EVENIMENT
CFR Călători anunță MODIFICĂRI în circulaţia mai multor trenuri. SE ANULEAZĂ trenuri spre Cluj
Mai multe trenuri de călători vor fi anulate sau vor circula cu trasee modificate temporar, în iunie, în urma unor lucrări la infrastructura feroviară.
Astfel, în zilele de 2 și 3 iunie, în urma lucrărilor ce se fac pe secțiunea feroviară Sfântu Gheorghe – Bodoc:
– IR 1540, IR 1541 Iași – Brașov si retur se vor anula și în locul lor vor circula trenurile IR 12551 Brașov (plecare 09.35) – Bodoc (sosire 10.15) și IR 12552 Sfântu Gheorghe (plecare 13.42) – Brașov (sosire 14.21).
În perioada 3 – 19 iunie, urmare efectuare lucrări pe secțiunile feroviare Ilia – Dobra/ Gurasada/ Ilteu:
– în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 346 București Nord – Lokoshaza se anulează pe distanța București Nord–Arad–Curtici și circulă pe distanța Curtici – Lokoshaza conform graficului de circulație din mersul trenurilor; Trenul IR 1595 București Nord – Craiova se anulează; În locul celor 2 trenuri anulate circulă IR 12846 București Nord (plecare 13.45) – Videle – Craiova – Orșova – Caransebeș – Arad – Curtici (sosire 01.43)
– în perioada 14 – 19 iunie 2021, trenul IR 347 Lokoshaza – București Nord se anulează pe distanța Curtici – Arad – București Nord și circulă pe distanța Lokoshaza – Curtici conform graficului de circulație din mersul trenurilor; Trenul IR 1692 Timișoara Nord – București Nord se anulează; În locul delor 2 trenuri circulă IR 12847 Curtici (plecare 04.19) – Arad – Timișoara Nord – Caransebeș – Orșova – Craiova – Roșiori Nord – Videle – București Nord (sosire 16.07)
– în perioada 12 – 18 iunie 2021, trenul IR 75 Lokoshaza – Brașov se anulează pe distanța Arad – Simeria – Brașov și circulă pe distanța Lokoshaza – Curtici – Arad conform graficului de circulație din mersul trenurilor
– în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 74 Brașov – Lokoshaza se anulează pe distanța Brașov – Simeria – Arad și circulă pe distanța Arad – Curtici – Lokoshaza conform graficului de circulație din mersul trenurilor
– în perioada 12 – 18 iunie 2021, trenul IR 472 București Nord – Lokoshaza se anulează pe distanța Brașov – Sibiu – Ilia – Radna – Curtici – Lokoshaza și circulă pe distanța București Nord – Brașov conform graficului de circulație din mersul trenurilor
– în perioada 14 – 20 iunie 2021, trenul IR 473 Lokoshaza – București Nord se anulează pe distanța Lokoshaza–Curtici– Radna – Ilia – Sibiu – Brașov și circulă pe distanța Brașov – București Nord conform graficului de circulație din mersul trenurilor
– în perioada 12 -18 iunie 2021, trenul IR 1765 Iași – Cluj Napoca – Timișoara Nord se anulează pe distanța Cluj Napoca-Timișoara Nord și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Iași–Cluj Napoca.
– în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 1766 Timișoara Nord – Cluj Napoca – Iași se anulează pe distanța Timișoara Nord-Cluj Napoca și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Cluj Napoca–Iași
– în perioada 03 – 18 iunie 2021, trenurile IR 1536 și IR 1736 Timișoara Nord – Cluj Napoca se anulează
– în perioada 04 – 19 iunie 2021, trenul IR 1531 Cluj Napoca – Timișoara Nord se anulează
– în perioada 12 – 18 iunie 2021, trenul IR 1921 Mangalia – Arad se anulează pe distanța Simeria–Arad și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Mangalia–București Nord–Simeria
– în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 1922 Arad – Mangalia se anulează pe distanța Arad–Simeria și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Simeria–București Nord– Mangalia
– în perioada 03 – 18 iunie 2021, trenul IR 1837 Iași – Cluj Napoca – Simeria – Timișoara Nord se anulează și în locul lui circulă, fără ziua de sâmbătă, IR 12839 Iași (plecare 18.30) – Cluj Napoca – Alesd – Oradea – Ciumeghiu – Arad – Timișoara Nord (sosire 09.48)
– în perioada 03 -18 iunie 2021, trenul IR 1838 Timișoara Nord – Simeria – Cluj Napoca – Iași se anulează și în locul lui circulă, fără ziua de sâmbătă, trenul IR 12838 Timișoara Nord (plecare 19.12) – Ciumeghiu – Oradea – Cluj Napoca – Iași (sosire 10.05)
– în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 1539 Coșlariu – Cluj Napoca (ramura de la 346 ) se anulează și în locul lui circulă trenul IR 12537 Brașov (plecare 15.02) – Coșlariu Grupa Pod Mureș – Teiuș – Cluj Napoca (sosire 21.25).
De asemenea, și în circulația trenurilor regio intervin modificări ce vor fi anunțate la nivel local, asigurându-se transbordarea pasagerilor cu mijloace auto pe rutele Simeria – Deva – Ilia – Dobra și Arad – Săvârșin.
Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile afectate vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă.
Sursa: Mediafax
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Restricții de circulație pe Autostrada A10 Sebeș-Turda. Se intervine pentru efectuarea unor lucrări
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj anunță închiderea temporară, miercuri, a unei porțiuni a Autostrăzii A10 Sebeș-Turda.
DRDP Cluj a anunțat că miercuri, 9 octombrie 2024, circulația pe autostrada A10, la Nodul Sebeș, Breteaua 5 (ieșirea Alba A10 – DN1), din județul Alba, va fi închisă în intervalul orar 7 – 19.
Se intervine pentru efectuarea unor lucrări
Această măsură este necesară pentru desfășurarea lucrărilor de reparații în perioada de garanție, efectuate de Asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. În acest timp, circulația va fi deviată către autostrada A1, cu ieșire la Sebeș.
„Miercuri, 09 octombrie 2024, in intervalul orar 07:00-19:00, se va închide circulația rutieră pe autostrada A10, Nodul Sebeș, Breteaua 5 (ieșirea Alba A10 – DN1), județul Alba. Circulația va fi deviată spre A1 cu ieșire la Sebeș.
Se intervine pentru efectuarea lucrărilor de reparații în perioada de garanție (Antreprenor: Asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL). Vă rugăm să respectați restricţia de circulaţie instituită şi semnalizarea rutieră temporară”, a transmis DRDP Cluj.
Jocul de „adio, dar rămân cu tine” al lui Nicolae Ciucă nu convinge pe nimeni. PSD și PNL își continuă blatul în spatele ușilor închise. Dacă Nicolae Ciucă și PNL sunt cu adevărat revoltați de decizia Curții Constituționale, de ceea ce se întâmplă cu drepturile românilor, atunci ori pleacă de la guvernare cu totul, ori susțin o moțiune de cenzură.
Am văzut că doamna Lasconi și USR au ieșit public să anunțe că vor iniția un asemenea demers. Așteptăm cu interes să vedem textul moțiunii de cenzură împotriva guvernului condus de Marcel Ciolacu și îi solicităm doamnei Lasconi să organizeze deîndată consultări pentru a discuta conținutul moțiunii de cenzură în vederea semnării și susținerii acesteia. Facem apel pe această cale inclusiv către parlamentarii neafiliați să semneze acest demers și să contribuie la înlăturarea guvernului Ciolacu.
AUR: Guvernul iohannist-pesedist trebuie să PLECE acasă
Sperăm că, de această dată, doamna Lasconi și parlamentarii USR să nu facă tot acest demers doar de imagine și să meargă până la capăt. Guvernul anti-românesc condus de Marcel Ciolacu, un guvern pentru care drepturile cetățenilor au devenit facultative, trebuie să plece, iar PSD și PNL trebuie să ajungă la coșul de gunoi al politicii.
Dacă anunțul USR a fost doar un cântec de sirenă îndreptat electoral către PNL, atunci românii îi vor sancționa. Însă, dacă vor ceda în fața intereselor electorale, AUR își asumă să meargă până la capăt cu acest demers și să înlăturăm acest guvern incompetent și răuvoitor.
Un salvamontist clujean a făcut parte din echipa României care a obținut locul III la competiția internațională Dolomiti Rescue Race Italia.
Echipa Dacia a salvatorilor montani din România, din care a făcut parte și un salvamontist din Cluj, a obținut un rezultat de excepție la concursul de pregătire profesională a salvamontiștilor Dolomiti Rescue Race, cu cea mai bună clasare de până acum, ocupând locul al III-a.
Salvamontist clujean, premiat la nivel internațional
Salvamontistul Răzvan Potîng, din cadrul Serviciului Public Salvamont-Salvaspeo Cluj, instituție publică aflată în subordinea Consiliului Județean, a fost unul din cei patru membri ai echipei Dacia, care a concurat cu elita salvatorilor montani din Europa, reuniți în Italia, în Dolomiti, pentru a participa la acțiunile de pregătire profesională a salvamontiștilor.
Răzvan Potîng este la cea de a treia participare în prestigioasa competiție, care a constat în parcurgerea de trasee montane de diverse tipuri și folosirea tehnicilor alpine și de salvare montană.
Trei echipe din România și o echipă mixtă
Salvamontiștii români au participat cu trei echipe: Dacia, Carpați și Valahia, plus un echipaj comun cu salvatorii italieni în echipa Amicizia, echipă special constituită pentru a marca faptul ca prietenia dintre salvatori este mai presus decât performanța sportivă.
Salvamontiștii din România au mai fost reprezentați de:
- echipa Carpați, care s-a clasat pe locul 11,
- echipa Valahia, care s-a clasat pe locul 26, iar
- echipa mixtă, formată din salvatori români și italieni numită Amicizia, s-a clasat pe locul al 13-lea.
Competiția Dolomiti Rescue Race, concurs tehnico-aplicativ cu participare internațională – cel mai mare de acest gen organizat cu specific de vară s-a desfășurat la finele săptămânii trecute. Alături de cele peste 60 de echipe din Italia, la eveniment au participat și echipe de salvatori montani din țări cu mare tradiție în salvarea montană din Europa.
În săptămâna ce va urma acestei competiții, salvamontiștii români vor continua să desfășoare diverse activități de pregătire profesională alături de salvatorii montani din Italia, activități cuprinse în calendarul de schimburi de experiență încheiat între conducerea structurilor de salvare montană dintre cele două țări și vor participa de asemenea, la festivitățile ocazionate de aniversare a 70 de ani de activitate a CNSAS – Corpul Național de Salvare Alpină și Speologică Italian.
ECONOMIE
Companiile Itochu din Japonia şi EDF din Franţa sunt interesate de proiectul hidrocentralei Tarniţa-Lăpuşteşti
Consorţiul format din Itochu-EDF este interesat de proiectul hidrocentralei Tarniţa-Lăpuşteşti, fiind dispuse să realizeze pe banii lor studiul de fezabilitate, a anunțat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Companiile Itochu din Japonia şi EDF din Franţa sunt interesate de proiectul hidrocentralei cu acumulare prin pompaj Tarniţa-Lăpuşteşti şi sunt dispuse să realizeze pe banii lor studiul de fezabilitate, iar apoi să ducă până la capăt proiectarea şi execuţia centralei, a anunţat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
„Cele două mari companii sunt interesate de proiect”
„Am continuat chiar zilele acestea discuţiile cu partenerii strategici din Japonia şi Franţa, consorţiul format din Itochu-EDF, doi giganţi energetici la nivel mondial. EDF este cea mai importantă companie de utilităţi din Europa, care produce peste 16% din energia electrică din Uniunea Europeană. EDF este cel mai mare operator de active nucleare din lume, cu aproximativ 180.000 de angajaţi. Itochu, gigantul japonez, are venituri totale de aproape 90 miliarde USD, adică 28% din PIB-ul României. Cele două mari companii sunt interesate de proiect (Tarniţa Lăpuşteşti, n.r.) şi dispuse să realizeze pe banii lor SF-ul, iar apoi să ducă până la capăt proiectarea şi execuţia centralei. Un proiect de mare anvergură are nevoie de parteneri serioşi, stabili, de încredere şi care au dovedit că ştiu şi pot să implementeze proiecte mari. Aşa cum este Tarniţa-Lăpuşteşti pentru ţara noastră”, a scris Sebastian Burduja, marţi seara, pe pagina sa de Facebook.
Cel mai important proiect pentru sistemul energetic românesc
El a reafirmat că Tarniţa-Lăpuşteşti este proiectul cel mai important pentru sistemul energetic românesc, vechi de 50 de ani, ignorat şi pasat de la un an la altul, deşi contribuie substanţial la securitatea sistemului energetic, la preţuri corecte şi, nu în ultimul rând, la producţia de energie curată şi stocarea de mari dimensiuni.
Burduja a precizat, în context, că, la începutul mandatului său, a scos „de la sertar proiectul” şi a mandat conducerea SAPE să demareze licitaţia pentru studiul de fezabilitate (SF). Ministrul Energiei a subliniat, însă, că după un an nu s-a înregistrat niciun progres.
„SAPE este societatea statului român care administrează participaţiile în energie şi căreia i-am acordat toată încrederea şi sprijinul meu în a duce la bun sfârşit prima etapă a proiectului, respectiv atribuirea SF-lui. După un an de zile constat că nu s-a înregistrat niciun progres şi că suntem în acelaşi punct, SAPE nereuşind să închidă licitaţia pentru atribuirea SF-ului. Nu renunţ nici în ruptul capului. Proiectul acesta va vedea lumina zilei. Cu mine sau fără mine ministru. Pentru că România şi energia României nu mai au timp să aştepte, iar mandatele de ministru nu sunt despre o persoană sau alta, ci despre viitorul acestei ţări şi a viitoarelor generaţii”, a mai precizat Sebastian Burduja, pe reţeaua de socializare.
Avantajele construirii hidrocentralei
În vara acestui an, SAPE a anunţat că două companii au depus oferte în cadrul procedurii de licitaţie pentru realizarea „Studiului de Fezabilitate şi Documentaţiei tehnico-economică aferente obiectivului de investiţii Centrala hidroelectrică cu acumulare prin pompaj (CHEAP) Tarniţa – Lăpuşteşti”.
Potrivit SAPE, construirea şi funcţionarea hidrocentralei cu acumulare prin pompaj Tarniţa – Lăpuşteşti are numeroase avantaje:
- îmbunătăţeşte regimul de funcţionare a centralei atomo-electrice de la Cernavodă, mai ales în perspectiva construirii Unităţilor 3 şi 4, dar şi a centralelor termoelectrice pe combustibili fosili, prin transferul de energie electrică de la gol, la vârf de sarcină;
- participă la reglajul frecvenţă – putere;
- asigură rezerva terţiară rapidă;
- asigură rezerva de avarie de scurtă durată;
- asigură condiţii optime pentru funcţionarea centralelor electrice intermitente regenerabile;
- furnizează putere reactivă şi funcţionarea în regim compensator, asigurând respectarea standardelor de calitate a energiei electrice;
- îmbunătăţeşte participarea SEN la piaţa unică europeană de energie electrică, mărind gradul de siguranţă pe ansamblul SEN şi creşte posibilitatea exploatării SEN în condiţii tehnice şi economice superioare.