Connect with us

ACTUALITATE

Controale la secțiile ATI făcute de pompierii clujeni, în vederea prevenirii incendiilor. Au fost constatate peste 300 de nereguli

Publicat


Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj a transmis că au fost realizate controale în cadrul spitalelor din județ, atenția fiind îndreptată în special spre secțiile de Terapie Intensivă, cu scopul prevenirii incendiilor, pe fondul funcționării la capacitate maximă a acestora. Controalele au început luna trecută, fiind constatate 331 de deficiențe sau încălcări ale legii. Au fost verificate 35 de unități spitalicești.
Conform ISU Cluj, verificările de acest tip sunt „desfășurate, de regulă, cel puțin o dată pe an, însă în urma evenimentelor recente și a faptului că secțiile de terapie intensivă, dedicate pacienților COVID, funcționează la capacitate mărită, au fost reluate și întețite, astfel încât să se poată asigura siguranța personalului medical, cât și a pacienților care se află în grija acestora”.

S-au dat 244 de amenzi contravenționale

Astfel, inspectorii de specialitate din cadrul ISU Cluj au verificat dacă se exploatează în mod corect instalațiile de alimentare cu energie electrică, cele de alimentare cu gaze, instalațiile de protecție împotriva incendiilor, instalațiile destinate gazelor medicale, marcarea și menținerea în stare de funcționare a căilor de evacuare, cât și informarea personalului angajat.
Verificările au mai cuprins și modul în care sunt însușite regulile de prevenire a incendiilor de către personalul responsabil.
„Începând din 17 noiembrie, au fost desfășurate 35 de controale de prevenire, pe timpul cărora au fost constatate 331 de deficiențe sau încălcări ale prevederilor actelor normative în domeniul prevenirii situațiilor de urgență, în urma cărora au fost emise 244 de sancțiuni contravenționale, dintre care 242 de avertismente și două amenzi, în valoare de 12500 lei”, transmite ISU Cluj.

Principalele nereguli care au fost constatate în urma controalelor sunt următoarele:

– reducerea gabaritului căilor de acces evacuare din holuri sau casa de scări, prin amplasarea unor panouri de PVC sau depozitarea de diferite materiale necesare actului medical sau aparatură medicală mobilier, etc.
– nu este asigurată dotarea tuturor spațiilor cu instalații pentru iluminat de securitate pentru evacuare sau cele existente nu sunt în totalitate funcționale
– centralele aferente instalațiilor de detectare, semnalizare și alarmare în caz de incendiu prezintă defecte de funcționare;
– instalațiile electrice de forță și iluminat sunt utilizate la capacitate maximă și în acest sens nu s-au efectuat verificări periodice conform reglementărilor tehnice;
– în unele clădiri aferente secțiilor medicale din spitalul holurile utilizate pentru evacuarea persoanelor nu au gabaritul minim de 2,2 m, îngreunând astfel evacuarea în situații de urgență;
– la nivelul unor spitale controlate se constată faptul că serviciul privat pentru situații de urgență nu este constituit, ori funcționează fără respectarea prevederilor în vigoare.

Unitățile spitalicești de stat de la nivelul județului Cluj care în acest moment se află în conformitate cu prevederile legale sunt:

1. Spitalul Clinic Județean Clădire Chirurgie 1 Cluj-Napoca
2. Spitalul Clinic Județean Clădire Diabet Cluj-Napoca
3. Spitalul Clinic Județean Ortopedie 2 Cluj-Napoca
4. Spitalul Clinic Județean Clădire lmogen Cluj-Napoca
5. Spitalul Clinic Județean Pavilion 2 Psihiatrie 1 Cluj-Napoca
6. Spitalul Clinic Județean Pavilion 4 Psihiatrie 1 Si 2 Cluj-Napoca
7. Spitalul Clinic De Urgenta Pentru Copii Secția Distrofici Cluj-Napoca
8. Spitalul Clinic De Urgenta Pentru Copii Secția Prematuri Cluj-Napoca
9. Spitalul Clinic De Pneumofiziologie „Leon Daniello” Cluj-Napoca
10. Spital De Boli Psihice Cronice Borșa
11. Spitalul Clinic de Recuperare Cluj-Napoca
12. Institutul Oncologic Cluj-Napoca
Conform Compartimentului de Informare și Relații Publice al ISU Cluj, verificarea și sancționarea spitalelor care nu se află în conformitate cu regulile impuse nu au avut ca scop pedepsirea acestora prin amendă, ci s-a urmărit informarea corectă și pregătirea personalului angajat, astfel încât acesta să-şi însușească și să respecte regulile de prevenire a incendiilor.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate