EVENIMENT
Care sunt cotele la pariuri pentru alegerile PREZIDENȚIALE din România și SUA
A mai rămas mai puțin de o lună până la alegerile prezidențiale de la noi. Cine va fi următorul președinte al României? Dar al Statelor Unite? Vezi care sunt cele mai noi cote la pariuri pentru următoarele alegeri prezidențiale din 2024 ce vor avea loc pe 24 noiembrie (primul tur) și 8 decembrie (al doilea tur) la noi, respectiv 5 noiembrie la americani.
În acest moment, Marcel Ciolacu este cotat cu prima șansă de a câștiga alegerile prezidențiale din România din 2024, având o probabilitate implicită de câștig de 64%.
Care sunt cotele la pariuri pentru alegerile PREZIDENȚIALE din România și SUA
Principalul contra candidat este Mircea Geoană, a cărui cotă a crescut constant în ultimele săptămâni (ceea ce echivalează cu o scădere a șanselor de a câștiga alegerile prezidențiale). Urmează, în această ordine, Nicolae Ciucă, Elena Lasconi și George Simion.
Cote pariuri prezidențiale România
Iată ultimele cote la pariuri în momentul de față pentru alegerile prezidențiale din România:
Marcel Ciolacu – 1.55
Mircea Geoană – 3.33
Nicolae Ionel Ciucă – 4.44
Elena Lasconi – 5.55
George Simion – 22.00
Ludovic Orban – 111.00
Cristian Diaconescu – 222.00
Ana Birchall – 333.00
Kelemen Hunor – 333.00
Conform unui sondaj pentru prezidențiale realizat de Biroul de Cercetări Sociale și publicat în octombrie 2024, Marcel Ciolacu ar obține 19.6% din voturi, Nicolae Ciucă 16.9%, iar Mircea Geoană 13.1%.
În sondajul INSCOP din septembrie 2024, Mircea Geoană ocupa primul loc în intențiile de vot (21.4%), urmat de Marcel Ciolacu (20.3%) și Elena Lasconi (14.2%)
Alegeri SUA
Azi se află în plină desfășurare alegerile prezidențiale din Statele Unite. Cine este favorit să devină următorul președinte al SUA?
În acest moment, Donald Trump este favorit, având o probabilitate implicită de câștig de 59%. Cota acestuia a scăzut constant în ultimele săptămâni, deși după retragerea lui Joe Biden, Kamala Harris era favorită în sondaje.
Cote pariuri prezidențiale SUA:
Donald Trump – 1.67
Kamala Harris – 2.30
Conform analizei FiveThirtyEight, cel mai de prestigiu prognozator al alegerilor prezidențiale americane, Trump este văzut ușor favorit cu 51% șanse de câștig.
Sondajele agregate la nivel național îl dau de dau de asemenea favorit pe Donald Trump, cursa fiind însă extrem de strânsă.
Sursa: siteuripariuri.ro
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Clujeanul Mihnea Măruță, fost jurnalist și autorul volumului Realitatea Virtuală, explică ce stă în spatele campaniei pe care candidatul la Președinția României, Călin Georgescu, a făcut-o pe rețeaua TikTok.
El arată cum, la finalul campaniei, votul nu a mai avut legătură cu vreum program politic sau cu rațiunea.
Mihnea Măruță dezvăluie mecanismul campaniei pe TikTok a lui Călin Georgescu
Iată ce scrie Mihnea Măruță pe pagina de Facebook:
Cum se face o asemenea operațiune națională
Se contractează o firmă care știe digital marketing (adică măruntaiele rețelelor).
Cu câteva luni înainte de alegeri, firma creează un nucleu de comandă, o echipă operațională care se ocupă de acest client și de campania lui.
Se deschide o platformă de tip CRM (Customer Relationship Management), similară celor folosite de o companie care își targetează clienții pentru un magazin online.
În „spatele” CRM e o altă platformă, denumită Data Management Platform (DMP), care folosește softuri de targetare și profiling. (Toate aceste mecanisme sunt specifice comerțului online).
Se înființează o pagină principală sau un cont principal în fiecare rețea de socializare, la care se conectează platforma CRM (și, implicit, mecanismul de profiling). Se deschid, în toate rețelele, cât mai multe conturi și grupuri cu același scop, care sunt administrate de aceleași persoane aflate în nucleul de comandă.
Încep postările, înaintea de campania electorală
Se încep postările pe acele pagini și pe acele conturi (înainte de campania electorală). Fiecare persoană care se alătură unui grup și fiecare persoană care dă chiar și un singur like/love conturilor deschise de nucleul de comandă devine „țintă”, fiind retargetată de softurile platformei CRM, la fel ca în campaniile de comerț online.
Se „recrutează” voluntari pentru operațiune dintre persoanele cele mai implicate. Se realizează automat un profil extins, cu mii și mii de caracteristici, fiecărui votant care intră, chiar și o singură dată, în „aria de acoperire” a campaniei.
Cum se crează rețele secundare și terțiare
Persoanele care sunt deja atrase de partea campaniei sunt „întreținute” cu mesaje care să le confirme alegerea. Nehotărâții sunt retargetați cu mesaje diverse, în funcție de pasiunile lor, în ideea că măcar unul dintre acestea îi va atrage.
Astfel se creează rețele secundare și terțiare, cercuri concentrice în cercuri concentrice, iar toate informațiile se adună la centrul de comandă, prin intermediul platformei CRM.
În câteva luni, se formează un bazin de milioane de persoane cu profiluri extinse, care sunt bombardate continuu cu aceleași mesaje, dându-le sentimentul că sunt parte a unei mișcări salvatoare (sau măcar de schimbare).
Majoritatea acestor votanți au senzația că au ales liber să participe la „mișcare”.
Ce se întâmplă în campania electorală
Odată venită campania electorală, se modifică numele unor grupuri și pagini care păreau benigne și se trece la scopul propriu-zis al campaniei.
O națiune întreagă este astfel otrăvită, prin otrăvirea a sute de mii de familii și de minți vulnerabile.
Astfel, votul nu mai are nici o legătură cu programe politice sau cu rațiunea. Astfel, votul este rezultatul unei momeli adaptate fiecărei minți, momeală care exploatează vulnerabilități, frustrări și neîmpliniri personale.
Stop joc.
Foto: Facebook
EVENIMENT
Rezultate finale Parlamentare. PSD rămâne pe primul loc, dar scade diferența față de AUR. 7 partide au trecut pragul. POT, pe 6
Autoritatea Electorală Permanentă a finalizat numărarea voturilor la alegerile parlamentare în țară și în străinătate.
9.455.072 de români s-au prezentat la urne, ceea ce reprezintă 52,50 % dintre cei cu drept de vot.
Rezultate finale Parlamentare. PSD rămâne pe primul loc, dar scade diferența față de AUR.
Partidele care au trecut pragul electoral la alegerile parlamentare de duminică, 1 decembrie sunt, în ordine, Partidul Social Democrat (PSD), Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), Partidul Național Liberal (PNL), Uniunea Salvați România (USR), Partidul SOS România (SOS), Partidul Oamenilor Tineri (POT), susținător al candidatului la alegerile prezidențiale Călin Georgescu, și Uniunea Democrată Maghiară din România (UDMR).
Rezultate finale la alegerile parlamentare
La Camera Deputaților, ordinea în funcție de voturile obținute este următoarea:
1. PSD – 21,96%
2. AUR – 18,01%
3. PNL – 13,20%
4. USR – 12,40%
5. SOS – 7,35%
6. POT – 6,45%
7. UDMR – 6,34%
La Senat, ordinea în funcție de voturile obținute este următoarea:
1. PSD – 22,30%
2. AUR – 18,30%
3. PNL – 14,28%
4. USR – 12,25%
5. SOS – 7,76%
6. POT – 6,39%
7. UDMR – 6,38%
PNL a câștigat în județul Cluj
PNL s-a clasat pe primul loc în județul Cluj, fiind votat de aproape 22% de alegători. Pe locurile următoare sunt USR și AUR, dar diferența dintre ele este de doar câteva mii de voturi la ambele camere ale Parlamentului. Urmează PSD și UDMR.
PNL a câștigat și la Cluj-Napoca, fiind urmat de USR și UDMR.
ADMINISTRAȚIE
Emil Boc, despre desființarea învățământului primar de la Șincai: Discuția trebuie să aibă loc la școală. Noi nu putem interfera
Decizia conducerii Colegiului Național „Gheorghe Șincai” de a renunța la ciclul primar, din cauza lipsei de spațiu, continuă să stârnească controverse în Cluj-Napoca.
Într-o ședință anterioară a consiliului local, părinți și profesori și-au exprimat nemulțumirea față de impactul acestei măsuri asupra elevilor și cadrelor didactice.
Discuțiile au fost reluate în ședința Consiliului Local din 2 decembrie. Primarul Emil Boc a oferit clarificări referitoare la procedura de decizie și la rolul autorităților locale în acest proces.
„Pentru corecta informare a oamenilor, pentru că acest subiect a făcut obiectul dezbaterii noastre din ședința anterioară, pot să vă spun următorul lucru: Inspectoratul Școlar așteaptă decizia oficială a Liceului. Liceul urmează să își trimită poziția oficială după ce ei dau o decizie așa cum noi am stabilit și am cerut în ședința de consiliu local. Acea decizie merge la Inspectoratul Școlar și, din ce am discutat cu doamna inspector școlar, ISJ merge pe decizia pe care școlile o propun, pentru că este foarte greu să iei o altă decizie decât ceea ce spun școlile, dar poate fi o discuție și la nivelul inspectoratului școlar. După aceea, în luna ianuarie, după ce va fi avizată și de către minister, va veni la noi pentru aprobarea structurii”, a declarat primarul.
Ce poate face Primăria?
Emil Boc a subliniat că Primăria nu poate interveni în conținutul structurii școlii, având doar rolul de a da un aviz pozitiv sau negativ.
„Noi nu putem interfera, am întrebat-o și pe doamna inspector școlar, noi nu putem interfera pe conținutul ei, noi dăm doar un aviz pozitiv sau negativ. Dacă este negativ, pică tot, merge înapoi la Inspectoratul Școlar și ajungem într-un joc de-a șoarecele și pisica. Noi nu putem interveni punctual în structura școlii, acesta este atributul exclusiv al ISJ, al conducerii școlii și al Ministerului Educației. În concluzie, la școală trebuie să aibă loc discuția cu privire la viitorul pe care și-l doresc, iar apoi să se pună în acord cu inspectoratul școlar”, a completat edilul.
Ciclul primar ar putea fi desființat, din lipsă de spațiu
Amintim că, la ședința consiliului local de luna trecută, reprezentanta învățătorilor de la Colegiul „Gheorghe Șincai”, Mihaela Bacu, a atras atenția asupra intenției conducerii școlii de a desființa învățământul primar.
„Avem 533 de elevi înscriși în ciclul primar și 23 de învățătoare care riscă restrângeri de activitate. Colegiul deservește 23 de străzi arondate, iar anual se înscriu peste 100 de copii în clasa pregătitoare. Este o decizie internă, luată de Consiliul Profesoral, nu pentru că nu am avea elevi, ci din cauza lipsei de spațiu,” a explicat Bacu.
Primarul Emil Boc a subliniat că decizia nu îi poate afecta pe elevii actuali din ciclul primar, dar susține că conducerea școlii poate decide ca de la anul să nu mai fi organizate clase pregătitoare.
„Aceasta este o decizie a Consiliului Profesoral, aprobată de Inspectoratul Școlar. Elevii existenți își vor finaliza studiile, dar dacă colegiul nu mai poate gestiona ciclul primar din cauza lipsei de spațiu, atunci poate opri înscrierile de la anul. Nu putem anunța de pe o zi pe alta astfel de măsuri, totul se va face cu previzibilitate”, a declarat Boc.
Subiectul a generat circa două ore de discuții în contradictoriu între părinți, învățători, primar și consilieri locali.
Mai mult de jumătate dintre români (55%) sunt de părere că trebuie luate măsuri ferme de reducere a poluării și sunt de acord cu obiectivele UE de renunțare la combustibilii fosili, între care și gazele naturale, în favoarea electrificării masive a transporturilor, clădirilor, industriei și a consumului casnic, potrivit unui studiu, unei cercetări sociologice realizate în perioada august-septembrie a.c. pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al companiilor E.ON și Delgaz Grid*.
Pe de altă parte, un procent semnificativ (43%) reprezintă românii care spun că nu au suficiente informații ca să se exprime într-o direcție sau alta și consideră că este necesară o campanie de informare și explicare a obiectivelor și a măsurilor care sunt luate în scopul tranziției la energia verde.
Românii privesc, totodată, pozitiv creșterea numărului de prosumatori și a capacităților de generare a energiei din surse regenerabile din țara noastră, majoritatea (66%) fiind de părere că acestea contribuie la un mediu înconjurător mai curat, iar aproape un sfert (24%) se așteaptă ca, în timp, să vadă și o scădere a prețurilor la energie, ca efect al dezvoltării regenerabilelor.
Centralele pe gaz poluează
Când sunt întrebați ce părere au despre decizia forurilor europene de eliminare treptată a centralelor de apartament pe gaz, cei mai mulți dintre respondenți (45%) declară că aceasta nu este o decizie bună deoarece România are zăcăminte mari de gaze, iar centralele de apartament, care funcționează cu acest combustibil, sunt principala sursă de încălzire din țara noastră.
Totuși, mai mult de o treime dintre români (36%) se situează la polul opus, susținând că renunțarea la centralele de apartament pe gaz este binevenită deoarece acestea poluează și, în plus, resursele de gaze naturale sunt limitate.
Conform studiului citat, doar 18% dintre respondenți se consideră bine informați în ceea ce privește evoluțiile și deciziile din sectorul energetic din ultimii ani. Majoritatea (55%) spun că sunt “oarecum” informați, iar 28% declară că se simt puțin ori deloc informați.
Presa, sursă de informare
În ceea ce privește sursele de informare despre domeniul energiei, presa reprezintă principala sursă pentru 2/3 dintre români, urmată de website-urile furnizorilor de energie și gaze naturale (13%), portalurile online de specialitate dedicate sectorului energetic (11%) și website-urile oficiale ale autorităților din domeniu (10%).
Autoritățile ar trebui să aibă rolul principal în informarea consumatorilor de gaze naturale și electricitate în ceea ce privește piața de energie, consideră 39% dintre respondenți, în vreme ce 15% spun că acesta revine companiilor din sector, 3% susțin că este un rol al presei, iar 40% sunt de părere că este datoria comună a tuturor acestor actori.
Despre-energie.ro
Platforma despre-energie.ro, un proiect susținut de companiile E.ON și Delgaz Grid, a fost lansată în anul 2020 cu obiectivul de a deveni, pentru consumatorii de electricitate și gaze, una dintre principalele surse de informare și, în același timp, de explicare, într-un limbaj clar și accesibil, a evoluțiilor relevante și de impact de pe piața de energie, dar și să îi ghideze pe cititori în drumul prin acest univers complex astfel, încât să poată lua decizii corecte privind tot ceea ce ține de energia și sursele de energie din propriile gospodării.
* Cercetarea sociologică a fost realizată de Sondaje Marketing Relaţii Publice SRL pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al E.ON și Delgaz Grid, în perioada 26.08-11.09.2024, pe un eșantion de 1.004 de utilizatori online, cu o marjă de eroare de +/-3%, fiind considerat reprezentativ pentru populația adultă a României, dar asumând limitările din derularea online.