Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Alexandra Oană, candidat USR PLUS: În Borhanci, Baciu sau Someșeni educația performantă nu ar trebui să fie un lux, ci o normalitate, la tine în cartier

Publicat


Zilele trecute presa relata impresiile unei învățătoare despre începerea noului an școlar. Aceasta a povestit că o treime din copiii clasei a II-a pe care a preluat-o nu știu să scrie și nici să citească, iar acum face lecții pe „doua viteze”, pe de-o parte cu acei copii ce și-au putut continua educația în timpul pandemiei, pe de alta cu aceia pentru care, din diverse motive, învățarea s-a oprit în martie, odată cu închiderea școlii.

„Am doua treimi din copii care citesc foarte bine, pentru clasa a II-a, și de cealaltă parte îi am pe cei de care nu s-a ocupat nimeni și care au uitat și literele pe care le-au învățat în prima parte a clasei I. Deși ei nu știu nimic, învățătoarea de atunci a trebuit să îi treacă, pentru că așa a venit ordinul atunci”, a mai spus învățătoarea.

„Majoritatea școlilor, indiferent de poziționare, asigură aceleași standarde în ceea ce privește calitatea educației”

Cele relatate mai sus reprezintă experiența unui dascăl în condițiile speciale din aceste zile, însă ce e foarte important de notat este faptul că pandemia nu a făcut altceva decât să pună reflectorul și să scoată și mai puternic în evidență, problemele structurale ale învățământului românesc. Acestea ar fi decalajele uriașe din sistemul de educație, absența unei conexiuni reale între școală și familie, programa învechită și încărcată, lipsa cursurilor de formare adecvate nevoile reale ale dascălilor, și riscul crescut de abandon școlar pentru o parte semnificativă dintre copiii României.

În plus, Clujul se confruntă de câțiva ani și cu un alt tip de problemă: aglomerarea școlilor considerate bune, spre care migrează părinții, în aspirația lor legitimă de a asigura o educație de calitate copiilor lor. Consecințele sunt nefaste, atât în școală, cât și în afara ei: traficul generat de deplasarea cu mașina spre școala dorită, clase supraaglomerate, studiul în două, uneori chiar trei schimburi, de multe ori în condiții improprii, concurența dintre elevi pentru un loc în clasa vizată, stresul și presiunea asupra copiilor înscriși la meditații încă din clasele primare.

„Criza provocată de pandemie și nevoia de descentralizare pe care a generat-o ne oferă oportunitatea de a interveni la nivel local pentru a regenera un sistem blocat de politizare”

Sistemele de educație performanțe, din orașele cu care Cluj-Napoca este comparat funcționează după cu totul și cu totul alte principii. Majoritatea școlilor, indiferent de poziționare, asigură aceleași standarde în ceea ce privește calitatea educației pe care o primesc copiii. Când toate școlile oferă aceleași condiții, școala din cartier este cea mai bună, întrucât e școala din proximitatea casei la care copiii pot merge pe jos fără să mai fie nevoie ca părinții lor să traverseze cu ei, zi de zi, într-un trafic infernal orașul.

Mai mult, criza provocată de pandemie și nevoia de descentralizare pe care a generat-o ne oferă oportunitatea de a interveni la nivel local pentru a regenera un sistem blocat de politizare, cronic subfinanțat și privat de o viziune pe termen lung.

Acolo unde, din timp, au fost făcute investiții semnificative și bine gândite în infrastructura educațională, în dotarea școlilor sau în pregătirea dascălilor, învățarea a continuat, fără sincope și bătăi de cap pentru familii, elevi și profesori, chiar și în timpul pandemiei și vorbesc, desigur, de școli ca școala smart din comuna Ciugud.

„Trebuie să începem să investim în formarea și sprijinirea dascălilor”

Dar, mai mult decât să cităm admirativ școala din Ciugud, noi trebuie să înțelegem resorturile acestui succes și, mai important, să îl replicăm în comunitățile noastre. La fel ca în Ciugud, administrația locală trebuie să își asume un rol mult mai activ în susținerea educației și să fie mereu pregătită de investiții strategice ce merg în profunzimea actului educațional, dincolo de simpla întreținere a clădirilor și furnizare a consumabilelor pentru acesta.

Trebuie să începem să investim în formarea și sprijinirea dascălilor, în infrastructură școlară modernă, în programe curriculare locale și parteneriate strategice între școli și mediul de business, precum și în transformarea școlilor de cartier în poli de dezvoltare comunitară, după modele binecunoscute în Europa și în lume.

În Consiliul Local Cluj-Napoca, voi lupta pentru un sistem de educație performant, incluziv și conectat la dinamica locală. Voi susține un sistem în care școlile nu sunt de două feluri, de “centru” și de “cartier” ci de un singur fel, școli cu învățământ de calitate, indiferent de norocul poziției lor pe harta urbei. Acolo educația și mediul de afaceri nu există în planuri paralele, ci colaborează în pregătirea tinerilor pentru economia viitorului, în care elevii sunt încurajați să devină cetățeni activi și implicați, stimulați să își imagineze viitorul aici, în casa lor, și nu peste hotare.

Despre mine

Sunt membră USR din 2016, vicepreședintă a filialei Cluj-Napoca și deschid lista candidaților USR PLUS pentru Consiliul Local Cluj-Napoca. De peste 12 ani sunt profesor în Cluj-Napoca. Am absolvit Facultatea de Litere a Universității Babeș-Bolyai, secția Română-Engleză și debutul în cariera didactică l-am făcut la Liceul Avram Iancu, pe care mi-l amintesc cu nostalgie drept locul în care am început să mă formez în meserie. Timp de 3 ani am predat în câteva dintre școlile de stat din Cluj, interval suficient încât să înțeleg realitățile sistemului de învățământ românesc de stat, apoi am optat pentru învățământul privat, unde lucrez și acum.

Pasul spre politică l-am făcut în 2016 când am înțeles că, stând pe margine, nu reușim să schimbăm lucrurile care ne intriga, macină și, în cele din urma, frustrează. Tot atunci am înțeles că, de fapt, nu politica e cea murdară. Murdari sunt cei care au făcut politică iresponsabil și egoist, promovând nepotismul, impostura și traseismul. Iar atunci când noi ne-am dat la o parte, dezamăgiți, nu am făcut altceva decât să le deschidem calea lor, către ce și-au dorit, poziții de putere în care iau decizii proaste ce ne afectează pe toți.

De ce candidez?

Alegerile locale din 27 septembrie ne oferă șansa de a seta un nou standard pentru definirea a ce înseamnă “consilier local”. În momentul de față în Cluj-Napoca, ca și în alte orașe din țară, consilierii locali sunt, mai degrabă, prezenți doar în mod formal la masa la care se iau deciziile, fără prea multe inițiative și total absenți din mijlocul comunității pe care o reprezinta. Câți clujeni ar putea să numească vreunul dintre consilierii actuali și câți cunosc măcar un proiect dezvoltat de acesta sau aceștia?

În echipa USR PLUS ne propunem ca, în Consiliul Local, să redefinim atât rolul consilierului local cât și relația cetățeanului cu administrația locală. Clujenii au nevoie de transparență, debirocratizare și conectare a administrației la nevoile lor, atât în centrul orașului, cât și în cartiere. Măsura eficienței unei administrații nu o dă modul în care e întreținută piața centrală a urbei, ci felul în care arată aleea dintre două blocuri într-un cartier de la periferia acesteia. Consilierii trebuie să fie prezenți în comunitate, să ducă problemele cetățenilor în consiliul local și să pună pe agenda publică proiecte solicitate de membri acestei comunități și, în final, să lupte pentru transformarea lor în realitate.

„Putem duce în administrația locală primari și consilieri locali ce înțeleg că politica nu e o cale de acces la funcții, putere și bani”

În 2016 am reușit crearea unei breșe în politica veche din România și, tot cu sprijinul vostru, am dus în Parlament primul partid cu adevărat nou și reformist din țară. Acum, din nou cu sprijinul vostru, putem duce în administrația locală primari și consilieri locali ce înțeleg că politica nu e o cale de acces la funcții, putere și bani, ci actul de a te pune în slujba comunității, binelui colectiv și a interesului public. Ca mulți alți clujeni, sunt mândră de municipiul nostru, ce are toate șansele să își consolideze poziția de reper pentru orașele din România, dar, la fel ca mulți alți clujeni, știu că mai avem cale lungă de parcurs pana la orașul de 5 stele.

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

FOTO Drumul județean Alunișu-Săcuieu-Vișagu, modernizat. Arată ca în Occident

Publicat

Consiliul Județean Cluj a finalizat integral lucrările derulate pe drumul județean 103J Alunișu – Săcuieu (DJ 103H) – Vișagu.

Astfel, după asfaltarea a două sectoare de drum în lungime de 5,6 kilometri, de la kilometrul 7 până la kilometrul 12+600, investiția a fost complet finalizată prin realizarea lucrărilor la acostamente, montarea parapeților metalici de siguranță și trasarea marcajelor rutiere marginale.
Anterior acestor operațiuni, ca etape premergătoare așternerii de covor asfaltic, au fost executate lucrări constând în reprofilarea drumului cu cilindrare și adaos de piatră spartă, curățarea șanțurilor și a rigolelor, desfundarea și curățarea podețelor, tăierea lăstărișului din vecinătatea căii de rulare și așternerea de strat de balast stabilizat.

Declarația președintelui Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe

„Lucrările pe acest drum sunt parte a unei strategii coerente și a unui program mult mai amplu care vizează punerea în valoare a imensului potențial turistic de care dispune zona montană a județului”, a afirmat omul politic.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO Patru noi linii de troleibuz la Cluj-Napoca. Acestea vor fi puse în funcțiune la începutul lunii noiembrie

Publicat

Municipiul Cluj-Napoca va beneficia din 2 noiembrie de patru noi linii de troleibuz. Acestea au fost realizate anul acesta pentru a ușura viața clujenilor când vine vorba de transportul în comun.

Cele patru noi linii și traseul acestora:

Linia 2 (cart. Mănăștur – P-ta Gării) Dus: Str. Primăverii (stația Ion Meșter) – str. Izlazului – str. Câmpului – Cal. Mănăștur – Cal. Moților – str. Memorandumului – P-ta Unirii – str. Regele Ferdinand – str. Horea – P-ta Gării; Întors: P-ta Gării – str. Burebista – str. I. Coroianu – str. Traian – P-ta M. Viteazul (stația Pod Traian) – str. Regele Ferdinand – str. Memorandumului – Cal. Moților – Cal. Mănăștur – str. Primăverii.

Linia 10 (cart. Gheorgheni – Bd. Muncii) Dus: Str. Unirii – Bd. N. Titulescu – P-ta Cipariu – P-ta A. Iancu – Bd. 21 Decembrie 1989 – str. Paris – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (capăt ERS CUG); Întors: Bd. Muncii – str. Fabricii – str. A. Vlaicu – str. T. Mihali – str. Al. V. Voievod – str Unirii.

Linia 14 (cart. Mănăștur – Bd. Muncii) Dus: Str. Primăverii (stația Ion Meșter) – str. Izlazului – str. Câmpului – Cal. Mănăștur – Cal. Moților – str. Memorandumului – P-ta Unirii – Bd. 21 Decembrie 1989 – str. Fabricii – Bd. Muncii (capăt ERS CUG); Întors: Bd. Muncii – str. Fabricii – Bd. 21 Decembrie 1989 – P-ta Unirii – str. Memorandumului – Cal. Moților – Cal. Mănăștur – str. Primăverii.

Linia 23 (P-ta M. Viteazul – Bd. Muncii), transportul cu autobuze va fi înlocuit cu troleibuze, pe traseul: Dus: P-ta M. Viteazul (stație I.P. Voitesti) – str. Cuza Vodă – Bd. 21Decembrie – str. Paris – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (capăt ERS CUG); Întors: Bd. Muncii – str. Fabricii – str. Câmpul Pâinii – P-ta 1 Mai – str. Paris – str. București – P-ta Abator – str. D. Barceanu – str. Traian – P-ta M. Viteazul (I.P.Voitesti).

Transportul pe linia 23L se suspendă.

Stațiile de îmbarcare-debarcare pe noile linii vor fi comune cu celelalte stații ale mijloacelor de transport CTP Cluj-Napoca de pe traseu. Orarele vor putea fi consultate pe site-ul Companiei, începând cu 1 noiembrie 2020.

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO/ Feerie în mov! Patru tramvaie noi au intrat în circulație la Cluj-Napoca

Publicat

Primele patru tramvaie noi, model Astra Imperio, au intrat în circulație. Acestea au capacitate de 300 de călători (36 locuri pe scaune) și dotări de ultimă generație, facilități pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători, sistem de supraveghere video etc.

Primăria Cluj-Napoca a semnat un contract cadru pentru 24 noi tramvaie cu SC Astra Vagoane Călători SA – proiect cu finanțare europeană. Acestea vor continua să fie livrate succesiv, până la finalul anului următor.

„Componenta verde de mobilitate urbană a reprezentat o linie cheie de finanțare în exercițiul 2014-2020 al Uniunii Europene, motiv pentru care am urmărit să atragem cât mai multe fonduri europene pentru mijloace de transport ecologice precum tramvaiele sau autobuzele electrice”, a transmis primarul Emil Boc pe pagina sa de Facebook.

Caracteristicile generale ale tramvaiului “Astra Imperio”:

– capacitate de transport de 300 călători dintre care 36 locuri pe scaune;
– podea coborâtă;
– rampă pentru fotolii rulante ale persoanelor cu dizabilități;
– loc special amenajat în salon , pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
– patru uși duble cu sistem antistrivire a călătorilor;
– sistem de recuperare a energiei la frânare;
– sistem de climatizare;
– sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi tip LED;
– patru afișaje de traseu exterioare cu LED-uri ( 1 fata, 2 lateral, 1 spate);
– două indicatoare cu LED-uri pentru vizualizare stații;
– sase monitoare informative LCD;
– doua monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a statiilor;
– anunțarea vocală a stațiilor în salon;
– stație de amplificare, Radio-CD și microfon;
– WIFI gratuit pentru călători;
– sistem de supraveghere video în interior și exterior;
– sistem ticketing;
– sistem POS de achiziționare a biletului cu cardul direct din tramvai.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Judecătoarea Lupea îl atacă la meserie pe primarul Boc în problema demolării garajelor. “Nu aveţi noţiunea constituţională de proprietate privată?”

Publicat

Judecătoarea Adina Daria Lupea, de la Curtea de Apel Cluj, îl atacă pe primarul Emil Boc tocmai pe meseria acestuia, de profesor de drept constituţional. Ea face aluzie la faptul că Emil Boc n-ar avea noţiunea de proprietate, permiţindu-şi să ameninţă cu demolarea unor garaje, deşi acestea figurează cu acte în regulă pe numele proprietarilor.

Cum să îmi demolaţi garajul aflat în proprietatea mea?

“Din minunatiile noului nostru reales primar, Emil Boc!

Detin in proprietate un garaj, situat pe str. Muresului din Cluj-Napoca.La apartamentul unde sunt coproprietara cu mama si fratele meu. Garaj inscris in cartea funciara. Garaj pentru care platim impozit anual.

Ne am pomenit cu o somatie de demolare, fiindca in caz contrar il va demola Primaria, la suma de 4100 de lei si ceva,pe cheltuiala noastra.Nu numai noi, toti proprietarii de garaje din zona.

Domnul Boc, se aude? Faceti ceva exproprieri in zona si nu stim noi? Cum sa imi demolati garajul care e pe numele meu si in proprietatea mea, inscris in CF si pentru care de 30 de ani platesc impozit anual? Si nu numai ca nu ne despagubiti, ne amenintati si cu cheltuieli de demolare!

Nu aveti notiunea constitutionala de proprietate privata?”, scrie judecătoarea.

Ameninţarea lui Emil Boc

Pe 21 octombrie, primarul Emil Boc a anunțat că a semnat somațiile pentru demolarea a 798 de garaje în Cluj-Napoca, astfel că se vor reda orașului spațiile publice.

”Sunt 182 de garaje în cartierul Între Lacuri, 616 în Mănăștur. Proprietarii vor avea timp până în luna martie 2021  să demoleze garajele. Este un timp rezonabil pentru ca oamenii să găsească soluții. Cine nu demolează pe cheltuiala proprie, demolează Primăria, dar oamenii vor suporta cheltuielile. Proprietarii nu va avea drept la loc de parcare dacă nu le demolează singuri”, spunea Emil Boc.

foto: facebook/Adina Lupea

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate