Connect with us
Advertisement
Advertisement

ACTUALITATE

VIDEO. PROPRIETAR ÎN CLUJ. David Ciceo: Stație de autobuz în fața terminalului plecări a Aeroportului ”Avram Iancu”, din vară

Publicat


Cluj 24 împreună cu InfoCluj.eu au lansat emisiunea TV online ”Proprietar în Cluj”, invitatul ediției de joi realizată de Eugen Olariu fiind David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj. 

  • Suntem la jumătatea anului și țările europene au ridicat restricțiile în ceeace privește pandemia de Covid. Suntem în perioada de concedii. Unde zburăm de la Cluj?

D.C: Avem foarte multe detinații turistice. Unele deja au și început. Multe dintre destinații în țările tradiționale. Avem Egipt, avem Turcia, avem Grecia, avem Spania, avem Italia. Egiptul după cum s-a văzut în ultimii doi ani, fost o surpriză plăcută pentru că și datorită pandemiei au început zborurile din luna martie anul trecut.

Chiar și în criză am avut și 20 de zboruri pe săpătămână. Să știți că înainte de criză nu am avut atâtea zbruri pe luna martie  mai ales spre Egipt. Temperaturi destul de  bune, prețurile foarte bune. Așadar clujenii sunt dornici

  • Nu doar clujenii

D.C: Noi deservim întreaga Transilvanie. Aeroportul din CLuj deservește întreaga Transilvanie și într-adevăr au fost mulți pasageri.

  • E o diferență între cursele de linie și zborurile charter? Ați pomenit de Egipt și au fost mici incindente în ceea ce privește respectarea orarului de zbor.

D.C: Din păcate au fost și anumite perturbări. De asemenea înregistrăm în aceste zile întârzieri și pe zborurile regulate. Să știți că este un fenomen în Europa datorită creșterii bruște. În perioada pandemiei toate aeroporturile și companiile aeriene au fost nevoite să ia măsuri drastice. Acum traficul a revenit destul de brusc. Este bine puțin că este peste estimări, peste previziuni dar pe de altă parte, în același timp, companiile aeriene și unele aeroporturi se confruntă cu lipsă de personal.

ciceo 2

  • Aceste întârzieri au apărut în special pe zborurile de Anglia. Pentru că acum 2 săptămâni a fost perioadă de vacanță în UK.

D.C: În Anglia și pe alte aeroporturi din păcate se transmit aceste întârzieri  pe aeroportul Cluj din 4 zboruri zilnic au avut întârzieri de o oră o oră jumătate nu mai mult. Ne pare rău și ne cerem scuze pasagerilor dar se transmit în lanț …

  • Este o reacție în lanț. Nu zboară la timp de pe Heathrow sau de pe Luton și atunci automat zborul de retur ar fi cu o întârziere de o oră o oră jumătate.

D.C: Noi, Aeroportul Cluj, stăm bine cu personalul. Ne-am mobilizat. Am reușit să facem față reluării traficului. Este foarte important ca pasagerii să țină legătura cu compania aeriană.

Încă mai sunt țări care mai au restricții așadar să se intereseze înainte. De asemenea, mai ales pentru zborurile charter, să verifice programul dacă nu au apărut modificări. Totuși considerăm că traficul aerian rămâne mai rapid chiar cu aceste mici neplăceri cauzate de întârzieri.

  • Până aici la Camera de Comerț ați venit de la aeroport. Cât a durat traficul la ora 18.00?

D.C: Din păcate peste o jumătate de oră. Era blocaj în cartierul Someșeni. Într-adevăr Cluj-București cu avion mare e 40 de minute o oră cu ATR.

  • Dacă facem o comparație între Cluj-București cu avionul și aeroportul Cluj-centrul orașului e o diferență de zece minute.

Tarife bune la rezervări din timp

D.C: Lumea se așteaptă de la viață la un anumit standard, Pe bună dreptate să zic apar neplăceri când sunt întârzieri. Din păcate aceasta e situația sperăm ca într-o lună două să se reglementeze situația.

De asemenea este o fluctuație foarte mare de preț. Probabil că prețurile, tarifele o să mai crească, datorită petrolului datorită altor aspecte, datorită războiului. Dacă pasagerii își planifică cu mai mult timp înainte călătoria s-ar pueta să obțină tarife bune.

  • Vă referiți la companiile aeriene care sunt afectate de această criză a petrolului ca urmare a conflictului din Ucraina.

D.C: Sunt țări și companii afectate de război. Din fericire România nu este afectată și nici Aeroportul Cluj de războiul dintre Rusia și Ucraina dar  sunt țări afectate. Și pe de altă parte observăm că direct și indirect există efecte. Prețul materialelor, prețul la foarte multe produse.

  • De pe Cluj nu erau zboruri înspre Ucraina

D.C: Nu am avut nici înspre Rusia nici înspre Ucraina nu suntem afectați De asemenea și avioanele care survolează oarecum se compensează cu cele care sunt redirecționate deasupra României. Există o turbulență majoră în Europa. În ceea ce privește Ucraina traficul dcivil este zero. Un impact extraordinar din moment ce traficul aerian civil este zero.

  • Ucrainienii erau turiști buni pentru litoralul românesc, bulgăresc și Turcia, Grecia.

D.C: Da. Călătoreau destul de mult și …

Incidente cu drone

  • Ați pomenit de traficul aerian în plină creștere. Au fost sesizate în ultima vreme incidente cu drone ridicate în apropierea sau pe culoarul de zbor al aeronavelor.

D.C: Este un fenomen. Sunt unii care nu respectă regementările. Unii nu le respectă intenționat unii pentru că nu cunosc aceste reglementări. Am organizat și o conferință de presă și o sesiune de informare cu reprezentanți aui autorităților civile.

O să repetăm această… asociați aaeroporturilor, Aeroportul Cluj împreună cu autoritatea aeronautică suntem un grup de lucru pentru a actualizarea legislației. Este foarte important să se actualizeze legislația. Pot fi foarte periculoase pentru Aeroportul Cluj.

Au fost 2-3 cazuri la Otopeni nu au fost încă la Cluj. Ce putem face dacă apare o dronă neautorizată în perimetru este să închidem traficul 30 -60 de minute. Nu avem altă soluție deocamdată

  • Ce ar însemna ca pierdere pentru aeroport pentru compania aeriană și ce sancțiuni riscă la ora actuală persoana care ridică acea dronă?

D.C: Pot fi implicații majore. Siguranța este pe primul loc. Ar fi foarte neplăcut să aibă un incident cu o aeronavă. Vă dați seama dacă absoarbe la un motor la o aeronavă poate fi și o tragedie. Ca să se evite ….cel mai mare risc… noi avem o procedură dacă apare o dronă neautoriată și nu reușim să îndepărtăm drona atunci vom închide 30-60 de minute traficul împreună cu Romatsa.

Bineînțeles că proprietarii dronelor care nu respectă riscă de la sancțiuni contravenționale până la consecințe penale. Din cauza asta dorim, și autoritatea aeronautică are o campanie de  conștientizare, pe deținătorii de drone îi rugăm să se uite pe site-ul Autorității Aeronatutice Civile să știe că este un site foarte bine pus la punct unde pot cere informații, pot să sune la aeroport la autoritate, este mult mai bine să prevină.

  • Vom avea Untold-ul. Se știe foarte bine că în perioada festivalului sunt ridicate drone în zonă.

D.C: Anul trecut din câte spuneau specialiștii au fost 6 drone neautorizate deasupra mulțimii. Este interzis. Sunt anumite restricții în ce privește mulțimea.

Sunt restricții de înălțime sunt restricții în funcție de greutate și dimensiunea dronei. Foarte mulți din necunoaștere ridică aceste drone. În următorii zece ani va crește foarte mult  numărul dronelor. 150.000-200.000 de drone. Este foarte important să respecte regulile.

Sunt și alte aspecte bineîțneles. Pe noi ne interesează partea de aviație, de siguranța aviației dar știți că sunt și cauze civile și penale legat de viața privată.

  • Mai aveți probleme cu stolurile de păsări din zona aeroportului.

D.C: Da este greu de luptat cu păsările. Din păcate periodic mai apar incidente. Luăm măsuri, colaborăm foarte mult cu companiile aeriene. Sperăm să îmbunătățim.O să extindem și o să cerem sprijinul comunității pentru că sunt foarte importante și culturile din jurul aeroportului.

Avem și Someșul. Sunt cazuri mai dramatice la anumite aeroporturi și aș dori să dau exemplu aeroportul din Tel Aviv unde am fost într-un schimb de experiență. Ei au un compartiment specializat de păsări. Acolo sunt și pe o traiectorie a păsărilor migratoare. Au probleme și mai mari. Și noi avem luptăm cu greu dar luăm toate măsurile.

Ceață peste aeroport

  • Spuneați de Someș. Știm foarte bine că primăvara și toamna se crează acel val de ceață și există acele întârzieri ale curelor. În ce măsură afectează incendiile de la Pata Rât?

D.C: Mai rar, înainte datorită incendiilor care multe erau intenționat, să știți că scădea vizibilitatea și impreună cu ceața afectau. Au fost întârzieri ale aeronavelor. Ne pare rău pentru neplăcerile create în sezonul de iarnă datorită ceții dar sperăm să ajungem la categoria a 3-a.

Aici este foarte important regimul de obstacolare. În luna iulie vom organiza o întâlnire cu toate primăriile care sunt afectate de regimul de obstacolare. Bineînțeles cele mai afectate sunt municipiul Cluj-Napoca și Apahida dar în total să știți că sunt afectate 18 comune pe lângă municipiul Cluj-Napoca, sunt afectate 18 comune de anumite restricții și vom organiza o întâlnire de conștientizare astfel încât să nu ajungem la situații limită.

La aeroportul Iași datorită unor construcții care afectează echipamentele de radio-navigație au trebuit să declasifice aeroportul de la categoria a 2-a la categoria întâi.

  • Vă referiți la construcțiile care se apropie la zona de protecție

D.C: La construcții care pot afecta echipamentele de radio-navigație ale Romatsa. Case sau blocuri depinde de amplasament. Cei interesați pot să consulte pe site-ul aeroportului. Avem un plan de obstacolare care este actualizat, pus pe site-ul aeroportului, ne consultăm cu autoritățile.

Cel mai grav este în conul de aterizare, în lateral este mai puțin periculos, tocmai din acest motiv vom face o întâlnire cu comunitățile  să poată actualiza planurile lor  și toți locuitorii să poată fi informați, să știe ce pot construi.

  • Ce se mai aude cu privire la devierea Someșului și implicit la prelungirea pistei pentru a atinge 3400 m?

D.C: Continuăm devierea râului someș. Noi sperăm în câțiva ani să fie gata. Din câte am înțeles problema este de finanțare. Anul trecut să știți că au avansat. Odată cu devierea Someșului noi vom extinde pista la 3400 metri și odată cu extinderea pistei vom avea zbor direct Cluj-New York.

Este fezabil. Noi avem un plan pentru 7 milioane de pasageri. Legat de rularea traficului suntem optimiști anul viitor noi estimăm că vom depăși 3 milioane de pasageri.

  • Erați în 2019 la 2,9 milioane.

2,4 milioane de pasageri

D.C: Anul acesta o variantă foarte optimistă vom ajunge la 2,4 milioane, În România ne așteptăm la 70-75% față de traficul din 2019 deși în ultimele luni a fost o revenire puternică.

Mă refer la luna aprilie-mai, aproape 95% față de 2019. Am avut primele 3 luni care au fost destul de slabe. Bineînțeles sunt mult turbulențe după cum ați observat mai sunt anulări de destinații, modificări de frecvențe

  • Recent a fost o anulare pe Atena.

D.C: Da, din păcate. Prima dată a încercat compania AnimaWings după Aegean. datorită  gradului scăzut de încărcare așa că au hotărât să încerce anul viitor.

  • Nu sunt interesați clujenii de Atena?

D.C: Grecia este foarte bună pentru destinațiile turistice dar punctual Atena nu sunt foarte multe relații de business, conexiuni nu sunt încă formate.

O destinație nouă se formează destul de greu. Conexiuni avem cu Tarom-ul prin București. Avem cu Lufthansa prin zborurile de Munchen și Frankfurt. De asemena cu Turkish pe Istanbul avem zilnic. LOT care a introdus Varșovia zilnic. Pentru a avea conexiuni corespunzătoare este bine să fie zbor zilnic.

  • Ați pomenit că nu sunt fonduri pentru devierea Someșului. Credeți că ar fi trebuit introdus acest proiect în PNRR?

D.C: Nu cunosc exact pentru că ține de direcția Apelor Someș Tisa dar este bine că acest proiect continuă. Este foarte important și este important că vom avea o pistă de 3400 m. Capacitatea portantă este cea mai mare din România. Aterizează și foarte multe sau foarte multe avioane militare.

După cum ați văzut în noul context european pune accet pe mobilitatea civil – militară și noi Aeroportul Cluj considerăm că putem face parte din acest proiect european de mobilitate  civil-militară. În ce privește războiul din Rusia și Ucraina a repus în discuție infrastructura critică și după cum se poate vedea infrastructura critică în toate categoriile devine foarte importantă. Mă refer aici la sănătate, alimentație, energie, transport.

Costuri cu energia

  • Costurile pe partea de aeroport cu energia cât de mult au crescut?

D.C: Au crescut destul de mult. Să știți că ne afectează… Anul acesta vom avea în plus la aceste costuri, mă refer aici energie, gaz…., tot aproape un milion de euro.

Este un cost semnificativ. Ne pare răi că și angajații sunt afectați și vom avea în vedere o creștere de salarii pentru anul viitor. În măsura în care este posibil să se reia traficul noi vom avea profit în acest an. Ne pare rău că și aeroportul și societățile dar și oamenii în mod particular sunt afectați.

  • Aveți în vedere o prelungire a terminalului de plecări?

D.C: Așteptările de care vorbeați e vorba de anulări de zboruri nu datorită capacității dar lucrăm la un studiu de fezabilitate pentru extinderea terminalului. Mă refer la grupare plecări – interne și plecări-  externe. Vom avea în total o suprafață de 8.000 de metri pătrați.

Noi sperăm să o finalizăm până în 31 decembrie 2023. Este pe fonduri europene 50%. Am avut programe de succes în atragerea de fonduri europene mă refer la echipamentele de securitate, 98% mașini de pompieri, cale de rulare, 50% . Pentru programul de 7 milioane de pasageri  pe lângă extinderea pistei la 3400 metri vom începe anul acesta 4 noi locuri de parcare aeronave.

Stăm destul de rău cu locurile de parcare ale aeronavelor, avem destul de puține și un nou terminal de pasageri. Din păcate aeroportul nu se mai poate muta în altă parte

Avioane silențioase

  • Au fost discuții pe această temă. Să mutăm aeroportul Cluj la Câmpia Turzii. A fost încă de pe vremea domnului președinte al CJ Cluj, Marius Nicoară, undeva în zona Chinteniului spre Câmpenești.

D.C: Câmpia Turzii este aeroport militar. Alt amplasament în județul Cluj nu există. Va trebui aeroportul împreună cu orașul, împreună cu  comuna Apahida să conviețuiască.

Foarte multe aeroporturi sunt în oraș. Ne pare rău pentru anumite neplăceri create de zgomot dar  am luat măsuri legate de zgomot. Să știți că majoritata aeronavelor decolează-aterizază spre Apahida dar în același timp sunt restricții și în funcție de vânt, de activitatea militară, în funcție de alte avioane și pe de altă parte Apahida este în plină dezvoltare.

Noile tipuri de aeronave vor fi mult mai puțin zgomotoase. La fel cum au ieșit din uz Antonov-urile și RomBac-ul, care erau foarte zgomotoase la fel, în 10-20 de ani vor fi noi generații de aeronave mult mai puțin zgomotoase.

500 de locuri noi de parcare

  • Ați pomenit de locurile de parcare pentru aeronave. Știu că aeroportul a pus la dispoziția celor care pleacă pentru o perioadă mai lungă o zonă de parcare auto.

D.C: Parcarea auto.. avem o parcare auto spre oraș, spre est, avem o parcare spre est. Durează puțin până facem procedura de licitație, îmbunătățim, o să le separăm printr-un gard perimetral, o să fie condiții mai bune dar suntem bucuroși că am reușit să asigurăm aproximativ 500 de locuri de parcare în plus.

Aici este bine pentru pasageri și din punct de vedere a capacității și din punct de vedere al tarifului. Încercăm să creștem serviciile pe care le oferim.

  • Spuneați de licitație. La ce v-ați referit pentru concesiunea după modelul….?

D.C: În niciun caz pentru concesiune. La amenajare partea deocamdată este pietruită urmează să o asfaltăm. Durează puțin procedurile. Ne-a încurcat puțin și criza în ceea ce privește fondurile dar treptat vom asigura condiții corespunzătoare. Ce este important este că asigurăm aceste capacități de 500 de locuri în plus, este  important, la un preț mai mic

  • O discuție lansată de autoritatea publică locală a fost introducerea unei linii de autobuz din aeroport până în centrul orașului. În ce stadiu mai este acest proiect?

D.C: O să îl reluăm. Domnul primar Emil Boc și domnul director Neag sunt foarte deschiși. În această vară suntem convinși că vom reuși ca autobuzul să aibă o stație de parcare în fața terminalului de plecări. Suntem convinși că vom reuși ceea ce va îmbunătăți  puțin conectivitatea. În felul acesta mai puțini pasageri vor veni cu mașina personală.

  • Ce se întâmplă cu taximetriștii? Au mai fost sesizări?

D.C: Avem din păcate plângeri. După cum știți, noi aeroportul nu gestionăm parcarea din fața aeroportului. Este gestionată de CJ Cluj printr-o firmă privată. Dar am rugat în mod repetat Poliția Transporturilor să sprijine. Sunt unii taximetriști care vor doar pasageri străini, vor doar curse lungi și refuză curse scurte cu români.

Ne pare rău este o imagine proastă tot asupra aeroportului, este o imagine proastă asupra orașului dar aici am avut sprijin asupra domnului primar Emil Boc și a Poliției Locale care periodic analizează această situație.

Aeroportul Debrețin, concurentul Cluj

  • Spuneați în emisiunile anterioare că Aeroportul Cluj este de importanță strategică regională. Cum putem să ne poziționăm, lăsând la o parte faptul că anul trecut ați fost cel mai bun aeroport cu sub 5 milioane de pasageri din Europa. Cum ne poziționăm față de Baia Mare, Brașov, Tg Mureș și Oradea?

D.C: A fost o mare realizare că Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a fost ales ca cel mai bun aeroport din Europa în categoria sub 5 milioane de pasageri. Toți cei 350 de angajați ai aeroportului au merit deosebit. Pe plan intern suntem al doilea aeroport al României de departe.

Cel mai important aeroport regional. Am reușit să câștigăm competiția în Transilvania, o competiție importantă dar suntem cel mai bun aeroport și ca număr de destinații și ca și conectivitate. Competiția este mare și paradoxal, poate lumea nu ar bănui dar cel mai mare concurent în momentul de față este Aeroportul Debrețin care se adresează la aceeași zonă de acoperire. Mă refer la județele Bihor Maramureș, Satu Mare, care sunt foarte agresivi. Aceasta este și zona noastră.

Ne place competiția dar ne dorim o competiție corectă. Din păcate noi am pierdut 60 de milioane de euro pentru transportul intermodal pentru că nu s-a depus cererea. A fost un proiect foarte bun. Ne-au chemat de la Comisia Europeană să ne dea 60 de milioane de euro și i-am pierdut.

Aeroportul Debrețin a primit 60 de milioane de euro  și s-a legat la gară. A fost un proiect superb prin care era o gară total nouă în Someșeni, o pasarelă de 300 de metri modernă prin care ne legam de gară. Nu s-a depus cererea. Am avut niște plângeri mincinoase din partea unor funcțioanri de la CJ și am pierdut 60 de milioane de euro. Bineînțeles că s-a stabilit că totul este corect, Aeroportul Debrețin a luat 60 de milioane. Deci…. păcat.  Noi am pierdut 60 de milioane de euro.

  • În contextul în care se vorbește de acest tren metropolitan nu credeți că ar fi fost o investiție bună pe zona Apahida o gară nouă și aveai legătura până în Jucu Apahida chiar până în Florești Gilău.

D.C: Noi sperăm ca în viitor acest tren metropolitan să aibă o stație și la aeroport. Ca aeroport internațional vom fi obligați să  ne legăm de gara CFR. Dacă ajugem la 7 milioane de pasageri este obligatoriu și să ne legăm de Gara CFR și să avem stație cu trenul metropolitan.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Elevii din ciclul primar de la Liceul Avram Iancu, expoziție la Casino. Vor prezenta lucrările din cadrul proiectului SMART CITY

Publicat

De

expozitie avram iancu

Casino-Centrul de Cultură Urbană din Cluj-Napocava găzdui marți, 4 octombrie, creațiile a 90 de elevi din ciclul primar de la Liceul Teoretic Avram Iancu. Proiectul este finanțat din fondul Științescu.

Timp de 3 săptămâni, în perioada 5-23 septembrie 2022, elevii liceului au explorat componentele unui oraș pe care ei le întâlnesc în viața cotidiană, au reușit să înțeleagă mai bine cum se construiesc acestea, prin jocuri, experimente și proiecte practice care imită componentele unui oraș smart.

Marți, proiectul elevilor va putea fi văzut de toți cei interesați, la Casino-Centrul de Cultură Urbană.

Expoziție a elevilor de la Liceul Avram Iancu

Scopul proiectului este acela de a demonstra elevilor participanți că știința este distractivă și utilă în viața de zi
cu zi și că se îmbină armonios cu artele. Este și o oportunitate pentru elevi de a pune în practică ceea ce au învățat pe parcursul anilor școlari la diferite discipline și de a integra într-o abordare transdiciplinară aceste cunoștințe, arată reprezentanții școlii.

Obiectivul a fost dezvoltarea gândirii creative, rezolvarea de probleme și dezvoltarea imaginației, dar și deprinderea a comunica eficient și de a colabora și, nu în ultimul rând, stimularea interesului pentru a cunoaște lucruri noi, pentru a proteja natura și pentru aprecierea științelor exacte.

Expoziția va avea loc marți, 4 octombrie, de la ora 16.00, iar elevii vor expune matriale, lucrări și poze din cadrul proiectului finanțat de Știintescu.

Citește mai departe

EVENIMENT

Atenție, șoferi. Restricții de circulație marți și miercuri pe drumul Răchițele-Doda Pilii. Rute alternative

Publicat

De

rachitele drum

Accesul rutier public va fi restricționat timp de 2 zile pe drumul județean 108C, pe direcția Răchițele – Doda Pilii. Vor avea loc teste pentru campionatele naționale și europene de raliuri.

Consiliul Județean Cluj anunță că în zilele de marți, 4 octombrie, și miercuri, 5 octombrie, accesul rutier public va fi restricționat pe sectorul situat pe drumul județean 108C, între kilometrul 72+300 și kilometrul 76+300, pe direcția Răchițele – Doda Pilii.

Restricții de circulație pe drumul care leagă Răchițele de Doda Pilii

Restricția de circulație este impusă de organizarea unor teste necesare în vederea participării la etapele Campionatului Național de Raliuri – Betano 2022 și etapele Campionatului European de Raliuri 2022.

Astfel, accesul rutier public va fi închis circulației publice în cele două zile în intervalul orar 10.00 – 18.00. Circulația va fi deschisă alternativ, câte 15 minute, după 45 de minute de închidere a circulației.

Traselul de ocolire

Traseul de ocolire pe durata celor două zile, în intervalul orar menționat, este – Smida – Giurcuța de Sus – Poiana Horea – DN 1R – Beliș – Bălcești – Dealul Botii – Răchițele și retur.

În perioada 8 – 9 octombrie se va desfășura, pe mai multe drumuri județene, Raliul Clujului, ediția 2022, fiind etapa a 8-a a Campionatului Național de Raliuri – Betano 2022.

Citește mai departe

CULTURA

Ustensile din bucătărie transformate în instrumente muzicale. Cluj Symphony Experience 2022: Concerte în autobuze și parcuri

Publicat

De

cse 2

Concerte în aer liber, spectacole de stand-up comedy și un show muzical cu instrumente din bucătărie vor avea loc în perioada 7-9 octombrie 2022, la Cluj Symphony Experience.

În plus, clujenii se vor putea bucura de concerte de muzică simfonică în tramvai, în autobuze, în parc și în piețe.

Evenimentele au loc în cadrul Zilelor Clujului, iar accesul este liber.

cse 4

Ustensilele de bucătărie transformate în instrumente muzicale

Cea de-a 6-a ediție a Cluj Symphony Experience va începe vineri, 7 octombrie, cu Stand-up Symphony.

Show-ul va aduce pe scena din Piața Muzeului stand-upperi și tineri muzicieni ce vor oferi publicului o experiență inedită cu muzică și umor. Aici va fi prezentat, în premieră în aer liber, spectacolul de stand-up comedy „Domnu’ Hara”.

Evenimentul va continua într-o bucătărie improvizată în aer liber în Piața Muzeului, unde muzica se va întâlni cu arta culinară, iar ustensilele de gătit se vor transforma în instrumente muzicale.

Peste 1.000 de voci vor cânta simultan în Piața Unirii

Activitățile inedite nu se opresc aici. Momentul emblematic al acestei ediții, organizat în cadrul Paradei Zilelor Clujului, va fi concertul „Sing for Life”, care va avea loc sâmbătă, 8 octombrie, în Piața Unirii. Evenimentul va reuni peste 1.000 de voci care vor cânta împreună, într-un apel comun la viață, iubire și conectare.

cse 3

„Este o mare bucurie să facem Cluj Symphony Experience fără restricții, direct în mijlocul oamenilor. Toți cei care iubesc să cânte, profesioniști sau nu, sunt așteptați alături de noi, la cel mai mare cor live al anului, direct în Piața Unirii! Vom cânta împreună pentru viață, pentru pace – avem atât de multă nevoie – și pentru conectare”, a declarat solistul Flavius Buzilă, organizatorul evenimentului și totodată președintele Asociației Cultural-Artistice Hara.

Programul continuă duminică, 9 octombrie, cu un spectacol în parcul central și în zona Casei Matei Corvin.

Având tema „Make music, not war”, reprezentanții instituțiilor de apărare – Fanfara Diviziei 4 Infanterie Gemina și elevii Școlii de agenți de poliție „Septimiu Mureșan” – vor realiza o colaborare inedită.

Programul Cluj Symphony Experience

Accesul la toate evenimentele este gratuit. Programul, mai jos:

VINERI, 7 OCTOMBRIE

STAND UP SYMPHONY
În premieră absolută, stand upperi și tineri muzicieni talentați vor crea o experiență interdisciplinară savuroasă de stand up și muzică.
Unde: Piața Muzeului
Interval orar: 15:30-17:00

COOKING SYMPHONY
O experiență unică, în care muzica se întâlnește cu arta culinară.
În bucătăria noastră, amenajată în aer liber, ustensilele de gătit se transformă în veritabile instrumente muzicale alături de cei prezenți în piață.
Unde: Piața Muzeului, în fața restaurantului Marty
Ora: 17:45

SÂMBĂTĂ, 8 OCTOMBRIE

SING FOR LIFE
Evenimentul emblemă a acestei ediții Cluj Symphony Experience, în cadrul Paradei Zilelor Clujului. În Piața Unirii, peste 1000 de persoane vor cânta împreună, într-un apel comun la viață, iubire și conectare.
Unde: Piața Unirii
Ora: 18:00

DUMINICĂ, 9 OCTOMBRIE

CITY SYMPHONY
Orașul se transformă într-o simfonie muzicală în mișcare în cele mai frumoase zone ale Clujului dar și în mijloace de transport.  Având tema „MAKE MUSIC, NOT WAR” reprezentanții instituțiilor de apărare (Fanfara Diviziei 4 Infanterie Gemina și elevii Școlii de agenți de poliție „Septimiu Mureșan”) vor realiza o colaborare inedită.
Tramvai, Linia 25 – intervalul orar 11:00-13:00

Parcul Central „Simion Bărnuțiu” – Fanfara Diviziei 4 Infanterie Gemina – ora 14:00

Casa Matei Corvin – Elevii Școlii de agenți de poliție „Septimiu Mureșan” – ora 15:00.

Foto: Instantanee de la ediția de anul trecut a Cluj Symphony Experience

Citește mai departe

EVENIMENT

Doi tineri prinși drogați la volan pe drumuri din Cluj. S-au ales cu dosare penale

Publicat

De

drugtest alcooltest

Doi tineri clujeni, ambii în vârstă de 28 s-au ales cu dosare penale după ce au fost prinși drogați la volan în acest weekend.

Polițiștii rutieri din cadrul Poliției municipiului Turda au oprit un autoturism condus pe strada Castanilor, de un tânăr de 28 de ani, din municipiul Turda.

Testarea cu aparatul drugtest a conducătorului auto a indicat prezența substanțelor psihoactive, astfel că acesta a fost condus la o unitate medicală pentru prelevarea mostrelor biologice.

Dosare penale

Un alt tânăr, în vârstă de 28 de ani, din comuna Mintiu-Gherlii a fost depistat pozitiv în urma testării cu aparatul drugtest. Acesta a fost oprit de polițiștii Secției 7 Poliție Rurală Gherla, pe drumul comunal ce face legătura cu DJ109C și DJ172F , duminică dimineața.

Ulterior testării, tânărul a fost condus la unitatea medicală pentru recoltarea probelor biologice și stabilirea substanțelor interzise.

Ambii șoferi au acum dosar penal.

Foto: Arhivă

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax