Connect with us

EVENIMENT

Biletele de TRATAMENT pentru pensionari nu se vor mai ridica de la casele de pensii, ci de la primării

Publicat


pensionari

Un proiect de lege elimină deplasarea pensionarilor până la casele de pensii județene pentru a-și ridica biletele de tratament. Acestea vor putea fi luate de la primăriile unde au domiciliul.

O lege inițiată de PSD care aduce schimbări importante pentru pensionarii din România a fost aprobată de Senat. Aceasta le va permite primăriilor să devină intermediari între casele teritoriale de pensii și pensionari, facilitând astfel gestionarea cererilor și distribuția biletelor de tratament sau odihnă, scrie Alba24.ro.

Practic, în loc ca pensionarii să fie nevoiți să se deplaseze până la casele de pensii pentru biletele de tratament, aceștia vor putea ridica biletele direct de la primărie.

Pensionarii vor putea depune cererile și ridica biletele de tratament de la autoritățile locale

Proiectul de lege, propus de doi parlamentari PSD, vizează completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Scopul principal este de a simplifica procesul prin care pensionarii pot accesa bilete de tratament balnear și recuperare, prin intermediul unei convenții între primării și casele teritoriale de pensii.

Astfel, pensionarii vor putea depune cererile și ridica biletele de la autoritățile locale, fără a mai fi necesară deplasarea la sediile caselor de pensii teritoriale.

Vezi și Când intră pensia în octombrie

„În curând, pensionarii din toată țara vor putea să depună cererile și să ridice biletele de tratament sau odihnă direct de la primăria din localitatea de domiciliu”, a declarat unul dintre inițiatorii proiectului de lege.

Acesta a mai adăugat că proiectul urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaților în săptămâna următoare, și își exprimă încrederea că până la sfârșitul anului legea va intra în vigoare.

Legea reduce birocrația și să ușureze accesul pensionarilor la drepturile lor

Această modificare legislativă aduce beneficii clare pensionarilor, reducând timpul și efortul necesar pentru depunerea cererilor și ridicarea biletelor de tratament balnear și recuperare.

În același timp, legea va îmbunătăți coordonarea între primării și casele de pensii, eliminând o parte din birocrația existentă și oferind acces mai facil la drepturile pensionarilor. PSD consideră că această inițiativă este un pas concret în sprijinul vârstnicilor și o soluție practică la problemele cu care aceștia se confruntă.

Platformă electronică pentru pensionari. La ce servicii vor avea acces

Pe de altă parte pensionarii vor avea acces și la o platformă online ce va fi dezvoltată pentru Casa Națională de Pensii Publice, prin care vor putea accesa mai multe servicii ale CNPP.

Proiectul presupune realizarea unui nou sistem informatic integrat și a infrastructurii hardware necesare în cadrul Casei Naționale de Pensii Publice.

Portalul va funcționa ca o componentă de comunicare cu persoanele interesate, cu rol de a furniza setul actual de servicii electronice, precum și un nou set de funcționalități.

Servicii electronice pentru pensionari:

– servicii electronice în domeniul pensiilor și al altor drepturi de asigurări sociale
– serviciu electronic pentru completarea cererii de emitere de bilete de tratament, precum și servicii electronice în zona de înregistrare a contribuabililor
– servicii electronice în domeniul accidentelor de muncă și al bolilor profesionale
– aplicația „e-Talon” care va genera automat cuponul lunar de pensie, în format electronic și tipărit, pentru toți pensionarii aflați în plată

Platformă electronică pentru pensionari. Cum va funcționa sistemul

Platforma informatică pentru digitalizarea relației cu cetățenii va conține următoarele elemente (o parte vor face obiectul unor alte proiecte ale instituției):

– sistem pentru digitalizarea și automatizarea proceselor interne; platformele software care vor sta la baza acestor funcțiuni sunt:

– registre publice
– sistem pentru relația cu cetățenii

– sistemul va fi unul de tip portal cu identificarea fiecărui utilizator
– va exista un sistem de management al identităților pentru toți utilizatorii și va putea fi folosită semnătura digitală
– fiecare cetățean înregistrat în portal va avea un spațiu privat unde vor fi disponibile toate datele acestuia și prin intermediul căruia vor fi transmise toate comunicările electronice
– în spațiul privat vor fi disponibile datele cetățeanului care sunt gestionate de CNPP, indiferent de sursa de date
cetățenii vor avea posibilitatea și să-și completeze documentele
– prin intermediul portalului vor putea fi făcute și consultări/ simulări ale datelor personale privitoare la pensie

– platformele software care vor sta la baza acestor funcțiuni
– sisteme analiză și predicții



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Dorel Tamaș, fostul proprietar al Hotelului Continental din Cluj-Napoca, urmărit internațional 13 ani, a SCĂPAT de închisoare

Publicat

dorel tamas

Milionarul ardelean Dorel Tamaș, în vârstă de 55 de ani, fost proprietar al Hotelului Continental din Cluj-Napoca și urmărit internațional timp de 13 ani, a scăpat de închisoare prin prescriere. Acesta ar fi locuit în Dubai în toată această perioadă.

Tamaș a depus recent la Curtea de Apel Târgu Mureș o „contestație la executare”, prin care solicită instanței de judecată să constate ca prescrisă executarea pedepsei de 4 ani de închisoare în regim de detenție, la care a fost condamnat în 2015, scrie Libertatea.

Dorel Tamaș, fostul proprietar al Hotelului Continental din Cluj-Napoca, urmărit internațional 13 ani, a SCĂPAT de închisoare

Conform Codului Penal, termenul de prescriere a executării pedepselor este de 5 ani, plus durata condamnării, dar nu mai mult de 15 ani. Tamaș a fost condamnat definitiv în 29 octombrie 2015, iar executarea s-a prescris la sfârșitul lunii octombrie 2024, scrie Libertatea.

La începutul anilor 2000, Tamaș a intrat în topul celor mai bogaţi români, cu o avere estimată la circa 10 milioane de dolari. Dorel Tamaș a fost înainte de 1989 sportiv de performanţă, obţinând titlul de campion naţional la judo. Acest lucru i-a permis să plece şi la competiţii din străinătate, reuşind să strângă încă de pe atunci bani, aducând în țară mărfuri de contrabandă.

„Dosarul a fost instrumentat de DNA”

Prima lui investiţie importantă a fost fabrica de încălţăminte Ardeleana. La vremea respectivă, la mijlocul anilor ‘90, societatea din Alba Iulia era principalul competitor al firmei Clujana pe piaţa de încălţăminte din România. Ulterior a intrat şi în afaceri cu mezeluri. Toate societăţile acestuia au ajuns, în final, în faliment cu datorii uriașe. În 2011 a fost arestat preventiv în lipsă pentru înşelăciune, mandatul nefiind pus niciodată în executare.

Dosarul a fost instrumentat de DNA şi, bănuind decizia justiţiei, a fugit din ţară. Peste 4 ani avea să fie condamnat definitiv la închisoare în regim de detenţie. Se bănuiește că s-ar fi ascuns, în toată această perioadă, în Dubai.

Prin intermediul firmei Ardeleana, Dorel Tamaș a cumpărat Hotelul Continental din Cluj-Napoca. Mandatul de arest şi condamnarea din 2015 au avut legătură cu vânzarea frauduloasă a acestui hotel. Omul de afaceri a fost acuzat de procurorii DNA că a vândut clădirea provocând un prejudiciu de două milioane de euro unei societăţi comerciale.

hotel continental

„În cursul anilor 2001 şi 2003, a fost solicitată retrocedarea imobilului”

În 14 mai 2008, între Tamaş, în calitate de administrator al SC Ardeleana SA, şi o societate comercială din Cluj-Napoca a fost încheiat un antecontract de vânzare-cumpărare cu privire la vânzarea clădirii. Preţul tranzacţiei a fost stabilit la 10 milioane de euro, din care a fost achitată suma de două milioane de euro cu titlu de avans, diferenţa urmând să fie plătită la finalizarea vânzării.

Tamaş le-a ascuns însă viitorilor proprietari faptul că, în cursul anilor 2001 şi 2003, a fost solicitată retrocedarea imobilului de către Colegiul Reformat Debrecen şi, separat, de către Eparhia Reformată din Ardeal.

Viitorii cumpărători nu știau nici că proprietarul imobilului, SC Ardeleana SA, îşi asumase obligaţia de a închiria locuri de parcare de la Primăria municipiului Cluj-Napoca, obligaţie care ar fi revenit cumpărătorilor după perfectarea vânzării.

„Tamaș a refuzat să restituie avansul încasat”

După încasarea avansului de două milioane de euro, pentru a ascunde provenienţa ilicită a acestei sume, Tamaş şi-a însuşit suma totală de 702.750 de lei sub pretextul că plăteşte salariile a doi angajaţi şi a achitat un credit de 1.488.406 euro.

Ulterior, afacerea nu a mai putut fi perfectată, iar Tamaș a refuzat să restituie avansul încasat. Clădirea a rămas însă în proprietatea societății Ardeleana SA Alba Iulia. Hotelul avea atunci trei stele şi dispunea de 45 de camere. Fără investiții, a ajuns într-un stadiu avansat de degradare.

Clădirea a fost vândută de lichidatorul firmei din Alba Iulia, în 2013, către societatea Napocamin Cluj-Napoca, deținută de omul de afaceri clujean Ioan Bene. Lucrurile nu au mai avansat, firma acestuia fiind aproape de faliment.

Foto: Alba24.ro

 

Citește mai departe

EVENIMENT

AVERTIZARE de vreme rea la Cluj. Vânt puternic și precipitații. Ninsoare și viscol la munte

Publicat

De

Zăpadă și viscol la Cluj

Administrația Națională de Meteorologie a emis noi avertizări de vreme rea pentru toată țara, inclusiv județul Cluj. În zona montană va ninge viscolit.

Pentru județul Cluj, ANM a emis două avertizări, între care un cod portocaliu pentru zona montană înaltă.

AVERTIZARE de vreme rea la Cluj. Zăpadă de peste 30 de centimetri în zona montană înaltă

Meteorolgii au emis o avertizare cod portocaliu pentru zona de munte a județului Cluj, valabil până vineri, 22 noiembrie, ora 20.00.

În zona înaltă vântul va sufla tare, cu rafale de 80 – 120 de kilometri pe oră. Va ninge viscolit, se va depune strat de zăpadă consistent, local de peste 30 de centimetri, va fi vizibilitate foarte redusă și zăpada troienită.

Atenție! Depuneri de polei

Intensificări ale vântului, ninsori, precipitații mixte și polei se vor semnala în tot județul Cluj începând de joi, 21 noiembrie, ora 23.00 și până vineri, 22 noiembrie, la ora 20.00.

Astfel, potrivit meteorologilor, vântul va bate cu viteze de 50-70 de kilometri pe oră. În tot județul vor fi precipitații mixte, pe arii restrânse cu depuneri de polei.

Foto: Arhivă

 

Citește mai departe

EVENIMENT

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Program special de lucru pentru eliberarea cărților de identitate la Cluj

Publicat

De

Direcția de Evidență Persoanelor Cluj

Duminică, 24 noiembrie, are loc primul tur de scurtin al alegerilor prezidențiale.

Clujenii care nu au încă un act de identitate valabil, necesar pentru a-și exercita dreptul la vot, îl vor putea ridica inclusiv duminică, în ziua scrutinului.

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Program special de lucru pentru eliberarea cărților de identitate la Cluj

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Cluj, anunță persoanele cu drept de vot, interesate de obținerea documentelor de identitate, că își adaptrează programul cu publicul, astfel încât să fie rezolvate în mod operativ solicitările privind eliberarea acestora.

Program special de lucru la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor este următorul:

  • Sâmbătă, 23 noiembrie 2024 – între orele 8.00 – 16.00
  • Duminică, 24 noiembrie – între orele 7.00 – 19.00 pentru depunerea documentelor în vederea eliberării actelor de identitate și între orele 7.00 – 21.00 pentru eliberări acte de identitate.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj recomandă cetăţenilor care şi-au depus actele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate sau a cărţii de identitate provizorii, ale căror documente sunt emise şi neridicate, să se deplaseze la sediul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi, pentru ridicarea actelor de identitate, în vederea exercitării dreptului de vot.

Informaţii suplimentare pot fi obținute AICI.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania

Publicat

constructii

Evenimentul va avea loc în data de 28 noiembrie și va marca o etapă importantă în creșterea reprezentativității asociației în zona de centru și nord.

Patronatul Societăților din Construcții – Filiala Transilvania este o subdiviziune care se ocupă de specificul pieței și al regiunii Transilvania, care include județele din centrul și nordul țării și reprezintă interesele angajatorilor din domeniul construcțiilor din zona Transilvaniei, unii dintre cei mai importanți actori din industria construcțiilor la nivel regional.

”Împreună pentru protejarea valorilor breslei”

PSC a luat ființă din necesitatea de asociere a companiilor care activează în domeniul construcțiilor și din dorința de a colabora mai bine pentru a asigura un mediu de afaceri sănătos. Patronatul se dorește a fi reprezentativ în domeniu, atât în interiorul României cât și în afara granițelor țării, fiind promotor activ pentru protejarea valorilor acestui domeniu.

alexandra stoica

La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania

Motto-ul PSC este “Împreună pentru protejarea valorilor breslei” și reprezintă direcția în care ne dorim să mergem în continuare, a declarat președintele Alexandra Stoica. De asemenea, exprimă spiritul organizației și felul în care interacționăm cu membrii, autoritățile, media sau alte organizații”, a mai adăugat Stoica.

Patronatul Societăților din Construcții – PSC este membru fondator al Federației Patronatelor Societăților din Construcții – FPSC, singura federație reprezentativă la nivel de Sector de activitate, în domeniul Construcțiilor civile și industriale.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax