Connect with us

ACTUALITATE

Ce au cumpărat românii în pandemie, conform Revolut

Publicat



Compania engleză Revolut, ce are peste 1 milion de utilizatori în România, a publicat datele care arată modul în care comportamentul de consum al românilor s-a schimbat în timpul pandemiei de COVID-19. Datele consemnează schimbările în modul de consum pe perioada 15 martie -15 mai 2020, față de lunile precedente.

Vânzările în domeniul modei au crescut semnificativ în perioada asta

· Pe parcursul celor două luni ale stării de urgență, utilizatorii aplicației fintech au cheltuit 1,2 milioane de euro pe haine și accesorii cumpărate online.

· Numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213% mai mare față de cea înregistrată în cele două luni anterioare.

Domeniul produselor cosmetice și de îngrijire personală a crescut și el

· Au cheltuit astfel peste 1,27 milioane de euro, cu o creștere de 205% a numărului de tranzacții și o valoare mai mare cu 289%.

Divertismentul online a rămas de interes major pentru români

· Cheltuielile cu divertismentul online au depășit 17 milioane de euro în timpul stării de urgență, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 74% și o valoare în creștere cu 81%.

Românii și-au redecorat locuințele și au achiziționat noi dispozitive electronice

· Numărul total al tranzacțiilor la comercianții de produse pentru decorarea locuinței a crescut cu 168%, în timp ce valoarea lor totală a depășit 3,3 milioane de euro în perioada stării de urgență.

· Românii au simțit nevoia să își achiziționeze dispozitive electronice noi. PC Garage și Cel.ro au condus acest segment, cu o creștere medie cu 345% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu 390%.

Vizitele la supermarket au fost mai rare, dar în cantități mai mari

· Oamenii au mers mai rar la supermarket, date fiind restricțiile de circulație, dar au făcut provizii pentru perioade mai lungi de timp. Utilizatorii aplicației fintech din România au cheltuit peste 20,7 milioane de euro pe alimente, în creștere cu 25% față de perioada anterioară, dar numărul tranzacțiilor a fost mai mic cu 11%.

Aplicațiile care livrează mâncare au câștigat în popularitate

· aplicațiile prin care se poate comanda mâncare au devenit foarte populare, au avut o creștere cu 53% a numărului de tranzacții, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 71%, dat fiind faptul că multe persoane au ales să comande masa la domiciliu pentru întreaga familie.

Donațiile au crescut

· Numărul donațiilor directe a crescut cu 123%, iar valoarea acestora s-a majorat cu 220%. Cauzele preferate au fost Patreon (prin care donatorii pot sprijini artiști), World Food Programme și Bursa de Fericire.

· Românii au donat peste 134.700 euro către Dăruiește Viață, Asociația Magic și SOS Satele Copiilor.

Educația se află printre interesele românilor

· Librăriile online au fost mai căutate decât în trecut, Cărturești, Elefant și Libris obținând o creștere a numărului tranzacțiilor cu 262%, în timp ce valoarea lor a crescut cu 341%.. În plus, românii au încercat să își îmbunătățească abilitățile cu ajutorul unor platforme pentru învățare online. De exemplu, Udemy și-a dublat numărul de tranzacții, iar valoarea acestora a crescut cu 111%.

Facturile online devin o modă

· Utilizatorii Revolut din România au plătit peste 6,6 milioane de euro pentru facturi în ultimele două luni, cu o creștere a numărului de tranzacții de 41% și o valoare a acestora mai mare cu 44%.

Cheltuielile cu transportul în comun, serviciile de carsharing și benzinăriile s-au prăbușit

· Cheltuielile cu transportul au scăzut semnificativ în ultimele două luni. Cel mai afectat a fost transportul în comun, care a scăzut cu 90%, în timp ce serviciile de ridesharing au înregistrat, de asemenea, o scădere fără precedent: Uber, -78%; Bolt, -81%; FreeNow, -87%; Yango, -80%. Benzinăriile au suferit la rândul lor pierderi, înregistrând o scădere cu 33% a numărului de tranzacții și cu 35% a valorii acestora.

Cristian Lungu

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Cluj24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Cu cât a crescut prețul unei acțiuni Banca Transilvania, după anunțul #Goodvibesonly

Publicat

Banca Transilvania (Simbol bursier TLV) este una dintre cele mai mari bănci care operează în România. Luni, aceasta a anunțat o reducere masivă a dobânzilor prin campania #Goodvibesonly. Această măsură are efecte nu doar în buzunarele românilor, dar și în modalitatea de cumpărare a investitorilor. Ca urmare, o acțiune a Băncii Transilvania valorează astăzi cu aproximativ 10% mai mult față de sfârșitul săptămânii trecute.

10% în două zile

De la prețul de 2,03 lei, acțiunea TLV a crescut la prețul de 2,23 lei. Asta înseamnă o creștere de 10%. Ca urmare, un investitor care ar fi cumpărat vineri acțiuni de 1000 de lei la Banca Transilvania, ar fi avut astăzi 1100 lei. Investițiile bursiere rămân cea mai ușoară modalitate din România de a investi economiile. Asta fără să punem la socoteală dividendul.

Ce dividende oferă TLV

Banca Transilvania oferă dividende cu randament de aproximativ 5% (la prețul din articol). Totuși, acționarii primesc în data plății o acțiune în plus la 10 deținute. Ceea ce înseamnă că randamentul real al dividendelor oferite de Banca Transilvania este de aproximativ 15%.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Coșul minim de consum a fost votat la suma de 7.000 de lei de către Parlament

Publicat

Parlamentul afirmă că o familie cu doi copii ar trebui să trăiască decent cu 7.000 de lei pe lună. Coşul minim de consum înseamnă, de fapt, cât ar costa toate nevoile biologice şi sociale ale unei familii. Aceste nevoi sunt însumate de la mâncare, medicamente şi cheltuieli de transport, până la plata unor cursuri sau bilete la teatru. Calcului a fost făcut orientativ pentru stabilirea salariului minim brut.

Adrian Dohotaru, deputat independent, iniţiatorul legii declară: „Acest coș minim pentru un trai decent presupune să avem un coș de peste 7.000 de lei în momentul de față. Este vorba de o familie cu doi copii. Un salariu minim spre care trebuie să tindem pentru a ajunge la un stat social adevărat, e de peste 2.700 de lei, lucru care este foarte relevant în condițiile în care avem spre 50% dintre contracte pe salariul minim. De aceea, pentru a construi acest stat social, este bine să avem acest coș calculat anual de INS”.

Cristian Seidler, deputat USR își expune părerea: „Orice politician care a participat la actul de guvernare cel puțin 4 ani în ultimii 30 de ani și care folosește cuvintele <>, comite un act de indecență, după părerea mea. Pentru că ideea de trai decent nu se măsoară doar în produsele și serviciile consumate într-o lună de o familie, ci și în numărul de km de autostradă, în hectare de pădure, în școli și spitale decente”, declară acesta.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cercetătorii UBB au studiat evoluția mobilității populației din România în perioada stării de urgență

Publicat

Cercetătorii Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB-FSEGA) au analizat, în cadrul proiectului de cercetare COVID-19 – Romanian Economic Impact Monitor (COVID-19 RoEIM), evoluția mobilității populației din România pe perioada stării de urgență decretată în urma pandemiei de coronavirus.

Cum funcționează, mai exact

Utilizând datele Google Mobility din perioada 16 martie – 15 mai 2020, cercetătorii au dezvoltat un indice de mobilitate națională pe baza deplasărilor tuturor persoanelor care dețin un cont de utilizator Google cu funcțiunea de istoric al locațiilor în mod activat. Proiectul de cercetare este coordonat de prof. univ. dr. Szász Levente, prodecan responsabil pentru cercetarea științifică din cadrul FSEGA.

Care sunt rezultatele preliminarii

,,Rezultatele cercetării arată că reducerea generală a mobilității a început deja cu 10 zile înaintea instaurării stării de urgență, aceasta atingând un nivel minim de -52% la sfârșitul primelor 10 zile ale acestei perioade comparativ cu valoarea medie a mobilității la nivel național din perioada 15 februarie – 1 martie 2020.

Recordul minim absolut s-a înregistrat în perioada Sărbătorilor Pascale, când mobilitatea populației din România s-a redus cu 67% față de aceeași perioadă de referință. Valoarea medie pe întreaga durată a stării de urgență la nivel național a fost de -41%.

În ceea ce privește componentele indicelui de mobilitate, cele mai importante scăderi s-au înregistrat în categoriile de comerț cu amănuntul și activități de recreere (valoare medie de -59%), respectiv cele aferente stațiilor de transport public (valoare medie de -56%).

Cele mai importante creșteri imediat după perioada de urgență s-au înregistrat în activitățile legate de parcuri și spații verzi (14 mai: -24%, 15 mai: +3%, 16 mai: +13%). În același timp, conform datelor furnizate de Poliția de Frontieră Română, trecerile de frontieră s-au redus în medie cu 84% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Cele mai importane zone

În privința diferențelor dintre județe, cercetătorii UBB au constatat, pe perioada stării de urgență, că scăderile cele mai semnificative ale mobilității s-au înregistrat în București (valoare medie de -52%), Brașov (-47%) și Cluj (-47%), toate aceste cifre fiind sub media națională de -41%. În aceeași perioadă, scăderile medii cele mai mici s-au înregistrat în județele Giurgiu (-22%), Teleorman (-22%) și Călărași (-28%), cu cifre mult peste valoarea medie națională.

Pe parcursul perioadei stării de urgență aceste liste de „top” au arătat mici variații, în rândul județelor cu cele mai mari scăderi intrând și județul Iași, iar lista județelor cu cele mai mici scăderi fiind completat și de județul Ialomița.

Rezultatele proiectului de cercetare pot fi consultate pe platforma online COVID-19 RoEIM (econ.ubbcluj.ro/coronavirus), iar analizele mai detaliate sunt publicate în mod continuu pe pagina de Facebook a proiectului (https://www.facebook.com/covid19.roeim/)“, conform Direcţiei Comunicare şi PR a UBB.

*Intertitlurile aparțin redacției

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pescarii au ripostat, iar Guvernul s-a conformat. Se poate face grătar și masca nu este obligatorie

Publicat

În urmă cu câteva zile, Ministerul Agriculturii a publicat un document în Monitorul Oficial în care erau precizate noile regule ce trebuie respectate de pescari. În urma acelor reguli, pescarii din toată România s-au înfuriat și au ripostat. În acest sens, Ministerul Agriculturii a pregătit un nou ordin cu reguli actualizate.

Cluj24 a publicat acum câteva zile regulile inițiale pe care guvernul le-a impus. Vezi știrea aici.

Vestea bună este că, de această dată, reguile au fost stabilite împreună cu un mai mulți administratori de bălți din țară.

,,Pentru că s-au strecurat în vechea formă a Ordinului – pentru că azi discutăm de un alt ordin care a plecat de la minister spre avizare la Ministerul Sănătăţii – am reformulat şi am scos câteva dintre articolele vechiului ordin, şi anume: s-a scos obligativitatea ca administratorii să impună interzicea socializării. Apoi, administratorii vor permite prezenţa vizitatorilor prin perimetrul locului de pescuit. De asemenea, din obligaţiile pescarilor recreativi, s-au scos acele articole care se refereau la evitarea socializării cu alţi pescari, purtarea măştilor până la momentul accesului în perimetrul locului de pescuit şi a rămas ca pescarii să aibă obligativitatea de a lăsa perimetrul de pescuit curat şi să respecte cu stricteţe regulamentul amenajării piscicole, urmând ca cei care gestionează amenajările piscicole să-şi stabilească prin regulament care sunt regulile în interior”, a anunţat joi ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros.

Citește mai departe