Connect with us

EVENIMENT

Clujenii pot afla secția la care vor vota la alegerile prezidențiale de pe site-ul Primăriei

Publicat


Locuitorii din Cluj-Napoca pot afla online care sunt secțiile de votare la care sunt arondați pentru alegerile prezidențiale.

Primăria Cluj-Napoca anunță că alegătorii pot verifica online la care secție de votare sunt arondați pentru alegerile prezidențiale, care vor avea loc pe 24 noiembrie 2024 – turul I și 8 decembrie 2024 – turul II.

Arondarea secțiilor de votare

Informațiile pot fi accesate fie pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca, la secțiunea „Alegeri 2024” (www.primariaclujnapoca.ro), fie pe portalul Registrului Electoral, în secțiunea „Află care este secția ta de votare” (www.registrulelectoral.ro).

„Primăria Cluj-Napoca pune la dispoziția alegătorilor din municipiu posibilitatea identificării secțiilor la care urmează să voteze. Arondarea străzilor din municipiul Cluj-Napoca, stabilită pentru scrutinele electorale din 24.11.2024, respectiv 08.12.2024, poate fi consultată pe siteul www.primariaclujnapoca.ro, secțiunea «Alegeri 2024» sau pe www.registrulelectoral.ro, secțiunea «Află care este secția ta de votare».

Publicarea acestor date se realizează în conformitate cu prevederile art. 20 alin (5), din Legea nr. 208/2015, modificată și completată și cu art. 41 din Legea nr. 370/2004, pentru alegerea Președintelui României”, a transmis Primăria Cluj-Napoca.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Sfaturi pentru șoferi. FRAUDAREA kilometrajului: cum să identificați și cum să evitați mașinile cu kilometrajul dat înapoi

Publicat

kilometraj

Piața auto din România este plină de mașini care au kilometrajul dat înapoi, iar unii proprietari s-ar putea să nu știe că și odometrul vehiculelor proprii au fost cândva manipulate. Astfel de mașini cauzează probleme majore, se defectează frecvent și necesită costuri substanțiale de reparații.

Potrivit lui Matas Buzelis, expert auto din cadrul companiei carVertical, decât să repari continuu o mașină care a avut kilometrajul dat înapoi, uneori este mai rentabil s-o vinzi și să cumperi un alt vehicul. Cum puteți observa că odometrul mașinii a fost manipulat?

Un kilometraj scăzut poate sugera că citirile odometrului au fost modificate

Vehiculele din România, care au fost verificate prin intermediul platformei carVertical, parcurg de obicei o medie de 20.338 km pe an. Prin urmare, în 5 ani de zile o mașină parcurge în medie peste 100.000 de kilometri. Dacă kilometrajul unei mașini second hand indică o valoare mai mică decât media, acest lucru ar putea indica faptul că vânzătorul a manipulat odometrul pentru a vinde vehiculul la un preț mai mare.

Sfaturi pentru șoferi. FRAUDAREA kilometrajului: cum să identificați și cum să evitați mașinile cu kilometrajul dat înapoi

„Mașinile cu kilometraj redus sunt la mare căutare pe piața vehiculelor la mâna a doua. Cu toate acestea, este indicat să nu vă grăbiți să cumpărați un astfel de vehicul și să verificați în primul rând istoricul kilometrajului. Vânzătorii necinstiți dau kilometrajul înapoi și la modelele mai vechi de mașini și la cele mai noi”, spune Buzelis.

Potrivit datelor carVertical, 6,5% dintre toate mașinile din România care au fost verificate pe platformă în prima jumătate a anului 2024 au avut kilometrajul manipulat, ceea ce indică faptul că nu există încă suficientă transparență pe piața vehiculelor rulate.

Piesele uzate ar trebui să trezească suspiciuni

Piesele uzate semnificativ sunt și ele posibile indicii ale unui kilometraj ridicat. Frâne care scârțâie, un volant care zdrăngăne sau un ambreiaj greu de apăsat pot fi semne clare că vehiculul a fost condus pe distanțe mult mai mari decât se pretinde în reclamă. Desigur, totul depinde de obiceiurile de condus ale proprietarului și de modul în care a întreținut vehiculul.

Atunci când alegeți să vă cumpărați o mașină rulată, se recomandă să fiți atenți la modul în care a fost folosită. Dacă vehiculul a fost condus în mare parte în zone muntoase, atunci ambreiajul, frânele și motorul acestuia vor fi uzate semnificativ.

Mașinile importate au deseori kilometrajul dat înapoi

Datorită popularității serviciilor de verificare a istoricului vehiculelor, atât cumpărătorii cât și vânzătorii pot verifica cu ușurință istoricul oricărei mașini. Nu sunt puține cazurile în care, după ce au analizat înregistrările istorice ale vehiculelor pe care le dețin, unii proprietari sunt surprinși să afle că mașinile lor au fost importate din străinătate, au fost avariate semnificativ sau au kilometrajul modificat.

„Deși importurile de mașini extind opțiunile cumpărătorilor atunci când caută o mașină la mâna a doua, vehiculele importate din străinătate nu sunt întotdeauna în stare bună. Mașinile importate au șanse de 3 ori mai mari să aibă kilometrajul dat înapoi. Verificând istoricul mașinii, vă reduceți șansele de a fi înșelat.”, spune Buzelis.

Mașinile care au odometrul modificat se strică mai des

Defecțiunile frecvente pot indica, de asemenea, citiri modificate ale odometrului. Dacă vânzătorul susține că mașina a parcurs 100.000 de kilometri, dar kilometrajul real este de două ori mai mare, atunci unele piese vor avea un grad ridicat de uzură.

Cumpărarea unei astfel de mașini poate duce la cheltuieli imense de reparații și veți întâmpina dificultăți în planificarea reviziilor și a lucrărilor sale de întreținere.

Interior în stare proastă – un prim semn că mașina a parcurs mai mulți kilometri decât vi s-a spus

Uneori, kilometrajul real al unei mașini poate fi dezvăluit de starea generală a vehiculului. Cu cât acesta a fost folosit mai mult, cu atât este mai probabil ca interiorul să fie uzat.

Dacă vedeți că volanul, schimbătorul de viteze și pedalele sunt uzate, asta indică de obicei faptul că mașina a parcurs zeci de mii de kilometri. Starea proastă a scaunelor poate sugera, de asemenea, că vehiculul a fost utilizat intens.

Cu toate acestea, există cazuri când vânzătorii înlocuiesc piesele interioare uzate pentru a face mașina mai atractivă. Acest lucru poate induce în eroare potențialii cumpărători, încurajându-i să cumpere mașina fără să-i facă o verificare amănunțită într-un service auto.

Sursa: CarVertical

 

Citește mai departe

EDUCATIE

Tiberiu Ușeriu la Cluj-Napoca: Pot să fiu unul dintre modelele „așa nu”. LECȚII de viață pentru elevii Liceului ”Avram Iancu”

Publicat

tibi useriu

Tiberiu Ușeriu, ultramaratonist și fondator al proiectelor Via Transilvanica și Tășuleasa Social, a susținut astăzi o conferință în fața elevilor de la Liceul Teoretic ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca, unde a vorbit despre experiențele sale de viață, competițiile extreme la care a participat și importanța disciplinei și curajului în atingerea succesului. Ușeriu a împărtășit tinerilor detalii despre copilăria sa dificilă, primele visuri și drumul său către performanță, oferind lecții valoroase despre educație, perseverență și depășirea obstacolelor.

El a abordat subiecte variate, de la biografie la începuturile umile, la proiectele sale caritabile și competițiile extreme la care a participat. În discursul său a vorbit despre cum a reușit să își găsească drumul într-o societate în care modelele de urmat pot fi greu de identificat:

“La fel cum apar ciupercile după ploaie, așa apar și modelele, iar voi aveți nevoie de un filtru pentru a face diferența și a conștientiza care sunt modelele bune și cele rele. Să știți că în urmă cu câteva zeci de ani, când treceam eu prin școală, nu era chestia asta”, a spus Tiberiu.

tibi useriu

Tiberiu Ușeriu la Cluj-Napoca: Pot să fiu unul dintre modelele „așa nu”. LECȚII de viață pentru elevii Liceului ”Avram Iancu”

Pe parcursul discuției, Ușeriu a oferit și detalii despre copilăria sa: “Eu vin din vârful muntelui, mai exact din Pasul Tihuța. La un moment dat, părinții mei au divorțat și eu am ajuns la Bistrița. Atunci a fost și momentul în care, fiind în clasa a treia, mi-am dat seama că sunt analfabet.”

El a subliniat și cum lipsa unor modele profesionale în primii ani de viață a avut un impact asupra sa: “La o oră de dirigenție, profesoara ne-a întrebat ce îmi doresc să devin în viață. Atunci am auzit pentru prima dată că există visul de a te face astronaut, pilot sau medic… Răspunsul meu a fost că doresc să devin șofer de tir. De atunci am început să am parte de bullying.”

“Atunci mi-am dat seama că mă degradasem din punct de vedere fizic”

Tiberiu Ușeriu a vorbit despre importanța visurilor și a curajului în viață, dar și despre riscurile de a te abate de la drumul cel bun: “E foarte important să visezi, pentru că dacă nu visezi, nu ai cum să ajungi acolo sus de tot. Dar, pentru a ajunge acolo, în primul rând ai nevoie de educație, apoi de ambiție și perseverență. Și ceea ce ne lipsea nouă cel mai mult era curajul. Curajul a fost și singurul lucru pe care mi l-am dezvoltat, dar acesta m-a adus, la un moment dat, și pe drumul greșit”, spune acesta.

Viața lui sportivă a devenit și ea subiect de discuție. A povestit cum, la 41-42 de ani, a început să alerge alături de câinii săi pentru a-și recupera condiția fizică: “Atunci mi-am dat seama că mă degradasem din punct de vedere fizic… Așadar, am zis că, dacă am câștigat împotriva a doi câini, înseamnă că pot să mă înscriu într-o competiție.”

Prima sa competiție a fost Maratonul Internațional de la Cluj, în 2014, unde a ales să alerge nu doar cei 42 de kilometri ai cursei, ci și o distanță suplimentară de peste 200 de kilometri, din Pasul Tihuța până la Cluj.

Curajul și determinarea l-au dus apoi la participarea la una dintre cele mai dificile competiții din lume, ultramaratonul de 620 km din zona Cercului Polar, numit 6633 Arctic Ultra, pe care l-a descris ca fiind una dintre cele mai mari provocări personale: “După acea competiție de la Cluj, mi-am dorit mai mult. Am ajuns la una dintre cele mai dragi competiții de-ale mele, dar și una dintre cele mai mari provocări de-ale mele pe plan sportiv, o competiție de 620 km, numită 6633.”

tibi useriu

“Între motivație și disciplină e o diferență enormă”

În ciuda succesului său, Tibi Ușeriu a recunoscut și dificultățile întâmpinate pe parcurs, inclusiv un accident grav în 2019, când aproape și-a pierdut două degete de la picioare din cauza degerăturilor severe: “În 2019 am avut un accident destul de grav la picioare, unde am avut degerături de gradul trei, când aproape mi-am pierdut două degete.”

În încheiere, Ușeriu a reflectat asupra lecțiilor învățate de-a lungul carierei sale și a subliniat importanța disciplinei în atingerea succesului, în contrast cu motivația fluctuantă:

“Între motivație și disciplină e o diferență enormă. Motivația e foarte mare la început. Se formează ca o buclă, care mai apoi scade și scade, pentru că nu mai găsești nimic să fii motivat. Disciplina e total altfel. Să îți creezi o disciplină e mult mai greu. Aceasta nu crește la fel ca motivația, dar după ce o dobândești, se menține fără oscilații mari.”

Pentru elevii din Cluj-Napoca, întâlnirea cu Tibi Ușeriu a fost o oportunitate de a primi o lecție de viață autentică, din partea unui om care a cunoscut atât succesul, cât și eșecul, și care, în ciuda tuturor provocărilor, rămâne un exemplu puternic de ambiție, perseverență și autenticitate.

Daria Mustea

Citește mai departe

EVENIMENT

Lucrări de construcții posibil ilegale, la marginea Pădurii Făget, zonă protejată: „Clujule, îți moare Făgetul!”

Publicat

Lucrări de construcție masive, fără nicio autorizație vizibilă, au început în Colonia Făget, la marginea Pădurii Făget din Cluj, într-o zonă propusă pentru protecție, semnalează o activistă din Cluj.

La marginea Pădurii Făget au loc lucrări de construcție care provoacă „distrugeri masive și ireversibile”, atrage atenția o activistă de mediu din Cluj.  Construcțiile, pentru care nu este afișată autorizația de construire nici pe teren, nici pe site-urile autorităților locale, amenință să distrugă habitate naturale valoroase din zonă, inclusiv arinișurile pentru care Academia Română a avizat propunerea de protejare a ariei.

„Se întâmplă la marginea Făgetului Clujului, zonă protejată. Distrugeri masive și ireversibile… Ce vedeți în imagini sunt lucruri absolut inexplicabile prin niște autorizații de construire.

ACUM, se sapă în habitatul de ariniș, la rădăcinile copacilor. Habitatul acesta e unul din cele pentru care s-a decis protecția Făgetului… Lucrări de construcții pentru care nu este afisată nici o autorizație de construire, nici publicată pe vreun site al Consiliului Județean Cluj, nici al Primăriei Ciurila”, scrie într-o postare pe Facebook Alina Chiriac, care luptă pentru salvarea acestor habitate.

Sesizările la autorități, fără rezultate

Ea arată că a făcut numeroase sesizări către autoritățile locale și naționale, dar până în prezent nu s-au luat măsuri pentru a opri lucrările, sugerând că dezvoltările ar putea avea sprijin tacit din partea autorităților.

„Cineva se grăbește să distrugă habitatele și integritatea zonelor propuse spre protejare în aria Făget Sud Colonia Făget și are pentru asta un sprijin cel puțin tacit din partea autorităților. Altfel nu ar fi posibil să faci astfel de lucrări fără panouri cu Autorizația de construire afișată, publicată. La fel ca cele pentru DC71…

Cu nenumărate sesizări formale către toate instituțiile posibile. Cu propunerea de arie protejată Făget Sud Colonia Făget avizată de Academia Română și curpinzând toate aceste zone. Cu rugăminți către Ministerul Mediului. Nimeni nu aude…”, a mai arătat activista.

România riscă declanșarea unei proceduri de infringement

Îngrijorarea este cu atât mai mare cu cât există riscul declanșării unei proceduri de infringement împotriva României de către Comisia Europeană, mai arată Alina Chiriac. Aceasta a emis deja un aviz motivat care solicită țării noastre să îmbunătățească protecția habitatelor și a speciilor. În cazul în care România nu ia măsuri, cazul ar putea ajunge la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

„Cu posibil proces la CJUE (Curtea de Justiție a Uniunii Europene) după colț, la 1 lună și un pic de la un aviz motivat de la CE pe procedura de infringement care spune exact asta:

«Comisia solicită ROMÂNIEI să asigure protecția habitatelor și a speciilor Comisia Europeană a decis astăzi să trimită un aviz motivat României [INFR(2020)2297] pentru transpunerea incompletă a Directivei privind habitatele (Directiva 92/43/CEE) în legislația sa națională. Această directivă reprezintă unul dintre principalele instrumente europene de protejare a biodiversității. Legislația României nu menționează în mod explicit că măsurile de conservare incluse în planurile de gestionare trebuie să țină seama de necesitățile ecologice ale tipurilor de habitate naturale și ale speciilor prezente pe teritoriul respectivelor situri. (…)

Cazul ar putea ajunge la CJUE

România a prezentat două proiecte de lege care abordează deficiențele semnalate de Comisie, dar niciunul nu a fost adoptat până în prezent. În consecință, Comisia a decis să emită un aviz motivat adresat României, care are la dispoziție două luni pentru a răspunde și a lua măsurile necesare. În caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la acest caz»”, mai spune clujeanca.

În timp ce lucrările continuă și habitatele sunt distruse, Pădurea Făget, simbol al biodiversității și al echilibrului natural al Clujului, se află în pericol iminent. Activista trage un semnal de alarmă: „Clujule, îți moare Făgetul și tu te dai mare verde și neutru climatic…”.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Un nou lot de trei aeronave F-16 Fighting Falcon a sosit la Câmpia Turzii

Publicat

Încă trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de la Regatul Norvegiei au aterizat joi la Baza Aeriană de la Câmpia Turzii. Aeronavele vor face parte din dotarea Escadrilei 48 Vânătoare.

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România de la Regatul Norvegiei au aterizat joi, 24 octombrie, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, în vederea dotării Escadrilei 48 Vânătoare.

A patra serie de aeronave sosite în țară

Aceasta este cea de-a patra serie de trei aeronave F-16 sosite în țară, din cele cumpărate de România de la Regatul Norvegiei, împreună cu pachetul de bunuri și servicii aferent. Finalizarea recepției întregului lot este estimată pentru finalul anului 2025.

Achiziția aeronavelor și a pachetului de bunuri și servicii asigură creșterea securității României prin executarea apărării spațiului aerian național și flancului estic al Alianței Nord-Atlantice.

Guvernul cumpără 32 de aeronave F-16 de la Norvegia

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii).

Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax