EVENIMENT
De miercuri se DEBLOCHEAZĂ o nouă sesiune a programului „Casa Verde”, anunță ministrul Mediului
Luni, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet a anunțat că o nouă sesiune a programului „Casa Verde Fotovoltaice”, prin care se vor valida potenţialii instalatori, va demara miercuri, iar firma care a dat în judecată Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a promis că va renunţa la proces dacă va fi validată ca instalator autorizat, scrie Agerpres.
„Sunt 90.000 de beneficiari, 90.000 de familii care aşteaptă Programul „Casa Verde Fotovoltaice”, astăzi blocat de decizia unei instanţe de judecată, respectiv Curtea de Apel Oradea, care a suspendat acest program în urmă cu câteva săptămâni. Aş vrea să aduc în atenţia opiniei publice faptul că, în urmă cu câteva zile, am invitat la sediul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor reprezentanţii companiei care au dat în judecată AFM-ul.
De miercuri se DEBLOCHEAZĂ o nouă sesiune a programului „Casa Verde”, anunță ministrul Mediului
De asemenea, am invitat şi reprezentanţii Administraţiei Fondului pentru Mediu, încercând să găsesc o posibilitate de mediere a acestui conflict între un privat şi statul român, înţelegând că termenele de judecată ar putea să depăşească cu mult perioada pe care noi o estimăm şi cu speranţa că reuşim să deblocăm această situaţie. Vreau să anunţ faptul că am ajuns la o înţelegere între părţi, în sensul în care miercuri, în această săptămână, la ora 10:00, vom deschide o nouă sesiune prin care vom valida potenţialii instalatori.
Bineînţeles că se pot înscrie şi instalatori care nu au încercat să se înscrie prima dată, la fel cum se pot înscrie şi instalatori care au fost respinşi, aşa cum este cazul acestei societăţi comerciale. Am primit o promisiune a societăţii că, în măsura în care se va deschide o nouă sesiune şi în măsura în care va fi validată ca instalator autorizat de către Ministerul Mediului, aceasta va renunţa la procesul pe care îl avem, va face o cerere de renunţare la judecată, moment din care putem să sperăm că aşteptarea celor 90.000 de familii va fi mult scurtată”, a precizat ministrul Mediului.
Bugetul alocat sesiunii din acest an este de aproape două miliarde lei
Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat, în data de 26 septembrie 2023, suspendarea programului „Casa Verde Fotovoltaice”, ca urmare a Hotărârii Curţii de Apel Oradea prin care se admite cererea formulată de către unul dintre instalatorii care nu au fost validaţi de instituţie.
Bugetul alocat sesiunii din acest an a programului „Casa Verde Fotovoltaice”, pentru care au fost validaţi 515 instalatori, este de aproape două miliarde lei, din care peste 1,7 miliarde de lei alocat persoanelor fizice şi 17,5 milioane de lei unităţilor de cult.
Finanţarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei
Înscrierea persoanelor fizice a avut loc în perioada 19 mai 2023 – 23 iunie 2023 prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie pe site-ul AFM, iar unităţile de cult s-au putut înscrie în program în perioada 27 – 29 iunie 2023.
Finanţarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiţia suportării unei contribuţii proprii a beneficiarului de 2.000 de lei. Suma finanţată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa până la valoarea totală a facturii se suportă de către beneficiar din surse financiare proprii.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
POLITICA
AUR: Rămânem încrezători că justiția va dovedi că legea și voința românilor sunt priorități în țara noastră
Deși decizia Curții de Apel București de a amâna judecarea contestației împotriva deciziei Curții Constituționale privind anularea turului doi al alegerilor prezidențiale prelungește așteptarea cu privire la o sentință corectă pentru milioanele de români care și-au exprimat intenția de vot, noi rămânem încrezători că justiția, prin magistrații săi cu adevărat integri, va dovedi că legea și voința românilor sunt priorități în țara noastră.
Decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale a creat o stare de tensiune și confuzie în societate, iar românii cer răspunsuri clare și echitabile. Credem cu tărie că instanțele vor analiza obiectiv toate argumentele și dovezile, oferind o soluție care să reafirme principiile democrației și ale statului de drept.
AUR: Rămânem încrezători că justiția va dovedi că legea și voința românilor sunt priorități în țara noastră
AUR rămâne alături de cetățeni în această luptă pentru adevăr și dreptate. Suntem gata să apărăm interesele românilor, fie în Parlament, fie în stradă, dacă va fi nevoie. Justiția trebuie să rămână liberă, iar voința populară – respectată.
România are nevoie de unitate și de lideri care să lucreze pentru oameni, nu împotriva lor!
Lupta pentru democrație continuă, iar poporul român nu va renunța niciodată la drepturile sale fundamentale!
Le încasăm una după alta: impozitul pe dividende se măreşte la 10%, anunță Ziarul Financiar. Ordonanţa de Urgenţă cu privire la măsurile fiscal-bugetare pentru 2025 prevede printre altele majorarea impozitului pe dividende de la 8% la 10%, potrivit OUG care poate fi analizată pe site-ul Ministerului de Finanţe.
„Veniturile sub formă de dividende, inclusiv câştigul obţinut ca urmare a deţinerii de titluri de participare definite de legislaţia în materie la organisme de plasament colectiv se impozitează cu cota de impozit de 10% din suma acestora, impozitul fiind final”.
Le încasăm una după alta: se MĂREȘTE impozitul pe dividende la 10%
De subliniat este faptul că în nicio variantă a OUG care a circulat zilele acestea pe surse în presă nu era menţionată această majorare.
EVENIMENT
Sute de amenzi, aplicate de polițiști de Crăciun, la Cluj. Viteza și alcoolul, principalii vinovați!
Între 23 și 29 decembrie 2024, în perioada sărbătorilor de Crăciun, polițiștii rutieri din Cluj au constat nu mai puțin de 21 de infracțiuni la regimul circulației, iar 504 abateri contravenționale au fost sancționate.
Cea mai mare parte din abateri au fost legate de depășirea vitezei, polițiștii aplicând 183 de amenzi pentru viteză excesivă. 56 de permise de conducere au fost reținute, dintre care 9 pentru viteză excesivă și 4 pentru alcool.
Sute de amenzi, aplicate de polițiști de Crăciun, la Cluj
Pe lângă măsurile dure împotriva vitezomanilor, polițiștii au efectuat 606 testări alcoolscopice și 14 pentru substanțe psihoactive. În plus, au fost retrase 21 de certificate de înmatriculare, iar şoferii care au încălcat regulile vor plăti scump pentru comportamentul lor iresponsabil.
„În perioada 23-29 decembrie, polițiștii rutieri din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj au desfășurat acțiuni intensificate pentru prevenirea accidentelor și sancționarea abaterilor de la legislație, urmărind creșterea siguranței pe drumurile publice din județ. Pe parcursul acestor acțiuni, au fost constatate 21 de infracțiuni la regimul circulației, iar pentru alte 504 abateri contravenționale s-au aplicat sancțiuni, 183 dintre acestea fiind pentru depășirea vitezei legale.
Viteza și alcoolul, principalii vinovați!
Ca măsuri complementare, polițiștii au reținut 56 de permise de conducere, dintre care 9 pentru viteză excesivă, 4 pentru conducerea sub influența alcoolului și 1 pentru alte abateri.
De asemenea, au fost retrase 21 de certificate de înmatriculare pentru diverse nereguli. În vederea prevenirii comportamentelor de risc, au fost efectuate 606 testări alcoolscopice și 14 testări pentru consumul de substanțe psihoactive”, a transmis Inspectoratul de Poliție Județean Cluj.
Academia de Advocacy lansează un apel ferm către liderii sindicatelor și patronatelor din România, cerându-le să-și asume responsabilitatea pentru pasivitatea demonstrată în monitorizarea activității guvernelor și semnalarea publică a derapajelor bugetare.
Academia de Advocacy atrage atenția asupra responsabilității sindicatelor și patronatelor în monitorizarea activității guvernelor și în semnalarea publică a devierilor periculoase de la prevederile bugetare.
„Sindicatele și patronatele se trezesc abia acum”
Critica vine în contextul controversatelor modificări bugetare cunoscute sub denumirea de „trenuletul legislativ”, care au scos la iveală lipsa unei reacții prompte și active din partea acestor organizații.
„Sindicatele și patronatele, care trebuiau să monitorizeze activitatea guvernelor și să sesizeze public derapajele grave, se trezesc abia acum, când trenul problemelor bugetare deja a plecat din stație. Membrii acestor organizații trebuie să-și întrebe liderii de ce nu și-au asumat rolul esențial de reprezentare activă și de protecție a intereselor legitime ale angajaților și ale mediului de afaceri”, arată Academia de Advocacy.
Probleme sistemice evidențiate
Potrivit Academiei de Advocacy, lipsa unei supravegheri active și a unui dialog constructiv între sindicate, patronate și decidenții politici reprezintă o problemă sistemică. În timp ce guvernele trebuie trase la răspundere pentru deciziile controversate, liderii sindicatelor și patronatelor nu sunt absolviți de responsabilitate pentru lipsa unei acțiuni ferme.
Academia de Advocacy reiterează importanța implicării reale a sindicatelor și patronatelor în procesul decizional, prin:
- Monitorizarea continuă a politicilor publice și semnalarea rapidă a devierilor.
- Informarea constantă a membrilor cu privire la acțiunile și rezultatele organizației.
- Asumarea unui rol activ în negocierile și dezbaterile publice, pentru a preveni decizii care afectează negativ societatea.
În acest context, Academia de Advocacy solicită membrilor sindicatelor și patronatelor să-și interpeleze liderii și să ceară explicații pentru lipsa de implicare. Totodată, le solicită să participe activ la revitalizarea acestor organizații, astfel încât acestea să își poată îndeplini cu adevărat misiunea de protejare a intereselor legitime ale angajaților și ale mediului de afaceri.