Connect with us

ACTUALITATE

Cambridge Analytica și cel mai mare furt de date din istorie- Ep.1

Publicat


Cambridge Analytica a fost o firmă britanică de consultanță politică care a combinat deturnarea activelor digitale, extragerea datelor, brokerajul de date și analiza datelor cu comunicarea strategică în timpul proceselor electorale.

Compania ar fi deținut 5000 de seturi de date pentru fiecare alegător american și a lucrat la campania prezidențială a lui Donald Trump și pentru Brexit. Se consideră că această companie ar fi furat datele a peste 87 de milioane de utilizatori ai platformei Facebook.

Cum s-au furat datele

„Profesorul Kogan (Unversitatea Cambridge-n.ed) ne-a oferit aplicații pe Facebook care primiseră permisiune specială să extragă date nu doar de la persoana care folosea aplicația, ci de la întreaga rețea de prieteni. Dacă erai prieten cu cineva care a folosit aplicația, habar n-aveai că tocmai ți-am extras datele”, a declarat Cristopher Wylie, fost angajat al companiei.

Secretul din spatele victoriei lui Trump

„Adevărul e ca nu am vizat toți alegătorii în mod egal. Majoritatea resurselor au mers către cei pe care îi consideram că se pot răzgândi (când vine vorba de opțiunea de vot).

Le-am spus influențabilii. Erau peste tot în țară, dar cei care contau erau cei care din statele oscilante ca Michigan, Florida, Wisconsin, Pennsylvania. Fiecare erau organizate pe sectoare. Să zicem că erau 22.000 de votanți influențabili în acest sector. Dacă țintim suficienți influențabili în sectoarele potrivite, atunci vor vota majoritar cu republicanii, nu cu democrații.

Echipa noastră a creat conținut personalizat pentru a provoca reacția acelor persoane. I-am bombardat cu bloguri, site-uri, articole, videoclipuri, reclame, pe toate platformele imaginabile până când au văzut lumea cum voiam noi. Până când au votat cu candidatul nostru.

E ca un bumerang. Îți trimiți datele în lume, ele sunt analizate, apoi se întorc spre tine sub formă de mesaje țintite pentru a-ți schimba comportamentul”, a afirmat Brittany Kaiser, fostă angajată a companiei Cambridge Analytica.

Investiția în reclame pe Facebook a echipei lui Donald Trump

Echipa de campanie a lui Donald Trump plătea un milion de dolari pe zi în reclame pe Facebook pentru a atrage cât mai mulți alegători. Un total de 5,9 milioane de reclame au rulat pe această rețea de socializare pentru a-l susține pe actualul președinte al Statelor Unite.

Sursa informațiilor: documentarul „The Great Hack” (2019)




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate