EDUCATIE
Comunitatea 156, pasiunea unui profesor la Cluj, pentru elevii care vor mai mult: Vreau să ajungem un liceu cunoscut în țară
Comunitatea 156 (C156) este o inițiativă clujeană ce îi aparține lui Sergiu Georgian Mazerschi, profesor la Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea” care, din pasiune pentru meseria sa și din dorința de a oferi mai mult liceenilor, a decis în urmă cu un an și jumătate să pună bazele unei comunități care să reprezinte instituția de învățământ – atât la nivel local, cât și național și internațional – în urma cărora elevii să aplice noțiunile teoretice sau, altfel spus, să își antreneze abilitățile și creativitatea dincolo de orele de curs.
„E un proiect pe care l-am demarat în 2021 sub forma unei activități extrașcolare, ce a atras elevi, foști elevi, profesori și profesioniști din mai multe domenii creative”, spune profesorul, pentru Cluj24.
Printre obiectivele comunității se numără promovarea imaginii liceului, schimbarea paradigmei sistemului de învățământ din România – prin organizarea de activități extrașcolare – și pregătirea elevilor pentru a deveni profesioniști, care să aducă un plus de valoare societății. Aceste obiective sunt atinse prin participarea la cursuri organizate de experți, expoziții, participări la concursuri și evenimente precum târguri de artă, festivaluri de stickere și muzică, voluntariat și colaborări.
„Am creat o comunitate în care să încerc să atrag oameni de calitate”
Valorile Comunității 156 sunt: profesionalismul, responsabilitatea profesională, personală și colectivă, colaborare (susținere reciprocă), inițiativă, curaj, creativitate, adaptabilitate, apartenență și gândire critică.
„Am creat o comunitate în care încerc să atrag oameni de calitate, oamenii care chiar vor să învețe ceva mai mult decât ce oferă curricula. Mi-am propus să învăț elevii și să-i pregătesc să devină membri activi și de valoare în societate.
Vreau să ajungem cel mai cunoscut liceu la nivel național ca, prin puterea exemplului, să înțeleagă oamenii că pot face și ei ceva mai mult în alte instituții de învățământ.
La bătrânețe vreau să mă bucur că societatea s-a schimbat în bine inclusiv datorită mie, într-o oarecare măsură”, adaugă el.
156
Numărul 156 se referă la însuși numărul angelic 156, despre care se consideră că anunță un mesaj de la îngerii păzitori privind atingerea scopurilor. Altfel spus, e o încurajare pe plan spiritual pentru cei care trec prin perioade de tranziție și care, dacă îl întâlnesc frecvent în viața de zi cu zi, înseamnă că sunt sub protecția Universului și că trebuie să gândească pozitiv.
Pentru a găsi numele, a stat 3 zile cu elevii în apeluri pe Discord, până când a decis să nu mai piardă timpul.
„În perioada respectivă citeam o carte despre numere angelice și așa a luat naștere denumirea, prin faptul că numărul simbolizează un început de drum, drumul menit”, indică Mazerschi.
Colaborarea între elevi: „La rândul tău, trebuie să dai mai departe”
O altă intenție de-a sa este să îi facă pe copii să colaboreze între ei.
„Pot să mă mândresc cu faptul că două eleve de clasa a 11-a au organizat un curs la care au participat elevi din generală și în cadrul căruia au prezentat instrumentele pe care le pot folosi cei care vor să lucreze grafică pe calculator.
Și s-au organizat foarte bine, au pus cap la cap informațiile pe care le știau, s-au gândit la ce tablete sunt bune pentru așa ceva, s-au gândit la prețuri, la cum se folosesc, iar copiii au primit sfaturi rapide.
E foarte important să dai ceva înapoi. Nu trebuie să uiți cu câtă plăcere am oferit ceva, ca la rândul tău să poți da mai departe”, notează el.
Până în prezent, C156 a participat la numeroase activități, dintre care 14 au fost incluse în primul volum al catalogului de prezentare al Comunității.
(Ne)obligativitatea uniformei: „În primul rând, trebuie să o meriți”
Se bucură de faptul că deja are elevi care se organizează singuri, fiindcă au înțeles valorile pe care încearcă să le promoveze, printre care și uniforma, la care ține foarte mult.
„Evident, oamenii, când aud de uniformă, se gândesc la altceva. Uniforma e o ținută vestimentară care conține o emblemă reprezentativă pentru o anumită comunitate, unde oamenii au aceleași valori – reale, că asta vreau să promovez – și sunt mândri cu ele, aducându-și aportul ca acea comunitate să crească.
Valorile acestea ar trebui apoi să se regăsească în societate. Dacă îi educăm pe copii de mici în acest spirit, atunci societatea în care vom trăi peste câțiva ani va fi mai bună, din punctul meu de vedere.
Uniforma nu ar trebui să fie obligatorie, e o prostie. În primul rând, trebuie să o meriți. Nu o să porți uniforma C156 dacă stai la colțul blocului și te uiți la cei care lucrează. Trebuie să înțelegi și să accepți valorile din spate, contribuind și tu, ajutând comunitatea să crească.
Uniforma nu trebuie să fie la fel în toate unitățile de învățământ, noi avem deja 4 tricouri, unul alb, altul negru, unul cu scris pe piept, altul pe mână și așa mai departe. Avem șepci, bluze, hanorace. Le-am zis că vom face și adidași cu C156, dar contează și implicarea din partea lor, aprecierile, comentariile de pe Instagram”, explică Mazerschi.
E nevoie de susținere: „Putem oferi la schimb obiecte de artă și servicii creative”
Pe lângă implicarea membrilor Comunității, aceasta mai are nevoie de sprijin financiar, deoarece concursurile și toate demersurile privind participarea elevilor la ele presupun niște costuri, de la cele pentru transport la resurse materiale și, inclusiv, timp.
„Desfășurarea activităților noastre necesită anumite resurse, care să ne permită să implementăm viziunea, așa că orice ajutor e binevenit, de la resurse financiare la cazări, mese, tipărirea materialelor grafice, susținerea unor ateliere sau prelegeri, încurajări și așa mai departe.
Putem oferi la schimb, pentru susținerea acordată, obiecte de artă, precum și servicii creative (design grafic, picturi murale, grafică și concept social media)”, punctează profesorul.
Acesta își pune la dispoziție numărul de telefon și adresa de mail pentru a fi contactat de cei care vor să contribuie sau să colaboreze cu Comunitatea 156: 0728 233 582, respectiv georgian@mazerschi.ro.
Un fel de dictatură: „Când îți spun ceva, e bazat pe niște argumente pe care le-am strâns de-a lungul anilor”
Elevii care au participat la concursuri sunt cei care au răspuns la apelul său. Nimeni nu este obligat să participe, dar cei care aleg asta trebuie să îl asculte cu încredere.
„Le-am sugerat să participăm, dar nu în sensul în care ei să facă niște lucrări și să le trimită. Am stat și am făcut un curs, am stat 3-4 zile cu ei pe Discord și le-am explicat ce înseamnă să faci o bandă desenată, un scenariu, am ajuns să facem asta la un nivel mult mai avansat.
Eu am o viziune clară legat de unde vreau să ajungem, m-am documentat foarte mult, pentru că îmi doresc să cresc cu și prin Comunitatea 156 și am înțeles că e normal să aspir către mai mult, și atunci pot să accept o marjă de efort de 80%. M-am dezvoltat mult în perioada asta tocmai pentru că îmi doresc să facem lucrurile așa cum consider eu că trebuie făcute.
Am studiat 2 ani cursuri de multimedia design, am urmat cursurile Facultății de Artă și Design din Cluj-Napoca, secția grafică, sunt doctor în Arte Plastice, am văzut artă și sunt pasionat de artă, am văzut bandă desenată și îmi place banda desenată, am studiat cum se face treaba asta și când îți spun ceva, e bazat pe niște argumente pe care le-am strâns de-a lungul anilor și nu are rost să ne pierdem timpul cu dezbateri inutile.
Le-am spus copiilor de la început că, dacă suntem 1000 de oameni și 999 dintre ei aleg să meargă la dreapta, dar eu știu că trebuie să mergem la stânga, datorită experienței, intervin și nu se mai discută. E un fel de dictatură, dar bazată pe experiența din spate”, susține profesorul.
Maeștrii (și elevii) schimbă vieți: „Sunt oameni care știu și te pot învăța să faci lucrurile așa cum trebuie”
C156 numără aproximativ 50 de membri, dar nu toți sunt activi, ci sunt adunați de-a lungul timpului. Orice elev din liceu e binevenit să ni se alăture.
„Foarte implicați sunt vreo 7, fiind și cei pe care mă bazez mai mult. De exemplu, am un elev de clasa a zecea cu care mă știu de când el era a șasea, și l-am văzut progresând. Îi place să scrie cu spray-ul și l-am luat cu mine. A învățat mai multe lucruri de-a lungul proiectelor.
Acum deja face niște desene cu spray-ul foarte bune. În principiu, sunt oameni care știu și te pot învăța să faci lucrurile așa cum trebuie, așa s-a dezvoltat lumea până acum și tot așa va continua, din punctul meu de vedere. Nu e nicio rușine să înveți de la foști maeștri și să-i studiezi pe alții, să ai un profesor bun.
Și eu am un personaj care mi-a marcat viața. Îl apreciez și, pentru mine, valoarea lui e necontestabilă. Este vorba de domnul profesor Horvath Ioan Bugnariu, mi-a fost profesor la grafică și de-a lungul timpului, am dezvoltat o relație specială cu dumnealui”, indică Mazerschi.
Cu toate acestea, este de acord că și de la elevi are de învățat.
„Am avut ajutoare pentru toate postările făcute la început. Când am demarat activitatea pentru C156, am dat peste elevi care au venit cu idei. De exemplu, mi-au spus de Discord. Eu nu știam ce e Discordul până atunci, am învățat și eu de la ei, creștem împreună. Simt asta și văd cât am crescut de când am pus bazele Comunității.
Cât despre Instagram, consider că unitățile de învățământ trebuie să aibă o pagină de prezentare și am ales platforma aceasta pentru că e o modalitate bună de a te prezenta în fața tinerilor”, menționează Mazerschi.
60 de postări pregătite în avans: „Nu m-a interesat algoritmul”
A ajuns la concluzia că nu are rost să facă un site, pentru că nu ar fi avut un răspuns direct, pe când pe Instagram există interacțiune.
„Pe lângă asta, mi se părea ciudat să mă prezint cu o pagină cu 3 postări, așa că am stat cu un elev și am pregătit 60, pe care le-am pus deodată, în pofida faptului că majoritatea mi-au explicat cum e cu algoritmul.
Nu m-a interesat algoritmul, am înțeles ce se petrece, dar eu când vreau să le trimit oamenilor pagina, nu le pot trimite ceva cu o poză. Am pregătit 60 de postări și de atunci încerc să țin pasul”, punctează el.
Totul e organizat în așa fel încât să ajungă la destinație: „Mă trezesc la 5 dimineața”
Pentru asta, are nevoie de un program riguros și de multă determinare să continue chiar și atunci când nu primește feedback.
„În primul rând, trebuie să am grijă de mine ca să eman încredere și ca să rezist. Mă trezesc la 5 dimineața, fac puțin sport, mănânc, încep viața altfel, totul e organizat în așa fel încât să ajung acolo unde mi-am propus.
Luni și joi fac postări. Din punctul meu de vedere, oamenii ar trebui să facă tot ce ține de ei, așa cum și eu continui să postez chiar dacă nu avem multe aprecieri. Dacă îmi propun să fac ceva, fac. Poate nu ajung unde mi-am propus, dar contează drumul și oamenii întâlniți pe parcurs, asta ar trebui să te motiveze să faci ceva în viață”, consideră profesorul.
Oameni conectați, ca stickerele
Momentele de acest fel îl inspiră și îl duc cu gândul la stickere – o metaforă personală pentru felul în care oamenii interacționează între ei.
„Lipesc un sticker pe ușa mea, alături de sute de alte stickere, are o semnificație. Același sticker lipit pe ușa primăriei va avea o altă semnificație. Așa se întâmplă și cu oamenii, în funcție de timpul în care interacționăm, durata, intensitatea ș.a.m.d.
Avem interacțiuni diferite deși suntem aceiași oameni. Dar toți suntem conectați, de-asta stickerele sunt o metaforă bună, din punctul meu de vedere”, completează Mazerschi.
Stickerele sunt doar un laitmotiv al vieții sale. Comunitatea 156 e un altul, la fel de important. Iar în spatele tuturor conceptelor și simbolurilor adunate până acum, e un om cu o experiență de viață bogată și cu personalități pe măsură, de la Sergiu, la Georgian, Mazerschi, și chiar Macetă, latură pe care nu mulți o cunosc.
Toate aceste frânturi ale personalităților sale se regăsesc în arta sa – majoritatea tablourilor sunt autoportrete – și în cartea portofoliu de stickere pe care a făcut-o, al cărei titlu este sugestiv: „MAZERSCHI – a sticker book made by SERGIU/ GEORGIAN/ MAZERSCHI”.
Despre asta, activitatea lui ca rapper și multe alte experiențe de viață poți citi mai multe într-un articol viitor, cu Mazerschi omul. Stai geană, iar până atunci, asigură-te că i-ai dat follow Comunității 156 pe Instagram și Facebook, întrucât orice formă de susținere contează.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Cardurile educaționale în valoare de 500 de lei au început să fie încărcate în mai multe județe. Preșcolarii și elevii de primar și gimnaziu defavorizați primesc acești bani dacă se încadrează în condițiile ordonanței de urgență nr. 83/2023.
Cardurile educaționale trebuie utilizate exclusiv pentru cumpărarea de rechizite și articole de vestimentaţie necesare frecventării şcolii şi grădiniţei, potrivit OUG nr. 83/2023. Pe site-ul -ul Ministerului Fondurilor Europene apar mai multe informații despre tichete și utilizarea lor.
Au început să intre BANII pe cardurile educaționale. Ce poți CUMPĂRA cu aceștia
– Nu sunt permise operațiuni de retragere de numerar sau preschimbare în numerar a celor 500 de lei și utilizarea lor în alte scopuri;
– Pot fi folosite doar pe teritoriul României, doar în unitățile afiliate;
– Nu se poate emite restul banilor în cash, la unitățile de unde se achiziționează rechizitele /articolele de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței;
– Cât timp este valabil tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional: Tichetul social pe suport electronic pentru sprijin educațional are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fără a se înțelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic.
– Însă, sprijinul financiar de 500 lei se acordă o singură dată pentru un întreg an școlar, într-o tranșă unică. În funcție de evoluția veniturilor familiei, cei care au dreptul la această măsură de sprijin vor încasa sumele cuvenite pe tichetele pe suport electronic emise în acest an.
Sursa: Edupedu.ro
EVENIMENT
Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)
Președintele Senatului și candidatul prezidențial al PNL, Nicolae Ciucă, a făcut luni o vizită-fulger la Viena, unde s-a întâlnit cu cancelarul austriac Karl Nehammer. Tema principală a dialogului a fost aderarea completă a României la Spațiul Schengen.
„Am încredere că vom avea în curând susținerea Austriei pentru intrarea deplină a României în Schengen. Finalizăm în aceste zile un proces început cu multă vreme în urmă. Mulțumesc pentru efort miniștrilor noștri ai Afacerilor Interne și Afacerilor Externe, Cătălin Predoiu și Luminița Odobescu. România e pregătită, merită să intre pe deplin în Spațiul Schengen și va intra”, a declarat Nicolae Ciucă după întrevederea cu cancelarul Austriei.
Nicolae Ciucă, întâlnire-surpriză cu cancelarul Austriei: Vom avea curând susținerea Austriei pentru INTRAREA în Schengen (PE)
Pentru vizita în capitala austriacă, Nicolae Ciucă a fost însoțit de ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cel care va reprezenta România în ședința Consiliului Justiție și Afaceri Interne (JAI) al U.E. de luna viitoare, ce are pe agendă tema aderării complete a țării noastre la Spațiul Schengen. Vizita lui Nicolae Ciucă la Viena a fost organizată pe filiera Partidului Popular European, cel mai mare partid politic din Uniunea Europeană, de care aparțin atât PNL, cât și Partidul Popular Austriac (al cancelarului Nehammer).
Cătălin Predoiu, împreună cu precedentul ministru al Afacerilor Interne, Lucian Bode, au făcut demersuri insistente în ultimii ani pentru a crea toate condițiile tehnice necesare intrării țării noastre în Schengen. Ca urmare a acestor eforturi liberale, anul acesta, pe 31 martie, a avut loc aderarea parțială a României la Schengen, cu granițele aeriene.
Întâlnirea dintre Nicolae Ciucă și Karl Nehammer vine în contextul în care, pe 22 noiembrie, la Budapesta, va avea loc o discuție informală a miniștrilor de Interne din România și Bulgaria cu omologul lor austriac, Gerhard Karner. Această discuție va pregăti ședința Consiliului JAI din 12 decembrie, din Luxemburg, unde este așteptată decizia politică la nivel european privind intrarea deplină a României și Bulgariei în Spațiul Schengen.
CMF 31240003
ADMINISTRAȚIE
Scandal privind desființarea ciclului primar la Colegiul „Gheorghe Șincai”. Emil Boc: Nu toată lumea poate studia la Șincai
Propunerea de desființare a ciclului primar de la Colegiul „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca a stârnit controverse aprinse în ședința consiliului local de luni.
Decizia Consiliului Profesoral al Colegiului Național „Gheorghe Șincai” de a renunța la ciclul primar a fost dezbătută la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de luni, 18 noiembrie. Decizia luată pe fondul lipsei de spațiu a stârnit nemulțumiri în rândul părinților și cadrelor didactice.
Sute de elevi și zeci de profesori afectați
Problema a fost semnalată în plen de reprezentanta învățătorilor de la Colegiuil „Gheorghe Șincai”, Mihaela Bacu, care a atras atenția asupra impactului acestei decizii asupra elevilor și cadrelor didactice.
„Avem 533 de elevi înscriși în ciclul primar și 23 de învățătoare care riscă restrângeri de activitate. Colegiul deservește 23 de străzi arondate, iar anual se înscriu peste 100 de copii în clasa pregătitoare. Este o decizie internă, luată de Consiliul Profesoral, nu pentru că nu am avea elevi, ci din cauza lipsei de spațiu,” a explicat Bacu.
Propuneri privind relocarea elevilor
Învățătoarea a propus o soluție: relocarea claselor primare în clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care dispune de săli de clasă, sală de sport și spații exterioare adecvate.
„Din punctul nostru de vedere, rezolvarea pentru circumscripția aparținătoare Colegiului ar fi una simplă: vizavi de noi, pe Bulevardul 21 Decembrie, se găsește clădirea Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”, care este perfect dotată și potrivită ciclului primar, adică are sală de sport, săli de clasă, teren de sport, iar aici ar putea fi relocate clase de la Gheorghe Șincai”, a arătat învățătoarea.
Emil Boc: „Decizia a fost luată la nivelul școlii, nu de primărie”
Primarul Emil Boc a subliniat că decizia nu îi poate afecta pe elevii actuali din ciclul primar, dar susține că conducerea școlii poate decide ca de la anul să nu mai fi organizate clase pregătitoare.
„Aceasta este o decizie a Consiliului Profesoral, aprobată de Inspectoratul Școlar. Elevii existenți își vor finaliza studiile, dar dacă colegiul nu mai poate gestiona ciclul primar din cauza lipsei de spațiu, atunci poate opri înscrierile de la anul. Nu putem anunța de pe o zi pe alta astfel de măsuri, totul se va face cu previzibilitate”, a declarat Boc.
„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului?”
Primarul a mai subliniat că investițiile realizate în alte școli din Cluj, precum cele de la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” sau de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu,” ar trebui să contribuie la descentralizarea învățământului.
„De ce să ne înghesuim toți în centrul Clujului, când avem școli moderne în cartiere? Am investit bani pentru descentralizarea educației, iar părinții și cadrele didactice trebuie să înțeleagă că nu toată lumea poate studia la Șincai”, a subliniat edilul.
Părinții, nemulțumiți de decizie
Părinții prezenți la ședință au cerut păstrarea ciclului primar la Șincai, arătând că școala oferă programe de excelență, precum orele extinse de limba engleză.
„Nu putem accepta ca o instituție de elită să renunțe la ciclul primar. Copiii noștri merită continuitate, iar această decizie este luată fără consultarea noastră”, a spus unul dintre părinți.
Primarul Emil Boc a dat asigurări că Primăria, Inspectoratul Școlar și conducerea Colegiului Șincai urmează să analizeze situația și să găsească o soluție. Deciziile vor fi luate doar după consultări cu toate părțile implicate, a mai spus Boc, dar a reafirmat că învățământul din Cluj trebuie să se dezvolte echilibrat, nu doar în centrul orașului sau la școlile considerate de elită.
Subiectul a generat circa două ore de discuții în contradictoriu între părinți, învățători, primar și consilieri locali. Întreaga discuție poate fi urmărită în filmarea de mai sus.
Preşedintele Forţa Dreptei, Ludovic Orban, a anunţat, luni, că se retrage din cursa pentru alegerile prezidenţiale şi va acorda susţinerea pentru candidatul USR Elena Lasconi.
„Astăzi, împreună cu colegii mei din Alianța Forțelor de Dreapta, am luat o decizie pe care o consider necesară și indispensabilă pentru sănătatea democrației din România. Astăzi, împreună cu colegii mei, am luat decizia să continuăm campania electorală pentru alegerile prezidențiale, dar această campanie să fie pentru susținerea candidatului Elena Lasconi”, a spus Orban.
Ludovic Orban se RETRAGE din cursa prezidențială și o susține pe Elena Lasconi
„Vreau să vă mulţumesc, domnule Orban. Eu vă respect foarte mult şi cred că sunt puţini politicieni cu experienţa dumneavoastră. Vă mulţumesc pentru încredere. Domnului Tomac, de asemenea, vreau să îi mulţumesc pentru încredere. Aş vrea să fac un apel la celelalte forţe de centru dreapta să facă acest pas, pentru că într-adevăr putem să avem un nou început, unul în care bunul simţ şi buna credinţă să fie cea care tronează şi nu ceea ce vedem acum”, a spus Lasconi.