Connect with us

ACTUALITATE

Cum poți obține pensie comunitară dacă lucrezi sau ai lucrat în UE. Setul de instrucțiuni pe care românii trebuie să îl urmărească

Publicat


Ajutor de 400 de lei pentru pensionarii clujeni

Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, a publicat un set de instrucţiuni adresate salariaților români care au muncit sau muncesc în Uniunea Europeană. Acestea sunt destinate celor care își doresc să își depună dosarul în vederea obținerii pensiei comunitare.

În primul rând, cerere de cererea de pensie se depune în localitatea de domiciliu sau de reşedinţă a solicitantului, fie că este în România sau într-un stat al Uniunii Europene.

„Documentele depuse împreună cu cererea dvs. pentru o pensie comunitară vor fi trimise către instituţia omoloagă din ţara unde aţi lucrat, de către instituţia din România, pentru a se deschide dreptul la pensie comunitară. Schimbul de informaţii între state privind vechimea în muncă se face prin intermediul formularului E205. Instituţiile comunică între ele acest formular”, adaugă Violeta Alexandru.

Vezi și Cât se plătește pentru a putea cumpăra vechimea în muncă AICI

Documentele necesare

Documentele necesare pentru limită de vârstă sunt:

  • carnetul de muncă (original și copie)/alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
  • actele de stare civilă ale solicitantului: BI/CI, certificat de naștere și de căsătorie (original și copie); livretul militar (original şi copie);
  • diploma de absolvire a învățământului universitar (original și copie) şi adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi; dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfășurate în cadrul unor instituții de învățământ universitar din străinătate;
  • adeverința privind sporurile cu CARACTER PERMANENT (cf. legii/contractului colectiv/individual de muncă (original);
  • adeverința privind încadrarea activității în fostele grupe I și/sau II de muncă, în condiții deosebite și speciale , în original. Atenție, angajatorul trebuie să fie achitat contribuții suplimentare pentru aceste grupe.
  • documente din care să reiasă perioada de lucru și locul de muncă în străinătate.

Ministrul atenționează asupra faptului că documentele trebuie să aibă: număr, data de înregistrare, ștampila unității emitente, semnătura, să fie lizibile/nedeteriorate.

„Este indicat să reveniți după o perioadă (o lună, de exemplu) să verificați la instituția unde ați depus dosarul dacă s-au trimis către România documentele dvs. Sigur că ideal ar fi să vă contacteze instituțiile și eu sper ca așa să se și întâmple curând”, mai scrie Violeta Alexandru pe Facebook.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate