EVENIMENT
Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate

După aproape nouă ani de activitate, Banca pentru Alimente București, alături de Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, parteneri de încredere și susținători, deschide un nou hub logistic modern, în noul parc Logicor Bucharest III Pallady, situat strategic, la ieșirea spre Autostrada Soarelui, pentru a facilita desfășurarea activităților.
„Prin această deschidere, Banca pentru Alimente București marchează o nouă etapă în misiunea sa de a contribui la lupta împotriva risipei alimentare. Acest nou spațiu, un adevărat „acasă al binelui”, răspunde nevoii urgente de a reduce risipa alimentară și de a oferi sprijin persoanelor vulnerabile din regiune, precum și din întreaga țară. În contextul Zilei Internaționale de Conștientizare a Risipei Alimentare, Banca pentru Alimente subliniază importanța colaborării în salvarea hranei și susținerea celor aflați în dificultate.
Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate
Noul hub logistic, de 1.913 mp, oferă un spațiu adecvat, cu facilități moderne, inclusiv 224 mp de zone cu temperatură controlată pentru depozitarea alimentelor perisabile, precum fructe, legume, lactate, carne și produse congelate. Comparativ cu spațiul anterior, noul spațiu oferă capacitatea necesară atât pentru a face față cerințelor în creștere din prezent, cât și pentru a răspunde provocărilor viitoare. Această extindere nu doar îmbunătățește eficiența operațională, ci și permite un flux mai bun al alimentelor, asigurând o distribuție mai rapidă și mai eficientă către organizațiile caritabile partenere.
Deschiderea noului depozit a fost posibilă prin implicarea partenerilor și susținătorilor Băncii pentru Alimente: Lidl România și Metro România, în calitate de parteneri principali, alături de alți parteneri cheie care sprijină în mod curent activitatea Băncilor pentru Alimente: Edenred România, PENNY | REWE, Auchan România, CHEP România, Gebrüder Weiss, Arbomedia, precum și a Federației Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și a Federației Europeane a Băncilor pentru Alimente (FEBA).
„Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente”
În contextul noilor reglementări privind reducerea risipei alimentare, acest hub logistic devine o resursă esențială pentru ca alimentele care se află la risc de pierdere sau risipă, dar care sunt încă în termen și bune pentru consum, să-și recapete valoarea, transformându-le în sprijin concret pentru cei care au mai multă nevoie de hrană.
Fiecare aliment salvat în acest spațiu se va transforma în porții de hrană pentru copii din centre de zi, bătrâni singuri sau aflați în cămine, familii aflate în pragul sărăciei, oameni fără adăpost și multe alte persoane aflate în dificultate. Cu facilitățile extinse și capacitatea de colectare mult îmbunătățită, Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente, asigurându-se că acestea ajung acolo unde este cea mai mare nevoie.
„Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România”
„Inaugurarea acestui hub reprezintă un moment decisiv pentru activitatea noastră. Creșterea capacității de colectare și redistribuire ne permite să sprijinim și mai multe persoane aflate în dificultate. Această realizare nu ar fi fost posibilă fără partenerii noștri de încredere, cărora le suntem recunoscători pentru încrederea și sprijinul primit. Împreună, ne asumăm responsabilitatea de a salva mai multe alimente, de a susține comunitățile vulnerabile și de a proteja mediul. Împreună facem Binele mai Bine — acum, cu și mai multă forță”, a declarat Gabriel Sescu, președintele Băncii pentru Alimente București.
Fondată în 2016, Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România, urmând modelul Băncilor Europene. De atunci, a reușit să salveze peste 11.419 tone de alimente, în valoare de peste 142.000.000 de lei, oferind astfel 22.838.000 de porții de hrană către 176 de organizații caritabile din București și județele Ilfov, Dâmbovița, Ialomița, Giurgiu, Călărași, Argeș, Prahova, Buzău și Teleorman care oferă servicii sociale, educaționale și de recuperare pentru 69.430 persoane din categorii vulnerabile. Peste 2.100 de tone din alimentele salvate au fost distribuite către celelalte opt Bănci Regionale pentru Alimente, membre ale FBAR, asigurând astfel un sprijin constant pentru organizațiile din toată țara.
Noul „acasă” reprezintă un pas important în consolidarea capacității de a reduce risipa alimentară și de a răspunde nevoilor tot mai diverse ale celor aflați în dificultate. Prin extinderea capacităților sale logistice, Banca pentru Alimente București își propune să își amplifice impactul social, oferind sprijin organizațiilor caritabile care ajută persoane vulnerabile — de la copii din centre de zi și de recuperare, la bătrâni rămași fără sprijin, persoane fără adăpost, victime ale violenței domestice și ale traficului de persoane”, a comunicat Banca pentru Alimente București.
Despre Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR
Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente membre din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați formează o rețea națională de solidaritate dedicată reducerii risipei alimentare și sprijinirii persoanelor aflate în dificultate. Acestea salvează de la pierdere și risipă hrana, prin preluarea gratuită a alimentelor de la companiile partenere din lanțul agroalimentar și donarea acestora către organizațiile caritabile, contribuind astfel la reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului.
FBAR se inspiră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) și este recunoscut ca membru asociat al acesteia. În viziunea FBAR și a Băncilor pentru Alimente membre, nimănui nu trebuie să-i fie foame, iar a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă și imediată pentru a răspunde la o nevoie primară a cărei satisfacere nu poate întârzia. Prin misiunea lor, Băncile pentru alimente contribuie în mod direct la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (SDG) la care și România s-a angajat, în special în ceea ce privește reducerea cu 50% a risipei alimentare până în 2030, prin promovarea consumului și producției responsabile, precum și a obiectivelor de reducere a foametei și de combatere a schimbărilor climatice.
De la înființarea primei Bănci în București și până în prezent, Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la risipă peste 25.000 tone de alimente, în valoare de peste 292.000.000 lei, transformându-le în aproximativ 50.572.730 de porții de hrană pentru 290.841 persoane aflate în dificultate, aflate în grija a 795 organizații caritabile partenere. În mod constant, activitatea rețelei este sprijinită financiar, operațional, logistic și prin donații constante de alimente de către 153 parteneri, în principal din domeniul agro-alimentar.
Pentru mai multe informații: office@bancapentrualimente.ro; 0771 235 977
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
Curse ilegale în parcarea Primăriei de pe strada Năvodari. Locuitorii cer pază de noapte: Nopțile ni s-au transformat în coșmar!

Mai mulți locuitori de pe strada Năvodari din Cluj-Napoca reclamă că cursele ilegale de mașini și motociclete desfășurate în parcarea Primăriei din zonă le afectează grav liniștea și siguranța pe timp de noapte. Ei cer municipalității să asigure pază în parcare.
Deși problema nu este nouă și a mai fost semnalată în presa locală, oamenii spun că nu s-au luat măsuri care să oprească fenomenul. Locuitorii din zonă au trimis redacției și mai multe înregistrări video în care se observă cum în zonă se adună zeci de mașini și motociclete, iar zgomotul produs este de nesuportat pentru cei care locuiesc în apropiere.
„Suntem un grup de locatari de pe strada Năvodari, iar nopțile noastre s-au transformat în coșmar. Noapte de noapte, în special în nopțile de vară, nu putem să lăsăm geamurile deschise pentru a beneficia de răcoarea nopții! Toate aceste probleme au apărut după ce s-a deschis parcarea Primăriei din zona strada Năvodari, unde noapte de noapte de la ora 21 și până la 4 dimineața se desfășoară curse de mașini și motociclete de către persoane posesoare de cai mulți la motoare, iar gălăgia e infernală!”, a transmis unul dintre locuitorii zonei, într-un mesaj trimis redacției.
„Zgomotul nu încetează mai mult de una-două ore”
Oamenii spun că au făcut numeroase sesizări către autorități – Poliția Locală și Poliția Municipală – dar intervențiile au avut efect doar temporar.
„Degeaba sesizăm organele abilitate, Poliția locală și Poliția, pentru că după o mica amendă, aceștia revin zâmbind pentru a-și continua pariurile și zgomotul nu încetează pentru mai mult de una, două ore!”, mai spun oamenii.
Cer pază umană pe timp de noapte
Locuitorii solicită primăriei să asigure pază umană în parcare pe timp de noapte, pentru a pune capăt practicii: „Noi, plătitori de bună credință de taxe și impozite, cerem ca pentru parcarea de pe strada Năvodari, în timpul nopții să existe pază! Asa cum, primăria, în momentul în care fațada casei este distrusă și dacă nu renovezi te pune la plata impozitului de 500%, asa trebuie să găsească o variantă pentru situația creata de ei în urma înființării acestei parcări!”, spun locatarii.
EVENIMENT
Programul Rabla, suspendat până la formarea noului Guvern. AFM blochează toate finanțările pentru mediu

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță suspendarea imediată a tuturor programelor de finanțare aflate în derulare, inclusiv lansarea mult-așteptatei sesiuni Rabla pentru persoane fizice, care trebuia să înceapă joi la ora 10.00.
Măsura vine pe fondul negocierilor pentru formarea noului Guvern, în contextul cărora se dorește o gestionare echilibrată și responsabilă a resurselor bugetare.
Programul Rabla pentru persoane fizice, suspendat
Florin Bănică, președintele AFM, a explicat că această pauză este necesară pentru a permite noului Guvern să stabilească prioritățile de finanțare, astfel încât fondurile să fie alocate eficient și sustenabil, în beneficiul mediului și al populației. „Este important ca lucrurile să fie făcute pe rând, cu răbdare și înțelepciune,” a adăugat el, potrivit Mediafax.
Deși programul Rabla și alte inițiative verzi sunt o prioritate pentru AFM, actuala suspendare reflectă necesitatea unui cadru guvernamental stabil care să susțină aceste proiecte pe termen lung, conform reprezentanților agenției.
ADMINISTRAȚIE
FOTO. Băile Someșeni renasc. Proiectul privat de SPA/aquapark a ajuns pe masa Primăriei

În 2008, Primăria Cluj-Napoca susținea planurile pentru revitalizarea Băilor Someșeni și își asuma realizarea accesului auto spre noul centru balnear. Iată că, după mai bine de 15 ani, proiectul revine și intră oficial în analiza administrației locale.
PUZ-ul propus de Băile Someșeni Star S.R.L. a fost publicat pe platforma primăriei în vederea emiterii avizului de oportunitate. Proiectul vizează construirea unui ansamblu balnear cu funcțiuni multiple: SPA cu 10 bazine, cu dotări specifice aquapark-urilor, hotel cu 5 niveluri, centru de tratament și sală de evenimente. Tot ce e nevoie pentru sănătate și agrement.
Accesul se va face din străzile Băii și Aiudului, care urmează să fie lărgite și reconfigurate.
Băile Someșeni renasc
Proiectul Băile Someșeni reprezintă o investiție 100% privată, care poate deveni un punct de atracție turistică și economică pentru Cluj. Vor aduce venituri directe din taxe locale, vor susține economia pe orizontală și pot reface prestigiul unui loc cândva faimos pentru apa sa minerală curativă și pentru băile în apă sărată.
Documentația care va fi prezentată luni, în ședința Comisiei tehnice de urbanism și amenajare a teritoriului prevede modificarea zonificării urbanistice pe terenul de peste 5 hectare pe care urmează să se dezvolte ansamblul.
EVENIMENT
Compania de Apă Someș răspunde celor din Dezmir lăsați fără apă: Este o problemă de supraconsum pentru grădinărit și udat peluze

Compania de Apă Someș a găsit explicația pentru lipsa de apă reclamată de locuitorii satului Dezmir și spune că este vorba despre supraconsum în anumite ore din cauza folosită apei în alte scopuri decât cele casnice, cum ar fi grădinărit, sere sau udat peluze.
”Astfel, în Dezmir, între anumite ore, se furnizează fie apă cu presiune scăzută fie după un program, în funcție de disponibilitatea rezervoarelor de acumulare.
Sistemul de alimentare cu apă este proiectat după anumite norme și realizat tehnic după aceste norme. Drept dovadă, când nu sunt probleme cu canicula, nu sunt probleme de alimentare cu apă.
Nu avem, încă citirile de contoare, dar după modelul anilor trecuți în astfel de situații, consumul era crescut de la dublu până la 113 ori, ceea ce înseamnă un consum foarte mare.
Sigur că unii cetățeni spun că nu folosesc apă la grădini și evită să o folosească, dar cei mai mulți consumă.
Nu este normal ca dimineață, în primele 3 ore, să se consume toată apa din rezervoare.
Cert este că există un supraconsum care face ca în 3 ore să dispară toată apa acumulată peste noapte”, a spus purtptorul de cuvânt al Companiei de Apă Someș, Lucian Croitoru.
Acesta a precizat că Compania de Apă Someș are în vedere soluții de optimizare a sistemului, dar a precizat că niciun sistem nu va putea face față la supraconsum.