ACTUALITATE
Ce au cumpărat românii în pandemie, conform Revolut
Compania engleză Revolut, ce are peste 1 milion de utilizatori în România, a publicat datele care arată modul în care comportamentul de consum al românilor s-a schimbat în timpul pandemiei de COVID-19.
Datele consemnează schimbările în modul de consum pe perioada 15 martie -15 mai 2020, față de lunile precedente. Vânzările în domeniul modei au crescut semnificativ în perioada asta.
Citește și Schimbări radicale la REVOLUT: Clienții aplicației, înștiințați că vor fi transferați la bancă. Ce alternativă au cei care nu vor
Pe parcursul celor două luni ale stării de urgență, utilizatorii aplicației fintech au cheltuit 1,2 milioane de euro pe haine și accesorii cumpărate online.
· Numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213% mai mare față de cea înregistrată în cele două luni anterioare.
Domeniul produselor cosmetice și de îngrijire personală a crescut și el
· Au cheltuit astfel peste 1,27 milioane de euro, cu o creștere de 205% a numărului de tranzacții și o valoare mai mare cu 289%.
Divertismentul online a rămas de interes major pentru români
· Cheltuielile cu divertismentul online au depășit 17 milioane de euro în timpul stării de urgență, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 74% și o valoare în creștere cu 81%.
Românii și-au redecorat locuințele și au achiziționat noi dispozitive electronice
· Numărul total al tranzacțiilor la comercianții de produse pentru decorarea locuinței a crescut cu 168%, în timp ce valoarea lor totală a depășit 3,3 milioane de euro în perioada stării de urgență.
· Românii au simțit nevoia să își achiziționeze dispozitive electronice noi. PC Garage și Cel.ro au condus acest segment, cu o creștere medie cu 345% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu 390%.
Vizitele la supermarket au fost mai rare, dar în cantități mai mari
· Oamenii au mers mai rar la supermarket, date fiind restricțiile de circulație, dar au făcut provizii pentru perioade mai lungi de timp. Utilizatorii aplicației fintech din România au cheltuit peste 20,7 milioane de euro pe alimente, în creștere cu 25% față de perioada anterioară, dar numărul tranzacțiilor a fost mai mic cu 11%.
Aplicațiile care livrează mâncare au câștigat în popularitate
· aplicațiile prin care se poate comanda mâncare au devenit foarte populare, au avut o creștere cu 53% a numărului de tranzacții, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 71%, dat fiind faptul că multe persoane au ales să comande masa la domiciliu pentru întreaga familie.
Donațiile au crescut
· Numărul donațiilor directe a crescut cu 123%, iar valoarea acestora s-a majorat cu 220%. Cauzele preferate au fost Patreon (prin care donatorii pot sprijini artiști), World Food Programme și Bursa de Fericire.
· Românii au donat peste 134.700 euro către Dăruiește Viață, Asociația Magic și SOS Satele Copiilor.
Educația se află printre interesele românilor
· Librăriile online au fost mai căutate decât în trecut, Cărturești, Elefant și Libris obținând o creștere a numărului tranzacțiilor cu 262%, în timp ce valoarea lor a crescut cu 341%.. În plus, românii au încercat să își îmbunătățească abilitățile cu ajutorul unor platforme pentru învățare online. De exemplu, Udemy și-a dublat numărul de tranzacții, iar valoarea acestora a crescut cu 111%.
Facturile online devin o modă
· Utilizatorii Revolut din România au plătit peste 6,6 milioane de euro pentru facturi în ultimele două luni, cu o creștere a numărului de tranzacții de 41% și o valoare a acestora mai mare cu 44%.
Cheltuielile cu transportul în comun, serviciile de carsharing și benzinăriile s-au prăbușit
· Cheltuielile cu transportul au scăzut semnificativ în ultimele două luni. Cel mai afectat a fost transportul în comun, care a scăzut cu 90%, în timp ce serviciile de ridesharing au înregistrat, de asemenea, o scădere fără precedent: Uber, -78%; Bolt, -81%; FreeNow, -87%; Yango, -80%. Benzinăriile au suferit la rândul lor pierderi, înregistrând o scădere cu 33% a numărului de tranzacții și cu 35% a valorii acestora.
Cristian Lungu
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






