Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Bugetul municipiului Cluj-Napoca pe 2025 a fost aprobat, după trei ore de dezbateri aprinse

Publicat


YouTube video

Consilierii locali au aprobat, joi, 27 martie în ședința ordinară, bugetul local al municipiului Cluj-Napoca, în valoare de 4,9 miliarde de lei, cel mai mare din istoria orașului.

Primarul Emil Boc a afirmat, în deschiderea ședinței, că este vorba despre cel mai mare buget al municipiului Cluj-Napoca. În utlimii 20 de ani, bugetul Clujului a crescut de 20 de ori, a mai arătat primarul.

Edilul a mai arătat că, în urma consultărilor publice, au fost depuse 193 de propuneri, din care 98 erau cuprinse deja în buget, într-o formă sau alta. Alte 19 propuneri sunt noi și au fost incluse în proiectul de buget, iar 58 rămân în atenția Primăriei. 17 propuneri depuse nu sunt în competența Primăriei Cluj-Napoca.

„Din partea societății civile, a domnului Adrian Dohotaru, am alocat 1 milion lei pentru inelul verde metropolitan. Am preluat propuneri de la UDR și PNL, pe lângă cele propuse la elaborarea proiectului de buget, de exemplu sală de concerte pentru Liceul Sigismund Toduță, Grădinița Neghiniță sau cea de la Pata Rât. În privința propunerilor de la PSD, am inclus partea iluminatului arhitectural, creșterea finanțării pentru spitale, lucrări la Podul Locomotivei. De la grupul consilierilor USR am inclus construirea unei creșe în cartierul Între Lacuri, modernizare Mica Sirenă și creșa Clopoțica, suplimentare buget pe bike sharing. De la consilierii AUR, am inclus SF la modernizare Liceul Romulul Ladea, SF Colegiul Energetic, iar consilierii UDMR au trimis propunerile înainte de elaborarea bugetului”, a declarat primarul Emil Boc.

Trei ore de dezbateri

Dezbaterea a durat aproape trei ore, fiind discuții încinse între consilierii locali pe amendamente. Consilierii USR, AUR și PSD au avut mai multe amendamente, care fie au fost retrase, fie au fost respinse la vot. Între acestea s-au numărat realizarea unui studiu privind accesul la locuire, studiu de fezabilitate pentru drumurile de legătură la centura metropolitană, concurs de soluții pentru amenajarea Pieței Mihai Viteazu sau realizarea creșei Între Lacuri.

Consilierul local PSD Vladimir Mătușan a propus amânarea aprobării bugetului pentru a oferi mai mult timp pentru analizarea propunerilor. Primarul Emil Boc a avertizat că termenul limită prevăzut de lege pentru aprobarea bugetului este mâine, iar dacă termenul nu este respectat, municipiul Cluj-Napoca va pierde cotele defalcate și va trebui să plătească o amendă de 6.000 de lei.

Proiectul a fost aprobat cu 15 voturi „pentru”, 2 voturi „împotrivă”, 7 abțineri și o neparticipare la vot.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

CFR Cluj anunță măsuri DRASTICE pentru derby-ul cu „U” Cluj: Nu mai putem accepta ca suporterii noștri să fie scuipați, înjurați

Publicat

De

cfr

În contextul tensiunilor de după ultimul derby dintre CFR și „U” Cluj, clubul din Gruia anunță o serie de măsuri speciale pentru derby-ul cu Universitatea Cluj, programat sâmbătă, 3 mai 2025.

Decizia vine după incidentele repetate din confruntările directe, soldate cu distrugeri, amenzi, plăți întârziate și agresiuni asupra suporterilor. Reprezentanții clubului clujean transmit că „s-au săturat ca Gruia să devină ținta violenței și batjocurii”, punând pe primul plan siguranța fanilor proprii.

„Un derby înseamnă, fără dubiu, o confruntare intensă, o dorință arzătoare pentru triumf și un prilej de sărbătoare, mai ales dacă ne referim la un meci între două echipe din același oraș. În ultimele derby-uri de Cluj, însă, am ajuns la spitalizări, daune materiale și morale, dosare penale și procese în instanță.

„Ne-am săturat ca Gruia, casa noastră, să devină mereu ținta agresiunilor”

Ceea ce pentru fanii Universității înseamnă divertisment, pentru clubul nostru înseamnă pierderi: distrugerea bannerelor publicitare, distrugerea scaunelor și băilor, ceea ce a necesitat multiple reparații pentru care clubul U Cluj și-a asumat responsabilitatea și angajamentul că le va plăti (semnând și o tranzacție). Din păcate plata, parțială, s-a realizat doar ieri, 28 aprilie 2025, după acționarea în instanță, la o distanță de opt luni și, deloc surprinzător, cu doar cinci zile înaintea unui nou meci direct.

Ne-am săturat ca Gruia, casa noastră, să devină mereu ținta agresiunilor, a distrugerii și a batjocurii, și nu mai putem accepta ca suporterii noștri să fie scuipați, înjurați și ridicați mereu de pe scaunele lor. Ne-am săturat, în egală măsură, și de promisiunile repetate ale clubului oaspete legate de oferirea biletelor în inelul superior, garanții care anunțau „deschidere” și „bună colaborare”, ajungând ca, în ultimul duel direct, să se folosească de o serie de tertipuri pentru a-i încurca pe suporterii noștri din a urmări derby-ul Clujului din zona promisă”, au transmis reprezentanții CFR Cluj.

Acces restricționat la bilete

Accesul la bilete pentru meciul cu „U” Cluj de pe Stadionul Dr. Constantin Rădulescu va fi restricționat și condiționat. Astfel, doar suporterii CFR care au fost prezenți la semifinala Cupei României cu Farul își vor putea achiziționa tichete, iar abonații pot cumpăra câte un bilet suplimentar pentru alți fani.

Universitatea Cluj va primi un număr de 1.158 de bilete în Peluza 1, sectoarele 27 și 28, iar însemnele clubului oaspete vor fi permise strict în aceste zone.

„În baza acestor fapte, invocând mai ales ultima noastră confruntare directă ajunsă și în presa internațională, clubul nostru a luat o decizie care, deși va fi profund contestabilă, este singura care poate asigura siguranța suporterilor noștri.

Cine va putea cumpăra bilete pentru derby-ul Clujului?

Astfel, la meciul de sâmbătă, 3 mai, cu U Cluj, biletele vor fi vândute în acest mod:

  • suporterii noștri, care și-au cumpărat bilet cu valoare la meciul cu Farul Constanța din semifinalele Cupei României și l-au scanat la turnicheți, își pot achiziționa bilete, pe aceleași locuri, și la meciul cu U Cluj. Cei care și-au achiziționat bilete online vor primi un email, pe aceeași adresă folosită în momentul achiziției, prin care pot finaliza plata. Cei care și-au achiziționat bilete de la casele din Gruia vor trebui să prezinte fizic biletul, tot la casierie, pentru a-și putea cumpăra bilet la derby, în zilele de miercuri, joi și vineri, în intervalul 12:00-17:00.
  • abonații și deținătorii de pachete de play-off pot cumpăra de la case câte un bilet pentru alți suporteri CFRiști, în zilele de miercuri, joi și vineri, în intervalul 12:00-17:00. Acest lucru se aplică celor care au plătit pentru un abonament sau pentru un pachet de play-off în acest sezon.
  • în semn de reciprocitate, clubul nostru va oferi galeriei U Cluj un procent similar cu cel oferit nouă în meciul tur din play-off (proporțional cu capacitatea stadionului nostru), în Peluza 1, în sectorul 28 și, parțial, în sectorul 27, însumând un număr de 1158 de bilete. Tot din rațiuni de siguranță, fularele și însemnele clubului oaspete vor fi permise exclusiv în aceste două sectoare, fiind interzise în restul stadionului”, au mai transmis cei de la CFR Cluj.

Prețurile biletelor

Prețurile biletelor pentru meciul cu U Cluj:

  • ⁠ ⁠Peluză – 35 lei
  • ⁠ ⁠Tribuna 2 – 40 lei
  • ⁠ ⁠Tribuna 1 – 45 lei
  • ⁠ ⁠VIP B – 150 lei
  • ⁠ ⁠Sky Lounge – 280 lei
  • ⁠ ⁠Business Lounge – 580 lei

„În fața oricărei rivalități și a oricăror rațiuni financiare, siguranța suporterilor noștri va fi mereu pusă pe primul loc”, au mai arătat reprezentanții clubului.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Incidentul de la Huedin s-a petrecut pe șantierul căii ferate. Cei doi copii care au murit aveau doar 4 și 6 ani

Publicat

Momente de coșmar la Huedin, după ce doi băieți de 4 și 6 ani au murit înecați într-o groapă cu apă aflată pe un șantier feroviar de pe strada Fildului.

Incidentul a avut loc în după-amiaza zilei de 29 aprilie, iar în ciuda intervenției rapide a echipajelor medicale, micuții nu au mai putut fi salvați. Polițiștii au deschis o anchetă pentru a stabili cu exactitate cum s-a produs tragedia.

„În data de 29 aprilie, în jurul orei 16:40, Poliția orașului Huedin a fost sesizată cu privire la faptul că doi minori ar fi căzut într-o groapă cu apă (canal) aflată în incinta unui șantier amenajat pentru lucrări la sectorul de cale ferată, situat pe strada Fildului din localitate.

La fața locului intervin echipaje medicale pentru acordarea asistenței de specialitate celor doi minori, identificați ca fiind 2 băieți de 4, respectiv 6 ani.

Cercetări pentru a stabili cum s-a produs incidentul

Polițiștii efectuează cercetări pentru stabilirea cu exactitate a circumstanțelor în care s-a produs incidentul și pentru dispunerea măsurilor legale care se impun.

În pofida manevrelor de resuscitare aplicate de echipajele specializate, cadrele medicale au fost nevoite să constate decesul ambilor minori la fața locului”.

Citește mai departe

EVENIMENT

EXCLUSIV. Pompierii privați ai Clujului. Au două autospeciale de stins incendii și motopompe de evacuat apa după inundații

Publicat

pompieri

Clujul are, în premieră, un serviciu privat de pompieri, Fire Squad, care asigură servicii de stingere a incendiilor sau de evacuare a apei după inundații atât persoanelor fizice, cât și celor juridice. Investiția s-a ridicat la peste 250.000 de euro, firma fiind un partener al ISU Cluj.

Octavian Raiha, șef Compartiment Prevenire al Fire Squad, a declarat pentru Cluj24 că serviciul este funcțional începând cu luna februarie 2025.

Echipamente de top pentru pompieri

”A fost o perioadă extrem de grea pentru noi, cu niște investiții fenomenale, asta pentru că am dorit să avem, pentru pompierii noștri, echipamente de protecție noi, care sunt high class-ul existent în momentul acesta pe piață, în condițiile în care în proporție de 80% sunt de producție germană.

De ce am optat pentru așa ceva? Pentru că la noi, fiind la bază un serviciu medical de urgență cu 15 ani vechime, siguranța salvatorului primează din toate punctele de vedere.

Și aici vorbim de căștile de protecție, de Nomex-urile pompierilor, de aparatele de respirat, de cizme și mănuși. Autospecialele noastre sunt dotate și cu echipamente suplimentare profesionale, cum ar fi drujbă, flex, mașină de filetat, mașină de găurit, avem echipamente care deschid uși în caz de nevoie.

În plus, am ținut să avem modulul de urgență, de prim ajutor medical pe mașina de stingere, adică o parte minimă, o trusă medicală de traumă, un guler cervical, o targă – lopată, dar și un kit de arsuri.

Investiția totală în acest serviciu se ridică la peste 250.000 de euro”, a spus Raiha.

Ce servicii asigură

Serviciul privat de pompieri, omologat ca tip P3, dispune de două autospeciale de stingere incendii una de capacitate mare, de 5600 litri de apă, și una de capacitate medie, de 4000 de litri, ambele fiind de tip ”hibrid”, adică au și bazine cu spumă.

Organigrama este similară celei a ISU, având o comandă, (șef serviciu) partea de protecție civilă, partea de prevenire, servanții, conducătorii de autospeciale, comandanții de echipaj.

”Am dorit să înființăm un serviciu privat pentru situații de urgență cu adresabilitate către publicul larg. Adică să putem avea contracte cu operatori economici, pentru evenimente, sportive sau culturale, pentru clădiri. Acum suntem la finalul perioadei de avizare pentru partea de instalare sisteme de detecție incendiu, instalare sisteme de stingere incendiu. Vrem să acoperim și această parte. Iar, în plus, pe lângă activități de stingere și limitare incendii, asigurăm și servicii cu motopompe pentru evacuarea apei după inundații.

Avem specialiști, inclusiv pe protecție civilă, unde putem să oferim consultanță colaboratorilor și clienților noștri, instruirea personalului pentru clienți, exerciții care trebuie făcute periodic.

De asemenea, ne putem ocupa de verificarea/ comercializarea stingătoarelor de orice tip, verificarea/ montarea hidranților,  proiectare, instalare și mentenanță la sistemele de detecție și stingere incendiu, monitorizarea sistemelor de detecție incendiu.

Fire Squad este un serviciu privat care are aviz de înființare dat de către ISU Cluj la sfârșitul lunii februarie 2025”, a precizat Octavian Raiha.

Pompieri, foști angajați ai ISU

pompieri

Firma privată de pompieri are peste 30 angajați, din care 90% sunt foști angajați ai ISU, care au trecut în rezervă, restul fiind tineri care învață meserie de la cei cu vechime și experiență.

”Avem oameni care au trecut în rezervă din ISU, cu 20-30 de ani de experiență în spate, oameni activi care lucrat în ISU, pe mașinile de intervenție și pe care am plăcerea să-i am drept colegi și asta ne ajută foarte mult, deoarece pornim cu o experiență vastă. Deși suntem un serviciu nou, avem personalul cu experiență ceea ce ne ridică automat și încrederea noastră”, a menționat șeful Compartimentului Prevenire al Fire Squad.

Firma are deja contracte cu cluburile de fotbal CFR Cluj și ”U” Cluj pentru intervenții la meciuri și își oferă serviciile organizatorilor festivalurilor care se desfășoară la Cluj-Napoca sau oriunde în județul Cluj: Untold, Electric Castle, Jazz in The Park etc.

Intervenții 24/7

Potrivit lui Octavian Raiha, serviciul poate asigura activitatea 24 de ore 7 zile pe săptămână.

”Putem gestiona incendii de diverse tipuri, avându-i ca parteneri pe cei de la ISU din toate punctele de vedere.

Ideea este că echipajele noastre ajung la un incendiu, comandantul are obligativitatea de a evalua ce se întâmplă acolo și dacă crede că este depășit și nu poate gestiona situația cu infrastructura prezentă sau pe care o are la dispoziție, automat se solicită sprijin către ISU, care intervine cu autospecialele sale.

Oricum avem obligativitatea ca, după terminarea misiunii, comandantul să raporteze către ISU finalizarea intervenției printr-un raport de misiune.

La fel poate fi și invers, iar în cazul în care ISU va considera vreodată că este nevoie și de noi, suntem acolo fără niciun fel de problemă, iar serviciile noastre de sprijin sunt gratuite în astfel de cazuri.

La prima discuție cu cei de la ISU Cluj despre acest serviciu pe care urma să îl înființăm, le-am promis un lucru, și anume că vor fi mândri de noi.

Vrem să ne ridicăm la nivelul așteptărilor lor. Ne dorim să fim buni parteneri pentru ISU Cluj și vrem ca partenerii noștri să fie mândri de noi”, a conchis Raiha.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE. Doi copii, în stop cardio-respirator, după ce s-au înecat într-un fost canal din Huedin. Medicii au declarat DECESUL

Publicat

Doi copii s-au înecat într-un fost canal, pe o stradă din Huedin. Ei au fost scoși din apă și sunt resuscitați de către medicii SMURD.

„Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin intervin în aceste momente pentru a salva doi copii clare s-ar fi înecat într-o groapă cu apă (fost canal) situat pe strada Fildului din orașul Huedin. Cei doi copii au fost scoși din apă și se află în stop cardio-respirator. Echipajele prezente la fața locului aplică manevre de resuscitare. La misiune iau parte o autospecială cu modul de descarcerare, două ambulanțe SMURD, un echipaj SAJ, iar în sprijin a aterizat și elicopterul SMURD”, a transmis ISU Cluj.

UPDATE

„Din păcate, manevrele de resuscitare nu au avut succes, fiind declarat decesul celor doi minori”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate