Connect with us

ACTUALITATE

Bolojan leagă Bihorul de Cluj printr-un proiect de 6 milioane de euro

Publicat


După ce a reușit în 2 mandate de primar să aducă Oradea la stadiul de oraș european, trecut în banca Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan începe să-și arate valoarea și-n dezvoltarea infrastructurii.

Pentru cei care n-ați vizitat încă Parcul Național Apuseni nu vă spunem decât… nici nu știți ce-ați pierdut! Peisaje mirifice, calm desăvârșit, colț de rai, munți majestuoși… Simpla enumerare a localităților trebuie sa rezoneze măcar și prin simpla amintire a faptului că odată, cineva a menționat despre o excursie în zona respectivă și a rămas surprins de frumusețea locurilor întâlnite: Doda Pilii, Ic Ponor, Padiș… Nu este mai puțin adevărat că tot din poveștile celor care au vizitat zona, cu siguranță ați auzit și de starea catastrofală a drumurilor. Căi de acces impracticabile pe alocuri, ori a căror construcție anunțată cu tam-tam (cazul Răchițele – Ic Ponor) a durat ani de zile și s-a lăsat și cu dosare penale…

Pe pagina de socializare a lui Ilie Bolojan suntem anunțați că a fost demarat proiectul de modernizare a drumului forestier ce leagă, prin Apuseni, Bihorul de Cluj. Un proiect în zona Boga – Padiş din județul Bihor până în zona Doda Pilii – Răchiţele din județul Cluj.

„Modernizarea acestui tronson (…) vine și în sprijinul locuitorilor zonei care se plâng de starea proastă a infrastructurii”

„După ce consiliile județene din cele două județe au asfaltat fiecare porțiune de drum județean ce duce spre zona montană, a rămas un tronson de 10 km de drum forestier, din Padiş până în Ic Ponor. Pe lângă preluarea drumului forestier, care are o lățime de aproximativ 6 metri, mai trebuie să preluăm de la Ministerul Mediului câte 2 metri, de o parte şi de alta a actualului drum forestier, pentru a ajunge la lățimea de 10 metri necesară amenajării drumului județean”, se arată în anunțul președintelui Bolojan.

Modernizarea acestui tronson, pe lângă faptul că dezvoltă turismul în zona munților Apuseni, vine și în sprijinul locuitorilor zonei care se plâng de starea proastă a infrastructurii.

Rămân în suspensie 2 mari dileme ale acestui proiect:

1. Dacă dezvoltarea infrastructurii rutiere din această zonă mirifică nu va duce la exploatarea forestieră haotică și necontrolată (n.r. și așa Apusenii sunt tot mai chelioși…)

2. Cât va dura întreaga lucrare, știut fiind apetitul românilor pentru… studii de fezabilitate, contestări de licitații, activiști de mediu, etc. (n.r. în anunț se spune: “până la mijlocul anului viitor să avem toate aspectele juridice clarificate şi să terminăm, în paralel, şi studiul de fezabilitate… și …ne propunem ca în primăvara anului 2022 să începem efectiv lucrările”).

Sorin Râșnoveanu




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate