea gen de dezinformare? Evident, vânzătorilor de anvelope care, se pare, și-au crescut vânzările la categoria anvelope de iarnă…

Citește mai departe

ECONOMIE

Dragoș Damian: N-ai chef, timp sau bani să investești în resursa umană? Participă la un târg de cariere și fură de la competiție

Publicat

Dragoș Damian, CEO Terapia

CEO Terapia, Dragoș Damian, critică lipsa de investiție reală în formarea resursei umane de către companii și o practică frecventă: recrutarea agresivă de la competitori.

„N-ai chef, timp sau bani să investești în resursa umană? În învățământ dual? În burse și practică pentru studenți? În laboratoare scumpe în facultăți? Nici o problemă! Participă la un târg de cariere și fură de la competiție câți angajați ai nevoie!

Povești de adormit mediul de afaceri

Urmărește o conferință la care iau parte șefii departamentelor de resurse umane și vei realiza ce profesioniști desăvârșiți sunt. Stăpânesc cu măiestrie o mulțime de formulări complicate care te conving cât de mult timp și bani alocă pentru atragerea, retenția și dezvoltarea oamenilor din organizația lor, cât de mult se investește în resursa umană, ce beneficii cuprinzătoare sunt acordate.

Ce nu știi însă este că toate lăudăroșeniile lor sunt povești de adormit mediul de afaceri pentru că, singurul lucru pe care îl fac este să fure angajați de la competiție. Păi are cineva chef, bani și timp să investească în angajați? Are cineva chef, bani și timp să dezvolte un director financiar sau economic, un specialist de calitate, de la director la analist, un specialist în operațiuni industriale de la director la ingineri la supervizori la operatori mașini alfa-numerice, un specialist în planificarea producției, un specialist în lanțul de aprovizionare, un specialist de mediu?

Instructajul costă sute de mii de lei

Uite. Un director financiar se pregătește în 5-10 ani, instructajul costă sute de mii de lei. Specialiști de calitate și de operațiuni industriale nu există, ei trebuie luați de pe băncile facultății, durează 1-3 ani pregătirea lor, tot sute de mii de lei. Specialiști de planificare, de aprovizionare, de mediu, la fel, nu există, costă mii și mii de lei pregătirea lor.

Pentru pregătirea unor astfel de specialiști este necesară muncă asiduă în interiorul organizației, parteneriate cu instituțiile de învățământ, donații de echipamente scumpe către universități în așa fel încât instruirea să se facă de pe băncile facultății, etc.

Mergem la competiție și furăm

Prostii! Timp și bani dați de pomană. Așadar, mergem la competiție și furăm. Luăm oameni gata pregătiți de fraierii din alte companii, care cred bazaconii de tipul învățământ dual preuniversitar și universitar sau pierd vremea în pregătirea angajaților prin parteneriate cu facultățile. Sunt unii angajatori fraieri care cred în rolul angajatorilor de a ajuta societatea să progreseze prin dezvoltarea generațiilor Y și Z.

Cât de fraieri pot fi?

Furtul de angajați este soluția perfectă pentru orice șef de resurse umane:

  1. Poți da salarii mai mari sau beneficii de altă natură pentru că nu te costă nimic pregătirea lor;
  2. Nu există nici o lege împotriva furtului de angajați, dimpotrivă, Codul Muncii „încurajează” furtul de angajați prin prevederi ambigue. Astfel încât poți fura 1, 2, 5, 10, 20 de angajați. Poți fura atâția angajați de la competiție până o închizi și tot nu pățești nimic, degeaba reclamăa unii aceasta practică;
  3. În plus:
  • Bonus 1: merită să vezi fețele directorilor cărora le furi angajații, sunt de neprețuit supărarea și frustrarea lor după ce au consumat timp și bani cu munca susținută în interiorul organizației, parteneriate cu instituțiile de învățământ, donații de echipamente scumpe către universități în așa fel încât instruirea să se facă încă de pe băncile facultății. Niște fraieri, merită să râzi de ei;
  • Bonus 2: daca angajatul furat nu se inseră în organizația ta, îl dai afara fără probleme, fără să fi consumat timp și bani pentru a-l pregăti. Și rămâi cu satisfacția că ai destabilizat competitorul de unde l-ai furat, care trebuie să consume timp și bani ca să pregătească pe altcineva.

Singura cale ieftină, să furi angajați de la competiție

Așadar, fură un angajat de la competiție, fură 2, 5, 10.

Totuși, fii un pic prudent, respectă niște reguli de bază:

  1. mergi tot timpul la conferințe ca să arați publicului că de fapt ești un angajator de top care investește timp și bani în pregătirea resursei umane. Și mai bine, cumpăra un loc într-un anuar ”Angajatori de Top”, e maxim 5.000 de Euro, dă bine;
  2. folosește anunțuri pe situl propriu, târguri de cariere, platforme de recrutare, companii de plasare de forța de muncă și vânători de capete, astfel încât să eviți orice risc ca planurile tale să fie dezvăluite;
  3. lipește afișe de recrutare pe stâlpi sau plasează banere în jurul locației competitorului pe care îl asediezi ca să-i furi angajații, demonstrezi astfel că ai publicat la loc vizibil intenția de angajare.

Singura cale ieftină și rapidă de dezvoltare a organizației tale este să furi angajați de la competiție. Succes!”, a spus Damian.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Trenul metropolitan, „undă verde” de la Consiliul Județean Cluj. Aviz favorabil în Comisia de Urbanism

Publicat

tren gara bun 1

Consiliul Județean Cluj a avizat realizarea trenului metropolitan, în ședința Comisiei de Urbanism de joi, 21 noiembrie.

Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CTATU) din cadrul Consiliului Județean Cluj a avizat favorabil, cu condiționări, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al viitorului Tren Metropolitan Cluj.

Trenul metropolitan va rezolva problema mobilității urbane

„Pentru ca acest important proiect să poată merge mai departe, în sensul depunerii și obținerii finanțării europene, am decis să aprobăm, cu anumite modificări, documentația prezentată în comisie. Este necesar ca proiectul viitorului tren metropolitan să fie corelat cu toate proiectele de infrastructură publice și private aprobate deja pe traseul propus prin PUZ.

Această nouă investiție este una extrem de importantă din perspectiva rezolvării problemei de mobilitate urbană pentru cei aproximativ 500 de mii de clujeni care trăiesc și muncesc în Zona Metropolitană Cluj”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj și al Comisiei CTATU.

Ultima etapă a fazei de proiectare

Elaborarea PUZ-ului aferent Trenului Metropolitan Cluj, ca etapă finală a fazei de proiectare, a fost necesară în vederea stabilirii reglementărilor urbanistice pentru realizarea obiectivelor noi propuse în cadrul acestui proiect de infrastructură, reguli care nu au fost cuprinse, anterior, în cadrul PUG-urilor aflate în vigoare.

Proiectul Trenului Metropolitan constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii de cale ferată existentă deja între localitățile Gârbău și Bonțida, via Cluj-Napoca, cu nu mai puțin de 23 de stații. Astfel, de-a lungul celor 48,8 km de traseu, vor fi amenajate noi peroane, un pasaj rutier subteran, trotuare, piste biciclete, parcări auto/moto/velo și stații de autobus.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax