Connect with us

ACTUALITATE

VIDEO. PROPRIETAR ÎN CLUJ. David Ciceo: Stație de autobuz în fața terminalului plecări a Aeroportului ”Avram Iancu”, din vară

Publicat


Cluj 24 împreună cu InfoCluj.eu au lansat emisiunea TV online ”Proprietar în Cluj”, invitatul ediției de joi realizată de Eugen Olariu fiind David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj. 

  • Suntem la jumătatea anului și țările europene au ridicat restricțiile în ceeace privește pandemia de Covid. Suntem în perioada de concedii. Unde zburăm de la Cluj?

D.C: Avem foarte multe detinații turistice. Unele deja au și început. Multe dintre destinații în țările tradiționale. Avem Egipt, avem Turcia, avem Grecia, avem Spania, avem Italia. Egiptul după cum s-a văzut în ultimii doi ani, fost o surpriză plăcută pentru că și datorită pandemiei au început zborurile din luna martie anul trecut.

Chiar și în criză am avut și 20 de zboruri pe săpătămână. Să știți că înainte de criză nu am avut atâtea zbruri pe luna martie  mai ales spre Egipt. Temperaturi destul de  bune, prețurile foarte bune. Așadar clujenii sunt dornici

  • Nu doar clujenii

D.C: Noi deservim întreaga Transilvanie. Aeroportul din CLuj deservește întreaga Transilvanie și într-adevăr au fost mulți pasageri.

  • E o diferență între cursele de linie și zborurile charter? Ați pomenit de Egipt și au fost mici incindente în ceea ce privește respectarea orarului de zbor.

D.C: Din păcate au fost și anumite perturbări. De asemenea înregistrăm în aceste zile întârzieri și pe zborurile regulate. Să știți că este un fenomen în Europa datorită creșterii bruște. În perioada pandemiei toate aeroporturile și companiile aeriene au fost nevoite să ia măsuri drastice. Acum traficul a revenit destul de brusc. Este bine puțin că este peste estimări, peste previziuni dar pe de altă parte, în același timp, companiile aeriene și unele aeroporturi se confruntă cu lipsă de personal.

ciceo 2

  • Aceste întârzieri au apărut în special pe zborurile de Anglia. Pentru că acum 2 săptămâni a fost perioadă de vacanță în UK.

D.C: În Anglia și pe alte aeroporturi din păcate se transmit aceste întârzieri  pe aeroportul Cluj din 4 zboruri zilnic au avut întârzieri de o oră o oră jumătate nu mai mult. Ne pare rău și ne cerem scuze pasagerilor dar se transmit în lanț …

  • Este o reacție în lanț. Nu zboară la timp de pe Heathrow sau de pe Luton și atunci automat zborul de retur ar fi cu o întârziere de o oră o oră jumătate.

D.C: Noi, Aeroportul Cluj, stăm bine cu personalul. Ne-am mobilizat. Am reușit să facem față reluării traficului. Este foarte important ca pasagerii să țină legătura cu compania aeriană.

Încă mai sunt țări care mai au restricții așadar să se intereseze înainte. De asemenea, mai ales pentru zborurile charter, să verifice programul dacă nu au apărut modificări. Totuși considerăm că traficul aerian rămâne mai rapid chiar cu aceste mici neplăceri cauzate de întârzieri.

  • Până aici la Camera de Comerț ați venit de la aeroport. Cât a durat traficul la ora 18.00?

D.C: Din păcate peste o jumătate de oră. Era blocaj în cartierul Someșeni. Într-adevăr Cluj-București cu avion mare e 40 de minute o oră cu ATR.

  • Dacă facem o comparație între Cluj-București cu avionul și aeroportul Cluj-centrul orașului e o diferență de zece minute.

Tarife bune la rezervări din timp

D.C: Lumea se așteaptă de la viață la un anumit standard, Pe bună dreptate să zic apar neplăceri când sunt întârzieri. Din păcate aceasta e situația sperăm ca într-o lună două să se reglementeze situația.

De asemenea este o fluctuație foarte mare de preț. Probabil că prețurile, tarifele o să mai crească, datorită petrolului datorită altor aspecte, datorită războiului. Dacă pasagerii își planifică cu mai mult timp înainte călătoria s-ar pueta să obțină tarife bune.

  • Vă referiți la companiile aeriene care sunt afectate de această criză a petrolului ca urmare a conflictului din Ucraina.

D.C: Sunt țări și companii afectate de război. Din fericire România nu este afectată și nici Aeroportul Cluj de războiul dintre Rusia și Ucraina dar  sunt țări afectate. Și pe de altă parte observăm că direct și indirect există efecte. Prețul materialelor, prețul la foarte multe produse.

  • De pe Cluj nu erau zboruri înspre Ucraina

D.C: Nu am avut nici înspre Rusia nici înspre Ucraina nu suntem afectați De asemenea și avioanele care survolează oarecum se compensează cu cele care sunt redirecționate deasupra României. Există o turbulență majoră în Europa. În ceea ce privește Ucraina traficul dcivil este zero. Un impact extraordinar din moment ce traficul aerian civil este zero.

  • Ucrainienii erau turiști buni pentru litoralul românesc, bulgăresc și Turcia, Grecia.

D.C: Da. Călătoreau destul de mult și …

Incidente cu drone

  • Ați pomenit de traficul aerian în plină creștere. Au fost sesizate în ultima vreme incidente cu drone ridicate în apropierea sau pe culoarul de zbor al aeronavelor.

D.C: Este un fenomen. Sunt unii care nu respectă regementările. Unii nu le respectă intenționat unii pentru că nu cunosc aceste reglementări. Am organizat și o conferință de presă și o sesiune de informare cu reprezentanți aui autorităților civile.

O să repetăm această… asociați aaeroporturilor, Aeroportul Cluj împreună cu autoritatea aeronautică suntem un grup de lucru pentru a actualizarea legislației. Este foarte important să se actualizeze legislația. Pot fi foarte periculoase pentru Aeroportul Cluj.

Au fost 2-3 cazuri la Otopeni nu au fost încă la Cluj. Ce putem face dacă apare o dronă neautorizată în perimetru este să închidem traficul 30 -60 de minute. Nu avem altă soluție deocamdată

  • Ce ar însemna ca pierdere pentru aeroport pentru compania aeriană și ce sancțiuni riscă la ora actuală persoana care ridică acea dronă?

D.C: Pot fi implicații majore. Siguranța este pe primul loc. Ar fi foarte neplăcut să aibă un incident cu o aeronavă. Vă dați seama dacă absoarbe la un motor la o aeronavă poate fi și o tragedie. Ca să se evite ….cel mai mare risc… noi avem o procedură dacă apare o dronă neautoriată și nu reușim să îndepărtăm drona atunci vom închide 30-60 de minute traficul împreună cu Romatsa.

Bineînțeles că proprietarii dronelor care nu respectă riscă de la sancțiuni contravenționale până la consecințe penale. Din cauza asta dorim, și autoritatea aeronautică are o campanie de  conștientizare, pe deținătorii de drone îi rugăm să se uite pe site-ul Autorității Aeronatutice Civile să știe că este un site foarte bine pus la punct unde pot cere informații, pot să sune la aeroport la autoritate, este mult mai bine să prevină.

  • Vom avea Untold-ul. Se știe foarte bine că în perioada festivalului sunt ridicate drone în zonă.

D.C: Anul trecut din câte spuneau specialiștii au fost 6 drone neautorizate deasupra mulțimii. Este interzis. Sunt anumite restricții în ce privește mulțimea.

Sunt restricții de înălțime sunt restricții în funcție de greutate și dimensiunea dronei. Foarte mulți din necunoaștere ridică aceste drone. În următorii zece ani va crește foarte mult  numărul dronelor. 150.000-200.000 de drone. Este foarte important să respecte regulile.

Sunt și alte aspecte bineîțneles. Pe noi ne interesează partea de aviație, de siguranța aviației dar știți că sunt și cauze civile și penale legat de viața privată.

  • Mai aveți probleme cu stolurile de păsări din zona aeroportului.

D.C: Da este greu de luptat cu păsările. Din păcate periodic mai apar incidente. Luăm măsuri, colaborăm foarte mult cu companiile aeriene. Sperăm să îmbunătățim.O să extindem și o să cerem sprijinul comunității pentru că sunt foarte importante și culturile din jurul aeroportului.

Avem și Someșul. Sunt cazuri mai dramatice la anumite aeroporturi și aș dori să dau exemplu aeroportul din Tel Aviv unde am fost într-un schimb de experiență. Ei au un compartiment specializat de păsări. Acolo sunt și pe o traiectorie a păsărilor migratoare. Au probleme și mai mari. Și noi avem luptăm cu greu dar luăm toate măsurile.

Ceață peste aeroport

  • Spuneați de Someș. Știm foarte bine că primăvara și toamna se crează acel val de ceață și există acele întârzieri ale curelor. În ce măsură afectează incendiile de la Pata Rât?

D.C: Mai rar, înainte datorită incendiilor care multe erau intenționat, să știți că scădea vizibilitatea și impreună cu ceața afectau. Au fost întârzieri ale aeronavelor. Ne pare rău pentru neplăcerile create în sezonul de iarnă datorită ceții dar sperăm să ajungem la categoria a 3-a.

Aici este foarte important regimul de obstacolare. În luna iulie vom organiza o întâlnire cu toate primăriile care sunt afectate de regimul de obstacolare. Bineînțeles cele mai afectate sunt municipiul Cluj-Napoca și Apahida dar în total să știți că sunt afectate 18 comune pe lângă municipiul Cluj-Napoca, sunt afectate 18 comune de anumite restricții și vom organiza o întâlnire de conștientizare astfel încât să nu ajungem la situații limită.

La aeroportul Iași datorită unor construcții care afectează echipamentele de radio-navigație au trebuit să declasifice aeroportul de la categoria a 2-a la categoria întâi.

  • Vă referiți la construcțiile care se apropie la zona de protecție

D.C: La construcții care pot afecta echipamentele de radio-navigație ale Romatsa. Case sau blocuri depinde de amplasament. Cei interesați pot să consulte pe site-ul aeroportului. Avem un plan de obstacolare care este actualizat, pus pe site-ul aeroportului, ne consultăm cu autoritățile.

Cel mai grav este în conul de aterizare, în lateral este mai puțin periculos, tocmai din acest motiv vom face o întâlnire cu comunitățile  să poată actualiza planurile lor  și toți locuitorii să poată fi informați, să știe ce pot construi.

  • Ce se mai aude cu privire la devierea Someșului și implicit la prelungirea pistei pentru a atinge 3400 m?

D.C: Continuăm devierea râului someș. Noi sperăm în câțiva ani să fie gata. Din câte am înțeles problema este de finanțare. Anul trecut să știți că au avansat. Odată cu devierea Someșului noi vom extinde pista la 3400 metri și odată cu extinderea pistei vom avea zbor direct Cluj-New York.

Este fezabil. Noi avem un plan pentru 7 milioane de pasageri. Legat de rularea traficului suntem optimiști anul viitor noi estimăm că vom depăși 3 milioane de pasageri.

  • Erați în 2019 la 2,9 milioane.

2,4 milioane de pasageri

D.C: Anul acesta o variantă foarte optimistă vom ajunge la 2,4 milioane, În România ne așteptăm la 70-75% față de traficul din 2019 deși în ultimele luni a fost o revenire puternică.

Mă refer la luna aprilie-mai, aproape 95% față de 2019. Am avut primele 3 luni care au fost destul de slabe. Bineînțeles sunt mult turbulențe după cum ați observat mai sunt anulări de destinații, modificări de frecvențe

  • Recent a fost o anulare pe Atena.

D.C: Da, din păcate. Prima dată a încercat compania AnimaWings după Aegean. datorită  gradului scăzut de încărcare așa că au hotărât să încerce anul viitor.

  • Nu sunt interesați clujenii de Atena?

D.C: Grecia este foarte bună pentru destinațiile turistice dar punctual Atena nu sunt foarte multe relații de business, conexiuni nu sunt încă formate.

O destinație nouă se formează destul de greu. Conexiuni avem cu Tarom-ul prin București. Avem cu Lufthansa prin zborurile de Munchen și Frankfurt. De asemena cu Turkish pe Istanbul avem zilnic. LOT care a introdus Varșovia zilnic. Pentru a avea conexiuni corespunzătoare este bine să fie zbor zilnic.

  • Ați pomenit că nu sunt fonduri pentru devierea Someșului. Credeți că ar fi trebuit introdus acest proiect în PNRR?

D.C: Nu cunosc exact pentru că ține de direcția Apelor Someș Tisa dar este bine că acest proiect continuă. Este foarte important și este important că vom avea o pistă de 3400 m. Capacitatea portantă este cea mai mare din România. Aterizează și foarte multe sau foarte multe avioane militare.

După cum ați văzut în noul context european pune accet pe mobilitatea civil – militară și noi Aeroportul Cluj considerăm că putem face parte din acest proiect european de mobilitate  civil-militară. În ce privește războiul din Rusia și Ucraina a repus în discuție infrastructura critică și după cum se poate vedea infrastructura critică în toate categoriile devine foarte importantă. Mă refer aici la sănătate, alimentație, energie, transport.

Costuri cu energia

  • Costurile pe partea de aeroport cu energia cât de mult au crescut?

D.C: Au crescut destul de mult. Să știți că ne afectează… Anul acesta vom avea în plus la aceste costuri, mă refer aici energie, gaz…., tot aproape un milion de euro.

Este un cost semnificativ. Ne pare răi că și angajații sunt afectați și vom avea în vedere o creștere de salarii pentru anul viitor. În măsura în care este posibil să se reia traficul noi vom avea profit în acest an. Ne pare rău că și aeroportul și societățile dar și oamenii în mod particular sunt afectați.

  • Aveți în vedere o prelungire a terminalului de plecări?

D.C: Așteptările de care vorbeați e vorba de anulări de zboruri nu datorită capacității dar lucrăm la un studiu de fezabilitate pentru extinderea terminalului. Mă refer la grupare plecări – interne și plecări-  externe. Vom avea în total o suprafață de 8.000 de metri pătrați.

Noi sperăm să o finalizăm până în 31 decembrie 2023. Este pe fonduri europene 50%. Am avut programe de succes în atragerea de fonduri europene mă refer la echipamentele de securitate, 98% mașini de pompieri, cale de rulare, 50% . Pentru programul de 7 milioane de pasageri  pe lângă extinderea pistei la 3400 metri vom începe anul acesta 4 noi locuri de parcare aeronave.

Stăm destul de rău cu locurile de parcare ale aeronavelor, avem destul de puține și un nou terminal de pasageri. Din păcate aeroportul nu se mai poate muta în altă parte

Avioane silențioase

  • Au fost discuții pe această temă. Să mutăm aeroportul Cluj la Câmpia Turzii. A fost încă de pe vremea domnului președinte al CJ Cluj, Marius Nicoară, undeva în zona Chinteniului spre Câmpenești.

D.C: Câmpia Turzii este aeroport militar. Alt amplasament în județul Cluj nu există. Va trebui aeroportul împreună cu orașul, împreună cu  comuna Apahida să conviețuiască.

Foarte multe aeroporturi sunt în oraș. Ne pare rău pentru anumite neplăceri create de zgomot dar  am luat măsuri legate de zgomot. Să știți că majoritata aeronavelor decolează-aterizază spre Apahida dar în același timp sunt restricții și în funcție de vânt, de activitatea militară, în funcție de alte avioane și pe de altă parte Apahida este în plină dezvoltare.

Noile tipuri de aeronave vor fi mult mai puțin zgomotoase. La fel cum au ieșit din uz Antonov-urile și RomBac-ul, care erau foarte zgomotoase la fel, în 10-20 de ani vor fi noi generații de aeronave mult mai puțin zgomotoase.

500 de locuri noi de parcare

  • Ați pomenit de locurile de parcare pentru aeronave. Știu că aeroportul a pus la dispoziția celor care pleacă pentru o perioadă mai lungă o zonă de parcare auto.

D.C: Parcarea auto.. avem o parcare auto spre oraș, spre est, avem o parcare spre est. Durează puțin până facem procedura de licitație, îmbunătățim, o să le separăm printr-un gard perimetral, o să fie condiții mai bune dar suntem bucuroși că am reușit să asigurăm aproximativ 500 de locuri de parcare în plus.

Aici este bine pentru pasageri și din punct de vedere a capacității și din punct de vedere al tarifului. Încercăm să creștem serviciile pe care le oferim.

  • Spuneați de licitație. La ce v-ați referit pentru concesiunea după modelul….?

D.C: În niciun caz pentru concesiune. La amenajare partea deocamdată este pietruită urmează să o asfaltăm. Durează puțin procedurile. Ne-a încurcat puțin și criza în ceea ce privește fondurile dar treptat vom asigura condiții corespunzătoare. Ce este important este că asigurăm aceste capacități de 500 de locuri în plus, este  important, la un preț mai mic

  • O discuție lansată de autoritatea publică locală a fost introducerea unei linii de autobuz din aeroport până în centrul orașului. În ce stadiu mai este acest proiect?

D.C: O să îl reluăm. Domnul primar Emil Boc și domnul director Neag sunt foarte deschiși. În această vară suntem convinși că vom reuși ca autobuzul să aibă o stație de parcare în fața terminalului de plecări. Suntem convinși că vom reuși ceea ce va îmbunătăți  puțin conectivitatea. În felul acesta mai puțini pasageri vor veni cu mașina personală.

  • Ce se întâmplă cu taximetriștii? Au mai fost sesizări?

D.C: Avem din păcate plângeri. După cum știți, noi aeroportul nu gestionăm parcarea din fața aeroportului. Este gestionată de CJ Cluj printr-o firmă privată. Dar am rugat în mod repetat Poliția Transporturilor să sprijine. Sunt unii taximetriști care vor doar pasageri străini, vor doar curse lungi și refuză curse scurte cu români.

Ne pare rău este o imagine proastă tot asupra aeroportului, este o imagine proastă asupra orașului dar aici am avut sprijin asupra domnului primar Emil Boc și a Poliției Locale care periodic analizează această situație.

Aeroportul Debrețin, concurentul Cluj

  • Spuneați în emisiunile anterioare că Aeroportul Cluj este de importanță strategică regională. Cum putem să ne poziționăm, lăsând la o parte faptul că anul trecut ați fost cel mai bun aeroport cu sub 5 milioane de pasageri din Europa. Cum ne poziționăm față de Baia Mare, Brașov, Tg Mureș și Oradea?

D.C: A fost o mare realizare că Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a fost ales ca cel mai bun aeroport din Europa în categoria sub 5 milioane de pasageri. Toți cei 350 de angajați ai aeroportului au merit deosebit. Pe plan intern suntem al doilea aeroport al României de departe.

Cel mai important aeroport regional. Am reușit să câștigăm competiția în Transilvania, o competiție importantă dar suntem cel mai bun aeroport și ca număr de destinații și ca și conectivitate. Competiția este mare și paradoxal, poate lumea nu ar bănui dar cel mai mare concurent în momentul de față este Aeroportul Debrețin care se adresează la aceeași zonă de acoperire. Mă refer la județele Bihor Maramureș, Satu Mare, care sunt foarte agresivi. Aceasta este și zona noastră.

Ne place competiția dar ne dorim o competiție corectă. Din păcate noi am pierdut 60 de milioane de euro pentru transportul intermodal pentru că nu s-a depus cererea. A fost un proiect foarte bun. Ne-au chemat de la Comisia Europeană să ne dea 60 de milioane de euro și i-am pierdut.

Aeroportul Debrețin a primit 60 de milioane de euro  și s-a legat la gară. A fost un proiect superb prin care era o gară total nouă în Someșeni, o pasarelă de 300 de metri modernă prin care ne legam de gară. Nu s-a depus cererea. Am avut niște plângeri mincinoase din partea unor funcțioanri de la CJ și am pierdut 60 de milioane de euro. Bineînțeles că s-a stabilit că totul este corect, Aeroportul Debrețin a luat 60 de milioane. Deci…. păcat.  Noi am pierdut 60 de milioane de euro.

  • În contextul în care se vorbește de acest tren metropolitan nu credeți că ar fi fost o investiție bună pe zona Apahida o gară nouă și aveai legătura până în Jucu Apahida chiar până în Florești Gilău.

D.C: Noi sperăm ca în viitor acest tren metropolitan să aibă o stație și la aeroport. Ca aeroport internațional vom fi obligați să  ne legăm de gara CFR. Dacă ajugem la 7 milioane de pasageri este obligatoriu și să ne legăm de Gara CFR și să avem stație cu trenul metropolitan.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24. Alexandru Cordoș (PSD): Electoratul de stânga vrea o schimbare. Vor fi schimbări în județul Cluj

Publicat

cordos

Secretarul executiv al PSD Cluj, Alexandru Cordoș, a fost desemnat candidat al social-democraților la funcția de președinte al Consiliului Județean Cluj. Fost consilier local la Cluj-Napoca, fost senator două legislaturi, în prezent consilier județean, acesta explică în podcastul ”Test de sinceritate”, realizat de Vasile Măgrădean, la Cluj24 de ce a decis să treacă la nivelul următor și să vizeze câștigarea funcției de președinte al CJ Cluj.

Alexandru Cordoș spune că PSD este în opoziție la nivelul județului Cluj și că electoratul de stânga vrea o schimbare.

”Cred că o să vedeți lucruri interesante, o să vedeți multe schimbări în județul Cluj, în comunitățile în care Partidul Social Democrat are șanse foarte mari de a câștiga alegerile și eu cred că o să vadă o schimbare foarte bună și la nivelul județului Cluj”, a spus Cordoș.

Proiectele lui Cordoș

Candidatul PSD a prezentat și o serie de proiecte pe care dorește să le implementeze dacă va fi ales, printre care înființarea unei companii de transport public de călători în județul Cluj, în partneriat public-privat, dar și a unui parc industrial pentru produse fructe de pădure și produse montane în zona Huedinului.

De asemenea, Alexandru Cordoș propune și înființarea unei reprezentanțe a județelor din Transilvania la Bruxelles.

Citește mai departe

EVENIMENT

Tachtsidis (CFR Cluj) îl „faultează” pe Adi Mutu: Ne-a lăsat într-un moment foarte dificil. Pentru mine nu are CARACTER

Publicat

tachtsidis

La finalul meciului CSU Craiova – CFR Cluj 0-1, mijlocașul grec al clujenilor, Panagiotis Tachtsidis, a avut un discurs dur la adresa lui Adrian Mutu, fostul lui antrenor.

Tachtsidis nu crede că va mai continua la formația din Gruia din sezonul viitor și a avut un discurs dur la adresa fostului antrenor, Adrian Mutu. Tehnicianul îl criticase după ce a luat roșu în 0-4 cu Corvinul, în Cupa României, declarând: „Cu Tachsitidis nu m-am mai întâlnit și nu mai vreau să mă întâlnesc niciodată”, scrie GSP.

Tachtsidis (CFR Cluj) îl „faultează” pe Adi Mutu: Ne-a lăsat într-un moment foarte dificil. Pentru mine nu are CARACTER

„Văd că se vorbește mult despre mine. Nu ştiu cine spune lucruri urâte despre mine și nu-mi pasă, deoarece ştiu cum este în fotbal. S-a văzut calitatea mea în teren, ştiu ca sunt unul dintre cei mai buni jucători din campionat. Nu dau explicaţii celor care m-au criticat după acel cartonaş roşu. Știu că am făcut o greşeală mare.

Nu ştiu ce a spus acest tip (n.r – Adrian Mutu) despre mine. Nici măcar nu-mi pasă, pentru că ne-a lăsat într-un moment foarte dificil pentru noi, după acel 0-4. A lăsat echipa şi a plecat. Pentru mine nu are caracter! A vrut să se salveze.

Când echipa este într-un moment greu trebuie să stai să lupţi alături de echipă. Nu să pleci”, a spus Tachtsidis, potrivit OrangeSport.

Apoi a dezvăluit că are șanse mici să mai joace și din sezonul viitor în Gruia: „ Nu cred că voi rămâne la acest club deoarece nu cred că cei din club mă doresc. Mai am câteva jocuri la acest club și voi da 100% în teren. După aceea vedem ce se întâmplă.

Toţi au spus că sunt terminat și că nu mai joc nimic, dar le-am arătat tuturor că am dat totul în fiecare meci. Le-am demonstrat că sunt un jucător de mare calitate”, spune Tachtsidis.

Citește mai departe

EVENIMENT

Flaviu Udrea, CANDIDATUL Alianței USR+ARI pentru Florești

Publicat

flaviu udrea

Flaviu Udrea, consilier local la Florești, și-a depus candidatura din partea Alianței Uniți pentru Florești USR+ARI pentru funcția de primar al celei mai mari comune din România.

„Floreștiul nu mai poate irosi încă patru ani. Alianța Uniți pentru Florești USR+ARI este alternativa la actuala administrație locală, care în ultimii ani și-a văzut doar interesele proprii și mai puțin pe cele ale cetățenilor. Pe 9 iunie trebuie să facem o schimbare dacă vrem să scăpăm de haosul din trafic și de cel imobiliar, dacă vrem ca și copii noștri să învețe la școli aproape de casă și dacă ne dorim un aer mai respirabil și mai puțin poluat în Florești“, a declarat Flaviu Udrea.

Flaviu Udrea, CANDIDATUL Alianței USR+ARI pentru Florești

Acesta se angajeză să facă o prioritate din dialogul cu locuitorii Floreștiului și își dorește ca aceștia să fie implicați în contrucția viitorului comunei.  ,,Nu promit că voi face minuni sau că lucrurile se vor schimba peste noapte. Dar mă voi pune în slujba floreștenilor și voi face tot ce îmi stă în puțință pentru a face din Florești un loc mai bun de locuit pentru noi și copiii noștri. Doar lucrând împreună cu locuitorii Floreștiului putem face din cea mai mare comună din România, și cea mai modernă localitate din țară.”

Flaviu Udrea a subliniat că la fel de importantă este componența Consiliului Local: „Doar având o majoritate în Consiliu Local putem schimba ceva în comuna noastră. Alianța Uniți pentru Florești înseamnă nu doar Flaviu Udrea. Înseamnă și Daniel Meze, care va fi viceprimarul Floreștiului, înseamnă și Lucian Contraș, Daniel Bitică, Mihai Vădan, Darius Blaj, actuali consilieri locali care cunosc foarte bine problemele comunei noastre, dar și alți colegi care sunt gata să se pună în slujba floreștenilor. Pe 9 iunie există o singură opțiune pentru Florești: Alege oameni buni!”

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Mircea Miclea: Cultura pupatului inelului, a supunerii, nu va produce un viitor mai bun pentru universitățile tehnice

Publicat

De

Mircea Miclea

O conferință despre viitorul universităților tehnice, organizată de fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, a avut loc, vineri, la Cluj-Napoca,  la eveniment fiind prezenți doi profesori, unul de la UTCN – Dan Micu și unul de la Universitatea Politehnica Timișoara – Attila Simó.

Miclea a vorbit despre cum vede el viitorul acestor instituții de învățământ superior, dar s-a referit și la presiunile făcute ca un profesor de la București să nu participe la conferință.

Acesta a arătat că viitorul este o construcție și depinde de oameni cum va arăta.

Trebuie schimbări

”Viitorul universităților tehnice poate fi mai bun prin ideile pe care noi le avem. (…) Sunt multe lucruri care trebuie schimbate în cultura universităților tehnice, prima fiind trecerea de la indiferentism academic la o cultură a asumării responsabilității, a implicării.

Acest indiferentism înseamnă retragerea în nișa propriei discipline, astfel încât devenim indiferenți față de ceea ce întâmplă în alte discipline, cu calitatea și procesele din altă parte.

Efectul este că excelența, în loc să fie un mecanism care să scaleze excelența, aceasta rămâne doar rezultatul unor întreprinderi individuale.

Dacă nu am fi indiferenți, am crea la nivel de instituție un mecanism care să replice excelența”, a spus Miclea.

Nevoia de colaborare

Potrivit acestuia, un astfel de mecanism nu există, iar o schimbare la nivel universitar ar trebui să vizeze și acest aspect.

De asemenea, ar trebui să se facă trecerea la o cultură a colaborării în loc de o tribalizare universitară, dar și la colaborarea cu mediul economic, care este extrem de redusă.

Cultura pupatului inelului

La eveniment a mai fost invitat prof. Radu Porumb, de la Universitatea Națională de Științe și Tehnologie Politehnica București, care, însă, nu a mai ajuns la Cluj, se pare că din cauza unor presiuni făcute de actuala conducere a UTCN.

Referindu-se la aceste presiuni asupra profesorului din București să nu participe la eveniment, Mircea Miclea a spus că ar trebui ca în universități să se treacă de la cultura supunerii, la una a curajului.

”Din păcate, competența profesională nu corelează cu verticalitatea etică. Sunt multe situații în care oameni competenți, inteligenți din punct de vedere etic sunt lamentabili.

Cultura curajului

Le e teamă, se supun la tot felul de indicații, oportunisme. Știu și ce s-a întâmplat în legătură cu acest eveniment, apropo de presiunile făcute. Aceasta este o cultură a complianței? De unde această complianță în mediul academic, a supunerii? (…)

Această cultură a pupatului inelului, a supunerii, a oportunismului nu va produce un viitor mai bun pentru universitățile tehnice, dimpotrivă.

Trebuie să trecem la cultura curajului, în care un grup își asumă responsabilitatea de a spune ce e de spus și de a lua deciziile care trebuie luate și care vor produce schimbarea.

(…) Trebuie să apară un grup care să înțeleagă că va fi purtătorul de schimbare și va face schimbarea”, a conchis Mircea Miclea.

Dimensiunea internațională a universității

Mircea Miclea

Prof. dr. ing. Dan Micu de la UTCN, cu o carieră didactică și de cercetare de 25 de ani și care a predat la universități din Europa, SUA și China, a declarat la rândul său că a realizat un document de zeci de pagini despre cum vede el viitorul universităților tehnice.

Acesta a vorbit despre calitatea educației și cercetării, dar și despre diversificarea ofertei educaționale și globalizare, precizând că universitățile nu mai pot rămâne la dimensiunea locală sau regională, ci să treacă la cea internațională.

”Să ne axăm pe calitate nu pe cantitate, pe esență.

Curricula trebuie actualizată și să o facem flexibilă și accesibilă, să existe centrarea pe student, iar mediul economic să fie cu noi, să existe atractivitate”, a spus Micu.

Schimbarea stilului de predare

Acesta a susținut și necesitatea schimbării stilului de predare a profesorilor către studenți, ținând cont de auditoriu și de generația actuală.

”Într-un singur an am predat un semestru în SUA, o jumătate de semestru în China și am venit în România.

Mi-am schimbat cursul de 3 ori pentru că nu era același auditoriu, deși predam aceeași materie”, a precizat Dan Micu.

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax