Connect with us

EVENIMENT

Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate

Publicat


dcim100mediadji 0059.jpg

După aproape nouă ani de activitate, Banca pentru Alimente București, alături de Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, parteneri de încredere și susținători, deschide un nou hub logistic modern, în noul parc Logicor Bucharest III Pallady, situat strategic, la ieșirea spre Autostrada Soarelui, pentru a facilita desfășurarea activităților.

„Prin această deschidere, Banca pentru Alimente București marchează o nouă etapă în misiunea sa de a contribui la lupta împotriva risipei alimentare. Acest nou spațiu, un adevărat „acasă al binelui”, răspunde nevoii urgente de a reduce risipa alimentară și de a oferi sprijin persoanelor vulnerabile din regiune, precum și din întreaga țară. În contextul Zilei Internaționale de Conștientizare a Risipei Alimentare, Banca pentru Alimente subliniază importanța colaborării în salvarea hranei și susținerea celor aflați în dificultate.

Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate

Noul hub logistic, de 1.913 mp, oferă un spațiu adecvat, cu facilități moderne, inclusiv 224 mp de zone cu temperatură controlată pentru depozitarea alimentelor perisabile, precum fructe, legume, lactate, carne și produse congelate. Comparativ cu spațiul anterior, noul spațiu oferă capacitatea necesară atât pentru a face față cerințelor în creștere din prezent, cât și pentru a răspunde provocărilor viitoare. Această extindere nu doar îmbunătățește eficiența operațională, ci și permite un flux mai bun al alimentelor, asigurând o distribuție mai rapidă și mai eficientă către organizațiile caritabile partenere.

Deschiderea noului depozit a fost posibilă prin implicarea partenerilor și susținătorilor Băncii pentru Alimente: Lidl România și Metro România, în calitate de parteneri principali, alături de alți parteneri  cheie  care sprijină în mod curent activitatea Băncilor pentru Alimente: Edenred România, PENNY | REWE, Auchan România, CHEP România,  Gebrüder Weiss, Arbomedia, precum și a Federației Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și a Federației  Europeane a Băncilor pentru Alimente (FEBA).

„Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente”

În contextul noilor reglementări privind reducerea risipei alimentare, acest hub logistic devine o resursă esențială pentru ca alimentele care se află la risc de pierdere sau risipă, dar care sunt încă în termen și bune pentru consum, să-și recapete valoarea, transformându-le în sprijin concret pentru cei care au mai multă nevoie de hrană.

Fiecare aliment salvat în acest spațiu se va transforma în porții de hrană  pentru copii din centre de zi, bătrâni singuri sau aflați în cămine, familii aflate în pragul sărăciei, oameni fără adăpost și multe alte persoane aflate în dificultate. Cu facilitățile extinse și capacitatea de colectare mult îmbunătățită, Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente, asigurându-se că acestea ajung acolo unde este cea mai mare nevoie.

„Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România”

„Inaugurarea acestui hub reprezintă un moment decisiv pentru activitatea noastră. Creșterea capacității de colectare și redistribuire ne permite să sprijinim și mai multe persoane aflate în dificultate. Această realizare nu ar fi fost posibilă fără partenerii noștri de încredere, cărora le suntem recunoscători pentru încrederea și sprijinul primit. Împreună, ne asumăm responsabilitatea de a salva mai multe alimente, de a susține comunitățile vulnerabile și de a proteja mediul. Împreună facem Binele mai Bine — acum, cu și mai multă forță”, a declarat Gabriel Sescu, președintele Băncii pentru Alimente București.

banca pentru alimente bucuresti

Fondată în 2016, Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România, urmând modelul Băncilor Europene. De atunci, a reușit să salveze peste 11.419 tone de alimente, în valoare de peste 142.000.000 de lei, oferind astfel 22.838.000 de porții de hrană către 176  de organizații caritabile din București și județele Ilfov, Dâmbovița, Ialomița, Giurgiu, Călărași, Argeș, Prahova, Buzău și Teleorman care oferă servicii sociale, educaționale și de recuperare pentru 69.430 persoane din categorii vulnerabile. Peste 2.100 de tone din alimentele salvate au fost distribuite către celelalte opt Bănci Regionale pentru Alimente, membre ale FBAR, asigurând astfel un sprijin constant pentru organizațiile din toată țara.

Noul „acasă” reprezintă un pas important în consolidarea capacității de a reduce risipa alimentară și de a răspunde nevoilor tot mai diverse ale celor aflați în dificultate. Prin extinderea capacităților sale logistice, Banca pentru Alimente București își propune să își amplifice impactul social, oferind sprijin organizațiilor caritabile care ajută persoane vulnerabile — de la copii din centre de zi și de recuperare, la bătrâni rămași fără sprijin, persoane fără adăpost, victime ale violenței domestice și ale traficului de persoane”, a comunicat Banca pentru Alimente București.

Despre Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR

Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente membre din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați formează o rețea națională de solidaritate dedicată reducerii risipei alimentare și sprijinirii persoanelor aflate în dificultate. Acestea salvează de la pierdere și risipă hrana, prin preluarea gratuită a alimentelor de la companiile partenere  din lanțul agroalimentar și donarea acestora către organizațiile caritabile, contribuind astfel la reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului.

FBAR se inspiră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) și este recunoscut ca membru asociat al acesteia. În viziunea FBAR și a Băncilor pentru Alimente membre, nimănui nu trebuie să-i fie foame, iar a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă și imediată pentru a răspunde la o nevoie primară a cărei satisfacere nu poate întârzia. Prin misiunea lor, Băncile pentru alimente contribuie în mod direct la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (SDG) la care și România s-a angajat, în special în ceea ce privește reducerea cu 50% a risipei alimentare până în 2030, prin promovarea consumului și producției responsabile, precum și a obiectivelor de reducere a foametei și de combatere a schimbărilor climatice.

De la înființarea primei Bănci în București și până în prezent, Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la risipă peste 25.000 tone de alimente, în valoare de peste 292.000.000 lei, transformându-le în aproximativ 50.572.730 de porții de hrană pentru 290.841 persoane aflate în dificultate, aflate în grija a 795 organizații caritabile partenere. În mod constant, activitatea rețelei este sprijinită financiar, operațional, logistic și prin donații constante de alimente de către 153 parteneri, în principal din domeniul agro-alimentar.

Pentru mai multe informații: office@bancapentrualimente.ro; 0771 235 977



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Un autobuz CTP a ajuns în șanț, în comuna Chinteni. Nu sunt victime

Publicat

Un accident cu un autobuz al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca a avut loc vineri seară, în comuna Chinteni. Din fericire, nu au fost persoane rănite.

Un autobuz CTP a ajuns în afara părții carosabile, vineri seară, pe un rum din localitatea Chinteni. Pompierii clujeni au intervenit cu două autospeciale de descarcerare și cu un echipaj SMURD de terapie intensivă.

Nu au fost înregistrate victime

Din fericire, nu au fost victime. Șoferul autobuzului este evaluat de medicii SMURD.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe raza comunei Chinteni. În accident a fost implicat un autobuz al Companiei de Transport Public, care a ieșit în afara părții carosabile. Din fericire, pasagerii nu au necesitat îngrijiri medicale. Un singur bărbat, și anume conducătorul autobuzului, este evaluat de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă. La o primă evaluare, nici acesta nu a suferit răni. La fața locului au fost trimise și două autospeciale cu modul de descarcerare”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum va fi vremea până la Crăciun? Temperaturi scăzute în toată țara, în următoarele săptămâni

Publicat

Prognoza meteo pe următoarele săptămâni arată că temperaturile rămân mai scăzute decât cele normale la începutul iernii, în toată țara. Cum va fi vremea până de Crăciun?

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, valabilă în intervalul 25 noiembrie – 23 decembrie. Potrivit estimărilor făcute de meteorologi, temperaturile vor fi mai scăzute în primele săptămâni, urmând ca mai apoi acestea să aibă, în general, valori normale pentru această perioadă, în toată țara.

Săptămâna 25 noiembrie – 2 decembrie

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile estice, sud-estice și centrale, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi local deficitar în zonele montane, iar în rest se va situa în jurul celui specific pentru acest interval.

Săptămâna 2-9 decembrie 2024

Temperaturile medii se vor situa sub cele specifice pentru această perioadă, la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile centrale și în extremitatea de sud-est a teritoriului.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi deficitare în toate regiunile.

Săptămâna 9-16 decembrie 2024

Temperatura medie a aerului va avea valori în general apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

Regimul pluviometric va fi ușor deficitar, local, în regiunile centrale, sudice și estice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 16-23 decembrie 2024

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele normale pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării. Cantitățile de precipitații vor fi apropate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Estimările meteorologice pentru patru săptămâni sunt realizate de către ECMWF – Centrul European pentru Prognoze pe Medie Durată. Este estimată media săptămânală a abaterilor temperaturii aerului și a cantităților de precipitații față de media perioadei 2004-2023.

Fenomenele extreme cu o durată scurtă de manifestare nu pot fi prognozate cu ajutorul acestui produs.

Citește mai departe

EVENIMENT

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

Publicat

CAS Cluj a plătit anul trecut 218 milioane de lei pentru concedii medicale

Persoanele asigurate pot beneficia gratuit de servicii de prevenţie, de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, a informat, vineri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

Pentru a beneficia de servicii de prevenţie, persoana asigurată trebuie să se programeze şi să se prezinte la o consultaţie la medicul de familie, care va evalua riscul ca pacientul să aibă o boală ascunsă, fără simptome.

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

„În funcţie de evaluare, medicul poate decide să trimită pacientul la analize medicale de prevenţie gratuite şi îi va înmâna acestuia un bilet de trimitere. Medicul de familie va interpreta şi rezultatul analizelor, în cursul unei noi consultaţii de prevenţie, iar pe această bază va decide dacă pacientul trebuie trimis la un medic de specialitate în ambulatoriu sau la spital, pentru diagnosticarea ori confirmarea unei boli grave şi pentru stabilirea tratamentului adecvat”, a precizat sursa citată.

De asemenea, medicul de familie va consilia pacientul în scopul reducerii factorilor cu risc asupra sănătăţii din viaţa acestuia – fumat, consum de alcool, alimentaţie nesănătoasă, stres etc.

Medicul de familie poate trimite pacientul să efectueze analize medicale de depistare a unor boli şi dacă, în cursul unei consultaţii în scop terapeutic, are suspiciunea că, pe lângă afecţiunea pentru care s-a prezentat pacientul la consultaţie, ar mai putea exista şi o astfel de boală ascunsă.

CNAS precizează că, în cazul în care pacientul persoană asigurată a fost diagnosticat cu o boală cronică, acesta beneficiază de consultaţii periodice lunare gratuite la medicul de familie pentru supravegherea evoluţiei bolii, continuitatea terapiei, screeningul complicaţiilor, educaţia privind îngrijirea şi autoîngrijirea.

„Medicul de familie (…) stabileşte conduita terapeutică”

„Dacă medicul de familie, în urma evaluării riscului dezvoltării altor afecţiuni, constată că pacienţii respectivi au anumite simptome sau rezultate ale analizelor în afara valorilor normale, poate acorda în plus şi consultaţii de monitorizare activă (management de caz) pentru bolile cronice cu impact major (risc cardiovascular înalt – hipertensiunea arterială, dislipidemia şi diabetul zaharat tip 2, astmul bronşic, boala pulmonară cronică obstructivă- BPOC şi boala cronică de rinichi)”, a explicat CNAS.

Totodată, în cazul acutizării afecţiunilor cronice sau a prezenţei oricăror simptome a căror provenienţă trebuie clarificată, pacienţii se prezintă la medicul de familie care, în urma evaluării, stabileşte conduita terapeutică.

Conform CNAS, pentru orice afecţiune acută/subacută/acutizare a unei boli cronice casa decontează medicilor de familie încă două consultaţii pentru fiecare episod de boală, în afara consultaţiilor periodice anterior menţionate, iar, în urma efectuării consultaţiilor, medicul de familie poate elibera bilete de trimitere (inclusiv pentru investigaţii medicale paraclinice) sau alte documente.

Dacă la orice consultaţie medicul de familie va avea suspiciunea că pacientul are o formă de cancer (boală oncologică), pentru confirmarea sau infirmarea suspiciunii îl va putea trimite, după caz: să efectueze analize medicale gratuite, radiografii, ecografii, ale căror rezultate vor fi apoi integrate tot de medicul de familie, să fie consultat ambulatoriu de un medic specialist, să fie internat în regim de spitalizare de zi ori continuă.

„Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu”

De asemenea, pe baza biletului de trimitere, medicul specialist din ambulatoriu va putea acorda pacientului persoană asigurată consultaţii pentru depistarea afecţiunilor oncologice (se decontează maximum trei consultaţii pe asigurat, într-un interval de maxim 60 de zile calendaristice de la data acordării primei consultaţii, prezentarea la a doua şi a treia consultaţie consultaţie făcându-se direct, fără alt bilet de trimitere).

După caz, medicul specialist va putea elibera pacientului bilete de trimitere pentru un alt medic specialist, analize de laborator, radiografii, ecografii, investigaţii de înaltă performanţă, spitalizare de zi ori continuă.

„Pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la specialistul din ambulatoriu, în spitalizare de zi se va efectua: diagnosticarea afecţiunii oncologice, evaluarea extensiei tumorale, evaluarea statusului clinico-biologic al pacientului cu afecţiune oncologică. Se recomandă ca aceste servicii să fie efectuate în maximum 28 de zile de la deschiderea primei foi de spitalizare de zi. Tot în spital se pot efectua şi servicii medicale în scop diagnostic-caz pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin şi a cancerului de sân”, a mai transmis CNAS.

După confirmarea diagnosticului de boală oncologică, pacientul asigurat va putea fi inclus în Programul naţional de oncologie.

Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu, tratamente de recuperare atât în ambulatoriu, cât şi în sanatorii, servicii de transport sanitar neasistat, medicamente compensate, dispozitive medicale.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO Eurodeputatul Siegfried Mureșan pentru Cluj24: Lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă ne face mai puțin competitivi

Publicat

Muresan

Eurodeputatul Siegfried Mureșan susține că lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă face România mai puțin competitivă, căci pe investitori îi costă mai mult și le rămân mai puțin bani în firmă pentru salariile oamenilor, pentru inovare, pentru a se extinde, pentru a investi.

Mureșan a declarat într-un interviu pentru Cluj24 realizat la sediul Parlamentului European de la Bruxelles că cu cât țara noastră reușește  să termine mai repede cu infrastructura, devenind mai competitivă, ”cu atât și întreprinderile pot investi mai mult, cu cât le rămân mai mulți bani în firmă”.

Siegfried Mureșan este negociator șef al Parlamentului European pentru buget, vicepreședinte al grupului Partidului Popular European (PPE), care este familia de partide politice de centru-dreapta, din care din România face parte Partidul Național Liberal.

”Ca vicepreședinte al grupului PPE, coordonez munca grupului pe tot ce ține de fonduri europene”, a precizat, printre altele, eurodeputatul liberal.

Florin Danciu

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax