Connect with us

ACTUALITATE

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, neagă acuzațiile deputatului Ungureanu: “Nu am luat încă în chirie Spitalul Polaris”

Publicat


Deputatul USR, Emanuel Ungureanu, l-a acuzat pe Alin Tișe că a mințit cu privire la închirierea Spitalului Polaris din Suceag. Spitalul a fost evacuat, dar încă nu a fost arendat de CJ Cluj, fiind în stadiul de stabilire a prețului chiriei.

Pe data de 23 martie, Raed Arafat a dat un ordin militar prin care Spitalul Polaris trebuie evacuat. Cei aproximativ 60 de pacienți internați acolo au primit înștiințare că au 48 de ore pentru a pleca. O zi mai târziu, Alin Tișe a anunțat că spitalul a fost preluat de CJ Cluj în lupta împotriva pandemiei de coronavirus.

Contactat de reporterii cluj24.ro, Alin Tișe neagă afirmațiile deputatului Ungureanu, relatând că spitalul nu a fost încă închiriat și că nu din vina lui au fost evacuați pacienții internați acolo.

“În acest moment Spitalul Polaris nu este închiriat de CJ Cluj. Pe 24 martie am anunțat că urmează sa facem procedurile de preluare, urmare a faptului că s-a decis în Comitetul Județean pentru Situații de Urgență de la nivelul prefecturii preluarea acestui spital de către CJ. Am început procedurile de preluare atunci, iar procedurile presupun mai multe etape, printre care evaluarea chiriei”, a declarat Alin Tișe, președinte CJ Cluj.

Spitalul din Suceag, comuna Baciu, va fi o extensie a secției de Boli Infecțioase din Cluj. Costurile vor fi suportate de Consiliul Județean din bugetul propriu.

“Spitalul Polaris va fi o secție externă a Spitalului de Boli Infecțioase Cluj. Noi ne ocupăm doar de chirie. Săptămâna aceasta se va finaliza procesul de închiriere. Din momentul semnării actelor, medicii de la Boli Infecțioase vor putea merge acolo pentru a trata pacienții infectați cu coronavirus”, a mai spus președintele CJ Cluj.

 

 

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Cluj24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Boss, nu vrei un elicopter? …sau măcar un deputat!

Publicat

Atunci când Lavoisier, după ani de cercetări, concluziona că „nimic nu se pierde, totul se transformă”, el nu bănuia sub nicio formă că descoperirea sa nu va revoluţiona doar fizica, ci că va deveni, peste două sute şi ceva de ani, şi deviza unei părţi din Europa de Est numită astăzi Republica Moldova.

„Domnul Dodon şi-a făcut damblaua”

La mijlocul lunii martie a acestui an, în plină izolare mondială cauzată de COVID, în raionul Hânceşti din Republica Moldova au avut loc „alegeri parlamentare noi” pentru desemnarea unui nou deputat care să ocupe un loc rămas vacant în Parlamentul de la Chişinău.

Deşi rezultatul acelui scrutin intermediar nu avea nicio relevanţă concretă, un deputat în plus sau în minus pentru orice fracţiune parlamentară neputând influenţa jocurile de culise, Igor Dodon a ales să ignore sfaturile tuturor medicilor care cereau amânarea alegerilor din cauza riscului enorm de infectare a alegătorilor cu COVID.

Alegerile au avut loc până la urmă, domnul Dodon şi-a făcut damblaua şi l-a cocoţat în Parlament pe candidatul sprijinit de către socialiştii săi (un doctor transferat cu surle şi tobe direct din siajul oligarhului Plahotniuc), iar fix de-a doua zi după alegeri, întreg raionul a trebuit să intre în carantină totală din cauza exploziei numărului de cazuri de COVID.

Dodon însă era mulţumit, îşi văzuse visul de a arăta că de acum, după fuga oligarhului Plahotniuc din Moldova, el plăteşte muzica şi că a devenit băiat mare şi poate gestiona singur tranzacţiile cu deputaţi.

„În Moldova (aproape) toate lucrurile se rezolvă mai uşor cu sacoşa”

Mandatul socialistului parlamentar al transfugului dinspre Plahotniuc a durat fix trei luni, nici mai mult, nici mai puţin. După o perioadă de profundă reflecţie interioară, domnul doctor pentru care au fost special organizate alegeri în vârf de pandemie a avut o revelaţie: gestionarea crizei COVID de către guvernul socialist şi actualul său partid nu îl reprezintă, drept pentru care a decis să se transfere la altă grupare politică, de data aceasta una condusă (la vedere) nu de către fugarul Plahotniuc, ci de către finul său, domnul Candu.

Însă cum în Moldova (aproape) toate lucrurile se rezolvă mai uşor cu sacoşa, nu prin transfer bancar la vedere, probabil că reflecţia interioară a domnului doctor a fost influenţată şi de către noile orizonturi care s-au profilat în urma schimbării orientării politice.

Dar dacă tot am pornit de la concluzia domnului Lavoisier, este bine să nu trăim cu senzaţia că în Republica Moldova doar deputaţii se pot vinde ori cumpăra. Nu, în principiu se poate vinde sau cumpăra orice. De exemplu, zilele trecute vigilenta instituţie a Poliţiei din raionul Criuleni, în colaborare cu Procuratura pentru Combaterea Criminalităţii Speciale şi Cauze Speciale, a anunţat că a „documentat şi descoperit” în raionul cu pricina activitatea ilegală a unui grup de persoane „bine organizat, specializat în producerea elicopterelor”.

„De ce Elon Musk sau Kim Jong-il nu şi-ar cumpăra de lângă Chişinău nişte rachete”

După ce le-a luat o groază de timp să identifice minuscula hală de producţie, probabil cam cât un ou Kinder, în care se asamblau elicopterele, la percheziţiile „minuţioase” pe care le-au efectuat, organele statului au remarcat că „pe benzile de producere erau peste 10 elicoptere” (cifra exactă nu a fost spusă, nu vom şti niciodată dacă erau 11, 15 sau 47 de aparate de zbor), iar persoanele „specializate” în producerea echipamentelor erau, în cea mai mare parte, din Transnistria şi veneau şi plecau zilnic de la treabă în raionul Criuleni, nestingherite de toate restricţiile de circulaţie impuse de către Guvernul de la Chişinău din cauza pandemiei COVID.

Indiferent ce ar spune cârcotaşii, cu siguranţă că Igor Dodon a reuşit în mandatul său de Preşedinte să aducă Republica Moldova în atenţia jucătorilor strategici ai planetei, cu sau fără voia sa. Până la urmă, dacă se pot construi elicoptere la negru în raionul Criuleni, de ce Elon Musk sau Kim Jong-il nu şi-ar cumpăra de lângă Chişinău nişte rachete, sateliţi ori submarine nucleare mai ieftine, chiar dacă fără factură?

Între timp, când să termin acest articol, tocmai a apărut o nouă ştire de la Chişinău: acelaşi doctor, fost iniţial în cercul de încredere al lui Plahotniuc, transferat apoi în turbinca lui Dodon, revenit apoi în borseta lui Plahotniuc (via partidul finului lui Plahotniuc) a anunţat public că se regăseşte – iar – în echipa lui Igor Dodon şi că se transferă înapoi la socialişti.

„Aşa şi trăim”, a încheiat cu năduf un prieten de la Chişinău discuţia pe care o pornisem iniţial doar ca să ne amuzăm despre cum se vinde şi se cumpără (aproape) orice peste Prut. (Radu Popescu)

Radu Popescu a fost consultant politic în Republica Moldova.

Foto: Jurnal.md

Citește mai departe

ACTUALITATE

Controalele continuă la Cluj. S-a verificat respectarea măsurilor de protecție anti-Covid

Publicat

Continuă acțiunile de verificare a respectării măsurilor de protecție sanitară în vederea prevenirii și limitării infectării cu virusul Covid-19 în zonele aglomerate din județul Cluj.

„Astfel, sub autoritatea Instituției Prefectului, la data de 4 iulie a.c., politiștii, jandarmii, polițiștii locali, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitar Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și personal din cadrul Protecției Consumatorului, au desfășurat verificări asupra modului de respectare a normelor legale impuse în perioada stării de alertă.

La nivelul județului Cluj au fost efectuate controale la peste 360 de societăți comerciale, fiind efectuate verificări asupra respectării regulilor de protecție sanitară de către agenții economici, în centrele comerciale și la terasele aflate în proximitatea acestora.

De asemenea, au fost aplicate 80 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea normelor de circulație rutieră, 30 pentru fapte de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice.

Acțiunile preventive, în sistem integrat, vor fi derulate în continuare, prin organizarea acestora urmărindu-se responsabilizarea societății și creșterea nivelului de informare și constientizare a cetățenilor, cu privire la riscul de îmbolnăvire și a importanței măsurilor de protecție sanitară”, a transmis IPJ Cluj.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Incendiu pe A3: O autoutilitară a fost cuprinsă de flăcări

Publicat

ISU Cluj anunță printr-un comunicat faptul că o autoutilitară a fost cuprinsă de flăcări pe autostrada A3, la km 18, pe sensul de mers Turda – Gilău. În urma intervenției pompierilor, nu au fost constatate persoane rănite. Respectiva autoutilitară transporta, pe o platformă, un autoturism. Cercetările au stabilit faptul că focul a pornit din cauza unor defecțiuni la motor.

Mesajul ISU Cluj

„A intervenit o autospecială pentru a lichida flăcările care au cuprins o autoutilitară ce tracta o platformă cu altă mașină – pe autostrada A3 Km 18, sens Turda-Gilău.

Nu au fost persoane rănite ca urmare a acestui eveniment. Pompierii au găsit autoutilitara cuprinsă aproape în totalitate de flăcări, iar platforma era desprinsă de aceasta. Cercetările preliminare au stabilit că cel mai probabil focul a pornit din cauza unei defecțiuni la compartimentul motor”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Nouă abandonuri au avut loc în Marele Premiu de Formula 1 al Austriei. Hamilton a fost penalizat

Publicat

Marele Premiu al Austriei de Formula 1  a avut loc astăzi, 5 iunie și a marcat cel mai târziu început de sezon din 1950 încoace. S-au înregistrat 9 abandonuri,  iar doar 11 monoposturi au reușit să termine cursa.

Totodată, temperatura la nivelul pistei a fost de 53 de grade, fapt ce a afectat performanțele mai multor monoposturi.

De asemenea, piloții s-au confruntat cu probleme tehnice cauzate de fiabilitatea redusă a mașinilor de curse cu motoare Mercedes. Acestea au avut defecțiuni la nivelul senzorilor cutiilor de viteze, pierzându-și din performanță.

Lewis Hamilton a căzut pe locul cinci înainte de debutul cursei din cauză că nu a respectat steagul galben din calificări. Britanicul se afla pe locul doi în cadrul grilei de start înainte de penalizare.

Ambii piloți ai echipei Haas și Red Bull Racing au abandonat, dar și fostul campion mondial, Kimi Raikkonen. În plus, au mai abandonat Daniel Ricciardo, Lance Stroll, George Russel și Danil Kvyat până la sfârșitul cursei.

Finalul cursei a fost entuziasmant, întrucât Alexander Albon a încercat să-l depășească pe Lewis Hamilton, dar campionul mondial i-a blocat trecerea și a produs un accident ce l-a trimis pe pilotul Red Bull pe ultima poziție.

După încă câteva tururi, acesta a fost nevoit să abandoneze. Este a doua oară când  Hamilton îi strică finalul de cursă lui Albon, după ce în Marele Premiu al Braziliei de anul trecut campionul mondial a produs un incident asemănător ce cel din cursa de astăzi.

În urma incidentului, Hamilton a primit o penalizare de cinci secunde și a terminat pe locul patru, influențând în mod decisiv finalul cursei.

După ce a pornit de pe locul trei în urma calificărilor, Lando Norris a reușit să termine pe aceeași poziție cursa. Tot el a înregistrat cel mai rapid tur, câștigând un punct în plus.

Tânărul pilot Ferarri, Charles Leclerc, a pornit de pe poziția șapte și a reușit să termine pe locul doi cursa. El a reușit să-l depășească pe mexicanul Perez în turul 66 și a urcat pe locul trei în turul 66. După penalizarea lui Hamilton, el a urcat pe locul doi.

Pilotul finlandez al echipei Mercedes, Valtteri Bottas, a început cursa din pole position și a reușit să se mențină pe primul loc până la final.

Abondonurile înregistrate în Marele Premiu al Austriei

  1. Max Verstappen (Red Bull Racing)- turul 11;
  2. Daniel Ricciardo (Renault)– turul 17;
  3. Lance Stroll  (Racing Point)– turul 20;
  4. Kevin Magnussen (Haas)– turul 24;
  5. Romain Grojsean (Haas)– turul 49;
  6. George Russel (Wiliams) -turul 49;
  7. Kimi Raikkonen (Alfa Romeo)– turul 53;
  8. Alexander Albon (Red Bull Racing)– turul 67;
  9. Danil Kvyat (Alpha Tauri)– turul 69.

Citește mai departe