ACTUALITATE
Calea Turzii și strada Primăverii vor avea benzi dedicate de autobuz. Ce prevede Strategia de Mobilitate a Clujului, votată ieri
Clujul va deveni orașul de 15 minute până în anul 2030, adică în această rază cetățenii vor avea la dispoziție toate serviciile necesare pentru nevoile cotidiene, iar asta va reduce mult din trafic. Specialiștii care au întocmit Studiul de Mobilitate al municipiului, aprobat marți de către Consiliul Local, se așteaptă ca la finalul perioadei de implementare a măsurilor doar 25% din deplasări să se realizeze cu mașina, iar 37% cu transportul public.
Realizatorii acestui plan au apreciat faptul că cetățenii chestionați au ales transportul public ca prioritate de investiții pe latura de mobilitate și bicicletele, apoi pe locul trei – parcarea pentru mașină.
Cea mai spinoasă problemă rămâne mobilitatea pe axa Vest-Est, însă un pas major pentru rezolvare îl va reprezenta realizarea metroului. Între timp s-a recomandat extinderea pe acest traseu a politicii de benzi dedicate pentru transpotrul în comun, sporirea frecvenței de circulație și extinderea infrastructurii de bike sharing.
Vor fi extinse benzile dedicate pentru transportul în comun inclusiv pe străzile Izlazului, Primăverii și Calea Turzii.
Se dorește și extinderea rețelei de troleibuz spre Baciu, Gheorgheni și Zorilor.
Apahida, Floreștiul și Baciu vor deveni noduri de transfer de mobilitate pentru cei care vin spre Cluj-Napoca din zona metropolitană. Adică aici se vor lăsa mașinile și vor fi accesate mijloace de transport alternative spre municipiu.
În principiu 30 de minute va însemna o deplasare spre Cluj-Napoca din comunele zonei metropolitane folosind transportul public, mașina sau bicicleta electrică.
În interiorul municipiului, zone din Gruia și Zorilor, slab deservite de transportul public, vor fi frecventate de autobuze de dimensiuni mai mici, care să se poată strecura pe străzile dintre blocuri.
Până în 2030 s-a propus să fie asigurat cel puțin un traseu nemotorizat de acces din fiecare comună clujeană spre Cluj-Napoca, iar fiecare cartier din municipiu va avea o rețea de piste de biciclete care să îl lege de zona centrală.
Tot la nivel de cartiere vor exista microzone de transport alternativ, adică spații compacte rezervate pentru car sharing și bike sharing, dar și easy box-uri pentru curieri.
Planul de mobilitate cuprinde și marile proiecte de infrastructură precum Centura Metropolitană, noi străzi în zona Bulevardului Muncii și noi legături între Cluj-Napoca, Florești și Baciu.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






