ADMINISTRAȚIE
60 de kilometri în 65 de minute, cu trenul metropolitan de la Cluj. Dan Tarcea: „Proiectul este în evaluare pentru finanțare”
Trenul metropolitan ar putea deveni realitate mai repede decât metroul și centura metropolitană, potrivit viceprimarului Dan Tarcea. Proiectul este în evaluare pentru finanțare.
Viceprimarul Dan Tarcea a explicat marți, la o emisiune radio, că proiectul trenului metropolitan de la Cluj a fost depus pentru evaluare la sfârșitul anului 2024 și se află în prezent în etapa de evaluare pentru semnarea contractului de finanțare.
Contract în valoare de peste 200 de milioane de euro
Este vorba despre un contract de finanțare de peste 200 de milioane de euro.
„Este un proiect pe care cred că îl vom putea implementa mai repede decât proiectul metroului și al centurii metropolitane. Am reușit, la sfârșitul anului 2024, să depunem acest proiect pentru evaluare și pentru finanțare, iar în acest moment suntem în etapa de evaluare a proiectului pentru a putea să semnăm contractul de finanțare. Discutăm de un contract de finanțare care depășește 200 de milioane de euro. Practic, prin acest proiect ne propunem să creăm o legătură mai bună între Bonțida și zona Baciului – Rădaia, astfel încât cei care locuiesc în aceste zone limitrofe Clujului să aibă un acces mult mai facil și să creștem mobilitatea înspre și dinspre municipiul Cluj-Napoca și zonele limitrofe”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la Ziua Live.
60 de kilometri vor fi parcurși în 65 de minute
Călătoria pe o distanță de 60 de kilometri va dura doar 65 de minute, iar trenurile vor circula cu frecvență ridicată, de 2 trenuri pe oră în timpul zilei și 1 tren pe oră noaptea.
„Asta presupune o distanță de 60 de kilometri, care va putea fi parcursă într-o oră și 5 minute, ceea ce înseamnă că în jumătate de oră vei putea ajunge din Bonțida în centrul Clujului. Frecvența va fi de două trenuri pe oră, în perioada 6-23 și un tren pe oră în intervalul 23-6”, a spus Tarcea.
Primul oraș cu proiect de tren metropolitan
Viceprimarul Dan Tarcea a subliniat că Cluj-Napoca este primul oraș din România care a depus un proiect de asemenea anvergură pentru finanțare. Trenul metropolitan va folosi infrastructura actuală a căii ferate, dar presupune și realizarea unui fir suplimentar în anumite zone, precum și construcția unor stații noi.
„Am reușit să fim primii din România care să depună un proiect de asemenea anvergură pentru componenta de finanțare. Acest tren presupune folosirea actualei linii de cale ferată și, în anumite zone realizarea unui fir suplimentar, efectuarea unor stații noi de îmbarcare și debarcare a cetățenilor, astfel încât să aibă o mobilitate mai bună. Pe Cluj vă pot da câteva exemple: gara din Someșeni, care va fi legată cu un tunel de aeroport, practic va fi un terminal prin care cei care vin cu trenul vor putea coborî la gara din Someșeni și de acolo, printr-un tunel, să ajungă la aeroport, fără a mai fi nevoiți să vină cu mașina la aeroport. De asemenea, în zona Pieței 1 Mai vom avea o stație, la Tetarom o nouă stație, astfel încât să avem o conectivitate mult mai bună în oraș”, a mai arătat viceprimarul.
Trenul metropolitan, sincronizat cu mai multe proiecte de infrastrutură
Totodată, succesul proiectului va depinde și de sincronizarea cu alte proiecte de infrastructură feroviară și urbană.
„Nu este legat în mod direct de electrificarea căii ferate Cluj-Oradea, dar depinde de electrificarea căii ferate, pentru că trebuie să fie sincronizate cele două proiecte și mai depinde și de Cluj-Napoca – Coșlariu, care este un proiect important desfășurat de cei de la CFR. Practic, și în partea de vest, și în partea de nord-vest, discutăm de niște lucrări care au trebuit să fie sincronizate cu trenul metropolitan. De asemenea, a trebuit să fie sincronizat și cu metroul, cu lucrărilor la culoarul de nord și parcul din zona Expo Transilvania”, a explicat Tarcea.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






