Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Cartier ultramodern care se autosusține prin panouri fotovoltaice și agricultură, propus la Cluj, lângă Țara fluturilor albaștri

Publicat


Urbaniștii de la Consiliul Județean Cluj au aprobat, miercuri, un studiu de oportunitate privitor la realizarea unui cartier de case ultramodern la Chinteni, lângă Ținutul fluturelui albastru, care să se autosusțină din punct de vedere energetic și alimentar.

Casele de aici vor fi amenajate îngropat, astfel încât să nu fie obturată priveliștea și fiecare va fi dotată cu teren pentru agricultură.

Planurile prevăd și realizarea unui parc fotovoltaic, care să ofere energie locuințelor, în paralel cu conectarea la sistemul public.

Zona va avea propria stație de tratare a apei și este concepută astfel încât să utilizeze la maxim apa pluvială.

Cele 19 parcele au suprafețe variabile cuprinse între 1440 mp – 2800 mp, iar aici sunt estimate să trăiască între 55-75 persoane rezidente și încă 25-45 de persoane în mod ocazional.

În centrul cartierului va fi construită o școală.

Se vor amenaja alei cu zone de relaxare, bănci pentru repaos și pavilioane în aer liber pentru concerte jazz și proiecții de film.

Proiectul se află în satul Pădureni, la limita cu municipiul Cluj-Napoca.

”Nu pot veni la noi pentru blocuri pentru că din start PUG-ul Chinteniului nu permite așa ceva. Nu se poate ca în toate comunele limitrofe Clujului să se facă doar blocuri. Trebuie să existe și o comună verde – cum îi spun eu – în care să se realizeze doar construcții de acest tip, casă de locuit. Îi încurajăm, îi susținem și îi ajutăm, când este necesar, și așa vom vedea peste câțiva ani cât de frumos s-a dezvoltat comuna Chinteni”, a declarat primarul Lucia Suciu pentru Cluj24.

 

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

FOTO Pistol radar și ETILOTEST la Chinteni. Cadoul Primăriei pentru postul de POLIȚIE. Atenție, ȘOFERI!

Publicat

De

radar 1

Primăria comunei Chinteni a cumpărat un pistol tip radart și un etilotest pentru Postul de Poliție, noile dotări urmând să intre în funcțiune de săptămâna viitoare.

”Având în vedere numeroasele plângeri ale locuitorilor legate de viteza excesivă cu care se circulă pe raza comunei Chinteni, precum și aprecierile total greșite ale participanților la trafic cum că trecerea de pietoni din fața Școlii Chinteni ar fi pur decorativă, vă informăm că un pistol tip radar și un etilotest, ambele de ultimă generație, au fost achiziționate și se vor afla în custodia Postului de Poliție Chinteni.
Încă de săptămâna viitoare acestea vor fi puse în funcțiune, aștepându-i pe aceia pentru care respectarea regulilor de circulație este total străină”, a spus primărița Lucia Suciu.

radar 2

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Primăria refuză să mai rezolve din bani publici gâtuirile din străzi. Atenție mare când construiți imobile noi

Publicat

De

Mai multe proiecte noi propuse pe ordinea de zi a Comisiei de Urbanism au fost respinse după ce s-a constatat că înregistrează probleme la nivelul accesului pe parcelă. Beneficiarii s-au declarat surprinși de faptul că deși cedaseră 9 m – de exemplu – pentru stradă, în dreptul parcelei lor, Primăria îi obligă să rezolve și o gâtuire care aparent nu are legătură cu proiectul prezentat.

Pe strada Măceșului, de exemplu, chiar dacă în planurile arătate joi figura o șosea de 9 metri, până la zona studiată se circula pe o stradă cu lățime de doar 6 metri. Pentru aprobare, Comisia de Urbanism le-a solicitat beneficiarilor să ia legătura cu proprietarii caselor învecinate și să le ceară să își retragă gardul din stradă, pentru a asigura aceeași lățime.

Această situație nu a fost unică la ședința de joi a Comisiei de Urbanism, iar beneficiarii se întrebau cum sunt puși de primărie să rezolve probleme de trafic, în apropiere de proiectele lor.

”Aceștia au 2 variante: să aștepte până să se rezolve problema, să iasă din cartier civilizat, sau să rezolve ei problema. Nu e normal să faci zeci și sute de case și tu să ieși pe o uliță din cartier. Și-au luat banii, și ce să mai spunem despre calitatea locuirii? S-au dus vremurile acelea la Cluj, au fost acum 20 de ani, când se accepta să circulăm pe benzi de 4-6 metri. Acum trebuie să asigurăm minim 2 benzi de circulație și trotuare.

Cum poți să vii în calitate de coproprietar și să constați că ceilalți au intrat cu gardul pe drum, să te uiți pasiv? Pentru că dacă ai o parcelă ești coproprietar la calea de acces. Ei și-au luat banii, iar apoi vin ceilalți, din spate, cu parcele încă neconstruite, și constată că drumul e blocat. De ce să îndreptăm din banii clujenilor niște erori care pot să fie îndreptate de către privați”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea, pentru Cluj24.

gatuire

gatuire

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Străzi închise la Florești, sâmbătă, pentru lucrări de modernizare. Traseul M22 se modifică

Publicat

De

Primăria anunță închiderea circulației rutiere la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu cu str. Sportului, pentru lucrări de refacere rigolă și parte carosabilă – sâmbătă 25 septembrie.

Primăria Florești anunță închiderea circulației rutiere sâmbătă 25 septembrie a.c., la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu cu str. Sportului, pentru lucrări de refacere a rigolei deteriorate și înlocuirea cu un tub îngropat pentru colectarea apelor pluviale, respectiv refacerea suprafeței de carosabil.

Decizia a fost necesară pentru finalizarea seriei de lucrări de asfaltare a străzilor de pe raza UAT Florești, iar închiderea circulației a fost instituită într-o zi nelucrătoare, pentru un disconfort cât mai mic pentru cetățeni.

Tot sâmbătă va fi închisă circulația rutieră la intrarea din DN 1 pe strada Dumitru Tăuțan, pentru lucrări de asfaltare acces în zonă.

Primăria Florești anunță închiderea circulației rutiere sâmbătă 25 septembrie a.c., pe tronsonul DN1(din str. Avram Iancu) intrare pe strada Dumitru Tăuțan – intrare Terra, pentru lucrări de asfaltare acces din drumul național, spre str. Dumitru Tăuțan.

De asemenea, tot în cursul zilei de sâmbătă vor fi executate lucrări de montare a unei guri de scurgere la intersecția străzilor Urușagului cu Șesul de Sus.

Traseul curselor CTP se modifică (M22), urmând ca toți călătorii să fie preluați din stațiile de autobuz de pe DN 1, str. Avram Iancu.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CCL Cluj-Napoca se „OPUNE FERM” construirii metroului și propune soluții pentru un trafic aerisit. S-a adresat și premierului

Publicat

haos

Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca a dezbătut proiectul primăriei „Tren metropolitan si magistrala 1 Metrou” și s-a interesat care ar putea fi soluțiile alternative la acest proiect. Pentru asta, CCL a invitat mai mulți specialiști în domeniu să-și spună părerea. 

După mai multe dezbateri, conform opiniilor specialiștilor, s-a ajuns la următoarele concluzii:

  • Soluția cu METROU UȘOR PE PNEURI ARE FOARTE MULTE INCONVENIENTE PENTRU PERIOADA 2021-2040 (călători puțini, împrumuturi care ar fi foarte greu de returnat, costuri uriașe de exploatare mai ales că multe zone din traseu au în structură straturi de sare, nisipuri fluide, straturi de apa freatică, zone cu vestigii istorice protejate prin lege, poluare ș.a)

Care sunt propunerile CCL Cluj-Napoca

  • Cea mai bună variantă, în opinia CCL Cluj-Napoca, ar fi varianta transportului în comun cu autobuze, troleibuze și tramvaie electrice și silențioase, corelat cu extinderea rețelelor rutiere din oraș.
  • Pentru asta, CCL a propus extinderea rețelei de tramvai din capătul Mănășturului – în spatele VIVO!, a fostei unități militare și până în Florești.
  • La asta se adaugă extinderea rețelei de tramvai pornind de pe str. Baritiu -P-ta Mihai Viteazul spre Piața Cipariu, str. Titulescu, str. Unirii, cu bifurcație către Mărăsti și viitorul cartier Soporului.
  • Construirea a 2-3 benzi de circulație între nodul „N” la intrarea în Cluj-Napoca, până la accesul spre viitorul Spital de Urgență și legătura acestuia cu str. Sud de VIVO!

În urma dezbaterilor, CLC Cluj Napoca a redactat, în 13 septembrie, un document cu concluziile finale, pe care l-a trimis premierului Florin Cîțu, cât și ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vâlceanu.

Cluj24.ro a intrat în posesia acestui document și vi-l redă mai jos în integralitatea sa:

„Urmare dezbaterilor avute cu multi specialisti clujeni, pana la data de 13.09.2021, Consiliul Civic Local a identificat solutii mai bune vis a vis de proiectul primariei Cluj-Napoca, denumit „Tren metropolitan si magistrala 1 Metrou”, proiect pus in dezbaterea publica pe data de 15.10.2021.

In fapt dezbaterea publica nu isi mai gaseste sensul din moment ce sefa Comisiei Europene si-a anuntat deja prezenta la Bucuresti in saptamana aceasta pentru semnarea acordului de finantare PNRR.

Soluții la varianta metrou

Avem placerea sa va expunem varianta alternativa la cea propusa de Primarie, gandita si sustinuta de catre specialistii invitati in cadrul CCL. Directii posibile de dezvoltare (descongestionare) a circulatiei in Cluj Napoca si Zona Metropolitana. (OPINIILE SPECIALISTILOR)

Potrivit afirmatiilor din Studiile de Prefezabilitate si Fezabilitate – in alegerea solutiei de transport – cea mai rapida, rentabila, economica si oportuna de eliminare a blocajului de mobilitate din Cluj-Napoca si imprejurimi o reprezinta varianta TRANSPORTULUI COMBINAT CU AUTOBUZE ELECTRICE,TROLEIBUZE SI TRAMVAIE SILENTIOASE, CORELAT CU INVESTITII PENTRU EXTINDEREA DRUMURILOR SI A RUTELOR PROPUSE.

De ce nu e bună varianta metrou

Solutia cu METROU USOR PE PNEURI ARE FOARTE MULTE INCONVENIENTE PENTRU PERIOADA 2021-2040 INTRUCAT:

– Numarul populatiei din aria metropolitana Cluj, combinat cu extinderea activitatilor profesionale ONLINE, nu asigura un grad minim de incarcare cu calatori platitori.

– Asta poate conduce la apelarea la subventii, la costul exagerat al unei calatorii, la imposibilitatea rambursarii imprumuturilor europene sau la declararea falimentului societatii de administrare;

– Studiile geotehnice au localizat multe zone din traseu cu straturi de sare, nisipuri fluide, straturi de apa freatica de medie si mare adancime, zone cu vestigii istorice protejate prin lege, fara a oferi solutii de depasire a lor;

– Durata de executie a lucrarilor este in dezacord major cu estimarile specialistilor, dar si cu perioada limitata de finantare prin imprumuturi partial nerambursabile din fonduri europene(PNRR), cu consecinte dezastruoase la restituirea sumelor datorate, in caz de esec;

– Disconfortul generat de santierele de suprafata este considerabil, atat ca durata in ani cat si ca afectare asupra circulatiei auto si pietonale, dar mai ales ca impact poluant asupra oameilor si mediului;

– Zona rezidentiala Bucuresti, cu o populatie de peste 3 milioane de locuitori, nu a fost in masura sa isi autofinanteze METROUL in anul 2020, nici dupa ce a primit subventii pentru exploatare de 683 milioane lei si a marit pretul unei calatorii dus-intors de la 4 lei la 6 lei. Pierderea inregistrata de societatea Metrou s-a ridicat la 210 milioane lei.

– Costul investitiilor pe varianta cu autobuze electrice, tramvaie si troleibuze, plus cele cu infrastructura stradala si feroviara reprezinta cel mult 1/3 din costul de executie a metroul, iar durata de finalizare a proiectului se poate limita la 3-5 ani;Finantarea din PNRR poate fi gestionat in siguranta cu aceasta solutie.

-Efectele de reducere a poluarii mediului sunt similare,durata transportului nu se depaseste daca se extind benzile dedicate transportului in comun, spatiile verzi raman neafectate,siguranta circulatiei se poate tine sub control iar nivelul zgomotului este similar;

In mod cert toti clujenii si-ar dori sa poata folosi o retea completa de linii de transport cu metroul, insa argumentele de necesitate si de oportunitate ne indica perioada pentru aceasta investitie dupa anii 2060, in masura in care tendintele actuale de crestere demografica si economica se mentin pentru Zona Metropolitana Cluj.

Varianta propusă de CLC Cluj-Napoca

Acestea sunt doar o parte din argumentele pentru care respingem ferm investitia in METROU, asa cum este propusa de catre administratia municipiului si sustinem solutiile care urmeaza:

1. Extinderea formulei cu sensuri unice si benzi dedicate transportului in comun-acceptate tot mai mult de clujeni.

2. Extinderea retelei de tramvai din nod – capat Manastur catre vest prin spatele VIVO! si a Unitatii Militare, pe strazile noi existente din Floresti sud (sensuri unice) pana in zona nod autostrada cu DN 1.

3. Extinderea retelei tramvai din nod – Baritiu -P-ta Mihai Viteazul spre Piata. Cipariu, str. Titulescu, str. Unirii, cu bifurcatie catre Marasti si viitorul cartier Soporului.

Varianta la extinderea transportului cu tramvai ar fi autobuzele electrice (deja experimentate in forta in Cluj), a caror fiabilitate poate creste exponential in urmatorii cativa ani.

4. Extinderea drumurilor “in lungul Caii Ferate”- nu neaparat ad literam- drumuri ce se poate transforma (nu usor) in a doua axa de circulatie est-vest a Clujului, axa legata la ocolitoarea sud-est la est si la autostrada in vest. Acesta artera ar facilita atat legatura spre Zalau,descongestinand comuna Baciu, cat si ar crea o noua legatura catre preconizatul cartier Soporului.

5. Importanta ar fi si construirea a 2-3 benzi de circulatie intre nodul “N” la intrarea in Cluj-Napoca, pana la accesul spre viitorul Spital de urgenta si legatura acestuia cu str. Sud de VIVO! si UM.

Construirea acestor benzi s-ar putea face suspendate soselei actuale,atat pe zona limitrofa captarii de apa Floresti (cu toate masurile asiguratorii) cat si pe seama unor suprafete adiacente centrelor comerciale cu schimb de facilitare a accesului dinspre oras catre acestea.

S-ar putea construi una – doua giratii, una prin regandirea solutiei din zona pasajului denivelat catre VIVO!. Acest efort ar pune in valoare nodul “N” ce are acum 4 benzi spre oras, 4 benzi catre Grigorescu si 4 benzi pe str. Bucium.

O a doua giratie (sau un alt sistem de nod) ar aparea in zona de contact cu liniile de inalta tensiune (teren altfel neconstruibil) din nord vestul zonei analizate cu directie catre intersectia cu autostrada.

Axele de transport astfel dezvoltate pot fi unite prin bretele de legatura facile pe directia sud-nord,usurand accesul in cartierele orasului si in zonele adiacente aflate in dezvoltare. Toate acestea ar trebui sa aiba la baza studii de oportunitate.

Ramanem pregatiti sa sustinem toate aceste propuneri si in dezbaterea publica din data de 15.10.2021, dar in situatia actuala uzam de calea transmiterii documentului de pozitie catre toti decidentii.

Vi le inaintam pe aceasta cale pentru a vedea opiniile Dvs., comentariile pe aceasta tema si ideile alternative sau de imbunatatire”, se arată în documentul redactat de către reprezentanții Consiliului Civic Local și transmis premierului Florin Cîțu și ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vâlceanu.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate