Connect with us

EVENIMENT

Cine sunt viitorii consilieri locali și județeni ai Clujului? Calendarul constituirii noilor consilii

Publicat


consiliu

Alegerile din 9 iunie 2024 au adus schimbări importante pe scena politică locală, care se vor concretiza începând cu luna octombrie. Atât Consiliului Județean Cluj, cât și Consiliului Local Cluj-Napoca vor avea o nouă componență.

Alegerile locale din 9 iunie 2024 aduc modificări semnificative în structura politică locală. Deși PNL păstrează conducerea Consiliului Județean Cluj, dar și Primăria Cluj-Napoca, partidul a pierdut câteva mandate față de scrutinul anterior. PSD câștigă teren atât la nivel local, cât și județean, iar partide noi precum AUR și REPER își fac debutul în consilii.

Cluj24 vă prezintă o analiză a acestor schimbări, cine sunt noii consilieri, care partide au câștigat teren, dar și etapele de constituire a noilor consilii.

PNL păstrează șefia Consiliului Județean Cluj

Partidul Național Liberal pierde mai multe mandate în viitorul consiliu județean, cu 13 consilieri în loc de 19 consilieri, câți au fost aleși în exercițiul anterior (plus două transferuri, unul de la USR și unul de la PMP). PNL păstrează însă șefia Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe câștigând în 9 iunie al patrulea său mandat.

Consilierii liberali care au câștigat un nou mandat sunt Cristian Ciuta, Maria Forna, Marinela Marc, Bashar Molhem, Iuliu Sămărtean și Georgiana Sima. Acestora li se adaugă câteva nume noi, și anume: Cristian Haiduc, Florin Stamatian, Radu Rațiu, Ovidiu Stănilă, Ignat Morar și Paul Țiriac.

Numele lui Radu Rațiu, fost consilier județean și director al Cluj Arena, este vehiculat ca potențial succesor al lui Marius Mînzat în funcția de vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj.

PSD, mai multe mandate în viitorul consiliu județean

PSD a câștigat cu două mandate mai mult decât în ultimele alegeri. Astfel, trei consilieri județeni în funcție își păstrează pozițiile: Alexandru Cordoș, Laura-Elena Chiorean și Valentin Cuibus. Acestora li se alătură alți patru consilieri: Remus Lăpușan, Ioan Oleleu, Andrei Bradea și Luana-Beatrice Șerban.

USR, prezent în alegerile din 9 iunie alături de PMP și Forța Dreptei în Alianța Dreapta Unită (ADU), își păstrează doi dintre actualii consilieri județeni, respectiv pe Mihai Iepure și Ionuț Florea. Alți patru consilieri se alătură grupului: Dorel Secară, Adrian Nicolae Pitu, Marius Sironka și Ionela Timiș.

Și UDMR a obținut un mandat în plus în alegerile locale din vară. Astfel, pe lângă actualii consilieri județeni Vákár István-Valentin (vicepreședinte al CJ Cluj), Antal Géza, Balla Francisc, Lőrinczi Zoltán-László și Reş Eva, în viitorul consiliu județean se va regăsi și Szabo-Csorba Zsuzsanna.

AUR, prezență în premieră în componența CJ Cluj

La nivelul consiliul județean, o noutate este prezența în premieră a partidului AUR în componența forului județean. Cei care vor reprezenta clujenii din partea acestui partid sunt Șipoș Eugen, Curea Alexandru, Irimie Mircea și Petaca Alexandru Dan.

Componența viitorului consiliu local al municipiului Cluj-Napoca

La nivelul administrației locale, PNL va avea 10 reprezentanți, din care 9 fac parte și din actuala componență a consiliului local. Este vorba despre Dan-Ștefan Tarcea (viceprimar), Florin-Valentin Gliga, Ovidiu Florian, Loredana Pop, Ionuț-Daniel Moldovan, Flavia-Mihaela Petruș, Ovidiu-Vasile Vișan, Radu Constantea și Beniamin Chira. Pentru prima dată în consiliul local va ajunge dr. Cristian Ursu, șeful SMURD Cluj-Napoca.

Totodată, primarul Emil Boc își va începe cel de-al șaselea mandat de primar al Clujului luna aceasta.

Noi consilieri din partea USR, UDMR și PSD

USR își păstrează doi dintre actualii consilieri locali, pe Adriana Cristian și Alexandra Oană. Alți trei consilieri locali au fost aleși pe listele ADU în scrutinul din 9 iunie: George Trif, Ciprian Rus și Paul Helmer.

De la UDMR, au câștigat un nou mandat viceprimarul Olah Emese și Andacs Zsolt-Levente. Uniunea va avea doi noi reprezentanți în viitorul consiliu local: pe Azzola Katalin și pe Bodizs Gyorgy-Istvan.

Consilierul PSD Vladimir Mătușan a obținut de asemenea un nou mandat în consiliul local al municipiului Cluj-Napoca. Lui i se vor alătura și Aurelia Cristea, candidatul PSD la funcția de primarul al Clujului la alegerile din 9 iunie, dar și Ovidiu Săcară.

Oameni noi, dar și partide noi, în viitorul consiliu local

Două partide vor avea în premieră reprezentanți în consiliul local Cluj-Napoca: AUR și REPER.

AUR îi va trimite în consiliul local pe Călin Cosma – candidat pentru funcția de primar al Clujului și pe Aurel Damian. Totodată, consilierul local Anca Ciubăncan, aleasă în mandatul precedent pe listele PSD, a câștigat un nou mandat, de această dată alături de AUR.

REPER le va avea pe Ramona Strugariu și pe Iulia Costache în componența viitorului consiliul local.

Calendarul de constituire a noilor consilii locale

Calendarul de constituire a consiliilor locale ca urmare a alegerilor locale din 9 iunie este următorul:

  • 29 septembrie 2024: Confirmarea calităţii de membru a consilierilor declaraţi aleşi şi a supleanţilor;
  • 6 octombrie 2024: Renunţarea la mandat;
  • 11 octombrie 2024: Transmiterea documentelor doveditoare pentru îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 114, al. 2, lit. a)- e) din O.U.G.  nr. 57/2019;
  • 13 octombrie 2024: Transmiterea către judecătoria la care este arondată UAT a documentelor doveditoare pentru îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 114, al. 2, lit. a)- e) din O.U.G.  nr. 57/2019
  • 13.10.2024: Transmiterea către judecătoria la care este arondată UAT şi către prefect a declaraţiilor semnate de către consilierii locali declaraţi aleşi care au renunțat la mandat;
  • 21.10.2024: Validarea mandatelor consilierilor locali declaraţi aleşi;
  • De îndată după împlinirea termenului prevăzut la punctul anterior: Comunicarea încheierii de validare/invalidare a mandatelor consilierilor locali declaraţi aleşi;
  • În prima zi lucrătoare ulterioară comunicării încheierii de validare: Informarea consilierilor locali declaraţi aleşi cu privire la validarea mandatelor lor, a supleanţilor acestora cu privire la invalidarea mandatelor consilierilor locali declaraţi aleşi, precum şi a partidelor politice;
  • În termen de 3 zile de la comunicarea încheierii de validare/invalidare: Formularea apelului împotriva încheierii de validare/invalidare a mandatului;
  • În termen de cel mult 5 zile de la comunicarea încheierii judecătoriei ori a comunicării hotărârii tribunalului, în situaţia în care numărul mandatelor de consilieri locali validate este mai mare decât numărul natural strict mai mare decât jumătate din numărul consilierilor locali stabilit potrivit art. 112 din O.U.G.  nr. 57/2019: Convocarea consilierilor locali pentru şedinţa privind ceremonia de constituire a consiliului local;
  • De îndată,  după  primirea  ordinului  de convocare emis de prefect: Comunicarea consilierilor locali/județeni ale căror mandate au fost validate a datei şi orei şedinţei privind ceremonia de constituire, convocată de prefect;
  • 25.11.2024: Constituirea consiliilor locale;
  • În termen de 20 de zile de la data desfășurării primei ședințe (50 de zile de la data desfășurării alegerilor): Convocarea consilierilor locali/judeţeni declaraţi aleşi, pentru cea de-a doua ședință de constituire.

Când își preiau primarii noile mandate?

În ceea ce privește intrarea în exercițiu al mandatului de primar, calendarul este următorul:

  • De îndată, după validare: Comunicarea încheierii privind validarea/invalidarea alegerii primarului;
  • În cel mult 24 de ore de la comunicare: Aducerea la cunoștință publică a încheierii judecătoriei;
  • Prima ședință privind ceremonia de constituire (Cel mai târziu 25.11.2024): Depunerea jurământului şi intrarea în exerciţiul de drept al mandatului.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

AVERTIZARE de vreme rea la Cluj. Vânt puternic și precipitații. Ninsoare și viscol la munte

Publicat

De

Zăpadă și viscol la Cluj

Administrația Națională de Meteorologie a emis noi avertizări de vreme rea pentru toată țara, inclusiv județul Cluj. În zona montană va ninge viscolit.

Pentru județul Cluj, ANM a emis două avertizări, între care un cod portocaliu pentru zona montană înaltă.

AVERTIZARE de vreme rea la Cluj. Zăpadă de peste 30 de centimetri în zona montană înaltă

Meteorolgii au emis o avertizare cod portocaliu pentru zona de munte a județului Cluj, valabil până vineri, 22 noiembrie, ora 20.00.

În zona înaltă vântul va sufla tare, cu rafale de 80 – 120 de kilometri pe oră. Va ninge viscolit, se va depune strat de zăpadă consistent, local de peste 30 de centimetri, va fi vizibilitate foarte redusă și zăpada troienită.

Atenție! Depuneri de polei

Intensificări ale vântului, ninsori, precipitații mixte și polei se vor semnala în tot județul Cluj începând de joi, 21 noiembrie, ora 23.00 și până vineri, 22 noiembrie, la ora 20.00.

Astfel, potrivit meteorologilor, vântul va bate cu viteze de 50-70 de kilometri pe oră. În tot județul vor fi precipitații mixte, pe arii restrânse cu depuneri de polei.

Foto: Arhivă

 

Citește mai departe

EVENIMENT

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Program special de lucru pentru eliberarea cărților de identitate la Cluj

Publicat

De

Direcția de Evidență Persoanelor Cluj

Duminică, 24 noiembrie, are loc primul tur de scurtin al alegerilor prezidențiale.

Clujenii care nu au încă un act de identitate valabil, necesar pentru a-și exercita dreptul la vot, îl vor putea ridica inclusiv duminică, în ziua scrutinului.

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Program special de lucru pentru eliberarea cărților de identitate la Cluj

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Cluj, anunță persoanele cu drept de vot, interesate de obținerea documentelor de identitate, că își adaptrează programul cu publicul, astfel încât să fie rezolvate în mod operativ solicitările privind eliberarea acestora.

Program special de lucru la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor este următorul:

  • Sâmbătă, 23 noiembrie 2024 – între orele 8.00 – 16.00
  • Duminică, 24 noiembrie – între orele 7.00 – 19.00 pentru depunerea documentelor în vederea eliberării actelor de identitate și între orele 7.00 – 21.00 pentru eliberări acte de identitate.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj recomandă cetăţenilor care şi-au depus actele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate sau a cărţii de identitate provizorii, ale căror documente sunt emise şi neridicate, să se deplaseze la sediul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi, pentru ridicarea actelor de identitate, în vederea exercitării dreptului de vot.

Informaţii suplimentare pot fi obținute AICI.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania

Publicat

constructii

Evenimentul va avea loc în data de 28 noiembrie și va marca o etapă importantă în creșterea reprezentativității asociației în zona de centru și nord.

Patronatul Societăților din Construcții – Filiala Transilvania este o subdiviziune care se ocupă de specificul pieței și al regiunii Transilvania, care include județele din centrul și nordul țării și reprezintă interesele angajatorilor din domeniul construcțiilor din zona Transilvaniei, unii dintre cei mai importanți actori din industria construcțiilor la nivel regional.

”Împreună pentru protejarea valorilor breslei”

PSC a luat ființă din necesitatea de asociere a companiilor care activează în domeniul construcțiilor și din dorința de a colabora mai bine pentru a asigura un mediu de afaceri sănătos. Patronatul se dorește a fi reprezentativ în domeniu, atât în interiorul României cât și în afara granițelor țării, fiind promotor activ pentru protejarea valorilor acestui domeniu.

alexandra stoica

La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania

Motto-ul PSC este “Împreună pentru protejarea valorilor breslei” și reprezintă direcția în care ne dorim să mergem în continuare, a declarat președintele Alexandra Stoica. De asemenea, exprimă spiritul organizației și felul în care interacționăm cu membrii, autoritățile, media sau alte organizații”, a mai adăugat Stoica.

Patronatul Societăților din Construcții – PSC este membru fondator al Federației Patronatelor Societăților din Construcții – FPSC, singura federație reprezentativă la nivel de Sector de activitate, în domeniul Construcțiilor civile și industriale.

Citește mai departe

EVENIMENT

IMPORTANT. Clădirea UPU Cluj-Napoca intră o lună în reparații. Cum vor fi afectați pacienții. Ce alternative au

Publicat

UPU

Clădirea Unității de Primiri Urgențe (UPU) de pe strada Clinicilor din Cluj-Napoca va intra, de joi, 21 noiembrie, timp de o lună, până în 22 decembrie, într-un proiect de de lucrări de reparații, întreținere și igienizare, anunță Spitalul Clinic Județean de Urgență. 

Lucrările se desfășoară în sectorul de evaluare și tratament imediat pentru urgențe de cod galben, în compartimentul tampon de observație/ventilație, în camera de resuscitare, în camera de izolare pentru pacienții critici și în holul de acces către aparatura de radiologie și către lifturi.

”În mod concret, se va repara pardoseala prin înlocuirea rășinii existente cu tarchet rezistent, se va zugravi și igieniza fiecare spațiu în parte, se vor reface tavanele și se vor înlocui ușile de acces.

Prezentele lucrări le contină pe cele efectuate în perioada 26.02-04.03.2024, în zona de primire și triaj a pacienților.

Lucrările se vor desfășura etapizat pe zone, iar pacienții vor fi relocați, în funcție de codul lor de triaj, în celelalte compartimente ale secției”, arată spitalul.

Capacitate redusă de preluare a pacienților

Din cauza reducerii substanțiale a spațiului functional, în perioada menționată, UPU va avea o capacitate redusă de preluare a pacienților, astfel că se va asigura asistența medicală de urgență, cu prioritate cazurile critice, de cod rosu și, în funcție de spatiul disponibil, se vor prelua urgențele de cod galben și verde.

Pe durata efectuării lucrărilor, accesul în UPU se va face pe intrarea principală a clădirii.

”Pentru punerea în practică a lucrărilor de renovare și igienizare, rugăm pacienții și aparținătorii să dea dovadă de înțelegere”, transmit reprezentanții spitalului.

Alternative pentru clujeni

Clujenii care vor avea probleme de sănătate în această perioadă se vor putea îndrepta spre Compartimentele de Primiri Urgențe care funcționează la Spitalul Militar și la Spital Municipal Clujana.

Care este procedura la UPU

Un pacient care vine la UPU sau este adus cu ambulanța trebuie să știe că prima dată va evaluat de asistentul de triaj, căruia va trebui să-i comunice ce îl supără, ce alte probleme de sănătate a mai avut, ce medicaţie a luat la domiciliu şi să-i prezinte actele medicale (carnet de sănătate, bilete de ieşire din spital, scrisori medicale, rezultate ale investigaţiilor paraclinice); acesta îi va măsura tensiunea arteriala, frecvenţa cardiacă, frecvenţa respiratorie,temperatura.
După aceste proceduri va primi un cod de urgenţă în funcţie de severitatea afecţiunii pe care o prezintă, iar în funcţie de acest cod, de numărul de pacienţi existenţi concomitent în serviciu şi de numărul de medici disponibili va fi preluat de un medic de urgenţă;

Dacă severitatea bolii este mai mică decât a unui pacient venit ulterior, sau sunt oameni aduși în urma unor accidente,  pacientul inițial va trebui să aștepte până să fie consultat de medic.

Recoltarea de analize

După consultul medical de specialitate, pacientul va fi preluat în una din ariile specifice: mici intervenţii chirurgicale, urgenţe minore, resuscitare, urgenţe majore cu risc vital. Cei care au riscul de a li se opri inima vor intra direct în camera de resuscitare indiferent câţi pacienţi au venit înaintea dânsilor la triaj.

După examinarea făcută de medicul de urgenţă, aceste va decide dacă se vor recolta analize şi se vor efectua investigaţii radiologice (radiografii, computer tomografii etc) pentru a putea definitiva diagnosticul. Efectuarea acestea poate dura mai mult sau mai puțin, în funcţie de complexitate şi de numărul de pacienţi ce trebuie  să se supună aceleiaşi investigaţii.

În urma examenului clinic, a rezultatelor explorărilor făcute, a monitorizării, și a răspunsului la terapia de urgenţă se va lua decizia de: internare, trimitere spre medicul de familie cu recomăndari de investigaţii prin ambulator sau trimiterea la domiciliu cu indicaţii de dispensarizare prin medicul de familie.

În cursul anului trecut, peste 110.000 de pacienți s-au prezentat la UPU și la camerele de gardă ale Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax