Connect with us

EVENIMENT

Deputatul clujean Patriciu Achimaș-Cadariu propune conversia centrelor medicale mici: S-ar putea ocupa de triaj și recuperare

Publicat


patriciu achimas cadariu

Deputatul PSD de Cluj, chirurgul Patriciu Achimaș-Cadariu de la Institutul Oncologic Cluj, propune conversia centrelor medicale mici care s-ar putea ocupa de triaj, recuperare și paliație.

“Sunt total împotriva unei abordări de tip colectivist de a impune medicilor posturi înanumite orașe”, a declarat prof. univ. dr. Patriciu Achimaș Cadariu, deputat și chirurg la Institutul Oncologic din Cluj, referindu-se la datele prezentate de președintele Colegiului Medicilor care relevă că peste 50% dintre cei 55.000 de medici din România sunt concentraţi în Bucureşti, Dolj, Timiş, Cluj,  Mureş şi Iaşi.

“Dacă judecăm în paradigma de dinainte de ‘90, înseamnă că cineva de la cadre nu și-a făcut bine treaba și medicii nu au fost repartizați conform normativelor în vigoare. Și sunt foarte mulți responsabili care gândesc în această paradigmă.

Dacă acceptăm, totuși, că în ‘90 am avut o schimbare către democrație și acceptăm că ne dorim o societate care să fie guvernată de democrația liberală, atunci putem să acceptăm faptul că omul nu poate fi legat cu lanțuri de calorifer, să stea într-un loc. Unii medici nu își doresc să meargă în aceste centre mai mărunte”, a afirmat deputatul PSD de Cluj.

Pacientul suferă enorm

În același timp, profesorul Achimaș-Cadariu crede că unii pacienți nu ar trebui tratați în aceste centre mici.

“E foarte rău și pentru pacienți să se adreseze acelor spitale. Și acest lucru e dovedit de datele de la Casa de Asigurări, potrivit cărora între două treimi și trei sferturi dintre pacienți ajung să fie tratați în final într-unul dintre cele șase, șapte centre mari, adică București plus celelalte centre în general universitare, care concentrează mai mulți medici.

Dacă nu sunt bine tratați în acele centre mici ajung până la urmă tot în aceste centre mari și uneori abia la a doua sau a treia intervenție sunt rezolvați. Pe lângă faptul că pacientul suferă enorm, se pierd și o grămadă de bani”, a subliniat chirurgul clujean.

Deputatul clujean a spus că problema ar urma să o rezolve Contractul-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale.

Banul, după pacient

“Banul să urmeze pacientul. Dacă în spitalul dumitale, lucrurile au mers prost iar pacientul e tratat în alt spital, banii vor fi decontați la spitalul care rezolvă cazul”, a spus prof. univ. dr. Patriciu Achimaș-Cadariu.

În centrele mici, se pune și problema competenței, crede deputatul: “În absența unui sistem real de educație medicală continuă, este foarte complicat să menții performanța, standardizarea, de control de calitate nici nu mai vorbesc, lipsește și în centrele mari, uneori”.

Soluția ar fi, în opinia fostului ministru al Sănătății, dezvoltarea în continuare a marilor centre și conversia spitalelor mai mici, care să se ocupe de triajul pacienților, recuperare în urma tratamentului și paliație.

“Centrele mici ar trebui să facă un triaj, ca oamenii să fie direcționați perfect către instituția de care real au nevoie.

Pacientul e rezolvat, tratat, operat, dar mai are nevoie de câteva zile de urmărire, spitalizare acasă, într-o secție de reabilitare-recuperare. Mai există încă o competență care poate fi delegată către centrele mici, partea de paliație. Calitatea morții e parte a calității vieții.  Ține de demnitatea persoanei, care trebuie păstrată până în ultima secundă a vieții.

Sumarizând, triaj acasă, tratament în marile centre, pe urmă acasă reabilitare, recuperare și în anumite cazuri paliație. Pacientul ar beneficia de un circuit de mult îmbunătățit și, credeți-mă, statul ar economisi foarte mulți bani”, a încheiat Patriciu Achimaș-Cadariu.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Eurocities 2024. Cluj-Napoca devine CAPITALA Europeană a administrației publice

Publicat

Test autobuz hidrogen la Cluj-Napoca

Cluj-Napoca găzduiește conferința anuală a orașelor din rețeaua Eurocities, evenimentul fiind organizat pentru prima dată într-un oraș din Europa de Est. Conferința, care reunește la Cluj-Napoca reprezentanți ai administrațiilor locale din întreaga Europă, se desfășoară sub sloganul Green.Innovative.Resilient și are loc în perioada 29 -31 mai 2024.

„Rolul acestui eveniment este de a conecta reprezentanții orașelor și de a-i pune la masa discuțiilor pentru a găsi împreună soluții concrete la probleme urbane actuale precum schimbările climatice, mobilitatea, moștenirea culturală și altele. Sub sloganul „Europa începe la Cluj-Napoca”, invitația noastră către orașele Eurocities este de a colabora la nivel local, regional, național și european, astfel încât comunitățile noastre să prospere prin colaborare. Schimbările climatice și inegalitățile sociale tot mai mari reprezintă o adevărată provocare în Uniunea Europeană, iar orașele joacă un rol crucial în abordarea și atenuarea acestora.

Eurocities 2024. Cluj-Napoca devine CAPITALA Europeană a administrației publice

În conformitate cu angajamentul său față de sustenabilitate și calitatea vieții, Cluj-Napoca a explorat soluții inovatoare pentru a îmbunătăți eficiența energetică și a reduce impactul asupra mediului. La Cluj-Napoca, mobilitatea sustenabilă este unul dintre principalele obiective ale investițiilor în tranziția verde. Modernizarea flotei de transport public, politicile publice în materie de mobilitate urbană, infrastructură pentru vehicule electrice sunt câteva dintre acțiunile concrete ale orașului nostru. Mai mult, am inițiat proiecte de modernizare a clădirilor publice cu tehnologii eficiente din punct de vedere energetic. De asemenea, municipiul Cluj-Napoca a fost selectat în cadrul Misiunii Comisiei Europene „100 de orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic până în 2030”. Acest program al Comisiei Europene reprezintă „începutul unei călătorii îndelungate către neutralitatea climatică, una care va transforma orașele în sensul unei dezvoltări sustenabile”, a declarat primarul Emil Boc.

Eurocities 2024 Cluj-Napoca, care are loc cu o săptămână înainte de alegerile pentru Parlamentul European, oferă liderilor orașelor o oportunitate unică de a-și împărtăși experiențele și așteptările pentru următorii cinci ani. Orașele au astfel ocazia de a-și sublinia angajamentul față de o Europă mai verde, mai inovatoare și mai rezilientă și de a oferi viitorului Parlament European și Comisiei Europene o alianță puternică pentru a consolida viitorul nu doar al continentului nostru, ci și al planetei.

Adunarea Generală Eurocities 2024 va adopta, de asemenea, noul document strategic pentru următorii cinci ani, aliniat cu noul mandat al Parlamentului și al Comisiei.

„În cadrul unei gale festive se vor anunța câștigătorii Competiției Eurocities”

Evenimentul reprezintă astfel o ultimă oportunitate comună înainte de alegerile europene de a prezenta așteptările orașelor față de noile instituții, de a oferi o alianță strategică și de a încuraja cetățenii să voteze pentru a consolida viitorul Europei și, astfel, indirect al orașelor lor.

Eurocities este o rețea Europeană din care Cluj-Napoca face parte, alături de peste 200 de orașe din 38 de țări, iar scopul organizației este de a crea procese colaborative între orașele membre, oferind platforma necesară pentru ca reprezentanții locali să facă schimb de experiențe și bune practici.

Tot la Cluj-Napoca, în cadrul unei gale festive se vor anunța câștigătorii Competiției Eurocities, care în ediția din 2024 s-a centrat pe trei categorii, în finală aflându-se Madrid, Bordeaux, Aix Marseille Provence, Zurich, Gdansk, Rotterdam, Pau, Porto și Dortmund.

Cluj-Napoca a fost anunțat oficial ca oraș gazdă al Conferinței Anuale Eurocities din 2024 în cadrul Brussels Urban Summit 2023 – eveniment internațional ce a reunit participanți din peste 100 de orașe. Orașul nostru a obținut organizarea acestei conferințe în urma unei candidaturi selectate de un juriu internațional.

Detalii despre conferință și participanți, precum și programul acesteia pot fi consultate pe website-ul oficial: Eurocities 2024 Cluj-Napoca”, se arată în comunicatul primăriei.

Citește mai departe

POLITICA

AUR Cluj: Spitalul de Urgență SRU Cluj, în PERICOL IMINENT din lipsă de fonduri

Publicat

spitalul regional cluj sursa ministerul sanatatii

AUR Cluj-Napoca trage un alt semnal de alarmă: Proiectul Spitalului de Urgență SRU Cluj riscă să fie înghețat și compromis din cauza unei crize acute de finanțare. Să fim sinceri: asta nu este doar o problemă locală, ci un dezastru iminent pentru comunitate!

UN MESAJ DUR la ADRESA BIROCRAȚIEI ȘI INCOMPETENȚEI ADMINISTRATIEI LOCALE

S-a făcut doar un prim pas prin achitarea sumei inițiale prin PNRR, dar acesta trebuie urmat de finanțarea etapelor următoare de către Guvernul României. Un asemenea proiect vital ramane blocat de lipsa de competență la nivel guvernamental!

GATA CU JOCURILE POLITICE!

Cerem administrației locale să înceteze IMEDIAT folosirea acestui spital ca momeală electorală. Nu ne permitem să adăugăm încă un mega proiect pe lista rușinii, lista celor blocate, care includ deja Centura Metropolitană și METRO-ul,
proiecte pompos anunțate dar rămase doar pe hârtie.

Vorbim aici despre o investiție critică pentru oraș și regiune. Este timpul ca administrația locală să își asume si responsabilitatea.

APEL LA UNITATE ȘI ACȚIUNE

AUR Cluj-Napoca nu va tolera ca proiecte esențiale pentru viața și sănătatea clujenilor să fie abandonate din cauza incompetentei și lipsei de perspectivă a guvernului și administrației locale. Lăsați interesul politic deoparte
și acționați acum, pentru binele nostru comun!

Este timpul pentru acțiune! Votați Călin Cozma! Votați AUR!

Citește mai departe

ACTUALITATE

Program prelungit la transportul în comun, de Zilele Clujului. Până la ce oră vor circula autobuzele CTP?

Publicat

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca anunță prelungirea programului de circulație pe mai multe linii, la finalul acestei săptămâni, cu ocazia Zilelor Clujului.

Cu ocazia a celei de a XII-a ediții a Zilelor Clujului, care se desfășoara în municipiul Cluj-Napoca timp de 4 zile, în perioada 30 mai – 2 iunie 2024, CTP Cluj-Napoca SA prelungește programul de transport în comun pe mai multe linii de transport în comun.

Este vorba despre: Linia 3, Linia 5, Linia 6, Linia 9, Linia 21, Lina 24B, Linia 25, Linia 30, Linia 31 si Linia 35. Astfel, la final de săptămână, ultimele plecări vor avea loc în jurul orelor 23:30.

Va fi prelungită și linia de tramvai 102, Bucium–B-dul Muncii. Ultimele plecări pe linia 102 din Bucium vor fi la ora 23:00, 23:20 respectiv din stația George Barițiu spre Bulevardul Muncii la orele 23:15 și 23:35.

Legături între zona centrală și cartierele Clujului

Vor putea fi utilizate mijloacele de transport în comun care deservesc liniile de noapte și care conectează zona centrală cu cartierele Zorilor, Grigorescu, Mănăștur, Mărăști, Gheorgheni, Piața Gării și Aeroport.

  • Ore de plecare din cartierul Zorilor, L54N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din cartierul Grigorescu, L54N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din cartierul Mănăștur, L25N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din cartierul Gheorghieni, L25N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din Aeroport, L5N: 22:50, 23:20, 23:50, 00:20, 00:50
  • Ore de plecare din Piața Gării, L5N: 22:50, 23:20, 23:50, 00:20, 00:50

Citește mai departe

ECONOMIE

FOTO. UTILBEN a marcat 18 ani de activitate prin voluntariat

Publicat

UTILBEN a marcat 18 ani de activitate prin voluntariat

UTILBEN este o companie înființată în anul 2006, care a ajuns rapid între liderii industriei de utilaje agricole și de construcții din România.

Încă de la început, s-a pus accent pe respectarea unui set de valori etice pentru că UTILBEN se dorește a fi un model antreprenorial demn de urmat, cu un impact pozitiv în societate.

UTILBEN a marcat 18 ani de activitate prin voluntariat

Așadar, aniversarea a 18 ani de istorie a fost dedicată oamenilor care au cu adevărat nevoie de ajutor și susținere.

Pentru a sărbători această zi specială, echipa UTILBEN s-a angajat în mai multe acțiuni de voluntariat. Angajații companiei au făcut bine à la UTILBEN prin mai multe activități de implicare socială, ca mulțumire pentru succesul înregistrat în cei 18 ani de experiență în industria utilajelor.

5 asociații au fost ajutate de echipele UTILBEN

Colectivul UTILBEN de la cele două sedii din Cluj a fost împărțit în 5 grupe, care au ajutat următoarele asociații: Fundația Pas cu Pas, Organizația Arca lui Noe, Organizația Ecouri Verzi, Organizația Homes of Hope și Organizația Teen Challenge.

Pentru echipa UTILBEN, aceste organizații au reprezentat o oportunitate de a le oferi o mână de ajutor oamenilor care încearcă să facă lumea mai bună și, totodată, de a experimenta o zi atipică de lucru. Așa că acest articol vorbește mai puțin despre UTILBEN și mai mult despre cele 5 asociații care au beneficiat de ajutorul companiei clujene.

Ajutor pentru Fundația Pas cu Pas

Fundația Pas cu Pas sprijină copiii instituționalizați, orfani sau aflați în situații defavorizate și îi ajută să își găsească un loc al lor într-o comunitate.

Fundația are sediul într-o clădire construită în natură, în comuna Borșa, județul Cluj.

Principalele activități ale voluntarilor UTILBEN au constat în montarea de suporturi pentru plantația de zmeură, șlefuirea și vopsirea unui foișor, a unor mese, scaune și bănci, amenajarea locului de joacă pentru copii și diverse activități de peisagistică.

Ajutor pentru Organizația Arca lui Noe

Organizația Arca lui Noe se ocupă cu protecția animalelor, realizează programe de sterilizare a acestora, îngrijește câini fără adăpost, intervine în cazuri de urgență și promovează adopția de animale.

În cadrul acestei asociații, principalele activități au fost igienizarea țarcurilor, curățarea recipientelor pentru hrană, perierea câinilor, precum și alte activități specifice îngrijirii animalelor.

Ajutor pentru Organizația Ecouri Verzi

Organizația Ecouri Verzi reprezintă o inițiativă de ecologizare a mediului înconjurător și de protejare a naturii.

Ca urmare, voluntarii UTILBEN s-au implicat în igienizarea potecilor montane din zona Rimetea, județul Alba.

Ajutor pentru Homes of Hope

Homes of Hope este o asociație care schimbă radical destinele oamenilor nevoiași prin faptul că le oferă un acoperiș deasupra capului. Construirea unei case este o inițiativă nobilă care aduce lumină și bucurie pe fața celor mai puțin norocoși dintre noi.

Echipa UTILBEN i-a ajutat pe voluntarii organizației Homes of Hope la izolarea termică a unei case, finisajele interioare și lucrări de amenajare.

Ajutor pentru Teen Challenge

Teen Challenge este o asociație ce se implică în reabilitarea tinerilor care se confruntă cu diverse adicții. Organizația îi ajută pe tinerii aflați în dificultate să ducă o viață liberă și frumoasă, lipsită de dependențe.

Prin urmare, câteva din activitățile pe care UTILBEN le-a realizat în cadrul zilei de voluntariat au fost igienizarea, toaletarea și curățarea terenului unde urmează a fi construit un nou centru al organizației.

18 ani de experiență în domeniul utilajelor agricole și de construcții

Compania UTILBEN are 18 ani de experiență în domeniul utilajelor agricole și de construcții, 4 sedii și 120 de angajați.

Din dorința de a le oferi clienților posibilitatea de a găsi tot ceea ce au nevoie într-un singur loc, UTILBEN a creat un ecosistem unic de produse, servicii și tehnologie.

Astfel, portofoliul de produse și servicii UTILBEN include utilaje noi și second-hand, atașamente și accesorii, piese de schimb, service, închiriere de utilaje și soluții de finanțare.

Pe site-ul UTILBEN, sunt peste 30.000 de produse de la brand-uri de renume internațional.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax