EVENIMENT
Autostrada Turda-Sebeș rămâne un vis și în 2020! Șefa CNAIR recunoaște că nu se va circula în acest an, de la Cluj la Sibiu, pe autostradă
Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, afirmă că nu are încredere în constructorul care se ocupă de tronsonul I, de pe autostrada A10 Sebeș – Turda, Impresa Pizarotti, deoarece lucrările nu se desfășoară în graficul asumat.
Actele prevăd faptul că la data de 30 noiembrie 2020 aceasta va fi inaugurată, dar șansele ca acest lucru să se întâmple nu sunt extrem de mari, șefa CNAIR făcând o estimare de 60% posibilitate de finalizare.
Proiectul în valoare de peste 100 milioane de euro, semnat și început în 2014 nu este încă în stadiu de finalizare, procesul de construcție suferind diferite probleme. „Pe Lotul 1 avem de 2-3 ori pe săptămână discuție cu reprezentanți ai societății Impresa Pizzarotti. Am avut o discuție săptămâna trecută și cu conducerea din top a firmei din Italia. Le-am spus că este vital ca acest proiect să se închidă – nu mai avem posibilitatea susținerii financiare a unui proiect care intră de ani de zile prin toate bugetele.”, redă șefa CNAIR.
Volumul de lucrări rămase de executat este unul mare, iar mobilizarea în teren a constructorului încă nu este la cote maxime. „Mă uit și pe mobilizarea pe care o au constructorii. Pe Lotul 1 fără o mobilizare minimă de circa 500 de persoane și câteva sute de utilaje nu au cum să termine. Ei ne comunică zilnic, numărul de muncitori și utilajele. Încă sunt foarte nemulțumită de numărul acesta. Directorul general al companiei din Italia mi-a promis că imediat la început de mai va transmite companiei din România o sumă de bani. Noi suntem cu plățile la zi. Pentru a mări efectivul de muncitori și utilaje”, mai spune Mariana Ioniță. Pe lotul 2, lucrurile stau ceva mai bine ca urmare a mobilizării constructorilor, dar nici acolo, ca urmare a întârzierilor enorme din trecute, șansele de a circula pe acest tronson de autostradă sunt foarte mici.
Tot ea susține că procentul pe care îl acordă ca acest proiect să se finalizeze în cursul acestui an este puțin peste jumate. „Aș merge mai degrabă pe 60% șanse de deschidere, a spus Ioniță, pentru Hotnews.ro.
În cadrul acestui proiect există puncte grele de realizat, precum nodul rutier de la Sebeș. Acest lot – presupune multiple rampe și pasaje care să unească autostrada A10 cu autostrada A1, dar și cu drumul național DN1 în zona Lancrăm. Mai prevede și 3 pasaje mari peste actuala autostradă, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum și un pasaj peste râul Sebeș și DN1/E81 în zona Lancrăm.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






