EVENIMENT
Boc despre metrou: Se introduc piloți forați la Stația 2 Teilor din Florești. Există riscul alunecării unui deal
Primarul Emil Boc a anunțat că luna aceasta vor începe primele lucrări de introducere a unor piloți forați la stația de metrou 2 Teilor din Florești, pentru a elimina riscul alunecării unui deal din apropiere.
Boc a precizat că firmele din consorțiul condus de turcii de la Gulermak care se ocupă de construcția metroului, încep în lunile următoare și construirea stațiilor în avans, înainte de intrarea cârtițelor în subteran, pentru că, odată coborâte în puț, cele două TBM-uri nu mai pot fi oprite.
”În februarie se lucrează la proiectarea stațiilor pentru avansul TBM-urilor, a celor două cârtițe, astfel încât să fie corelat acest avans cu progresul stațiilor.
În martie se va finaliza documenția pentru stația 2 – Teilor și 3 – Copiilor, proiectul tehnic de execuție a căptușelii tunelului, segmenți prefabricați pentru tunel, va fi finalizat.
Proiectarea puțului de lansare a TBM-urilor, săpătură deschisă stația 2 Teilor, va fi finalizată, apoi proiectele tehnice de execuție ale stațiilor care urmează.
În 25 februarie, marți, încep lucrările la piloții forați pentru puțul de lansare a TBM-urilor în stația 2 Teilor.
În martie încep lucrările la execuția zidului puțului de lansare stația Teilor, iar în aprilie lucrări de relocare a utilităților la stația 3 Copiilor și stația 4 – Sănătății.
Nu se pot declanșa lucrări în subteran fără să fie făcute un număr mare de stații în avans pentru că TBM-urile, odată intrate, nu mai pot fi oprite”, a spus Boc.
Deal cu probleme
Potrivit acestuia, a apărut o problemă care se rezolvă, și anume o lucrare suplimentară cu piloți forați la stația de lansare a cârtișelor din stația Teilor.
”Puțul se face la 15 m adâncime, iar în pregătirea lui, s-a observat la peste 30 de m, mișcări de teren la un deal din apropiere și se studiază să nu existe un risc de alunecare de teren. Se vor amplasa piloți forați ca să stabilizeze dealul din apropierea stației 2, unde intră TBM-urile.
S-a găsit o soluție tehnică într-un timp record și lucrările de consolidare cu piloți forați încep în februarie și se încheie în martie.
La sfârșitul lui martie, început aprilie, se va anunța momentul intrării TBM-urilor în subteran”, a spus Boc.
Acesta a precizat că finanțarea proiectului de metrou se află, încă, în PNRR.
”Am asigurat finanțarea pentru tot proiectul din certificate verzi. Nu există o problemă de finanțare a metroului”, a precizat Emil Boc.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






