Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Cadoul primarului Matei pentru turdeni: o rezonare a străzilor pentru creșterea impozitelor. Acuzațiile aduse de USRPLUS

Publicat


turda matei

Ultima ședință ordinară a Consiliului Local Turda din acest an va avea loc luni, 27 decembrie 2021, în care se va dezbate și vota proiectul de realocare a străzilor pe zone de impozitare, inițiat de primarul Cristian Matei.

Potrivit USRPLUS Turda, străzile orașului vor fi încadrate în 4 zone de impozitare, după un punctaj stabilit unilateral de primar și de aparatul său administrativ: zona A (minim 21 puncte), zona B (între 15 – 20 puncte), zona C (între 9 – 14 puncte) și zona D (între 0 – 8 puncte).

”Realocarea străzilor, așa cum este propusă de primarul Matei, va duce, împreună cu creșterea impozitelor deja aprobată de alianța PNL – UDMR și cu aplicarea ratei inflației, la o suplimentare cu 20% a impozitului pe care turdenii vor trebui să îl plătească în 2022. Criteriile stabilite de primar și de aparatul său realocării străzilor pe zone de impozitare sunt atât arbitrare (de exemplu: străzi vecine, una introdusă în zona de interes turistic, iar alta nu!), cât și incorecte cu realitatea (de exemplu: străzi care figurează cu trotuare pe ambele sensuri, deși nu le au, străzi care figurează ca fiind asfaltate, deși nu au văzut niciodată asfaltul etc.)”, arată USRPLUS.

Astfel, USRPLUS Turda a propus o serie de amendamente la acest proiect, în perioada în care el s-a aflat în dezbatere publică, amendamente care veneau în sprijinul cetățeanului și care modificau în sensul realității criteriile bunului plac stabilite de primarul Matei.

Toate aceste amendamente pentru turdeni au fost respinse de comisia condusă de viceprimarul Daniela Pîrlea.

Ce a propus USRPLUS pentru cetățeni și a respins comisia Pîrlea

Eliminarea criteriului de punctaj (1 p) pentru servicii de telefonie/internet/TV, deoarece mulți cetățeni au aceste facilități tehnice prin satelit, nefolosind domeniul public pentru accesarea lor. Mai mult decât atât, pentru aceste servicii se plătesc taxe către stat prin abonamentul individual, aplicarea acestui criteriu ar însemna o formă dublă de impozitare a cetățenilor.

Răspunsul comisiei Pîrlea: „criteriul nu face o diferență majoră”, deși punctul acordat te poate încadra oricând într-o zonă de impozitare superioară (de exemplu: 20 p înseamnă zona B, iar 21 p zona A).

Eliminarea criteriului de punctaj pentru străzile neasfaltate (1 p), deoarece în Uniunea Europeană existența străzilor neasfaltate este inacceptabilă și ar trebui, mai degrabă, depunctate decât punctate la impozitare.

Răspunsul comisiei Pîrlea: consideră că se cuvine o diferențiere a străzilor asfaltate (4 p) de cele neasfaltate (1 p). Păi, asta am spus și noi, doar că am propus 0 p pentru străzile neasfaltate prin eliminarea criteriului de impozitare.

Aplicarea criteriului pentru transport public (2 p) doar pentru locuințele individuale și colective situate la cel mult 500 m de ruta sau stația de transport public (așa cum arată acum proiectul, oricine poate fi impozitat pe baza acestui criteriu).

Răspunsul comisiei Pîrlea: consideră nefondată această propunere.

Introducerea unui criteriu suplimentar – „Lucrări de reabilitare/modernizare/construcție mai lungi de 3 luni”, cu valoare negativă (- 5 p) și reevaluare anuală, pentru străzile rămase mai mult de 3 luni pe an în stadiu de reabilitare, modernizare sau construcție, pentru a compensa disconfortul cetățenilor produs de aceste lucrări aproape interminabile și pentru a stimula administrația locală în a nu mai tolera abandonarea șantierelor din oraș.

Răspunsul comisiei Pîrlea: consideră de neacceptat criteriul, prevalându-se de proiectele tehnice, contractele și termenele de execuție, legitimând în acest fel abandonarea șantierelor publice cu lunile sau anii, ca și obligativitatea turdenilor de a tolera la infinit noroiul de la poartă și ritmul de melc în executarea lucrărilor, plătind însă la timp impozite tot mai mari.

Introducerea unui criteriu suplimentar – „Acces la parc public amenajat/loc de joacă” (1 p) pentru locuințele situate la cel mult 500 m de parcul public sau locul de joacă amenajat.

Răspunsul comisiei Pîrlea: consideră că acest criteriu este cuprins la „Zonele de agrement”, deși niciunde nu era definit ce înseamnă „zone de agrement”, cetățenii și consilierii locali din opoziție trebuind să ghicească asta…

Modificarea punctajului criteriului „Zone poluate”, de la – 1 p la – 3 p, pentru zonele intens poluate, având în vedere că poluarea reprezintă un factor major de diminuare a calității vieții și de reducere a speranței de viață

Răspunsul comisiei Pîrlea: consideră că – 1 p este suficient la punctaj, neglijând total poluarea ca risc major asupra vieții!

Modificarea punctajului criteriului „Zone cu trafic greu”, de la – 1 p la – 3 p, având în vedere poluarea, zgomotul, degradarea locuințelor și amenințarea asupra vieții pe străzile cu trafic greu și intens.

Răspunsul comisiei Pîrlea: consideră că – 1 p este suficient pentru străzile intens circulate de traficul greu (vezi Barițiu, Simion Bărnuțiu, Dragalina, Rațiu), deși poluarea cu noxe este intensă, zgomotul infernal, locuințele tremură din fundații, iar pereții se crapă, salvarea ajunge cu întârziere din pricina traficului, iar riscul de accident grav este major

”Dragi turdeni, am încercat să aducem în realitate această alocarea a străzilor pe criterii de impozitare. Din nefericire, în goana lor după cât mai mulți bani adunați de la turdeni, primarul Matei și administrația sa au uitat de transparență și onestitate, gândind și propunând criterii arbitrare, incorecte și ambigue în defavoarea cetățenilor”, au mai spus reprezentanții USRPLUS Turda.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate