Connect with us

EVENIMENT

Ce înseamnă ESG (environmental, social, governance) și de ce GOTO Parking se alătură acestei misiuni

Publicat


statie reincarcare goto parking

Inițiativele de mediu, sociale și de guvernare (ESG – environmental, social, governance) au început să revoluționeze modul în care funcționează companiile. Consumatorii, autoritățile de reglementare și guvernele aplică tot mai multă presiune asupra întreprinderilor pentru a-și demonstra angajamentul față de sustenabilitate, durabilitate și practicile de muncă etice.

Din acest motiv este esențial ca managerii companiilor, indiferent de mărimea acestora, să învețe să integreze eficient și profitabil principiile ESG în strategiile lor mai ample de dezvoltare.

Sustenabilitatea nu mai este doar responsabilitatea departamentelor juridice, de public affairs sau de guvernanță. Aceasta a devenit o prioritate a top managementului și un element central al strategiei de business.

Paradigma de ESG are un uriaș potențial de a transforma cu totul modul de gândire al mediului privat, orientând companiile, încă de la rădăcini, înspre o nouă filosofie care tinde spre soluționarea problemelor de mediu și ale celor sociale.

Orientarea spre o direcție cât mai „verde” și spre implicarea în comunitate este o viziune, pe care din ce în ce mai multe afaceri, chiar și din Cluj-Napoca, au început să și-o însușească.

Viziune spre viitor

Un exemplu în acest sens este GOTO Parking, parcarea din incinta Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca. Reprezentanții GOTO Parking, încă de la preluarea parcării în anul 2019 au mers pe o strategie de tehnologizare, digitalizare, cât mai verde, orientată spre client și spre comunitate.

„Încă de la momentul preluării parcării, GOTO Parking a dorit să aibă o viziune orientată spre viitor în ceea ce privește dezvoltarea parcării din incinta aeroportului clujean. Din acest motiv, în toată această perioadă am realizat investiții semnificative în această direcție.

Ne-am concentrat pe digitalizare, dar și pe ideea de parcare verde. În acest sens, în luna aprilie a acestui an am instalat două stații de încărcare a mașinilor electrice. Acesta este modul nostru de a susține un viitor cu mai puțină poluare.

Dacă există o infrastructură suficient de dezvoltată, dacă oamenii știu că pot găsi în locuri-cheie stații unde își pot încărca automobilul, vor fi tot mai mulți tentați să achiziționeze mașini electrice, care nu poluează”, a explicat Dan Danciu, directorul general GOTO Parking.

Desigur, setul de principii ESG înseamnă mai mult decât adoptarea unor politici prietenoase cu mediul, ci dorește să creeze un simț al implicării sociale. În acest sens, GOTO Parking, în strategia sa de dezvoltare, a început să se implice cât mai mult în comunitate și să se orienteze spre realizarea unei legături cu clienții.

„Am început încă de anul trecut să fim mult mai implicați în comunitatea clujeană și să încercăm să construim o relație cât mai strânsă cu clienții noștri. Cred că majoritatea companiilor ar trebui să înțeleagă că între ele și clienți nu există doar un schimb între servicii sau produse și bani. Ar trebui construită o relație.

Din acest motiv am început să oferim mici atenții clienților care ajung în parcarea noastră, cu diferite ocazii: de Sfântul Valentin, de Dragobete, de 1 Martie, de 8 martie, chiar și de Ziua Internațională a Taximetriștilor.

De asemenea, am realizat o colaborare cu Festivalul Internațional de Carte Transilvania, prin care îi susținem cât de mult putem, deoarece considerăm că lectura trebuie promovată, iar acest festival, care este de rang internațional, este extrem de important pentru comunitatea din Cluj-Napoca”, a adăugat Dan Danciu, director general GOTO Parking.

În concluzie, ESG dorește să fie o paradigmă în care problemele de mediu și cele sociale devin în centrul creării strategiei unei companii. Urmând această filosofie, business-urile nu vor încerca doar să evite diferite probleme care pot apărea în aceste sectoare, ci vor încerca să se implice activ în rezolvarea unor situații din aceste zone, la nivelul mediului de afaceri.

Despre GOTO Parking

GOTO Parking este cea mai modernă parcare de aeroport din România, situată în proximitatea Aeroportului Internațional „Avam Iancu” din Cluj-Napoca.

Parcarea beneficiază de sistemul LPR (License Plate Recognition, pentru identificarea numerelor de înmatriculare auto) și al parcării Equinsa, dar și de un sistem modern de plată prin intermediul aplicației yeParking și de posibilitatea de rezervare din timp a locului de parcare, pentru a evita timpii lungi de așteptare.

Clienții GOTO Paking se pot bucura de marcaje care au rolul de a fluidiza traficul, de un sistem de iluminare modern, dar și de siguranță în interiorul parcării, deoarece obiectivul este supavegheat cu ajutorul unui sistem video.

Din 2019, de la preluarea parcării aeroportului din Cluj, repezentanții GOTO Parking au modernizat și adaptat acest obiectiv de interes dorințelor clienților, oferind servicii similare cu cele întâlnire pe orice aeroport european pentru a reduce stresul și imprevizibilitatea de a găsi un loc de parcare într-una dintre cele mai tranzitate zone din municipiul Cluj-Napoca.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

FOTO. Noi, cei din linia a doua: Jenel Moldovan (luminist): Trebuie să ANTICIPEZI replica, să fii cu un pas înainte

Publicat

„Să fie lumină!”, a zis Dumnezeu. „Nu înainte s-o așez eu cum trebuie”, a venit replica luministului. Jenel Moldovan lucrează ca luminist la Teatrul Național din Cluj-Napoca din 1990. Asta vine cam 34 de ani în slujba Thaliei. Pentru că și luministul face parte din spectacol, chiar dacă este în linia a doua.

Înainte de 1990 a lucrat ca electromecanic telefon-telegraf. Monta centrale telefonice prin toată țara.

„N-a fost ușor s-ajung la teatru. Am luat și-o palmă pe chestia asta, c-am demisionat de la slujba în telefonie. Veneam des la teatru pe vremea aia, eram fascinat de ce se întâmpla pe scenă, de modul în care era creată atmosfera unui spectacol. Cum în acea perioadă fluctuația de personal era în floare, m-am băgat și eu în seamă și uite-așa am ajuns luminist”, spune zâmbind Jenel.

FOTO. Noi, cei din linia a doua: Jenel Moldovan (luminist): Trebuie să ANTICIPEZI replica, să fii cu un pas înainte

De la electromecanic telefonie la luminist e ceva cale de bătut. Tot cu curent se ocupă fiecare dar de alte amperaje.

„Meseria am furat-o, pur și simplu, de la unu, de la altul. La vreo doi-trei ani de când m-am angajat, un coleg de-al meu a participat la ceva cursuri la Piatra Neamț, de unde a venit cu niște manuale și cataloage. Le-am luat la tocat și m-am specializat la locul de muncă, cum s-ar zice. Ulterior am început să mă pun la punct cu ultimele noutăți în domeniul aparaturii, să iau legătura cu firmele specializate de la noi și să mă upgradez, parcă așa se zice acum”, spune Jenel.

Eram curios din ce e alcătuit un set complet de lumini într-un teatru?

„Păi sunt în primul rând luminile fixe, care vin pe arlechini și pe pasarelă, pe ștăngile electrice, după care sunt luminile mobile, care se amplasează în funcție de spectacol. Există capete mobile, astea mai recent, pe care le programezi unde și când vrei să bată și există spoturi de urmărire”, ne dă din casă Jenel.

De când începe și când se termină munca unui luminist?

„Să luăm de exemplu o premieră. Prima dată se lucrează la actorie, actorii își repetă textele. Apoi se aduce decorul și, împreună cu regizorul artistic, ajungem la un numitor comun în ceea ce privește amplasarea luminilor pe toată durata spectacolului. Există situații în care regizorul vine cu echipa lui, exact ca un antrenor de fotbal, și se ocupă ei de probleme, dar astea sunt cazuri mai rare.

La fiecare spectacol există un raider tehnic. Știm fiecare lumină unde vine, știm exact la ce moment trebuie aprins un spot sau altul. Avem consola de lumină unde sunt memorate, scenă cu scenă, seturile de lumini, așa zisele cue-uri. La fiecare replică sau mișcare se schimbă lumina. Munca noastră nu se termină practic niciodată. Abia ia sfârșit un spectacol că trebuie să rearanjăm luminile pentru altul”, spune Jenel.

În teatru există o echipă de 5 luminiști. La spectacole de o anvergură mai mare, sunt toți pe baricade. La altele, mai ușoare din punct de vedere al alternanței de lumini, sunt doi sau trei.

Fiecare lucru are un început. Așa și munca de luminist a lui Jenel Moldovan.

„Prima piesă la care am lucrat a fost în 1993, 17 acte cu Piet Mondrian, în regia lui Horațiu Mihaiu. Acela l-am făcut eu cap-coadă. A fost un spectacol foarte reușit, a luat locul 3 pe țară la un festival… nu mai știu cum se numea, ceva cum e UNITER-ul în ziua de azi. Spectacolul meu preferat a fost Omor în catedrală, regizat de Mihai Măniuțiu, în 1996, cu care am fost și plecat la Londra vreo 3 săptămâni. Jucau Marcel Iureș, Marius Bodochi, Dorin Andone, Radu Amzulescu, Ioana Ștefănescu… Distribuție grea”, mărturisește Jenel.

Ca în orice muncă, mai apar și mici probleme. Nici viața luministului nu e lipsită de surprize. Mai pușcă un bec, mai o siguranță, când ți-e lumea mai dragă…

„Normal că am mai pățit și de astea, sunt inerente în 34 de ani de muncă. De obicei, dacă se ardea vreun bec, suplineam lumina cu ce aveam în zonă. Moving head-urile te ajută mult în astfel de situații”, spune Jenel.

Ca bază de lumini și anexe, naționalul clujean stă bine. Chiar recent a achiziționat o nouă consolă de lumini. „Față de alte teatre stăm bine. Mereu căutăm să fim în trend, cum se spune…”

Există cazuri în care unii regizori au cerințe mai ciudate în ceea ce privește luminile.

„La spectacolul cu Hamlet, Vlad Mugur mi-a cerut ca la un moment dat să puște un bec. Ei bine, oricât m-am chinuit să-l fac să se ardă la momentul potrivit, nu reușeam, cu toate improvizațiile făcute. Avea și becul personalitatea lui, pușca ori prea repede, ori prea târziu, chiar dacă eu dădeam comanda la fix”, spune, zâmbind, Jenel.

„Ne ocupăm și de efecte speciale, adică mașină de fum, fum greu, hazere… din astea… Se comandă totul de la consolă”, mai adaugă el.

L-am întrebat dacă vine cineva din spate, având în vedere că se apropie vârsta de pensionare.

„Sunt tineri care ar putea să-mi ia locul însă nu prea stau într-un loc, nu le prea convine programul, c-aici lucrezi și weekend-urile. De exemplu, luna asta avem 19 spectacole plus premiera care are și repetițiile generale”, spune Jenel.

Ce calități trebuie să aibă un luminist bun?

„În primul rând trebuie să-ți placă ceea ce faci. Apoi să ai ochi buni, urechi bune, ca să te poți sincroniza cu replicile, idei, viziune… Stai cu scenariul în față cu adnotările pe el, acum aprinzi aia, acum o stingi pe aia… Trebuie să știi bine piesa, astfel încât după un timp să nu mai ai nevoie de script. Trebuie să anticipezi, să fii cu un pas înainte”, încheie Jenel.

Că tot se apropie perioada de „Fie ca lumina…”, încheiem apoteotic, completând urarea „Fie ca lumina cadă hăpt pe mine”… Pentru asta însă, trebuie să vorbiți cu domnul Jenel.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Târgul APICOL, a 13-a ediție, la CORA Cluj-Napoca, organizat de Asociația pentru un Viitor Sănătos

Publicat

faguri miere

În primul weekend al lunii martie s-a desfășurat la Cluj-Napoca un târg apicol. Asociația pentru un Viitor Sănătos a organizat cea de-a 13-a ediție a evenimentului „Târgul pentru un Viitor Sănătos”.

În perioada 2-3 martie 2024, clujenii au fost invitați la cel mai dulce eveniment al anului, unde au avut ocazia să facă cunoștință cu apicultorii din zona Transilvaniei, să deguste diverse sorturi de miere și polen, dar și alte bunătăți ale stupului și nu numai.

Târgul APICOL, a 13-a ediție, la CORA Cluj-Napoca, organizat de Asociația pentru un Viitor Sănătos

Cu această ocazie s-a putut vizita și expoziția de utilaje și echipamente necesare în stupine. A fost o oportunitate unică în an de a stabili legături directe cu producătorii de miere, polen, propolis, apilarnil, lăptișor de matcă și ceară, în acest fel având garanția că produsele sunt 100 % naturale.

Evenimentul se desfășoară și astăzi, duminică, în parcarea Centrului Comercial Cora din Cluj-Napoca.

Citește mai departe

EVENIMENT

Mutu (CFR Cluj), după meciul cu Farul: Am avut ocazii, am DOMINAT, dar nu am avut inspirație în ultimii metri

Publicat

CFR Cluj a obținut doar un rezultat de egalitate, 1-1, sâmbătă pe terenul Farului. Condusă la Ovidiu, CFR a egalat pe final, în minutul 82, prin supergolul înscris de Ajeti. Fără victorie în ultimele două runde, ardelenii riscă să încheie etapa la 14 puncte sub liderul FCSB.

„Au fost două reprize diferite. În prima am suferit puțin, Farul a făcut un presing foarte bun. În repriza a doua cred că am dominat. Nu am văzut faza (n.r. – de la golul Farului), să spun dacă a fost fault sau nu la Fica, dar o acțiune a noastră s-a transformat într-un gol al lor. Total neașteptat, cred că a fost singura lor ocazie în partea a doua.

Trebuie să fructificăm fazele avute, am avut ocazii, am dominat, dar nu am avut inspirație în ultimii metri. Până la urmă, un punct e un punct, am jucat pe terenul unei echipe de play-off”, a spus Adrian Mutu după meci.

Mutu (CFR Cluj), după meciul cu Farul: Am avut ocazii, am DOMINAT, dar nu am avut inspirație în ultimii metri

„Meritam golul la cum am jucat în repriza a doua. De când sunt eu, repriza a doua ne-a aparținut în toate meciurile, am schimbat jocul mereu în partea a doua. Asta este bine, dar trebuie să începem meciurile bine și să o ducem așa până la capăt. Trebuie mai multă personalitate și încredere în forțele proprii în prima repriză, să controlăm jocul mai mult”, consideră „Briliantul”, conform GSP.

„Se înjumătățesc punctele, apoi vom vedea. Important este să câștigăm următorul meci, apoi vom avea meciuri tari în play-off. Să vedem cine mai intră, e luptă mare pe ultimele locuri. Farul nu e calificată matematic.

Am pierdut doar o dată în 7 meciuri, ceea ce e bine. Până la urmă am avut două deplasări dificile, de 8 zile suntem pe drumuri, un du-te, vino continuu. Și meciuri grele, cu echipa revelație (n.r. – Oțelul), foarte agresivă acasă, plus Farul, care e în luptă pentru play-off și știm că este foarte puternică acasă.

Nu am avut deplasări ușoare, dar am ieșit neînvinși, ceea ce este un lucru pozitiv. Vom vedea, poate aceste meciuri ne călesc și ne vom da seama ce ne așteaptă în play-off”, a mai spus antrenorul clujenilor.

Citește mai departe

EVENIMENT

Spitalul de Copii Cluj, dotat cu echipamente de reducere a riscului de infecții. Investiții de peste 2,4 milioane de lei

Publicat

De

Spitalul de Copii Cluj-Napoca

Spitalul de Copii din Cluj-Napoca va fi dotat cu noi echipamente de înaltă tehnologie, care vor reduce riscul de infecții nosocomiale. Printre acestea se numără sterilizatoare și mașini de spălare și dezinfectare, inclusiv pentru biberoane.

În total este vorba de 12 echipamente pentru care Consiliul Județean, care are în subordine spitalul, a publicat deja anunțul de achiziție în SEAP.

Spitalul de Copii Cluj, dotat cu echipamente de reducere a riscului de infecții. Investiții de peste 2,4 milioane de lei

Dotările vor fi achiziționate cu fonduri europene, prin PNRR.

„Această investiție în echipamente de înaltă tehnologie contribuie în mod direct la protejarea vieții și a sănătății micilor pacienți, precum și a personalului medical din spitalul nostru. Sănătate rămâne o prioritate a forului administrativ județean”, a transmis Alin Tișe, președintele CJ Cluj.

Echipamentele au fost estimate la peste 2,4 milioane de lei.

Astfel Spitalul Judeșean de Urgență pentru Copii va beneficia de:

  • un sistem automat de identificare microbiană prin spectrometrie de masă,
  • un sterilizator cu abur sub presiune pentru sterilizare biberoane, tetine, autoclav,
  • un sterilizator cu aburi sub presiune pentru sterilizarea instrumentarului/echipamentelor medicale,
  • o mașină de spălat pentru instrumentar chirurgical, dispozitive și echipamente medicale,
  • un sistem pentru depozitarea endoscoapelor dezinfectate,
  • cinci mașini de spălare-dezinfecție biberoane/tetine
  • două mașini de spălare-dezinfecție ploști, urinare și olițe.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 2 aprilie 2024, ora 15:00, criteriul de atribuire fiind „cel mai bun raport calitate-preț”.

Foto; Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax